Sticky Nieuws

Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

  • 13 juli 2019
  • 464 reacties
  • 49439 keer bekeken
Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019

Toon het eerste bericht

464 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Alleen de tijd zal dat leren inderdaad @Doornekamp33. Mocht je na het jaarcontract terug willen komen, dan ben je natuurlijk welkom. Aangezien er geen nieuwe Telfort abonnementen meer worden aangeboden zal dat onder de vlag van KPN zijn, maar welkom blijf je! 🙂
@Jasper - Telfort , Bedankt dat ik terug mag komen, weet wel wat je terug haalt als het zover komt.😜
Maakt mij niet zoveel uit welke naam er boven een factuur staat, als het maar hetgeen is wat ik wil hebben.😉
Nu een hoop rompslomp gehad en eigenlijk voor niks, de boel draaide lekker soepeltjes op het scheeflopend geluid na op de TV, maar daar was ik nog mee bezig om dat goed te krijgen.

Maar de V10 blijft hier nog wel even, je weet nooit.😉
De V10a is netjes terug naar jullie.
Reputatie 8
Badge +11
@Jasper - Telfort , Bedankt dat ik terug mag komen, weet wel wat je terug haalt als het zover komt.😜
Oh dat weet ik, geen zorgen 😉

Bedankt voor het terugsturen, de logistieke collega's zullen dat dan verwerken 🙂
Reputatie 2
En als TV5Monde er ook nog bijkomt ben ik helemaal tevreden.
France2 kan er dan wel uit.
En als TV5Monde er ook nog bijkomt ben ik helemaal tevreden.
France2 kan er dan wel uit.

Dat zou in de lijn liggen met deze uitspraak waarbij ook de reden van het niet lukken wordt gemeld.

KPN maakt zich altijd hard voor het beste tv-aanbod voor zijn klanten. Daarbij zijn we ook afhankelijk van de afspraken die we kunnen maken met contentpartijen. (bron)

Nu werdt van TV5Monde ook gezegd dat het kijkers aantal tegen viel.
Maar in de email wordt een link gegeven naar de zenders die per 1 juni beschikbaar zijn. Daar worden de zenders die nu toch blijven niet vermeld. Op kanaal 16 staat nog steeds LoveNature.
In mijn email staat kanaal 34 voor Love Nature ik snap het al de zender overzicht in het pdf bestand klopt niet.

Hier ook even deze vraag stellen waarom TV 538 zowel op 109 als op 538? Zijn er plannen en daarom dat kanaal vast geclaimd?
Dat is heel mooi dat de zenders blijven!
Ik had nog net niet opgezegd.
Reputatie 8
Badge +11
En als TV5Monde er ook nog bijkomt ben ik helemaal tevreden.
France2 kan er dan wel uit.


Wie weet ooit, daar kan ik nu nog niets over zeggen.

Hier ook even deze vraag stellen waarom TV 538 zowel op 109 als op 538? Zijn er plannen en daarom dat kanaal vast geclaimd?

Ik heb geen idee wat de reden hier achter is. Al denk ik 109 niet al te ver in de lijst bij de muziekzenders en 538 gewoon leuk.


Hier ook even deze vraag stellen waarom TV 538 zowel op 109 als op 538? Zijn er plannen en daarom dat kanaal vast geclaimd?
Ik heb geen idee wat de reden hier achter is. Al denk ik 109 niet al te ver in de lijst bij de muziekzenders en 538 gewoon leuk.

Talpa zal voor dat kanaalnummer 538 veel geld hebben neer gelegd in de zender indeling is 109 logischer helemaal mee eens. Het is eerder makkelijk dan gewoon leuk.
Reputatie 8
Badge +11
Zou kunnen, ik durf daar geen uitspraak over te doen.
Reputatie 1
Ik heb nu het contract Alles in 1 Glasvezel Extra inclusief opnemen en Onbepert Bellen naar Vast, Mobiel en Bellen naar Buitenland. Ik betaal hiervoor 62,50 per maand. Het is voor mij volstrekt onbegrijpelijk waarom ik voor dezelfde diensten nu € 10 meer moet gaan betalen. Het aanbod in de brief dd 29-05-2019 is een sigaar uit eigen doos. Immers, het aanbod heb ik allemaal al. Telfort geeft aan in de publicaties dat het huidig contract gehandhaaft blijft. Het is daarom onredelijk en niet akkoord dat ik nu ineens € 10 meer moet gaan betalen voor dezelfde diensten. Een klacht had ik al ingediend en ga ervan uit dat u met een passende oplossing komt voor een klant die al 20 jaar klant is van Telfort.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Pedro58 , je hebt in een eigen topic al een vraag gesteld met dezelfde strekking, zie ook mijn reactie daarin.
Het is weinig zinvol 2x eenzelfde vraag te stellen, geeft alleen maar verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.
Reputatie 1
Oke, sorry, het was niet mijn bedoeling om verwarring te stichten. Mijn excuses daarvoor.
Ik heb een vraag over de doorgevoerde prijsverhoging voor Glasvezel internet.

Ik heb eind april mijn abonnement overgezet van DSL naar glasvezel en dit is ingegaan op 10 mei 2019. Het contract dat ik heb ontvangen vermeldt een abo-prijs van 35 euro per maand met een actiekorting van 7,50 euro.

De wijzigingen van mijn contract zijn nu pas zichtbaar in Mijn Telfort en daar staat nu een prijs van 37,50 euro in plaats van 35 euro.

Ik heb navraag bij de telefonische helpdesk gedaan en daar krijg ik het antwoord dat de prijsverhoging van 2,50 euro per 1 juni ook voor mij geldt.

Maar wanneer ik de vele reacties op het topic ‘Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019’ lees, dan begrijp ik het antwoord van de helpdesk niet juist is. Daar lees ik dat de prijsverhoging van 2,50 euro per 1-6-2019 pas ingaat na afloop van de actieperiode. Dit wordt op meerdere plekken door Telfort medewerkers bevestigd.

Volgens mij heb ik in april een prijs van 35 euro met 7,50 euro actiekorting afgesproken voor een periode van 1 jaar.

Hoe zit het nu, want de informatie is tegenstrijdig.
Dat was via een van de laatste acties 12 maanden a € 35,00 wat ik ervan begrijp is dat inderdaad gezegd en zou je dus na die 12 maanden €7,50 +€ 2,50 van de prijsverhoging gaan betalen.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @LexB, je geeft aan dat jouw abonnement 2,50 euro hoger is dan was afgesproken. Ik heb even meegekeken en je hebt helemaal gelijk. Op de bevestiging staat duidelijk 35 euro, dat kan niet zomaar 37,50 euro worden. Dit mag pas als de actieperiode is afgelopen.

Ik wil je aanraden om even contact te zoeken met 088-7650087. Als iemand dat kan aanpassen is het mijn collega. Ik hoor graag of het gelukt is.
Hoi @LexB, je geeft aan dat jouw abonnement 2,50 euro hoger is dan was afgesproken. Ik heb even meegekeken en je hebt helemaal gelijk. Op de bevestiging staat duidelijk 35 euro, dat kan niet zomaar 37,50 euro worden. Dit mag pas als de actieperiode is afgelopen.

Ik wil je aanraden om even contact te zoeken met 088-7650087. Als iemand dat kan aanpassen is het mijn collega. Ik hoor graag of het gelukt is.


Beste Bart, dank je wel voor je snelle reactie.

Ik heb het nummer gebeld en contact gehad met Chayenne. Zij geeft aan dat de prijsverhoging per 1 juni van de afgesproken 35 naar 37,50 euro wel juist is omdat de actiekorting van 7,50 euro bij mijn contract een doorlopende korting is en niet bijvoorbeeld maar voor 1 jaar geldt. Deze korting vervalt alleen zodra ik mijn internet abonnement ga wijzigen.

Nu ben ik natuurlijk blij dat ik een doorlopende korting heb, maar ik blijf het vreemd vinden dat er direct na het ingaan van mijn nieuwe contract een prijsverhoging van 2,50 euro overheen komt. Dit komt niet als erg betrouwbaar over.

Nu kun je natuurlijk stellen dat ik een mailtje heb gehad over de aangekondigde prijsverhoging per 1 juni, maar in dat mailtje ging het over mijn toenmalige DSL-abonnement met de daarbij behorende prijzen. En dat mailtje heb ik ontvangen voordat ik een ander contract aanging. In het contract (glasvezel) dat ik eind april) heb afgesloten staat niets over het feit dat de bedragen nog worden verhoogd per 1 juni. Het contract vermeldt een bedrag per maand tot 10-11-2019 (vanwege een korting op vast bellen) en een bedrag daarna. Beide bedragen zijn per 1 juni dus verhoogd met 2,50 euro per maand.

Conclusie: het aanpassen van de 37,50 naar 35 euro is niet gelukt.
Graag jou reactie.
Doorlopend 37,50 of 42,50 dan kan je beter je winst pakken en deze uitspraken goed bewaren ik heb nergens bij die aanbiedingen gelezen dat deze niet tijdelijk zijn.

Die beide bedragen verhoogt snap ik even niet.
Doorlopend 37,50 of 42,50 dan kan je beter je winst pakken en deze uitspraken goed bewaren ik heb nergens bij die aanbiedingen gelezen dat deze niet tijdelijk zijn.

Die beide bedragen verhoogt snap ik even niet.


Beste Galdor,

Ik begreep ook niet hoe ik kan zien dat het een doorlopende korting van 7,50 euro is. Ik heb aan Chayenne gevraagd mij dit per email te bevestigen. Helaas kan ze dat niet doen.

Ze heeft het uitgelegd aan de hand van hetgeen op het contract staat.


Haar uitleg is als volgt. Bij 'Bellen Onbeperkt Vast' staat een actiekorting van 5 euro tot 10-11-2019. Deze geldt dus voor een bepaalde periode. Bij de actiekorting van 7,50 bij 'Glasvezel Internet' is geen einddatum of periode vermeld. Daarom geldt deze voor onbepaalde tijd, net zoals de CombiVoordeel korting van 5 euro.

Volgens dit contract geldt dat ik tot 10-11-2019 een maandbedrag van 25 euro betaal. Daarna vervalt de actiekorting van 5 euro bij 'Bellen Onbeperkt Vast' en wordt het maandbedrag 30 euro per maand.

Maar in het systeem staat nu voor Glasvezel Internet een bedrag van 37,50 in plaats van de 35 euro uit het bovenstaande contract. Dit heeft dan te maken met de verhoging per 1 juni van 2,50 euro.Dit betekent dat de 25 euro (tot 10-11-2019) is verhoogd naar 27,50 en dat de 30 euro voor de periode daarna is verhoogd naar 32,50.

Ik hoop dat ik hiermee antwoord heb gegeven op jouw vraag 'Die beide bedragen verhoogt snap ik even niet'.

Haar uitleg dat de korting van 7,50 euro op Glasvezel Internet een permanente korting is (omdat er geen einddatum bij staat) klinkt aannemelijk. Maar ik ben onzeker of dat over 1 jaar door de Telfort-systemen ook zo wordt uitgevoerd en/of door andere Telfort medewerkers zo wordt begrepen en uitgevoerd.
Er is maar één keer verhoogd met €2,50 daarom met de kortingen er af hou je inderdaad een hoger maand bedrag over. Als je gedurende de looptijd €7,50 minder betaalt dan andere klanten heb je het goed voor elkaar nu tijdelijk zelfs nog minder. Als die 35,00 of per 1 juni dan €37,50 de prijs is die je per 10-11 gedurende de looptijd gaat betalen dan lijkt mij die verhoging terecht. Ik gun je de extra korting daar niet van maar er staat inderdaad niet gedurende 12 maanden bij die € 7,50.

Dat je eerst DSL had en nu glasvezel hebt genomen maakt geen verschil alle abonnementen zouden in prijs stijgen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad dat er contact is geweest met de juiste afdeling @LexB. Dat is fijn. Ik zie nu ook de uitleg van mijn collega en die jij geeft. Nu zie ik inderdaad ook dat de korting doorlopend is in plaats van een korting voor 1 jaar. Normaal gesproken gaat de verhoging in nadat de actiekorting is afgelopen. In jouw geval is dit dus iets anders omdat de korting doorlopend is. Goede deal volgens mij, want je blijft zolang je klant blijft het voordeel behouden, scheelt volgens mij toch weer. Dit had ik ook niet goed gezien, excuses. Nu is dan ook de uitleg van mijn collega de juiste. Dit kan ik ook niet aanpassen als mijn collega het niet kan.
Ik zie inderdaad dat er contact is geweest met de juiste afdeling @LexB. Dat is fijn. Ik zie nu ook de uitleg van mijn collega en die jij geeft. Nu zie ik inderdaad ook dat de korting doorlopend is in plaats van een korting voor 1 jaar. Normaal gesproken gaat de verhoging in nadat de actiekorting is afgelopen. In jouw geval is dit dus iets anders omdat de korting doorlopend is. Goede deal volgens mij, want je blijft zolang je klant blijft het voordeel behouden, scheelt volgens mij toch weer. Dit had ik ook niet goed gezien, excuses. Nu is dan ook de uitleg van mijn collega de juiste. Dit kan ik ook niet aanpassen als mijn collega het niet kan.

Beste Bart en Galdor68,
Beiden bedankt voor jullie reactie.

Bart, ik ben blij dat je bevestigt dat de korting van 7,50 euro een doorlopende korting is.

Maar dit verandert volgens mij nog niets aan het feit dat ik op 10 mei een contract ben aangegaan met een prijs voor Glasvezel Internet van 35 euro per maand. En in dit contract staat nergens dat dit bedrag met ingang van 1 juni wordt verhoogd met 2,50 euro naar 37,50 euro per maand.

Het contract somt eerst de onderdelen op, d.w.z. de producten met bijbehorende prijzen én de van toepassing zijnde kortingen. Waarbij 2 kortingen doorlopend zijn (namelijk 7,50 op Glasvezel Internet en 5 euro Combivoordeel) en 1 korting tijdelijk (namelijk 1ste 6 maanden gratis Bellen Onbeperkt vast van 5 euro). De tijdelijke korting geldt tot 10-11-2019.

Vervolgens wordt dit samengevat tot wat ik per maand moet betalen, namelijk:
  • vanaf begindatum contract 10-5-2019 tot 10-11-2019: een bedrag van 25 euro per maand
  • na 10-11-2019: een bedrag van 30 euro per maand


Er staat niet dat ik vanaf 10-5 tot 1-6 eerst 25 euro per maand betaal, dan vanaf 1-6 tot 10-11 een bedrag van 27,50 en na 10-11 een bedrag van 32,50. Er staat ook niet in dat het Glasvezel Internet tarief per 1-6 met 2,50 euro wordt verhoogd.

Ik heb op 23-4 wel een mail ontvangen over de wijziging van mijn DSL-abo (Internet Standaard + Bellen):


met daarin ook de volgende tekst:


Ik heb toen besloten om over te stappen op Glasvezel, ook omdat er op 26 april een aanbod op de site stond met een korting op de Glasvezel-prijs. Op dat moment was dus bekend dat de prijs van bestaande abonnementen zou wijzigen per 1-6. Dan had de eventuele prijsverhoging dus ook in het contract moeten worden verwerkt, want volgens de algemene voorwaarden moet dat minimaal 1 maand van te voren aan de klant worden gemeld. Dit is voor mijn Glasvezel abonnement niet gebeurd, noch in het contract noch daarna via mail.

Toen ik eind mei de factuur kreeg was de wijziging van DSL naar Glasvezel nog niet daarin verwerkt. Ik heb daar toen over gebeld en de uitleg over gekregen waarom dat zo was. Toen zei de Telfort medewerkster ook dat het vreemd was dat het systeem een bedrag van 37,50 vermelde en niet het het bedrag van 35 euro, alsof de prijsverhoging van 1 juni er op de een of andere manier onterecht in was verwerkt. Mogelijk werd dat veroorzaakt door een verschil tussen technische en administratieve oplevering, maar dat dat wel goed zou komen na een paar weken.

Ik merk dat dit geheel nu behoorlijke irritatie bij mij opwekt, met name de onduidelijke, verschillende en soms tegenstrijdige communicatie vanuit Telfort.

Neem bijvoorbeeld ook de samenvatting in het contract wat ik per maand ga betalen:



Wat wordt er bedoeld met 'Totaal per maand (na kortingen)'?
Wat betekent 'na kortingen':
  • is dat: na het toepassen van de kortingen?
  • of: na het aflopen van de kortingen?
Daar waar helderheid waarschijnlijk wordt nagestreefd wordt het tegenovergestelde (bij mij althans) bereikt.

Ik wil niet vervelend doen of perse mijn gelijk halen, of het onderste uit de kan willen halen, maar Telfort verdient hier niet de schoonheidsprijs mee.

Met vriendelijke groet,
Lex
Het staat wel onduidelijk, in de Mijn Telfort omgeving staat het wellicht duidelijker.
Is jou huidig factuur bedrag nu € 25,00 of €27,50 of is dit 30,00 dan wel 32,50?

Als ik het allemaal goed lees en rekening houd met de € 5,00 Combivoordeel korting
Wordt met na korting - na afloop van de kortings periode bedoelt de €5,00 van het vast bellen.


Jouw contract is opgesteld volgens de op dat moment nog geldende basisprijs. Deze basisprijs is per 1-6 voor alle abonnementen verhoogd met €2,50 ook voor jou net afgesloten contract. Voor de duidelijkheid had dit vermeld moeten worden.
Het staat wel onduidelijk, in de Mijn Telfort omgeving staat het wellicht duidelijker.
Is jou huidig factuur bedrag nu € 25,00 of €27,50 of is dit 30,00 dan wel 32,50?

Als ik het allemaal goed lees en rekening houd met de € 5,00 Combivoordeel korting
Wordt met na korting - na afloop van de kortings periode bedoelt de €5,00 van het vast bellen.


Jouw contract is opgesteld volgens de op dat moment nog geldende basisprijs. Deze basisprijs is per 1-6 voor alle abonnementen verhoogd met €2,50 ook voor jou net afgesloten contract. Voor de duidelijkheid had dit vermeld moeten worden.


In Mijn Telfort staat het nu als volgt (overigens pas sinds 1 week te zien):

Uiteindelijk ga je dus € 32,50 betalen voor internet en bellen, dat gaat je bij KPN niet lukken, behalve toekomstige verhogingen zal ook bij de volledige migratie dit bedrag zo blijven. Zoniet heb je in mijn ogen alle recht om kosteloos op te zeggen.

Reageer