KPN zet vol in op KPN-merk

Toon het eerste bericht

213 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Twente schreef:

Maar hoe gaat dit met het emailadres, krijg je ook de mogelijkheid om een @kpn emailadres te gebruiken als Telfort klant?
Want vind het niet leuk om overal een telfort emailadres te noemen terwijl dit niet meer bestaat!
Ben 23 Telfort klant geweest met volle tevredenheid, en vind het echt heel jammer dat dit merk ophoud te bestaan.
Hoe zit het met de afstandsbediening waar Telfort opstaat word dit ook vervangen voor een kpn afstandbediening met eventueel nieuwe tv ontvangers?
En de v8 modem word deze ook omgewisseld naar een nieuw modem van kpn, ze willen alles onder kpn hebben en horen ze dit ook eigenlijk te vervangen.
We zullen het gaan zien de komende jaren wat er allemaal gaat veranderen.

Groeten,
Gertjan

Hoi @Twente, de apparatuur zal niet zomaar vervangen worden. KPN gebruikt namelijk exact dezelfde apparatuur zoals Galdor68 ook al aangeeft. Wat betreft het e-mailadres, ik vermoed dat je tegen die tijd inderdaad een @kpn e-mailadres kan aanmaken. Zeker ben ik hier nog niet helemaal van, ik heb ook nog niet alle informatie.

Mr.Vdvelde schreef:

wat gaat er met prepaid gebeuren ? saldo opwaarderen en de voorwaarden. nu blijft je saldo behouden indien je binnen 6 maanden een betaalde dienst gebruikt.

@Mr.Vdvelde Ik verwacht dat daar eerst niets in veranderd. Mocht daar nog wel veranderingen in komen, dan zal dat op den duur zeker naar buiten gebracht worden.
Waarom klanten niet direct naar bv petities.nl gaan voor Telfort?
Misschien omdat mensen met verlengen slechter af zijn?
Of dat Telfort niet echt een budgetprovider meer is?
Mensen hier zoeken toch naar een betaalbaar en kwalitatief goede provider,
met meer mogelijkheden.
Gaat dat weg of wordt minder, stappen zij op.

Ik ben er nog en had gehoopt straks niet voor de keuze te hoeven staan.
Wat mij betreft blijft Telfort.

Bij XS4ALL, kiezen ervoor meer te betalen voor een hele goede service, kwalitatief meer mogelijkheden,
betere router, meer privacy en omdat deze provider waarschijnlijk de eerste was,
met een internetverbinding.
Zij zijn bang om dit kwijt te raken en zijn waarschijnlijk trouwer aan hun provider.

Bart, het is voor jou ook nog tasten in het donker vrees ik....
Jij en je collega's worden gebruikt als buffer voor de veranderingen naar klanten toe.
Jullie kregen de veranderingen ook pas te horen nadat of net voor het in de media was.
Ik denk daarom dat jullie het niet veel eerder horen dan wij.
Voor jullie ook een onzekere tijd.
Hierbij een hart onder de riem voor alle Telfort medewerkers.
Reputatie 6
Badge +9
Bedankt @mandy voor de mooie woorden. We doen zeker ons best om jullie te voorzien van alle antwoorden, dit zal niet altijd lukken, maar we helpen overal waar we kunnen.
Feestbeestzaandam schreef:

Wat ik mij afvraag en waarschijnlijk velen met mij:

Ik zit expres bij telfort ivm keuze om eigen modem te kunnen gebruiken (fritzbox).
Zou het fijn vinden als dat zou blijven, en het liefste natuurlijk toepassing van de wet waar klanten alle gegevens zo krijgen (sip/voip etc)

Ik wil gewoon zelf beslissen wat ik doe, bv vpn, voip via andere provider, etc tec wat een FB bied ipv standaard v10 van kpn of telfort.

Zou vervelend zijn als kpn ons in eens door de strot douwt om VERPLICHT hun modem te gebruiken ipv mijn aangeschafte van ruim 100 Euro.

Graag uw reactie hier op.

Welk fritzbox modem geruik je. Ik hoorde dat een fb niet meer werken kan op Telfort net. Had het getest en werkte inderdaad niet. Heb nu de fb achter de v8 als wifi en VoIP aces punt
Reputatie 8
Badge +19
richard.n.m.vansoest schreef:

Welk fritzbox modem geruik je. Ik hoorde dat een fb niet meer werken kan op Telfort net. Had het getest en werkte inderdaad niet. Heb nu de fb achter de v8 als wifi en VoIP aces punt

Een Fritzbox werkt nog steeds prima op het Telfort netwerk, alleen vaste telefonie werkt niet 'out of the box' omdat je zelf het wachtwoord voor het telefonieplatform moet achterhalen en moet invoeren.
Ik gebruik een Fritzbox 7490 en ik heb eerder alle diensten al werkend gekregen, echter met de meest recente software (OS 7.0) voor de Fritzboxen kan je nu al direct kiezen voor Telfort ADSL/VDSL of Telfort glasvezelinstellingen.
Hiermee worden ook de iTV-instellingen in Routed Mode geïnstalleerd zodat je OTT-content zoals 'Apps op TV' etc kan gebruiken.
Dat zal dus hopelijk veranderen dat in ieder geval een zelf gekochte Fritzbox deze gegevens wel binnen krijgt of aangezien XS4ALL deze gegevens wel verstrekt dit nu aan alle klanten verstrekt wordt indien nodig.

Die aanpassing van dat OS is dus al een positief iets in het kader van het eindapparaten besluit.
Reputatie 8
Badge +19
Galdor68 schreef:

Dat zal dus hopelijk veranderen dat in ieder geval een zelf gekochte Fritzbox deze gegevens wel binnen krijgt of aangezien XS4ALL deze gegevens wel verstrekt dit nu aan alle klanten verstrekt wordt indien nodig.

Die aanpassing van dat OS is dus al een positief iets in het kader van het eindapparaten besluit.

De SIP-gegevens vanzelf binnenkrijgen gaat 'm nog niet worden want de Fritzbox kan geen contact maken met de TR069 provisioning server van Telfort die dit soort gegevens naar de Telfort modems stuurt.
Bij XS4ALL werkt dat wel dus wellicht in de toekomst bij Telfort ook, als ze zich uiteindelijk aan de regelgeving hieromtrent gaan conformeren.
Maar de gegevens gewoon aan de klant doorgeven kan ook zodat deze dit zelf invult.
Ik heb de fb 7340. Met volgens mij de laatste os er op. W8 eerst af tot 18januari dan zou ik over naar vvdsl ik moest daarvoor wel upgraden naar 40mbit voor 1.50 extra. Ze vertellen er alleen dan niet bij dat je een nieuw contract krijgt en dus de gratis extra paket die ik had kwijt raakt. Daar zat id zender in die we wel keken.

Hook dat ik nu zeker sneller internet krijg. Heb op moment 6 a 7 mbt als tv aan staat in de stand op Motorola kastje wat neer komt op 1.2 a 1.3MB/ps met Motorola uit. Modem traint in op ongeveer 16mbit. Abbo is nu nog 20mbit.
@Enterprise mee eens want al wordt naar buiten toe alles groen gekleurd er zitten zover ik goed op de hoogte ben toch netwerk technisch nog genoeg dingen anders bij de drie partijen.
Ik zou denken dat in dat OS ( de firmware?) het dus zodanig is geprogrammeerd dat die verbinding wel wordt gemaakt als je Telfort kiest, hoewel die info zal KPN/Telfort vermoedelijk niet geven ook niet aan een fabrikant hoewel dit juist ook onderdeel vanuit het ministerie van EZ van dat besluit is dat fabrikanten apparatuur kunnen leveren die werken.
Reputatie 8
Badge +19

Ik heb de fb 7340. Met volgens mij de laatste os er op. W8 eerst af tot 18januari dan zou ik over naar vvdsl

De 7340 is al een behoorlijk oud model en deze wordt firmwarematig dan ook niet meer ondersteund.
Mijn bovenstaande verhaaltje gaat derhalve niet op voor de 7340...
Hieronder staan de firmwares voor de diverse gangbare Fritzboxmodellen en de 7340 staat daar niet keer bij.

http://download.avm.de/fritzbox/

Je bedoelt niet per ongeluk de 7430..? 😉
Want die heeft wel de nieuwste versie 7.0 gehad.
Reputatie 1
Hoi iedereen, KPN heeft het plicht om haar klanten te informeren over het komende prijsbeleid na de fusies. Het is niet voor niks dat de klanten voor Telfort of andere providers hebben gekozen. Het kpn RADIO STILTE over deze kwestie is uiterste zorgwekkend. Als KPN de klanten wil geruststellen, dan is HIJ verplicht om met een uitleg te komen. Ik snap niet waarom dergelijk uitleg tot nu toe nog niet te zien is. Iedereen denk ik is met mij eens, die stilte is totaal onprofessioneel van KPN.

Men kan ook in het geval van langedurige stilte over deze kwestie, massale vraag emails aan KPN sturen.
Reputatie 8
Badge +19
Galdor68 schreef:

Ik zou denken dat in dat OS ( de firmware?) het dus zodanig is geprogrammeerd dat die verbinding wel wordt gemaakt als je Telfort kiest, hoewel die info zal KPN/Telfort vermoedelijk niet geven ook niet aan een fabrikant hoewel dit juist ook onderdeel vanuit het ministerie van EZ van dat besluit is dat fabrikanten apparatuur kunnen leveren die werken.

In het OS zitten voorgeconfigureerde bestanden die instellingen bevatten voor diverse Nederlandse providers.
Hiermee wordt alleen de fysieke verbinding gemaakt voor de juiste VLAN's voor internet en iTV etc. van de betreffende provider.
Andere instellingen (voor en/of door Telfort) worden hiermee niet beheerd, er kunnen geen gegevens of beheersinstellingen worden uitgevoerd door het TR069 protocol.
Om die reden kunnen ook de SIP-instellingen niet gepushed worden.

XS4ALL is zoals je zegt de enige provider die de SIP-gegevens wel aan hun klanten verstrekt, maar die moet je wel zelf invullen in de Fritzbox.
Zij pushen dus ook geen gegevens m.b.v. de TR069 server.

Telefoonnummer instellen op mijn Fritz!box.
Reputatie 1
Badge
Galdor68 schreef:

Wat betreft de dienstverlening niet helemaal waar Telfort is in veel zaken van KPN diensten afhankelijk nu hebben ze wel vrij korte lijnen maar die van KPN zijn nog korter. Dus al wil Telfort misschien betere service geven het kan gewoon weg niet.

Ik kan begrijpen dat het anders voelt en overkomt de service van Telfort en KPN, maar ik heb nog geen petitie voor het behoud van de Telfort naam voorbij zien komen dus onze groep klanten is dan blijkbaar minder begaan met de naam Telfort dan de XS4ALL klanten.

Bij xs4all begrijp ik de commotie wel, xs4all is een begrip in Nederland met een stuk historie als provider,
strijders voor vrijheid op het internet, rebels, vechten tegen scientology omdat die een klant, karin spaink lastig viel, brein voor de rechter dagen.
Natuurlijk zijn ze wat milder geworden en hebben hun wilde haren verloren maar toch zijn ze nog steeds
voorvechters van vrijheid en privacy.

Technische ondersteuning was ook goed, ik hoef denk ik niet bij telfort te gaan vragen hoe ik unix
servers online kan krijgen.
Natuurlijk betaal je daar ook flink meer voor dan bij telfort maar waar zie je dat nog dat een netwerk beheerder gewoon tijd vrij maakt om een klant te helpen, die beste man is daar veel te duur voor.

Ik heb ook niet zo'n band met bv telfort, toen kpn concepts over nam was ik nog al kwaad, concepts was een kleine provider waar je nog als klant gezien werd, dat miste ik bij kpn, ze zijn te groot en te log.
Weg gaan had geen zin want via tweak zou ik weer over kpn netwerk gaan.
Gelukkig heeft telfort het goed gedaan voor mij mbt kwaliteit en prijs en ook was de combideal mooi meegenomen, ik had een telfort mobiel abo.
Het netwerk van concepts heeft mij ook weinig problemen bezorgd, 1 kleine storing gehad in bijna 5 jaar.
hoihoi1 schreef:

Hoi iedereen, KPN heeft het plicht om haar klanten te informeren over het komende prijsbeleid na de fusies. Het is niet voor niks dat de klanten voor Telfort of andere providers hebben gekozen. Het kpn RADIO STILTE over deze kwestie is uiterste zorgwekkend. Als KPN de klanten wil geruststellen, dan is HIJ verplicht om met een uitleg te komen. Ik snap niet waarom dergelijk uitleg tot nu toe nog niet te zien is. Iedereen denk ik is met mij eens, die stilte is totaal onprofessioneel van KPN.

Men kan ook in het geval van langedurige stilte over deze kwestie, massale vraag emails aan KPN sturen.

Ga er maar vanuit dat dit terzijnertijd bekend wordt gemaakt. Dit is pas een vooraankondiging als en daar ga ik wel vanuit prijswijzigingen komen worden we ongetwijfeld op de hoogte gesteld.
Om nu al over radio stilte te spreken is toch wel heel erg op de dingen vooruitlopen.
Reputatie 2
Badge +3
Ik begrijp dat de prijs gelijk blijft zoals hij nu is bij mijn abonnement na de naamsverandering , betekent wel dat als ik wil updaten ik gelijk in de 20% duurdere prijs ga vallen van KPN. Lekker vooruitzicht.
@jacobus die kans bestaat maar daar is nu nog niks concreets over bekend. Het is goed mogelijk dat er een pakket blijft in de buurt van de prijzen die Telfort nu hanteert. De realiteit zal zijn dat de prijs omhoog gaat, als dit betere ondersteuning gaat inhouden en ook voor huidige Telfort klanten bij problemen de v8 de v10 sturen(zoals bij KPN) gaan we er alleen maar op voor uit.
Reputatie 1
Galdor68 schreef :
Ga er maar vanuit dat dit terzijnertijd bekend wordt gemaakt. Dit is pas een vooraankondiging als en daar ga ik wel vanuit prijswijzigingen komen worden we ongetwijfeld op de hoogte gesteld.
Om nu al over radio stilte te spreken is toch wel heel erg op de dingen vooruitlopen.

Te zijner tijd is geen goede oplossing. KPN heeft aangekondigd (of vooraangekondigd) is zo ongeruststellend als niks zeggen. Je speelt in zulke manier in KPNs voordeel. In het verleden was er een andere alles-in-een bedrijf zoals Ziggo die prijzenwijzigingen (zoals zij het toen noemde) aankondigde. Resultaat, heeft het bedrijf alle prijzen en kosten OMHOOG gezet, bij alle abonnementen, zelfs die waar ze niet binnen de oorspronkelijke aankondiging vielen. Er was zelfs toen een TV programma erover gezonden, twee of drie jaren geleden denk ik. Nou met zulke voorbeeld, kan je niet zeggen "ongetwijfeld... gaat het zo gebeuren". Ongetwijfeld is geen zekere stelling, maar een persoonlijke opinie.

Ik herhaal wat ik net zei dus "Men kan ook in het geval van langedurige stilte over deze kwestie, massale vraag emails aan KPN sturen". En KPN heeft het plicht om ongeruste klanten om over de prijzen te informeren.
Het is een recht om met zekerheid te weten, en onduidelijke persoonelijke opinies zijn niet genoeg.
Reputatie 1
Badge
@jacobus Als ik die aanbieding van de week pak en ik neem het zelfde pakket wat
ik nu heb ben ik goedkoper uit en betaal ik 59 euro in plaats van 62 euro en dan heb ik het niet
over de korting die je de eerste maanden krijgt.
Reputatie 2
Badge +3
Doordat KPN een bijna monopolie positie zo gaat innemen zal de prijs niet echt voordelig worden alleen de V10 zie ik als een vooruitgang. Gelukkig is er nog een monopolie speler (ZIggo) dus hopelijk werkt dat nog concurrerend
@hoihoi1 het is net een week of korter geleden bekend gemaakt om dan nu al over radio stilte te spreken is vooruitlopen.

Met nu lopende contracten mag zonder berichtgeving niks gebeuren. De berichtgeving die er is dat er op korte termijn niks veranderd vertrouw ik op. Intern zullen er al dingen zijn voor bereid gezien de termijn van 2 jaar is er genoeg tijd om nadere informatie te geven. Er zullen en moeten diverse zaken worden gereorganiseerd waaronder de drie afzonderlijke abonnement aanbod samenvoegen tot 1 geheel.
Dat moet niet over 1 nacht ijs gaan. Ik hoor dan liever over 24 maanden een concreet uitgewerkt plan dan nu halve berichten waar je weinig aan hebt.

Je schijft het zelf ook, het is een recht om met zekerheid te weten, en onduidelijke persoonelijke opinies zijn niet genoeg. Daar ben ik het helemaal mee eens het feit is die zekerheid kan nog niet gegeven worden.

Er is een plan wanneer bepaalde details naar buiten komen. Zolang die niet bekend zijn of nog niet ver genoeg uit gewerkt om te publiceren is nu al over radiostilte beginnen ongegrond geef ze wel een eerlijke kans.

Deze bekend making heeft al genoeg ophef veroorzaakt, het is niet meer dan logisch dat het nog wel even duurt voor meer details worden bekend gemaakt eerst moeten de gemoederen weer bedaren. Pas dan kan en zal de volgende storm losbarsten.

Bezorgd maken over de gevolgen is goed maar zoals gezegd geef het bedrijf wel de tijd.

Ja veel is mijn opinie maar gefundeerd op de huidige bekende feiten vooruit lopen heeft geen nut.
Nu al concrete wijzingen te horen krijgen is niet realistisch. Er moet genoeg worden veranderd om de drie afzonderlijke systemen samen te brengen.
Reputatie 5
Badge +7

Ik heb de fb 7340. Met volgens mij de laatste os er op. W8 eerst af tot 18januari dan zou ik over naar vvdsl ik moest daarvoor wel upgraden naar 40mbit voor 1.50 extra. Ze vertellen er alleen dan niet bij dat je een nieuw contract krijgt en dus de gratis extra paket die ik had kwijt raakt. Daar zat id zender in die we wel keken.

Hook dat ik nu zeker sneller internet krijg. Heb op moment 6 a 7 mbt als tv aan staat in de stand op Motorola kastje wat neer komt op 1.2 a 1.3MB/ps met Motorola uit. Modem traint in op ongeveer 16mbit. Abbo is nu nog 20mbit.

Volgens mij gaat die niet meer werken met VVDSL deze fritz heb ik ook gehad en werkte niet meer toen het bij ons VVDSL geworden is.
Reputatie 1
"het is net een week of korter geleden bekend gemaakt om dan nu al over radio stilte te spreken is vooruitlopen." Elke keer ik die stelling lees krijg ik de indruk dat ik met een hooggeplaatst iemand van KPN praat !!! En mensen zoals jij verdedigen natuurlijk alles die door hun bedrijf komt. Toch ?

De aanval is de beste verdediging. Er is geen moment waar gedupeerden zoals wij moeten beginnen om die onzinnig fusie aan te vallen. Ongeacht wat mensen denkt, vanaf het eerste moment NA de aankondiging is het een open jachtseizoen geworden. En een radio stilte NET na het aankondiging (en zelfs die te lang duurt en je kan zelf zien hoelang gaat het nog duren) is precies en totale en ontzettende slechte taktiek van KPN. En ongeruststellende aankondiging zoals die moet METEEN gevolgd wordt door een uitleg over de prijzen, gezien het enorme verschil tussen de verschillende bedrijven. En zich niet helemaal achter radio stilte schuilen. Door de vele boze reacties over dit onderwerp, is het duidelijk dat niemand vertrouwd die KPN. Zich zo schuilen betekent bang zijn, onzeker, en dus met een enorme gebrek aan geloofwaardigheid ! Als je met zulke aankondiging jezelf gaat als gevolg achter de stilte schuilen, dan dat betekent alleen een ding : Dat is wat jij (of KPN) aan de klanten aan het voorbereiden was, was heel naar en onaangenaam. En wij de klanten meer dan het recht hebben om uitleg meteen te eisen en KPN te beschuldigen van een opzettelijk radio stilte.

Anders hoelang denk je dat KPN het recht heeft om zo stil te blijven voor wij hem een vraag kunnen durven te stellen, en hij ons een uitleg zou vrijgeven ?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo @hoihoi1 ,
Een bedrijf kan niet met zichzelf fuseren, alleen handelsnamen binnen een bestaand bedrijf verdwijnen.
Er is dus geen sprake van een fusie.
Reputatie 1
Hallo @JanD ,

Ik liever dit nieuwe info vanuit KPN horen. Ben jij toevallig werkzaam bij KPN ?
Reputatie 3
Badge +1
hoihoi1 schreef:

Hallo @JanD ,

Ik liever dit nieuwe info vanuit KPN horen. Ben jij toevallig werkzaam bij KPN ?

Lees mijn onderschrift..

Reageer