Sticky News

Prijs- en zenderwijzigingen 2020 Telfort Thuis

  • 6 mei 2020
  • 132 reacties
  • 4012 keer bekeken
Prijs- en zenderwijzigingen 2020 Telfort Thuis
Reputatie 8
Badge +10

Per 1 juli gaan er een paar dingen veranderen, dat geldt voor onze tarieven en voor het zenderaanbod. Ik vertel je hier meer over de wijzigingen die er aan zitten te komen.

 

Prijswijzigingen

Vanaf 1 juli veranderen de tarieven van de Telfort Thuis abonnementen. Je ontvangt vanaf vandaag, 6 mei, een e-mail of brief van ons met wat dat voor jouw abonnement betekent. Dit kan er abonnement verschillen, daarom raden we aan om de e-mail of brief af te wachten.

 

Beltarieven
Het beltarief wijzigt van €0,14 naar €0,15 per minuut. Het starttarief wordt €0,15 per gesprek. Binnen Europa betaal je geen starttarief, voor bellen buiten de EU verandert het starttarief ook nar €0.15 per gesprek.

 

Zenderwijzigingen

De zenderwijzigingen zijn dit jaar niet super spannend, het is maar hoe je het bekijkt :slight_smile: Een verandering die wel opvalt is Crime & Investigation dat van het Pluspakket naar het basispakket gaat, deze vind je straks op zender 44. Verder verplaatst de zender ARD van plek 44 naar 47 en de radiozender 40 Up komt per 1 juli te vervallen. De radiozender Classics Only is per 1 mei vervallen. Ik geef je hieronder een overzicht van alle veranderingen.

Het volledige zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV.

  Zenders tot 1 juli Zenders na 1 juli
Basispakket 651. Erotique Boutique SD Erotique Boutique HD
  652. Secret Circle Pure Babes HD
  - 44. Crime & Investigation
  44. ARD 47. ARD
Pluspakket 653. Meiden van Holland Hard Pornhub HD
  654. Babes TV SD Babes TV HD
  82. Crime & Investigation -
Erotiek pakket 655. Dusk! Desire HD
  656. PassieXXX Meiden van Holland Hard HD
  657. Vived Red Bang U HD
  658. Brazzers TV Europe SD Brazzers TV Europe HD
  659. Hustler TV Reality Kings TV HD

 

 

Wat is de reden voor de tariefswijziging
We wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten nog verder voor je kunnen verbeteren. Daarom voeren wij een inflatiecorrectie voor de abonnementen.

Waarom corrigeert Telfort de internetabonnementen en deels de Vast Bellen abonnementsprijzen voor inflatie?
In Nederland stijgen elk jaar de prijzen van producten en diensten door inflatie. Wij hebben hier ook mee te maken omdat kosten die we maken door deze inflatie stijgen. Wij volgen de verhoging van de inflatie van 2.6% gemiddeld over heel 2019. Dit is volgens de CBS Consumentenprijsindex.

Hoe ben ik geïnformeerd over de abonnementswijzigingen?
We informeren je via e-mail of brief over het doorvoeren van inflatiecorrectie en de andere abonnementswijzigingen. We sturen de e-mails en brieven in de maand mei 2020.

Ben ik door de abonnementswijzigingen nu contractvrij?
Ja, mocht je nog binnen contract zijn, dan ben je nu contractvrij totdat de wijziging ingaat.
Kijk op telfort.nl/wijzigingen2020 voor meer informatie. Je kunt door deze veranderingen jouw abonnement kosteloos aanpassen of opzeggen. Dit kan schriftelijk of bel onze klantenservice op 0900-9506. Je betaalt alleen de gebruikelijke belkosten. De klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij?
Als de inflatiecorrectie op een van jouw abonnementen van toepassing is, wordt hier melding van gemaakt in de e-mail of brief. Op je contract of facturen vind je terug van welke abonnement(en) je gebruik maakt. Wij voeren vooral op de oudere internetabonnementen de inflatiecorrectie door.

Gelden de nieuwe beltarieven ook als ik BelOnbeperkt heb?
Als je een belbundel hebt voor onbeperkt bellen dan gelden de gewijzigde tarieven alleen als je belt buiten de BelOnbeperkt periode. Als je BelOnbeperkt Altijd hebt dan gelden de nieuwe beltarieven niet voor jou. Dan betaal je immers niet los voor bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Voor Vast Bellen geldt dat ook buiten de Belvrij Altijd of Belvrij Avond en Weekend periode.


132 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Slimme zet van KPN nu Telfort nog Telfort is.

Want zelf heeft KPN aangekondigd (voorlopig) geen prijsverhoging door te voeren.

Als  Telfort thuis nu al KPN geworden was, was die prijsverhoging onze neus voorbij gegaan.

Nu mooi nog even die inflatiecorrectie pakken en daarna opnemen binnen KPN.

Daar is over nagedacht.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @JanD, KPN heeft ook een prijswijziging op dit moment hoor, zie dit KPN topic: Prijswijzigingen KPN 2020 :slight_smile:

Jan baseerde zich op een artikel van totaal tv waar dit werd gemeld, het klopt ook deels wel inflatiecorrectie of een prijsverhoging zijn verschillende zaken.

Het had netter geweest dit een jaar op te schuiven.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Jasper - Telfort  en @Galdor68 

Inderdaad, mijn reactie is alweer door de feiten achterhaald, KPN, gaat in tegenstelling tot eerdere berichten toch een prijsverhoging doorvoeren per 1 juli a.s., zo lees ik ook net weer bij Totaal TV.


Mijn vertrouwen in de mededeling ooit, dat bij inlijving van Telfort door KPN alle voorwaarden en prijzen hetzelfde blijven, is nu met een flink aantal procenten gezakt.

 

 

 

 

Wees dan blij dat het voor de migratie heeft plaatsgevonden anders was het dubbel zo zuur.

Jouw nieuwe maandbedrag zal na de migratie hetzelfde blijven op zich klopt de mededeling nog wel.

Even iets nuanceren, dit betreft zover ik weet enkel lopende abonnementen. Wie na juni een nieuw abonnement afsluit bij KPN of nog net voor de migratie verlengt bij Telfort zal deze inflatiecorrectie mogelijk omzeilen. De abonnementen voor nieuwe klanten gaan zover ik weet niet omhoog, in die zin klopt het eerdere Totaal tv artikel wel.

 

Een nieuw abonnement afsluiten kan daarmee op jaarbasis 12 euro of meer voordeliger uitpakken.

Reputatie 8
Badge +11

Dat klopt inderdaad @Galdor68. De nieuwe KPN Hussel abonnementen gaat niet omhoog. 

Reputatie 8
Badge +18

Mijn Telfort thuis is 1 mei net verlengd en hoe zit het dan met de inflatie

Reputatie 8
Badge +11

We kunnen het niet per abonnement specifiek inzien, iedereen krijgt een brief of mail waarin wordt toegelicht wat het voor het abonnement betekent. We kunnen daar het beste dus even op wachten :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +18

@Jasper - Telfort ik wacht het wel af in mijn nieuwe contract staat exact het bedrag wat ik verschuldigd ben de komende 12 maanden en dan lijkt het mij niet dat ik inflatie moet betalen

Vandaag een mail ontvangen over mijn abonnement. Ik heb Internet Standaard + Bellen 33,50 en ik heb de optie Bellen Onbeperkt Vast 5,00 (= bij bellen naar vaste nummers in NL alleen starttarief betalen, ik betaal geen gesprekskosten per minuut bellen). Totaal 38,50. De nieuwe prijs van Internet Standaard + Bellen is 34,25. Wat wordt de nieuwe prijs van Bellen Onbeperkt Vast?

 

@Albrt

Dat blijft gelijk, de inflatie correctie betreft enkel het basis abonnement, niet de opties!!! De enige wijziging voor jou is dat gigantische start tarief per gesprek.

@jimny in de voorwaarden geldend per juli 2018 staat dat de inflatie correcties niet binnen de eerste 3 maanden plaatsvinden. Dat houd in dat jij geen email hoort te krijgen over een correctie. 

Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS 
Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met 
welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat 
gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van 
indexering staat in de tarievensheet op onze website. De 
indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan 
3 maanden klant bent.

 

Reputatie 8
Badge +18

@Galdor68 dat regeltje was ik even kwijt en tot nu toe geen  mail gehad

En nu nog Rai Uno eens in de al lang beloofde HD kwaliteit.

Reputatie 8
Badge +11

@Albrt, zoals Galdor68 zit klopt het. Het starttarief gaat met 1 cent omhoog. Bellen Onbeperkt blijft 5 euro. 

@we1001044197 Dit zijn de wijzigingen. Rai Uno komt dus nog niet terug in HD helaas. 

Zeg je nou terug? Ik weet niet beter dan dat het is zoals het is, dus in SD. Kun je ook toelichten wat het enorme probleem is? Het signaal in HD is er toch gewoon? Kan toch niet zo ingewikkeld zijn? 

Zeg je nou terug? Ik weet niet beter dan dat het is zoals het is, dus in SD. Kun je ook toelichten wat het enorme probleem is? Het signaal in HD is er toch gewoon? Kan toch niet zo ingewikkeld zijn? 

Centen en rechten kwestie, het is de Italiaanse publieke omroep grote kans dat het enkel in SD buiten Italië mag worden doorgegeven. De RAI wordt middels kijkgeld betaald dat moet uiteraard ook door een buitenlandse provider die het signaal wil doorgeven worden vergoed.

Het TV platform zal RAI Uno van de Hotbird sateliet plukken en zo doorgeven naar ons.

 

zo verbaasd het mij dat C&I ook nog niet in HD is, daarom is dit een goede verbetering, waarom een pluspakket afnemen als zenders daarin SD kwaliteit zijn.

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Wat Galdor68 aangeeft. Dat is precies hoe het zit. Het heeft met rechten te maken, het is niet even een vinkje zetten. 

Ik vind deze reden eigenlijk nergens meer op slaan:

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Wij wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en dienstverlening nog verder voor je kunnen verbeteren. Daarom voeren wij een inflatiecorrectie voor de abonnementen.

Ik heb nu al verschillende keren gehoord dat Telfort waarschijnlijk juni/juli KPN wordt.
(Dit zal anders ook echt niet meer te lang gaan duren denk ik.)
Maar als dit echt waar is, dan krijgen wij zeker een dubbele prijsverhoging, als het KPN is.
Dit als afsluiting van het Telfort tijdperk.

Maar goed, nog geen mail ontvangen, kijken wat het gaat worden en anders gaan vergelijken….
(Dit zal dan reden nr. 2 gaan worden hier.)

Reputatie 8
Badge +11

 Er is nog geen datum bekend voor de overgang van Telfort Thuis, dat soort verhalen van 'waarschijnlijk’ kan je daarom het beste negeren. Vorig jaar deden er ook allemaal verhalen de ronde dat mobiel in veel verschillende maanden over zou gaan, maar het werd januari. Laten we dat soort spookverhalen en -data niet te veel noemen, dat zorgde vorig jaar ook alleen maar voor onnodige onrust :slight_smile: Zodra er bekend is wanneer de pakketten over gaan, hoor je het. Tot die tijd kan je dat bericht het beste afwachten.

 

Maar als dit echt waar is, dan krijgen wij zeker een dubbele prijsverhoging, als het KPN is.
Dit als afsluiting van het Telfort tijdperk.

Nee, je krijgt geen dubbele prijsverhoging. 

Ik vind deze reden eigenlijk nergens meer op slaan:

Wat is de reden voor de tariefswijziging?
Wij wijzigen de tarieven om ook de komende tijd verder te investeren zodat wij de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en dienstverlening nog verder voor je kunnen verbeteren. Daarom voeren wij een inflatiecorrectie voor de abonnementen.

Dit moet je eigenlijk anders lezen namelijk zo :

Omdat de netwerkbeheerder hogere kosten door berekent, vanwege de de uitrol van meer glasvezel aansluitingen..... daarom zijn wij ook genoodzaakt dit door te berekenen. Alleen ben ik van mening dat de uitrol van meer glasvezel aansluitingen bedrijfs risico is en de kwaliteit en overige ook bij de normale bedrijfskosten horen. Dat hoeft echt niet altijd doorberekend te worden.

 

Ik heb nu al verschillende keren gehoord dat Telfort waarschijnlijk juni/juli KPN wordt.
(Dit zal anders ook echt niet meer te lang gaan duren denk ik.)
Maar als dit echt waar is, dan krijgen wij zeker een dubbele prijsverhoging, als het KPN is.

Hoezo dubbel? Je bedoelt twee keer inflatie correctie, daar komt KPN echt niet mee weg. En bij beide providers vindt dit op dezelfde datum plaats.

ah het is al herstelt.goed bezig @Jasper - Telfort 👍🏻👍🏻

Wat de overgangs datum betreft, dan moeten de medewerkers van de telefonische klantenservice niet dit soort opmerkingen maken, verder is medio 2020 genoemd in alle aankondigingen ook het in december verstuurde email dus juni/juli is dan heel realistisch zonder een exacte datum te noemen, en logischerwijs zal het plaats gaan vinden na 1 juli eerst deze correctie doorvoeren daarna het klantenbestand omzetten.

Reputatie 8
Badge +11

 

@Alexandra - Telfort ging er iets fout niet zo handig dat het start bericht geheel gewijzigd is!!

De reactie overschreef het startbericht met de reactie inderdaad, er gaat iets niet helemaal goed in de forumsoftware daarmee. Met een complete hartverzakking heb ik het zo snel mogelijk weer hersteld :sweat:

Wat Galdor68 schrijft: Omdat de netwerkbeheerder hogere kosten door berekent, vanwege de uitrol van meer glasvezel aansluitingen..... daarom zijn wij ook genoodzaakt dit door te berekenen. Alleen ben ik van mening dat de uitrol van meer glasvezel aansluitingen bedrijfs risico is en de kwaliteit en overige ook bij de normale bedrijfskosten horen. Dat hoeft echt niet altijd doorberekend te worden.

Daar ben ik het ook mee eens.

Ik bedoelde ook de inflatiecorrectie.
En ik heb bij KPN in het verleden wel gekkere dingen meegemaakt.

Plus dat ik die datum inderdaad gehoord heb van klantenservice medewerkers en in een KPN winkel.
Dus niet van andere klanten en dergelijke.
Plus dat het ook in de email heeft gestaan.
Dus een echt spookverhaal kan ik het niet noemen, Jasper.

Reputatie 3
Badge +1

Dat blijft gelijk, de inflatie correctie betreft enkel het basis abonnement, niet de opties!!!

Mocht je, net als ik, een 3e TV hebben en die noodgedwongen op een Digitenne abonnement hebben, dan is er een prijsverhoging van €5,00 naar €6,00 dus 20%.
Dit is geen inflatiecorrectie meer………………..

 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ron. , bij een prijsverhoging ben je nu dus contractvrij tot 1 juli 2020 en mag je opzeggen als je dat wilt.

Bij alléén een inflatiecorrectie mag je nooit opzeggen binnen je contract.

Maar als het goed is, is dat ook vermeld in de brief of e-mail die je ontvangen hebt n.a.v. van de prijsaanpassingen.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hallo @Ron. , bij een prijsverhoging ben je nu dus contractvrij tot 1 juli 2020 en mag je opzeggen als je dat wilt.

Dat weet ik @JanD maar ik wilde dit alleen aankaarten, de 3e TV heb ik nodig, dus ………

 

 

Reageer