Nu ook op ADSL: tot 5 interactieve TV-ontvangers

• 20 juni 2018
  • 9 reacties
  • 1730 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +11

ITV nieuws: Vanaf 21 juni is het voor alle Thuis-klanten met genoeg internetsnelheid mogelijk om een 3e, 4e en 5e tv ontvanger te bestellen. Dit was al mogelijk op het glasvezelnetwerk, maar wordt ook mogelijk op het koperen netwerk (ADSL).

Hoe werkt het?
Afhankelijk van de internetsnelheid op je adres, kun je gebruik maken van meerdere tv-ontvangers. De tv-ontvanger gebruikt namelijk een aantal Mbit/s van de totale snelheid. Voor HD is dat 8 Mbit/s en voor SD is dat 4 Mbit/s. Wanneer er meerdere ontvangers zijn aangesloten zullen er meer Mbit/s gebruikt worden. Zo waarborgen we de kwaliteit van het televisiekijken. Daarnaast kun je natuurlijk gewoon blijven internetten, maar je kan soms merken dat het iets langzamer is als alle tv-ontvangers in gebruik zijn. Als je meer dan 2 tv-ontvangers wil gebruiken, ontvang je ook een switch zodat je genoeg poorten hebt om de ontvangers aan te sluiten op het modem.

Hoeveel tv-ontvangers kan ik tegelijk gebruiken?
Om te zien hoeveel ontvangers je kan bestellen om te kunnen genieten van tv in verschillende ruimtes hebben wij het volgende lijstje voor je:

Hierbij een voorbeeld: Wanneer je een maximum snelheid hebt van 18 Mbit/s hebt kun je maximaal 2 ontvangers toevoegen aan jouw abonnement.

Hoe bestel je een (of meerdere) extra ontvanger(s)?
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Klik op de oranje knop 'Abonnement wijzigen'.
3. Klik op 'Extra's wijzigen' en kies onder het kopje 'TV ontvanger' hoeveel ontvangers je wil gebruiken.
4. Klik op 'Controleer je wijzigingen'.
5. Klik op 'Wijziging bevestigen'.
Nadat je de wijziging hebt bevestigd, ontvang je de ontvanger(s) binnen twee werkdagen. Via dezelfde weg in Mijn Telfort is/zijn de ontvanger(s) ook weer op te zeggen. Dit kan maandelijks. Het is namelijk een extra optie. Je gaat dus geen nieuw contract aan.

Wat zijn de kosten voor een extra ontvanger?
Je krijgt een extra tv-ontvanger voor 5 euro per stuk per maand. Dit zie je ook terug in Mijn Telfort wanneer je de ontvanger aanvraagt.

9 reacties

Reputatie 2
Badge
Gaat dit nog gevolgen hebben voor personen die nu gebruik maken van Digitenne? Hierop krijg je een korting van KPN.
Reputatie 8
Badge +11
.....Je krijgt een extra tv-ontvanger voor 5 euro per stuk. Dit zie je ook terug in Mijn Telfort wanneer je de ontvanger aanvraagt......

Voor de duidelijkheid: ik neem aan dat dit per stuk per maand is?
Reputatie 8
Badge +17
Gaat dit nog gevolgen hebben voor personen die nu gebruik maken van Digitenne? Hierop krijg je een korting van KPN.

Goeie vraag en eerlijk gezegd denk ik van wel echter alleen als de bandbreedte niet voldoende is voor meer dan 2 ontvangers dan lijkt het mij dat digitenne nog steeds een gesponserde optie van Telfort mogelijk moet zijn.
@Stephen - Telfort kan hier het juiste antwoord opgeven
Reputatie 8
Badge +16
.....Je krijgt een extra tv-ontvanger voor 5 euro per stuk. Dit zie je ook terug in Mijn Telfort wanneer je de ontvanger aanvraagt......

Voor de duidelijkheid: ik neem aan dat dit per stuk per maand is?

Dat klopt. Je betaalt dan maandelijks een bedrag van 5 euro per maand voor de TV-ontvanger.

Goeie vraag en eerlijk gezegd denk ik van wel echter alleen als de bandbreedte niet voldoende is voor meer dan 2 ontvangers dan lijkt het mij dat digitenne nog steeds een gesponserde optie van Telfort mogelijk moet zijn.
@Stephen - Telfort kan hier het juiste antwoord opgeven

Dat klopt ook! Digitenne korting blijft van toepassing op klanten die gebruik maken van xDSL. Het is namelijk nog steeds zo dat niet alle xDSL klanten meerdere TV-ontvangers kunnen aansluiten in tegenstelling tot glasvezel klanten. Daarom blijft Digitenne voor xDSL klanten een alternatief.
Reputatie 1
Erg fijn!:D
Ik zat voor mijn 3de TV al Digitenne te overwegen.
En nu net kun je ook bij ADSL een 3de Interactieve-TV ontvanger aanvragen.;)
Precies het goede moment🆒

Heel Fijn! Bedankt Telfort:D
Hierbij een voorbeeld: Wanneer je een maximum snelheid hebt van 18 Mbit/s hebt kun je maximaal 2 ontvangers toevoegen aan jouw abonnement. 

Als ze niet tegelijk aan staan zou je toch zelfs in die situatie er 3 kunnen hebben of wordt dat wel als vuistregel aangehouden.
Reputatie 5
Badge +4

Als ze niet tegelijk aan staan zou je toch zelfs in die situatie er 3 kunnen hebben of wordt dat wel als vuistregel aangehouden.

Dat zat ik ook gelijk te denken.
Er zijn genoeg mensen die niet tegelijk alle ontvangers aan hebben staan maar die wel op meerdere plekken in huis een tv hebben staan. Het lijkt mij een goede optie dat bestellen van meerdere ontvangers evengoed mogelijk is met waarschuwing "U kunt maximaal met x aantal tv ontvangers tegelijk kijken".
Reputatie 8
Badge +11

We houden de vuistregel vast. In theorie zouden dan drie ontvanger kunnen inderdaad. Maar wanneer die wel allemaal tegelijk aan komen te staan, dan kan dat voor problemen gaan zorgen. Dat is niet de bedoeling. Vandaar het maximum aantal tv-ontvangers dat je kan bestellen afhankelijk is van de snelheid die je kan halen.
Helder zo voorkom je teleurstellingen en problemen.

Reageer