Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

  • 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 31257 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

De stekker zal er in dat geval beslist uitgaan.
De wijkcentrale wordt nu eenmaal omgewerkt naar de nieuwe propositie.

Als je niet overstapt houdt je abonnement daarmee op, wordt door Telfort dan opgezegd.
Dus betalen voor een dienst die niet meer wordt geleverd is er niet bij.


Is dit Telfort info (zo breng je het tenminste) of jouw perceptie van wat er gaat gebeuren?
Reputatie 8
De stekker zal er in dat geval beslist uitgaan.
De wijkcentrale wordt nu eenmaal omgewerkt naar de nieuwe propositie.

Als je niet overstapt houdt je abonnement daarmee op, wordt door Telfort dan opgezegd.
Dus betalen voor een dienst die niet meer wordt geleverd is er niet bij.
Wat is eigenlijk het scenario als je niet ingaat op het aanbod van de monteur?

Boze tongen (4 verschillende klantenservice medewerkers) beweren dat de stekker 2 weken na de 2e brief uit het oude systeem gaat en dat je dan betaald (hoeveel???) voor een dienst die niet werkt/ geleverd wordt. Lijkt me onwaarschijnlijk.

Iemand die hier iets over kan zeggen. Graag geen speculaties

Wat er in ieder geval niet gebeurd is het verwisselen van je NT. Het uitschakelen of fysiek loskoppelen van de vezels in de pop dat kan maar zo 2 weken na die brief gebeuren. In het meest gunstige geval verlies je alleen het dvb signaal, worst case verlies je het volledige signaal.

Ga je nergens op in dan zou Telfort het contract moeten beëindigen want dat staat in mijn ogen gelijk aan opzeggen.

Het is wel een goede vraag die een moderator zal moeten beantwoorden.


Wat jou @bickel opmerking over de routers betreft als 1 van de laatste met de oude propositie opgeleverde klant kreeg ik een WLR 404 (Sitecom) in bruikleen. Wat ik zo begrijp hebben de overgenomen providers blijkbaar niks of niet veel in bruikleen gedaan en ook niks voor de streams in rekening gebracht.
Reputatie 1

Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.Ideaal, dus dat een-op-een contact voor de juiste desinformatie. Slecht, zeg.

Ik ben een groot tegenstander van die informatie op maat. Je moet als klant wel heel goed op de hoogte zijn om niet omvergepraat te worden door een medewerker die ofwel niet op de hoogte is of je om een andere reden niet ter wille is. In de literatuur heet die tactiek divide et impera (verdeel-en-heers).

Er zou gewoon een beslisboom gepubliceerd moeten worden waardoor je precies weet waar je aan toe bent en kunt verifiëren wat je mogelijkheden en je rechten zijn.

Hoe gaat dat trouwens in de praktijk? Je krijgt een medewerker aan de lijn en moet dan meteen beslissen? Of krijg je netjes eerst afspraken op papier?

groeten,
sando



Je bent overgeleverd aan de persoon die de opdracht verwerkt. Zo te horen is de kwaliteit van het call center niet echt hoog.
Reputatie 2
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.

Ideaal, dus dat een-op-een contact voor de juiste desinformatie. Slecht, zeg.

Ik ben een groot tegenstander van die informatie op maat. Je moet als klant wel heel goed op de hoogte zijn om niet omvergepraat te worden door een medewerker die ofwel niet op de hoogte is of je om een andere reden niet ter wille is. In de literatuur heet die tactiek divide et impera (verdeel-en-heers).

Er zou gewoon een beslisboom gepubliceerd moeten worden waardoor je precies weet waar je aan toe bent en kunt verifiëren wat je mogelijkheden en je rechten zijn.

Hoe gaat dat trouwens in de praktijk? Je krijgt een medewerker aan de lijn en moet dan meteen beslissen? Of krijg je netjes eerst afspraken op papier?

groeten,
sando
Wat is eigenlijk het scenario als je niet ingaat op het aanbod van de monteur?Boze tongen (4 verschillende klantenservice medewerkers) beweren dat de stekker 2 weken na de 2e brief uit het oude systeem gaat en dat je dan betaald (hoeveel???) voor een dienst die niet werkt/ geleverd wordt. Lijkt me onwaarschijnlijk. Iemand die hier iets over kan zeggen. Graag geen speculaties

Als je niet wilt ingaan op het aanbod zeg je op, lijkt mij.
Telfort wil de "oude propositie" beeindigen, dus stopt daar sowieso mee. Ook als je niet meewerkt.
Of je dan alsnog moet betalen is de vraag.
Reputatie 1


@GUNA


Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.

waarom worden de klanten weer fout voorgelicht?
Reputatie 2
Wat is eigenlijk het scenario als je niet ingaat op het aanbod van de monteur?

Boze tongen (4 verschillende klantenservice medewerkers) beweren dat de stekker 2 weken na de 2e brief uit het oude systeem gaat en dat je dan betaald (hoeveel???) voor een dienst die niet werkt/ geleverd wordt. Lijkt me onwaarschijnlijk.

Iemand die hier iets over kan zeggen. Graag geen speculaties
Reputatie 2

maar voor het modem betaal je ook niet per maand.Voor een modem betaal je net zo goed per maand.
....
Let maar eens op, als over een tijdje men echt vrije keus heeft op gebruik van een eigen modem/router. Er komt beslist een moment dat er providers een internet abonnement aanbieden "zonder" levering van een basis modem/router. En daarmee met een goedkoper abonnement komen. Voor het apparaat zorg je dan zelf.

De klanten met een oude propositie hebben al een eigen router. Ik heb er tenminste nooit 1 gekregen van XMSNet of Telfort. Dat was de enige optie en ook nooit goedkoper. Tot deze omzetting waarbij het duurder wordt


@GUNA


Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.


Dan wordt het zelf bellen, en verwijzen naar deze info van Jurgen-Telfort:
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670/index11.html#post648858

@GUNA

Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.

Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.
Reputatie 8
Badge +12


De waarheid is dat ik om radio te luisteren een audiokabel zal moeten trekken van tv naar radio neem ik aan, want daar zwijgen de brief en de FAQ van Telfort over als het graf.
sando


Dat klopt inderdaad, er is de mogelijkheid om via een line out of optische kabel de mogelijkheid om het audiosignaal naar je externe apparatuur te sturen.
Geloof je dat laatste echt zelf?? Uiteraard is het meegerekend in het maandbedrag maar ik zie echt geen goedkopere abonnementen als isp's geen modem meer meeleveren.
Reputatie 8
maar voor het modem betaal je ook niet per maand.
Voor een modem betaal je net zo goed per maand. Met een bepaalde rekenmatrix in afschrijving is het onderdeel in de totaalprijs van een basis internet abonnement. Het is dat je bij uitbreiding van internet geen twee modem/routers nodig hebt, anders zou je bij een tweede exemplaar er ook "apart" nog een meerprijs voor moeten betalen.

Let maar eens op, als over een tijdje men echt vrije keus heeft op gebruik van een eigen modem/router. Er komt beslist een moment dat er providers een internet abonnement aanbieden "zonder" levering van een basis modem/router. En daarmee met een goedkoper abonnement komen. Voor het apparaat zorg je dan zelf.

Vergelijk het met een "SIM" only abonnement bij mobiele telefonie.
Dan huur je de ontvanger en krijg je de stream er gratis bij. Als jou dat een beter gevoel geeft.
Punt is dat je voor €5,- per maand een tv stream en een ontvanger krijgt.
Geen €5,-, geen stream en geen ontvanger.
Reputatie 1
@Peter-dacj


Jammer is het toch maar de amino kan dus niet meer gebruikt worden en als je nu zelf een ontvanger koopt kan deze dan wel aangesloten worden dat zou ook een mooie oplossing zijn
Zelf een ontvanger kopen gaat niet werken. Je neemt, tegen betaling, een stream af, en ontvangt dan een ontvanger in bruikleen.
Net als dat je internet afneemt en een modem in bruikleen krijgt.


nog een keer dan nu schrijf je een ontvangen in bruikleen krijgt en een modem in bruikleen maar voor het modem betaal je ook niet per maand nu niet zeggen dat het in de prijs is opgenomen.
@Peter-dacj

Jammer is het toch maar de amino kan dus niet meer gebruikt worden en als je nu zelf een ontvanger koopt kan deze dan wel aangesloten worden dat zou ook een mooie oplossing zijn


Zelf een ontvanger kopen gaat niet werken. Je neemt, tegen betaling, een stream af, en ontvangt dan een ontvanger in bruikleen.
Net als dat je internet afneemt en een modem in bruikleen krijgt.
Reputatie 1

er zijn meerdere providers die nu in het gat gaan springen. Ook bijv. in combinatie met energie. NLE bied dat al aan maar er zullen er nog wel een paar komen.Nle bood al energie aan lang voordat ze isp werden en in welk gat springen ze ook Nle levert geen dvb-c het is gewoon een KPN kloon voordeel is ze leveren wel 50/50 waar Telfort en KPN dit voor nieuwe klanten niet doen.


@Peter-dacj nee helaas blijft het niet zo of alle klanten moeten gezamelijk via de acm of consuwijzer of op wat voor manier dit aanvechten en dan nog weinig kans op succes.

Jammer is het toch maar de amino kan dus niet meer gebruikt worden en als je nu zelf een ontvanger koopt kan deze dan wel aangesloten worden dat zou ook een mooie oplossing zijn.
er zijn meerdere providers die nu in het gat gaan springen. Ook bijv. in combinatie met energie. NLE bied dat al aan maar er zullen er nog wel een paar komen.
Nle bood al energie aan lang voordat ze isp werden en in welk gat springen ze ook Nle levert geen dvb-c het is gewoon een KPN kloon voordeel is ze leveren wel 50/50 waar Telfort en KPN dit voor nieuwe klanten niet doen.


@Peter-dacj nee helaas blijft het niet zo of alle klanten moeten gezamelijk via de acm of consuwijzer of op wat voor manier dit aanvechten en dan nog weinig kans op succes.
Reputatie 1
@Peter-dacj alleen zal het heel lastig zijn om een provider te vinden waar je meer dan 2 tvontvangers/streams krijgt zonder dat dit extra kosten mee brengt. De tijd van 'gratis' tv kijken op meerdere toestellen is toch echt voorbij.

Bij Telfort of welke dat ook zien ze alleen maar de $ tekens, en dat wij van onze andere aanbieder er 4 in bruikleen hebben maak ze blijkbaar ook niets uit maar goed je word niet dus verplicht dat je overstapt of je het er niet me eens ben met ons alle zou het dan zo blijven zo als nu is.
Reputatie 1
er zijn meerdere providers die nu in het gat gaan springen. Ook bijv. in combinatie met energie. NLE bied dat al aan maar er zullen er nog wel een paar komen.
@Peter-dacj alleen zal het heel lastig zijn om een provider te vinden waar je meer dan 2 tvontvangers/streams krijgt zonder dat dit extra kosten mee brengt. De tijd van 'gratis' tv kijken op meerdere toestellen is toch echt voorbij.
Reputatie 2
@sandotelfort glasvezelklanten hebben sowieso al een extra stroomverbruiker in de vorm van een actieve NT

Dank @Galdor68, natuurlijk heb je gelijk dat het technisch zo werkt, en bovendien is Telfort maar doorgeefluik en bepalen zij niet wat er qua infrastructuur gebeurt. Ik baal alleen van die lege reclamepraatjes. Zoals in de brief staat dat radio "geheel interactief" is. Wat betekent dat? Dat je de gesprekken op de radio anders kan laten verlopen? Dat je de DJ een ander plaatje kan laten draaien? Het is flauwekul. Radio is net zo "interactief" als mijn lampen in huis... druk ik 1 keer op de schakelaar dan gaat de lamp aan, en druk ik nog een keer dan gaat ie uit. Wow!

De waarheid is dat ik om radio te luisteren een audiokabel zal moeten trekken van tv naar radio neem ik aan, want daar zwijgen de brief en de FAQ van Telfort over als het graf. Ik heb een paar honderd euro geïnvesteerd in dvb-c apparatuur, maar zal nu een betaald opnamepakket moeten afnemen. Het lijkt mij fatsoenlijk als Telfort dit op zijn minst een periode gratis zou aanbieden. Er is dus sprake van minder functionaliteit(niet meer opnemen), kosten (waardeloos geworden tv-ontvangers en radio, thuisblijven voor monteur) en verlies van tijd. Kortom, minder voor meer.

Tot zover mijn gratis (!) geheel interactieve (!) reactie,
sando
Reputatie 1
Het is wel zo dat Concepts de Amino`s ook in bruikleen hebben gegeven en Telfort heeft Concepts overgenomen dat mag je toch vanuit gaan dat deze Amino`s van Tefort zijn en dat zij ons als klant schade los stellen en gewoon de Tv ontvangen gewoon geven in bruikleen van minimaal 2 stuks. Of gewoon zegen we zien dat u er nu vier gebruikt deze krijg u gewoon van ons en er zijn geen kosten aan verboden alleen ze blijven eigendom van Telfort. Als je dat ook nog moet gaan huren dat is 60 euro per jaar bij 4 Tv ontvangers 180 euro per jaar dus met twee jaar zijn ze betaalt. dus ik had er over nadenken en zal naar andere internet aanbieders kijken weer een klant minder.
@sandotelfort glasvezelklanten hebben sowieso al een extra stroomverbruiker in de vorm van een actieve NT

itv wordt het raam niet uit gegooid omdat dit meelift via de vezel waar het internet over binnenkomt DVB komt over een aparte vezel binnen en laten we wel zijn itv hebben deze klanten ook tenzij je er zelf voor koos geen Amino te gebruiken dus het was EN/EN

De eerste alinea van die brief deugt totaal niet zoals al schreef het signaal komt via glasvezel binnen en wordt daar pas weer omgezet naar een coax aansluiting.
maar dat zal voor het gemak en begrip bedoelt zijn.