Nieuws

Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

• 13 juli 2019
  • 466 reacties
  • 52535 keer bekeken
Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

466 reacties

Behalve degene die ze net met de laatste actie hebben binnengeharkt, nu is KPN de klos met de reclame van de concurrent

Serieus, alwéér?!...gaan de prijzen van onze concurrenten voor Internet en TV alweer omhoog!? Wij bij ************ doen hier niet aan mee. Daarom blijven onze prijzen gewoon hetzelfde. Dus waar wacht je nog op? Zeg vandaag nog je abonnement op en stap tijdelijk gratis over naar ********* tijdens onze BETER-STAP-JE-OVER-WEKEN.”

best een serieus iets om over na te denken, met twee mobile abbo's erbij ben ik daar goedkoper uit voor het eerste jaar, opnemen op een HDD, wel fox en N.G. en nog meer waar ik nu het pluspakket voor heb, daar niet nodig, maar met combi voordeel mag ik voor een tegoed van 7.50 per maand extra zender pakketten kiezen wat ik wil, dus ook voor Ziggo of Film 1 of wat dan ook, meer data, tweede ontvanger gratis durende de looptijd, dan wel 30 euro minder korting het eerste half jaar, 2.50 korting op elk mobiel en extra data, en het netwerk is ook niet zo beroerd meer als dat het geweest is.
Wat een tenenkrommend Nederlands die slogan dat weerhoud me er bijna van. Wat hun pluspunt is de slimmere indeling van de Thema pakketten dat mis ik echt bij Telfort.
Tenen krommend is juist goed, dan onthoud je het beter, kijk maar naar die Telfort slogans, van multimiljonair naar......
Van KPN kan ik er geen 1 opnoemen, ja iets met groen ofzo, o wacht meest groene provider, daarom gooien ze nu tonnen goede apperatuur in de bak om op de lange termijn geld te besparen en de aandeelhouders tevreden te houden.

Maar thema pakketten zitten goed in elkaar, heb er geen echt nodig, NG wild is de enige waar ik soms naar kijk.

Trouwens, hun mobiele netwerk is weer als beste getest lees ik net.
Reputatie 3
Badge
Voor de duidelijkheid:
Dat Vastbellen tarief van € 2,68 is nog een overblijfsel van Tiscali. Kostte toen € 2,50 en daarmee kon je onbeperkt bellen: geen starttarief en geen gesprekskosten.
Telfort heeft na de overname voor nieuwe klanten ook een eigen Vastbellen geïntroduceerd voor € 5,00 en geen starttarief en gesprekskosten. (Vandaar de aanpassingen aan het oude Tiscali abonnement, komt de winst niet uit de lengte dan moet het maar uit de breedte komen).
Eigenlijk komt het er op neer dat het oude Tiscali abonnement verdwijnt en dat alleen het Telfort abonnement overblijft.
Voor bestaande Vastbellen klanten die € 5,00 per maand betalen verandert er dus niets, alleen de voormalige Tiscali klanten "mogen" meer gaan betalen.
Telfort had het m.i. wel wat duidelijker kunnen communiceren.
Goede verheldering @Ed W. het is dus echt letterlijk welke benaming op het contract staat zoals in het voorbeeldje in de startpost.
Zal niet alles gewoon verdwijnen en nog 1 soort overblijven voor alle oude overgenomen providers die in de tombola Telfort zijn gestopt en straks misschien langzaam richting KPN prijzen worden gedrukt zodat het hele budget model verloren gaat, KPN zelf maar 1 euro omhoog, behalve oude abbo's, Telfort en XS4ALL 2,50 omhoog om de 1 wat bij te trekken en de ander te duur te maken.

Ik bedenk me net iets, is dit al niet eens gedaan in de supermarkt branche, complete flop geworden inzetten op 1 merknaam, alle goedkope en goede namen, (edah, super de boer, en nog een paar) naar konmar superstore, hele bedrijf naar de galemiezen, de laatste resten zijn nu Jumbo.
Zal wel blond zijn maar volgens mij gaat het met Telfort naar KPN prijzen.
Dus wat geen verandering.....het is al begonnen.
Voor mijn gevoel begint dit op een rookgordijn te lijken.
Men zegt dat Telfort er nog is tot 2020 maar daar geloof ik nu niets meer van.
Geen informatie voor huidige Telfort klanten, geen goede informatie over abonnementen,
onduidelijkheid over de nieuwe prijzen.
Alleen, de website wordt nog aangepast.

Ik heb een glas alles in 1 maar heb geen vast nummer, nooit gehad.
Wat ik nu begrijp, ga ik zo €2,50 meer betalen en minder TV zenders.

KPN door als 1 merk, even duur...…….
Reputatie 1
De prijs van de Thuis abonnementen gaan ook veranderen per 1 juni, deze worden €2,50 meer per maand. Dit staat nu niet duidelijk op de website, dit wordt nog aangepast. Deze prijsverandering gaat pas in nadat je actiekorting op jouw pakket afgelopen is. Dus mocht je nu nog in een actieperiode zitten, dan gaat de prijswijziging na afloop pas voor jou in.

@Alexandra - Telfort Bedankt voor de toelichting. Dat is duidelijk (en zó is het ook helemaal oké). Bedankt!

Tijdens de actie liep er nog meer mis op de website (ik voeg er een screenshot bij, kijk naar de actieprijzen). Het web team moet echt alle onderdelen goed in de gaten houden.
Ik ben het best met je eens Mandy zeker op het gebied van de kosten.

Zoals ik alles begrijp zal zeker tot eind van dit jaar of langer de naam Telfort nog wel zichtbaar blijven.
Daarmee bedoel ik voor de huidige klanten op de TV ontvangers de apps en de rekening.
Ook onze abonnementsvorm en Combivoordelen zal niet zo snel veranderen.
Daarin zijn er ook te veel verschillen met KPN.

Technisch zal dat ook wel zo blijven voorlopig anders moeten klanten met een eigen Modem/Router hier en daar instellingen gaan veranderen. Een beetje vergelijkbaar met de situatie bij de overgang van oud naar nieuw glasvezel alleen vindt de verandering dan binnen de systemen van Telfort plaats.
Reputatie 1
De Toekomst het beste netwerk, hoppa 2,50 verhoging.
Reputatie 8
Badge +18
De Toekomst het beste netwerk, hoppa 2,50 verhoging.

Dan is het nog een koopje
Ook het Combivoordeel zal straks wel veranderen voor ons, naar KPN maatstaven.
Kijk nu al wat er gebeurd met de TV zenders.

En natuurlijk blijven wij nu de modems/routers behouden.
Stel dat iedere klant straks het nieuwste modem/router krijgt, dat gaat ze geld kosten.
Nee, ik vrees dat het huidige modembeleid gewoon van kracht blijft.

Deze vindt ik wel 'mooi' Wijzigingen per juni 2019 dan kijken bij Waarom deze veranderingen?

Bij Telfort profiteert u nu al van het betrouwbare netwerk van KPN. Natuurlijk blijven we investeren in de nieuwste technologie voor onze producten en diensten. Dit jaar gaan we flink bouwen aan een nog beter netwerk voor al onze klanten.

Wat nu voor onze klanten, het wordt KPN!

Voor zover nu bekend is ja een verhoging van €2,50 maar dat kan nog meer worden.
Nu is het nog alleen bekend van de TV zenders en Vast bellen, niets over internet zelf.
En nee, dat vindt ik geen koopje meer.
Reputatie 8
Badge +8
Ik blijf gewoon gezellig bij Telfort, wordt vanzelf KPN en er is op dit moment voor mij geen goedkopere provider dan Telfort, puur op de prijs gelet en dan kijk ik alleen naar de 'echte' providers, dus niet de providers die capaciteit inhuren bij de grote jongens.
Ziggo en KPN zijn duurder, hebben wel allebei wat meer mogelijkheden waar ik niet direct op zit te wachten.
Bij de definitieve inlijving door KPN komen die extra mogelijkheden misschien vanzelf nog wel, eventueel tegen bijbetaling.
Het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat.☺
Klopt, @JanD , het komt vanzelf, de dealbreaker is het verdwijnen van Fox en N.G channel, heb er een nachtje over geslapen en ik ga toch over daardoor, en met hetgeen ik afneem kom ik niet duurder uit, zelfs ietsjes goedkoper.
Of het verstandig is, de tijd zal het leren.
JanD, je schrijft het zelf al:
Bij de definitieve inlijving door KPN komen die extra mogelijkheden misschien vanzelf nog wel, eventueel tegen bijbetaling.

Tsja, daar ben ik dus ook bang voor.

Of ik bij Telfort blijf, weet ik nog niet.
Maar ik ga pas kijken als er ook meer bekend is bij andere providers.
Niet alleen de prijs maar ook het TV zender aanbod.
Reputatie 6
Badge +4
Misschien lees ik het verkeerd maar gaat het totale bedrag nou met 5 euro omhoog?
2,50 voor het thuis abonnement en 2,50 voor vaste telefonie?

Ik was toch al van plan vanaf einde contract over te stappen naar een andere provider omdat ik niet mee wil in de automatische overgang naar KPN (misschien ga ik zelf wel naar KPN maar ik wil niet mee in het automatische proces). Kan ik mijn abonnement nu al opzeggen en dat je dan per 1 juni overgaat?

Ik wil overigens wel mijn beide vaste nummers behouden dus ik moet wel zeker weten dat dit op deze manier kan zonder dat ik het risico loop mijn nummers kwijt te raken.
JanD heeft helemaal gelijk. Ik ben sinds vorig jaar regelmatig aan het kijken en vergelijken en kom alleen goedkoper uit als ik elk jaar zou overstappen. Of een provider kies die veel minder levert dan Telfort dit op basis van Alles in 1. Gaat het om alleen internet dan zijn er wel wat meer keuzes met soms hogere snelheden tegen een lagere of gelijke prijs.

Aangaande de prijsontwikkelingen de afgelopen 4 jaar is deze verhoging vooral vervelend voor DSL klanten.
Toen ik klant werdt meteen met Glasvezel oude propositie was het verschil vrij groot iets van 7,50 tot 10 Euro dat is in de periode 2015/16 gelijk getrokken in het nadeel van deze klanten en dan met name voor nieuwe klanten.

Wat mij in die ontwikkeling stoort en de met name omdat Telfort geen bonded levert is het punt dat een behoorlijke groep klanten niet of niet zo snel hoger zal uitkomen dan de snelheid die ze nu hebben en met bijvoorbeeld maar 20Mb staan de lasten bijna niet meer in verhouding met wat geleverd wordt.

Gelukkig is de netwerkbeheerder KPN bezig met het verbeteren van de straatkasten dus lezen we steeds vaker berichten van klanten die hogere snelheden gaan krijgen. Vaak pas na een verhoging of verandering van het abonnement of met veel geduld vanzelf.

Vanuit mijn perspectief hebben vooral nieuwe DSL klanten en de klanten waarvan hun prijs gelijk is getrokken naar het huidige nivo het grootste recht om teleurgesteld te zijn deze groep heeft namelijk in de afgelopen vier jaar verhoudings gewijs de grootste lasten verzwaring gehad zonder noemenswaardige verbeteringen, uitzonderingen daar gelaten.

Dat zijn mijn gedachten die ik even kwijt wou.

Ps wie er over denkt om bij een Energie leverancier klant te worden lees dit hier eens dan zal je nog wel een keer nadenken.

Pps
Het wordt nu wel tijd dat de v8 iets sneller wordt vervangen door een v10 zeker voor dsl en glasvezel klanten met een 100Mbps abo
@knorde dat gaat alleen op voor klanten met een oudere vorm van onbeperkt bellen. De overige klanten krijgen enkel die €2,50. Dus het komt er zoals ik het begrijp op neer dat alle oudere abonnements vormen vanaf 1 september gelijkworden getrokken met alle andere.

En ja je zou vanaf nu zonder problemen over moeten kunnen naar elke provider zelfs KPN met nummerbehoud.
Reputatie 8
Badge +11
@vuurwerk Top 🙂 En inderdaad, goed punt, dat is zeker belangrijk. Dankjewel voor de tip!

@JanD Fijn om te horen!

@knorde het is zoals Galdor hierboven aangeeft. Het gaat alleen om de extra optie Vast Bellen. Deze moet dan, zoals het voorbeeld in de startpost, op jouw factuur staan. Je ontvangt ook nog persoonlijk bericht over wat het voor jouw pakket betekent.
Reputatie 6
Badge +4
@knorde dat gaat alleen op voor klanten met een oudere vorm van onbeperkt bellen. De overige klanten krijgen enkel die €2,50. Dus het komt er zoals ik het begrijp op neer dat alle oudere abonnements vormen vanaf 1 september gelijkworden getrokken met alle andere.

En ja je zou vanaf nu zonder problemen over moeten kunnen naar elke provider zelfs KPN met nummerbehoud.

Ok bedankt voor de verduidelijking.
Met vanaf nu overstappen bedoel je neem ik aan per 1 juni?
Dus als ik een overstap aanvraag bij een nieuwe provider krijgen zei als datum van Telfort 1 juni door?

@knorde het is zoals Galdor hierboven aangeeft. Het gaat alleen om de extra optie Vast Bellen. Deze moet dan, zoals het voorbeeld in de startpost, op jouw factuur staan. Je ontvangt ook nog persoonlijk bericht over wat het voor jouw pakket betekent.
Ok bedankt voor de verduidelijking.
Het allerliefste was ik bij Telfort gebleven maar aangezien Telfort uiteindelijk stopt wil ik het voor zijn en om die reden overstappen. Hoe gaat dat eigenlijk met het glasvezel NT kastje, moet ik die terug sturen naar Telfort en krijg ik een nieuwe van de nieuwe provider of blijft die hangen?
@knorde mischien is het beter dat @Alexandra - Telfort het bevestigd.

Ik bedoel letterlijk NU vanaf de publicatie datum tot 1 juni.

Dus als iemand wil veranderen van provider kan dat vrij tot 1 juni dus uiterlijk op 31 mei.
Ben je contract vrij kan het uiteraard ook na die datum. Dit geldt dus eigenlijk voor klanten die net nieuw zijn of recentelijk hebben verlengt deze mogen normaal niet zomaar overstappen zonder het resterende termijn af tekopen

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juni 2019 de tijd om je abonnement kosteloos op te zeggen. Je hebt 1 maand opzegtermijn. Je abonnement wijzigen via Mijn Telfort, dat kan altijd. Je kunt:
  • De snelheid van internet verhogen of verlagen
  • Extra zenderpakketten aanvragen of opzeggen
  • Bellen Onbeperkt toevoegen of stopzetten
Reputatie 6
Badge +4
@knorde mischien is het beter dat @Alexandra - Telfort het bevestigd.

Ik bedoel letterlijk NU vanaf de publicatie datum tot 1 juni.
Dus als iemand wil veranderen kan dat vrij tot 1 juni dus uiterlijk op 31 mei.

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juni 2019 de tijd om je abonnement kosteloos op te zeggen. Je hebt 1 maand opzegtermijn. Je abonnement wijzigen via Mijn Telfort, dat kan altijd. Je kunt:
  • De snelheid van internet verhogen of verlagen
  • Extra zenderpakketten aanvragen of opzeggen
  • Bellen Onbeperkt toevoegen of stopzetten

Ah oke, als ik dus nu een overstap zou aanvragen kan ik over een maand over en hoef ik dus niet "uit te zitten" tot 1 juni begrijp ik?

Ik wacht nog even op de bevestiging van @Alexandra - Telfort.
Het blijft jammer dat Telfort stopt, helaas is het niet anders...
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb vorige week een nieuw abonnement afgesloten (Telfort kermisactie) voor 35 euro. En ik heb vandaag een mailtje gehad dat de prijs van mijn abonnement omhoog gaat.

Heeft het mailtje betrekking op mijn oude abonnement en is dit per ongeluk verstuurd? Of gaat Telfort ècht de prijs verhogen van het nieuwe abonnement dat nog geen week oud is?
Ik heb vorige week een nieuw abonnement afgesloten (Telfort kermisactie) voor 35 euro. En ik heb vandaag een mailtje gehad dat de prijs van mijn abonnement omhoog gaat.

Heeft het mailtje betrekking op mijn oude abonnement en is dit per ongeluk verstuurd? Of gaat Telfort ècht de prijs verhogen van het nieuwe abonnement dat nog geen week oud is?

Ja echter nadat de kortings periode voorbij is. Met deze actie aanbieding ga je over 12 maanden van €30 naar € 37,50 uiteraard afhankelijk van de overige gekozen opties.
Reputatie 8
Badge +12
@Franzki, wat Galdor68 zegt inderdaad. De verhoging vindt pas plaatst nadat de actiekorting is afgelopen. In jouw geval dus pas over een jaar.