Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

• 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 30637 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Reputatie 1

Ben trouwens benieuwd welke "prachtige acties" Telfort voor ons heeft als compensatie voor het gemis van dvb-c, de "ouderwetse" radio en tv-kwaliteit.

Wprdt vervolgd !
Je kunt alvast telefonisch een voorstel laten doen om je nieuwsgierigheid te bevredigen. Dan weet je wat je te wachten staat.

Let wel op nieuwe alle medewerkers zijn goed op de hoogte. Dus verwijs ze wel naar de aparte afspraken voor de overstappende klant.
Reputatie 2
Doe mij dan maar een overstap op 31-12-2019
Reputatie 2
Hoe zit het met radio, inderdaad? Hoe ziet Telfort dat voor zich? Waarom besteedt Telfort in de uitleg over de overstap geen woord aan radio? Wil Telfort dat het nu eindelijk maar eens afgelopen is met radio?

(De bedoelde uitleg staat op https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670 )

sando
Reputatie 2
Ik heb 2 dvb-ontvangers gekocht en een radio die op coax werkt. Gaat Telfort mij daarvoor compenseren?

sando
Reputatie 2
Als het bewerkelijk is om 2 systemen te onderhouden, waarom gooit Telfort dan niet iTv het raam uit en behoudt dvb-c?
Er is voor de klant geen enkel voordeel aan iTv -- de zogenaamde voordelen van interactiviteit zijn heel goed te realiseren via internet. Deze operatie maakt duidelijk dat de klant niet belangrijk is.
De nadelen van iTv t.o.v. dvb-c op een rijtje:
1) extra stroomverbruik door gebruik receiver
2) afstandsbediening radio en tv zijn waardeloos geworden
3) (gratis) opnemen van tv niet meer mogelijk, opnames via de telco kunnen en zullen gewist worden
4) opnemen van ondertitels niet meer mogelijk
5) opnemen van teletekst (bv. ondertitels) niet meer mogelijk
6) privacy: de provider ziet wat je kijkt
7) men kan niet meer via zoveel tv's kijken als men wil

en daar komt nu nog bij 8): je kunt je dvb-ontvangers weggooien en je radio's erbij...😾

Alleen maar nadelen, en het feit dat ik nooit een overtuigend verhaal heb gehoord dat het tegendeel aantoont doet me denken dat Telfort het eigenlijk ook gewoon met me eens is.

Ik ben best een beetje boos.

sando
Reputatie 1
Badge
Heb de telfort folder en brief ingescand voor de liefhebbers...
soms zet ik nog wat op de fiberdordrecht site ivbm archief en info...

Folders 2019
@Fiberdordrecht Informatief ! Bedankt 😁
@sandotelfort glasvezelklanten hebben sowieso al een extra stroomverbruiker in de vorm van een actieve NT

itv wordt het raam niet uit gegooid omdat dit meelift via de vezel waar het internet over binnenkomt DVB komt over een aparte vezel binnen en laten we wel zijn itv hebben deze klanten ook tenzij je er zelf voor koos geen Amino te gebruiken dus het was EN/EN

De eerste alinea van die brief deugt totaal niet zoals al schreef het signaal komt via glasvezel binnen en wordt daar pas weer omgezet naar een coax aansluiting.
maar dat zal voor het gemak en begrip bedoelt zijn.
Reputatie 1
Het is wel zo dat Concepts de Amino`s ook in bruikleen hebben gegeven en Telfort heeft Concepts overgenomen dat mag je toch vanuit gaan dat deze Amino`s van Tefort zijn en dat zij ons als klant schade los stellen en gewoon de Tv ontvangen gewoon geven in bruikleen van minimaal 2 stuks. Of gewoon zegen we zien dat u er nu vier gebruikt deze krijg u gewoon van ons en er zijn geen kosten aan verboden alleen ze blijven eigendom van Telfort. Als je dat ook nog moet gaan huren dat is 60 euro per jaar bij 4 Tv ontvangers 180 euro per jaar dus met twee jaar zijn ze betaalt. dus ik had er over nadenken en zal naar andere internet aanbieders kijken weer een klant minder.
Reputatie 2
@sandotelfort glasvezelklanten hebben sowieso al een extra stroomverbruiker in de vorm van een actieve NT

Dank @Galdor68, natuurlijk heb je gelijk dat het technisch zo werkt, en bovendien is Telfort maar doorgeefluik en bepalen zij niet wat er qua infrastructuur gebeurt. Ik baal alleen van die lege reclamepraatjes. Zoals in de brief staat dat radio "geheel interactief" is. Wat betekent dat? Dat je de gesprekken op de radio anders kan laten verlopen? Dat je de DJ een ander plaatje kan laten draaien? Het is flauwekul. Radio is net zo "interactief" als mijn lampen in huis... druk ik 1 keer op de schakelaar dan gaat de lamp aan, en druk ik nog een keer dan gaat ie uit. Wow!

De waarheid is dat ik om radio te luisteren een audiokabel zal moeten trekken van tv naar radio neem ik aan, want daar zwijgen de brief en de FAQ van Telfort over als het graf. Ik heb een paar honderd euro geïnvesteerd in dvb-c apparatuur, maar zal nu een betaald opnamepakket moeten afnemen. Het lijkt mij fatsoenlijk als Telfort dit op zijn minst een periode gratis zou aanbieden. Er is dus sprake van minder functionaliteit(niet meer opnemen), kosten (waardeloos geworden tv-ontvangers en radio, thuisblijven voor monteur) en verlies van tijd. Kortom, minder voor meer.

Tot zover mijn gratis (!) geheel interactieve (!) reactie,
sando
@Peter-dacj alleen zal het heel lastig zijn om een provider te vinden waar je meer dan 2 tvontvangers/streams krijgt zonder dat dit extra kosten mee brengt. De tijd van 'gratis' tv kijken op meerdere toestellen is toch echt voorbij.
Reputatie 1
er zijn meerdere providers die nu in het gat gaan springen. Ook bijv. in combinatie met energie. NLE bied dat al aan maar er zullen er nog wel een paar komen.
Reputatie 1
@Peter-dacj alleen zal het heel lastig zijn om een provider te vinden waar je meer dan 2 tvontvangers/streams krijgt zonder dat dit extra kosten mee brengt. De tijd van 'gratis' tv kijken op meerdere toestellen is toch echt voorbij.

Bij Telfort of welke dat ook zien ze alleen maar de $ tekens, en dat wij van onze andere aanbieder er 4 in bruikleen hebben maak ze blijkbaar ook niets uit maar goed je word niet dus verplicht dat je overstapt of je het er niet me eens ben met ons alle zou het dan zo blijven zo als nu is.
er zijn meerdere providers die nu in het gat gaan springen. Ook bijv. in combinatie met energie. NLE bied dat al aan maar er zullen er nog wel een paar komen.
Nle bood al energie aan lang voordat ze isp werden en in welk gat springen ze ook Nle levert geen dvb-c het is gewoon een KPN kloon voordeel is ze leveren wel 50/50 waar Telfort en KPN dit voor nieuwe klanten niet doen.

@Peter-dacj nee helaas blijft het niet zo of alle klanten moeten gezamelijk via de acm of consuwijzer of op wat voor manier dit aanvechten en dan nog weinig kans op succes.
Reputatie 1

er zijn meerdere providers die nu in het gat gaan springen. Ook bijv. in combinatie met energie. NLE bied dat al aan maar er zullen er nog wel een paar komen.Nle bood al energie aan lang voordat ze isp werden en in welk gat springen ze ook Nle levert geen dvb-c het is gewoon een KPN kloon voordeel is ze leveren wel 50/50 waar Telfort en KPN dit voor nieuwe klanten niet doen.

@Peter-dacj nee helaas blijft het niet zo of alle klanten moeten gezamelijk via de acm of consuwijzer of op wat voor manier dit aanvechten en dan nog weinig kans op succes.

Jammer is het toch maar de amino kan dus niet meer gebruikt worden en als je nu zelf een ontvanger koopt kan deze dan wel aangesloten worden dat zou ook een mooie oplossing zijn.
@Peter-dacj

Jammer is het toch maar de amino kan dus niet meer gebruikt worden en als je nu zelf een ontvanger koopt kan deze dan wel aangesloten worden dat zou ook een mooie oplossing zijn

Zelf een ontvanger kopen gaat niet werken. Je neemt, tegen betaling, een stream af, en ontvangt dan een ontvanger in bruikleen.
Net als dat je internet afneemt en een modem in bruikleen krijgt.
Reputatie 1
@Peter-dacj

Jammer is het toch maar de amino kan dus niet meer gebruikt worden en als je nu zelf een ontvanger koopt kan deze dan wel aangesloten worden dat zou ook een mooie oplossing zijn
Zelf een ontvanger kopen gaat niet werken. Je neemt, tegen betaling, een stream af, en ontvangt dan een ontvanger in bruikleen.
Net als dat je internet afneemt en een modem in bruikleen krijgt.

nog een keer dan nu schrijf je een ontvangen in bruikleen krijgt en een modem in bruikleen maar voor het modem betaal je ook niet per maand nu niet zeggen dat het in de prijs is opgenomen.
Dan huur je de ontvanger en krijg je de stream er gratis bij. Als jou dat een beter gevoel geeft.
Punt is dat je voor €5,- per maand een tv stream en een ontvanger krijgt.
Geen €5,-, geen stream en geen ontvanger.
Reputatie 8
maar voor het modem betaal je ook niet per maand.
Voor een modem betaal je net zo goed per maand. Met een bepaalde rekenmatrix in afschrijving is het onderdeel in de totaalprijs van een basis internet abonnement. Het is dat je bij uitbreiding van internet geen twee modem/routers nodig hebt, anders zou je bij een tweede exemplaar er ook "apart" nog een meerprijs voor moeten betalen.

Let maar eens op, als over een tijdje men echt vrije keus heeft op gebruik van een eigen modem/router. Er komt beslist een moment dat er providers een internet abonnement aanbieden "zonder" levering van een basis modem/router. En daarmee met een goedkoper abonnement komen. Voor het apparaat zorg je dan zelf.

Vergelijk het met een "SIM" only abonnement bij mobiele telefonie.
Geloof je dat laatste echt zelf?? Uiteraard is het meegerekend in het maandbedrag maar ik zie echt geen goedkopere abonnementen als isp's geen modem meer meeleveren.
Reputatie 8
Badge +11

De waarheid is dat ik om radio te luisteren een audiokabel zal moeten trekken van tv naar radio neem ik aan, want daar zwijgen de brief en de FAQ van Telfort over als het graf.
sando

Dat klopt inderdaad, er is de mogelijkheid om via een line out of optische kabel de mogelijkheid om het audiosignaal naar je externe apparatuur te sturen.

@GUNA

Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.

Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.

@GUNA

Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.

Dan wordt het zelf bellen, en verwijzen naar deze info van Jurgen-Telfort:
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670/index11.html#post648858
Reputatie 2

maar voor het modem betaal je ook niet per maand.Voor een modem betaal je net zo goed per maand.
....
Let maar eens op, als over een tijdje men echt vrije keus heeft op gebruik van een eigen modem/router. Er komt beslist een moment dat er providers een internet abonnement aanbieden "zonder" levering van een basis modem/router. En daarmee met een goedkoper abonnement komen. Voor het apparaat zorg je dan zelf.

De klanten met een oude propositie hebben al een eigen router. Ik heb er tenminste nooit 1 gekregen van XMSNet of Telfort. Dat was de enige optie en ook nooit goedkoper. Tot deze omzetting waarbij het duurder wordt
Reputatie 2
Wat is eigenlijk het scenario als je niet ingaat op het aanbod van de monteur?

Boze tongen (4 verschillende klantenservice medewerkers) beweren dat de stekker 2 weken na de 2e brief uit het oude systeem gaat en dat je dan betaald (hoeveel???) voor een dienst die niet werkt/ geleverd wordt. Lijkt me onwaarschijnlijk.

Iemand die hier iets over kan zeggen. Graag geen speculaties