Sticky

Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

• 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 29960 keer bekeken

Badge +13
Tussen eind 2018 en eind 2019 wordt de internetverbinding vernieuwd van alle klanten met een oud glasvezelpakket. Met deze overgang komen analoge radio en televisie en DVB-C te vervallen. Hieronder lees je de feiten op een rijtje.

De vernieuwing

• Een betere, stabielere verbinding
• Een hogere maximale verbindingssnelheid (200 Mbit, waar beschikbaar)
• Meer mogelijkheden met iTV, waaronder YouTube en Netflix via je ontvanger

Hoe de overgang verloopt

Klanten krijgen een maand voor de overstap een uitnodiging om de overstapdatum en opties te kiezen. Bij de uitnodiging zit een uitgebreid informatiepakket. De monteur komt op de overstapdatum langs om alles in orde te maken.

Meer weten?

Bekijk het overzicht van alle verschillen tussen het oude en nieuwe glasvezelpakket. Heb je vragen? Stel ze dan in ons 'Vraag en antwoord' topic over dit onderwerp.

Heb je een oud glasvezelpakket en wil je nu al overgaan naar de nieuwe verbinding? Laat je dan vooral gratis terugbellen.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Reputatie 1
Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgt en voor iedere extra ontvanger 5 euro per maand moet betalen. Dat betekent dus voor ons 5 euro per maand extra, terwijl wij niet vragen om de analoge tv stop te zetten! De verandering zorgt dus toch voor hogere kosten :-(
En waarom kan je zo'n ontvanger niet kopen en alleen huren?, duur grapje wordt het dan...
Badge +13

Het klopt: we zetten de overstap in een positief daglicht. We hebben niet de illusie dat iedereen de overstap een verbetering zal vinden. En het is sowieso wennen, of je nou onze nieuwe glasvezelverbinding maandelijks opzegbaar uitprobeert of ergens anders een nieuw jaarcontract afsluit.Beste Jurgen,

Kun je alsjeblieft duidelijk maken wat er dan positief is aan de overstap? Ook al noem je maar 1 ding (wat mij GEEN extra geld gaat kosten, dus zaken als mogelijk extra snelheid en al die flauwekul kun je rustig achterwege laten). Ik heb werkelijk niks kunnen vinden, dus op mij komt de hele campagne over als 1 grote leugen.

Ai! Dat is niet fijn, als het overkomt als een leugen.

Ik wil wel wat noemen - wel met het risico dat ik WC-eend wordt die WC-eend aanbeveelt 😅. De pluspunten zit 'm in alles wat in het nieuwe pakket zit. De nieuwe glasvezelverbinding, de features van interactieve televisie, iTV online, de iTV app en de nieuwe apparatuur. Bovendien is alles in ontwikkeling, waar de oude technologie stil ligt.

Hieronder lees je een paar opmerkingen van andere klanten die eerder zijn overgestapt:

Wat ik wel erg prettig vind, is dat ik nu ook op mijn mobiel kan tv kijken laptop en tablet. Wat jammer is is dat je weer geen analoog tv heb maar daar was het beeld toch niks goeds aan dus ik ben met nieuwe tevreden.
Ben op 24 september overgestapt van de oude naar de nieuwe propositie en meteen van 50 naar 100 Mbs internetsnelheid. Het is vandaag 17 oktober en alles werkt al die tijd, een week of drie dus, naar volle tevredenheid. [...] Ik ben zeer tevreden met mijn overstap: HAD IK EERDER MOETEN DOEN !!!
Ik ben ook overgestapt van Lijbrandt naar Telfort. En echt: alles werkt als een tierelier, geen enkel technisch probleem, wat dat helemaal tevreden.

Niet iedereen is positief, die indruk wil ik zeker niet wekken. Maar de stille meerderheid is gelukkig tevreden nadat ze overstappen 🙂 Vanaf nu kun je het dus maandelijks uitproberen en bij de overstap profiteren van een paar unieke cadeautjes. Daarover hoor je aan de telefoon meer.
Reputatie 1
Beste Telfort en mede-klanten,

Vandaag ontving ik de brief waar ik al een tijd bang voor was: u wilt mij overzetten op "het nieuwe netwerk"

Telfort stelt dat dit zou zijn de dienst te verbeteren (ik lees woorden als "nieuw", "stabieler", "beter beeld"), maar ik begrijp echt niet waar het voordeel voor mij als klant zit? Ik zie alleen maar nadelen ....

Als ik het goed heb:
  • Kan mijn DVB-C recorder de prullenbak in en moet ik voortaan 5 eu extra in de maand gaan betalen om nog programma's op te kunnen nemen?
  • Kan mijn radio de prullenbak in en moet ik voortaan via mijn TV naar de radio gaan luisteren?
  • Moet ik 5 eu in de maand extra betalen om op de slaapkamer nog televisie te kunnen kijken?
  • Moet ik flinke kosten gaan maken om met datzelfde doel een internetverbinding op de slaapkamer aan te gaan leggen ?
  • Moet ik gaan lopen klooien met extra kastjes en afstandsbedieningen, omdat de DVB-C ontvangers in onze televisies geen nut meer hebben ?
  • Gaat mijn uploadsnelheid drastisch naar beneden van 50 naar 5 Mbit?
  • Of moet ik om dat te voorkomen door 7,50 eu extra per maand betalen ?
  • Wordt mijn al 7 jaar superstabiele verbinding vervangen door een constructie met een Experiabox waar ik op diverse fora alleen maar ellende over lees?
Wie kan mij een voordeel voor mij als klant noemen?
Wie geeft me een goede reden om niet over te stappen naar Ziggo? (60 eu p/m, 200/20Mb, DVB-C)
Reputatie 2
Je bedoelt een prijsverhoging vanwege meerdere tv ontvangers? Dat zou de enige prijsverhoging mogen zijn.

Een opnamepakket noodgedwongen toevoegen omdat devervanger van je Amino 540 niet meer op kan nemen leidt ook tot een prijsverhoging van
€5,-/mnd
@teuntje67 dat nieuw contract is omdat je in feite een ander product afneemt, het is wel de bedoeling dat je contract vrij blijft. Dat er nu wel sprake is van een nieuw jaar contract is naar alle waarschijnlijkheid omdat je te snel bent. Wacht eerst de tweede brief af waar een echte einddatum in staat.

Wat de v10 betreft ik heb deze sinds 20-8-18 en tot zover geen problemen, voor techneuten en hobbyisten is het geen fijn ding dat klopt wel maar voor de basis gebruikers is er niks mis mee.
@Bart - Telfort

Van ons krijg je alleen maar 2 tv-ontvangers en de extra ontvangers kan je bijbestellen voor 2,50 per maand extra

Klopt dit wel?
In de startpost van Vraag en Antwoord staat:

Je betaalt níet extra voor:
  • Je huidige pakketsamenstelling: internet, internet en tv of alles-in-1
  • Je huidige internetsnelheid (zie 11)
  • Het nieuwe modem en de eerste nieuwe interactieve tv-ontvanger (zie 6)
  • Het uitgebreide zenderpakket (zie 21)
  • De monteur, aansluiting en activatie (zie 13)
De volgende onderdelen kun je toevoegen:
  • Meerdere interactieve tv-ontvangers (€5,- / stuk*)
  • Het Opnemen pakket (€5,-*)
  • Extra snelheid (vanaf €7,50*)
  • Extra zenderpakketten (vanaf €7,50*)
*Dit zijn de uiteindelijke prijzen van deze onderdelen. Wil je weten welke acties er speciaal voor jou zijn, laat je dan door ons terugbellen of wacht tot je toegang hebt tot de monteursplanner.

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670
Zoals gezegd, krijg je als trouwe klant nog een paar cadeautjes. Hieronder valt de actie de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Precies zoals Bart en Alexandra vermelden.

Deze informatie is toegevoegd aan het antwoord op vraag 9 van de startpost van het topic "Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding".

Kijk, dat geeft duidelijkheid! 👌🏽
Reputatie 8
Badge +11
Het nieuws over de overgang naar naar de nieuwe Glasvezelverbinding is inmiddels al bijna een half jaar oud. We hebben hier nu twee topics over lopen, dat maakt het niet overzichtelijker. Daarom sluit ik dit topic.

Vragen, opmerkingen, feedback kun je kwijt in ons 'Vraag en antwoord' topic over dit onderwerp.
Badge +13
Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg eigenaardig. Wel de antwoorden op mijn vragen verplaatsen, maar mijn vragen dan weer niet. Daar wordt dat algemene topic niet echt overzichtelijker van :-(

@Dennis Piet Duizend maal excuses voor de gedeeltelijke verplaatsing en dat ik hierover geen seintje heb gegeven. Zojuist heb ik alle posts overgeheveld naar dit topic, zodat het weer wat overzichtelijker wordt 🙂
Een van de meer technische pluspunten is een huisadres/lijn gebonden IP in theorie zou je dus met met een modem/router wisseling geen ander wan ip moeten krijgen zoals voorheen het geval kon zijn. @Babylonia leg ik dit zo goed uit?

@PedroQ ik snap je twijfel mischien helpt dit verslag ik ben een maand geleden verplicht/vrijwillig overgestapt op deze 'nieuwe' propositie een deel van waar ik mee te maken kreeg gaat nu niet meer op wat betreft kosten en zo https://forum.telfort.nl/internet-267/verhuizings-en-migratie-verslag-76993
Reputatie 1
@jess je bent vrij om rond te kijken niemand verplicht je om diensten af te nemen bij Telfort. Kijk rond er zijn zat alternatieven en goedkoper!
Reputatie 1
Zonder dure aanpassingen in mijn huis en maandelijkse kosten voor een extra kastje zie ik straks op mijn 2de TV gewoon niks meer; dat is toch wel iets vervelender dan "niet alles" ......

Ik irriteer me er vooral aan dat Telfort net doet alsof zij verbeteringen doorvoeren. "Zorgeloos naar een nieuwe verbinding" noemen ze het. Er staat ook in de brief ook dat er kosteloos een monteur langskomt om te zorgen dat alles weer werkt zoals eerder. Ook stellen zij dat wij niet meer zouden gaan betalen voor het nieuwe abonnement.
Beide zijn gewoon niet waar: ik krijg meer zorgen en gedoe met extra kastjes om TV te kunnen blijven kijken en opnemen, zoals ik dat gewend ben EN ik moet daar ook nog eens flink extra voor betalen :-(

Zoals hierboven al gezegd wordt: een mooi moment om alle providers weer eens te vergelijken op service en kosten.
Reputatie 1
@teuntje67 blijkbaar is de medewerker wederom foutief geïnformeerd. Zoals in dit topic is aangegeven blijf je contract vrij. Echter de medewerker sluit dus een nieuw jaar contract af tegen de regels in.
Maar gaat die instructie nu in of pas per januari in als de afbouw begint nu is alleen de voor aankondiging nog gegeven. Dus echt fout is het niet.

Uit de startpost

Hoe de overgang verloopt

Klanten krijgen een maand voor de overstap een uitnodiging om de overstapdatum en opties te kiezen. Bij de uitnodiging zit een uitgebreid informatiepakket. De monteur komt op de overstapdatum langs om alles in orde te maken.

Dus zolang je niet in deze fase zit is het maar de vraag of je wel of niet contract vrij blijft.
Reputatie 8
Op de ExpBox zou ik dan de TV-ontvanger voor de woonkamer en de vaste telf aansluiten en WiFi uitschakelen. De vraag is: kan ik dan op de ExpBox nog een 2e TV-ontvanger aansluiten (voor in de slaapkamer) ?
Ja, dat kan. Meer dan 2 TV-ontvangers ook.
Bedenk dan wel dat het los staat van je netwerk m.b.t. je 2e router.
@PedroQ 1 van mijn grootste minpunten is inderdaad dat niet alle glasvezel klanten standaard de beste kanalen wat HD glas wordt genoemd vanaf 1 hebben. En ik durf zelfs te beweren dat de kanalen/zenders die op deze propositie in HD te zien zijn van mindere kwaliteit zijn dan het signaal via de Amino's zelfs het DVB-c signaal was in mijn beleving veel beter minder gecomprimeerd.
Wat bij deze overstap niet speelt zijn bijkomende kosten voor telefonie en het gewijzigde tv aanbod, dat ervaarde ik dat moge duidelijk zijn ook als een minpunt.

Nu een ruime maand verder bevalt het goed het gemak van alles via het tv kastje bijvoorbeeld zoals Netflix en de Radio via de optical out naar een soundbar bevalt ook prima.

Je kan op elke poort van de Experia 1 of meerdere tv ontvangers aansluiten dat is geen probleem. Ik had de standaard Sitecom ook vervangen voor een eigen router die is nu ingezet als accespoint dat werkt prima.

Dus resumerend het verlies van het dvb signaal waar niks voor terugkomt stoort me meer prijstechnisch dan dat ik het echt mis.
Ik snap vooral die huishoudens waar meer dan 3 tvontvangers zouden moeten komen dat tikt maandelijks toch aan.
Ditzelfde hebben huidige klanten op deze propositie maar die hebben niks anders gekend. Tenzij je op de oude propositie bewust koos voor itv via de Amino dan zal de prijs niet veel veranderen net als de netwerk infra.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb de brief gisteren gekregen en ook ik ben absoluut niet blij met de manier waarop dit aangepakt wordt. Als eerste erger ik me ook aan het "positieve" signaal wat Telfort probeert af te geven. Ze smijten met woorden als "gratis, kosteloos, zorgeloos en nieuw". Er staat niet dat mijn "huidige" apparatuur vervangen wordt, maar mijn "oude", want dan klinkt het toch wel een stukje noodzakelijker. Alles zou beter worden, maar er staat niet vermeld dat het dan ook duurder wordt.
Zoals velen heb ook ik bewust gekozen voor de mogelijkheid om kosteloos meerdere tv's aan te kunnen sluiten via coax. Dat ben ik straks kwijt. Mijn mogelijkheid voor opnemen ben ik straks kwijt, of ik moet meer betalen. Je kan wel heel blij schrijven dat straks 200Mbit een mogelijkheid is... maar dan moet ik wel meer betalen. Zorgeloos overgaan?? Nou, dat echt niet. Mijn overstap naar Telfort jaren geleden verliep op z'n zachts gezegd niet echt soepel en heeft mij een paar maanden gekost. Dit is overigens wel keurig gecompenseerd... en tot nu was ik dan ook een tevreden klant.
En ik zie echt wel een aantal voordelen,met name de app voor de tablet/telefoon. Maar deze voordelen wegen niet op tegen wat ik verlies, anders had ik de keus al veel eerder gemaakt. En dat steekt misschien nog wel het meest. Ik heb gekozen voor een analoog signaal, ik heb veel geld uitgegeven aan kabels en versterkers om aansluitingen in huis te krijgen waar ik het wil. En na een paar jaar trekt Telfort gewoon de stekker eruit en vervolgens communiceren ze alsof ze mij een plezier doen met al dat mooie "nieuwe" spul.

Nog een bijkomend dingetje. Mijn "huidige" (😉) modem voldeed niet. Ik had op zolder net geen lekker Wifi bereik meer. Dus ik heb enkele maanden geleden een hoop geld uitgegeven aan een mesh router systeem. Werkt geweldig. Deze router is rechtstreeks aangesloten op de glasvezelmodem. Maar nu komt er een monteur een Xperia box plaatsen of zoiets. Blijkbaar heeft dat ding een nogal verplicht karakter, maar gaat mijn mesh systeem dat wel leuk vinden. Of heb ik die nu ook voor niks aangeschaft??

Genoeg geklaagd. Ik hoop dat Telfort wel even heel goed gaat nadenken over hoe zij hun trouwe klanten toch enigszins goed kunnen compenseren. En dan bedoel ik niet een half jaar gratis extra zenderpakket of zoiets, maar iets waar ik als klant echt wat aan heb. En 1 jaar gratis een extra ontvanger is natuurlijk een aanfluiting, die moet gewoon altijd gratis.

Ik hoor graag van jullie!
Als die €2,50 een overgangs prijs gedurende het eerste jaar is zou dat de boel alweer iets dragelijker maken echter het zal een typefout zijn.

En dan zou het wel in de startpost gestaan hebben. Als dat standaard zou zijn waarom zou Telfort dat dan niet melden?
Reputatie 1
Badge +1
En als hij uitlegt dat hij met minder pannetjes minder kosten heeft? Dan wel?

Uhh.. nou nee. Dat zou ik voor hem heel fijn vinden, maar wat schiet ik daar mee op? Als hij minder kosten maakt en mij dus ook minder in rekening brengt dan hebben we er allebei wat aan. Nu zit ik met een chinees opgescheept die meer aan mij verdient terwijl ik geen sate meer krijg. En als de babi pangang nou echt zoveel lekkerder wordt dan wil ik voor hetzelfde geld op zijn minst eerdere week gratis kroepoek! 😁
@Galdor68 @Babylonia Dank voor jullie reacties ! Ik begrijp wat je bedoelt, maar de bekabeling is in mijn geval geen probleem; die ligt al overal vanwege de oude propositie (incl. een uitgebreid coax-netwerk 😁).

Ben trouwens benieuwd welke "prachtige acties" Telfort voor ons heeft als compensatie voor het gemis van dvb-c, de "ouderwetse" radio en tv-kwaliteit.

Wprdt vervolgd !
Badge +13
Zoals gezegd, krijg je als trouwe klant nog een paar cadeautjes. Hieronder valt de actie de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Precies zoals Bart en Alexandra vermelden.

Deze informatie is toegevoegd aan het antwoord op vraag 9 van de startpost van het topic "Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding".
Wat je zegt klopt niet, iedereen kan dit wel degelijk doen onder dezelfde voorwaarden. Het is maar net hoe je deze zelf invult.

Wat ik zeg, is wat ik uit jullie communicatie en het forum opmaak. Als dat blijkbaar niet klopt, sorry. Maar ligt dat nu aan mij?
Zie de discussie hierboven maar... Telfort zorgt zelf voor de verwarring door eerst een te algemene brief te sturen naar iedereen en nu geen duidelijkheid te geven aan individuele klanten over prijzen en voorwaarden die voor hen gaan gelden. In jullie openingspost staat bijvoorbeeld dat extra ontvangers 5 euro kosten, hierboven lees ik nu prijzen van 2,50 per ontvanger. Bovendien hebben jullie het zelf over ‘cadeautjes’ en ‘laat je vooral terugbellen’.
Dat geeft in elk geval de suggestie dat er een ‘deal’ te maken is.

Maak die ‘cadeautjes’ dan maar concreet en openbaar, zodat je als klant weet waar je aan toe bent. Gewoon een mooi overzichtelijk tabelletje, zonder ‘*’ erbij waar je ergens anders weer moet lezen wat er echt mee bedoeld wordt. En zorg dan meteen dat de medewerkers aan de telefoon op de hoogte zijn en hetzelfde verhaal vertellen. Want dat was in mijn eerdere contact ook niet zo namelijk. Toen werd mij glashard verteld dat ik voor het einde van het jaar over zou gaan en dat mijn snelheid naar 50/5 zou gaan tenzij ik bij ging betalen. Vertel mij nu maar wat ik nog moet geloven en wat ‘klopt’ of niet.
Reputatie 2
Doe mij dan maar een overstap op 31-12-2019
Reputatie 1
Maar wij kiezen hier nu zelf niet voor en krijgen wel hogere kosten.Mensen die al op dit netwerk zitten hebben hier toch zelf voor gekozen/akkoord gegaan met abonnement.
Een vraag die ik zou gauw niet heb gezien is:
Hoe zit het eigenlijk met de TV pakketten bij de overstap?
Krijgen wij hierna weer het zelfde pakket met kanalen die we nu hebben of krijgen we dan de uitgeklede versie(basispakket) ?

Je kent dit topic?
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

• Je betaalt níet extra voor:
  • Je huidige pakketsamenstelling: internet, internet en tv of alles-in-1
  • Je huidige internetsnelheid (zie 11)
  • Het nieuwe modem en de eerste nieuwe interactieve tv-ontvanger (zie 6)
  • Het uitgebreide zenderpakket (zie 21)
  • De monteur, aansluiting en activatie (zie 13)