Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

• 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 30915 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Reputatie 2

Als de helft van de klanten overstapt naar een andere aanbieder zou ik toch zorgen voor een goede afdeling retentie.Neuh, dat schat je veel te hoog in!
Het grootste aantal klanten heeft al alles-in-1 op de nieuwe propositie.
Van de klanten die nu de oude propositie hebben gaat echt niet de helft overstappen naar een andere provider.

Stel er zijn 100000 klanten op de oude propositie; de helft is 50000. En tel nou eens hoeveel negatieve reacties hier staan na de aankondiging van vorige week.

Dus...

Ik denk dat er nog veel mensen niet gereageerd hebben omdat ze niet verbonden zijn aan de koren en omdat ze zoals in de brief aangekondigd is wachten op een aanbod. Tot op heden hebben we alleen een brief waarin staat dat er een overstap komt en dat er een aanbod wordt gedaan en daar zit men op te wachten. Ik eerlijk gezegd ook.
Reputatie 1

@GUNA

Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.

waarom worden de klanten weer fout voorgelicht?
Reputatie 2
Is het trouwens mogelijk om het opnemen pakket uit te breiden boven de 200 GB? Wij nemen nu thuis zo'n 600 op en dat is altijd actief
Wat is eigenlijk het scenario als je niet ingaat op het aanbod van de monteur?Boze tongen (4 verschillende klantenservice medewerkers) beweren dat de stekker 2 weken na de 2e brief uit het oude systeem gaat en dat je dan betaald (hoeveel???) voor een dienst die niet werkt/ geleverd wordt. Lijkt me onwaarschijnlijk. Iemand die hier iets over kan zeggen. Graag geen speculaties

Als je niet wilt ingaan op het aanbod zeg je op, lijkt mij.
Telfort wil de "oude propositie" beeindigen, dus stopt daar sowieso mee. Ook als je niet meewerkt.
Of je dan alsnog moet betalen is de vraag.
@Brousant je moet 50/50 hoe dan ook kunnen behouden zelfs wie voor deze actie begon overging heeft gewoon deze snelheid van 50/50 kunnen behouden. De 2e persoon keek vast op een verkeerd scherm bedoeld voor nieuwe klanten.

Die eerste persoon dus ook... en als er nog een ander scherm was geweest, had die supervisor daar niet van moeten weten c.q. dat kunnen oproepen?

Wat ik verder merkwaardig vind is dat ik steeds lees dat het aanbod in een tweede brief zal worden gedaan, maar dat ik in plaats daarvan erover word opgebeld.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen idee, maar waar haal je die 200 GB vandaan? Ik kon het niet vinden. Wèl 200 uur.
Ik kan uiteraard je situatie niet beoordelen, maar zou die 200 uur niet genoeg zijn? Opnames blijven sowieso maar 1 jaar bewaard. Daarna vervallen (verdwijnen) ze.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Brousant, ik heb nog even meegekeken. Ik zie dat Niek je heeft gebeld. Ik kan zijn verhaal helemaal bevestigen. Je kan de snelheid 50/50 Mbit/s zeker behouden. Ik vermoed dan ook, net als Galdor68 dat hij verkeerd gekeken heeft. Kortom: geen zorgen, je kunt de snelheid gewoon behouden.
Die 2e brief is zover ik het goed zeg puur de definitieve datum van omzetting en op basis daarvan volgt dus een aanbiedingsgesprek.
Die 2e brief is zover ik het goed zeg puur de definitieve datum van omzetting en op basis daarvan volgt dus een aanbiedingsgesprek.
Ik ben opgebeld zonder dat ik de tweede brief heb ontvangen. Dat is dan niet hoe het normaal gaat?
Reputatie 1
Badge +1
Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgt en voor iedere extra ontvanger 5 euro per maand moet betalen. Dat betekent dus voor ons 5 euro per maand extra, terwijl wij niet vragen om de analoge tv stop te zetten! De verandering zorgt dus toch voor hogere kosten :-(
En waarom kan je zo'n ontvanger niet kopen en alleen huren?, duur grapje wordt het dan...

@JessS Waar heb je gelezen dat je twee ontvangers krijgt. Ik zie staan dat het er maar eentje is en iedere andere betaal je € 5,00 voor. Ik zou namelijk met een gratis 2e zeer geholpen zijn voor mijn televisie op de slaapkamer.
Wij hebben nu drie digitale ontvangers voor de TV. Maar onze radio is nog een "ouderwetse" stereotoren met analoog signaal. Die werkt nog prima. Die heeft geen UTP of SCART aansluiting. Wij maken voor de radio dus gebruik van het analoge signaal. Daar heb ik vorig jaar (verbouwing) ook speciaal nieuwe voorzieningen (via de kruipruimte) voor laten aanleggen. Vraag: Lees ik nu correct dat (1) de stereotoren bij het grof vuil mag, (2) u ons min of meer verplicht een nieuwe stereo installatie te gaan kopen, (3) we nog een rekening gaan krijgen over het via de kruipruimte aanleggen van UTP voor digitale radio?
Reputatie 2
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.

Ideaal, dus dat een-op-een contact voor de juiste desinformatie. Slecht, zeg.

Ik ben een groot tegenstander van die informatie op maat. Je moet als klant wel heel goed op de hoogte zijn om niet omvergepraat te worden door een medewerker die ofwel niet op de hoogte is of je om een andere reden niet ter wille is. In de literatuur heet die tactiek divide et impera (verdeel-en-heers).

Er zou gewoon een beslisboom gepubliceerd moeten worden waardoor je precies weet waar je aan toe bent en kunt verifiëren wat je mogelijkheden en je rechten zijn.

Hoe gaat dat trouwens in de praktijk? Je krijgt een medewerker aan de lijn en moet dan meteen beslissen? Of krijg je netjes eerst afspraken op papier?

groeten,
sando
Reputatie 8
Badge +11
In het kader van het milieu kun je je stereo beter niet bij het grofvuil zetten. Gescheiden inleveren is beter.
Afgezien daarvan is het zonde om hem weg te doen. Je stereo zal waarschijnlijk prima functioneren met een ouderwetse antenne.
Bij mij gaat het al jaren perfect met gewoon een stuk installatiedraad als antenne. Ik zou dat eerst eens proberen voordat je nieuwe spullen gaat aanschaffen en installeren.

Mocht je toch over willen naar andere bekabeling, dan hoeft dit niet heel moeilijk te zijn. Verbindt de nieuwe kabel met de oude (stuk tape ofzo) en trek de oude terug. De nieuwe wordt dan meegetrokken.
Reputatie 1

Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.Ideaal, dus dat een-op-een contact voor de juiste desinformatie. Slecht, zeg.

Ik ben een groot tegenstander van die informatie op maat. Je moet als klant wel heel goed op de hoogte zijn om niet omvergepraat te worden door een medewerker die ofwel niet op de hoogte is of je om een andere reden niet ter wille is. In de literatuur heet die tactiek divide et impera (verdeel-en-heers).

Er zou gewoon een beslisboom gepubliceerd moeten worden waardoor je precies weet waar je aan toe bent en kunt verifiëren wat je mogelijkheden en je rechten zijn.

Hoe gaat dat trouwens in de praktijk? Je krijgt een medewerker aan de lijn en moet dan meteen beslissen? Of krijg je netjes eerst afspraken op papier?

groeten,
sando

Je bent overgeleverd aan de persoon die de opdracht verwerkt. Zo te horen is de kwaliteit van het call center niet echt hoog.
Reputatie 8
Badge +10
OK, je hebt het in ieder geval geprobeerd :-)
Maar ik lees vooral heel veel appels die met peren vergeleken worden .......

Ik zal je pluspunten even langslopen:
  1. De nieuwe glasvezelverbinding. Hoe bedoel je? Die glasvezels blijven toch gewoon in de grond liggen? Het enige dat Telfort wil gaan doen is 1 van die 2 glazvezels (degene waar het TV signaal op staat) afkoppelen. Ik ga er qua glasvezelverbinding dus ZEKER niet op vooruit. Voor de rest blijft glas gewoon glas. Het zal er meer over gaan wat je eventueel daaroverheen zou sturen .... De concurrent stuurt bijv 1000Mbit over die zelfde verbinding, dus aan het glasdraadje ligt het echt niet.
  2. de features van interactieve televisie, iTV online, de iTV app. OK, ik gebruik geen van die diensten. Maar even los daarvan: er is geen enkele reden waarom die diensten niet over mijn oude verbinding geleverd zouden kunnen worden. Het zijn in ieder geval geen diensten waarvoor ik DVB-C zou willen inleveren.
  3. Nieuwe apparatuur. Wat is precies het voordeel daarvan? Ik heb nu een 50/50 verbinding die prima werkt. Met nieuwe apparatuur krijg ik weer een 50/50 verbinding EN mag ik mijn eigen apparatuur weggooien, zonder dat vervanging van de functionaliteit van die apparatuur geleverd wordt: Ik denk dan vooral aan mijn DVB-C recorder.
  4. Cloudje zegt vooral iets over het analoge signaal. Hij zou een zelfde vebetering ervaren als hij DVB-C was gaan gebruiken.
  5. GePe zegt vooral iets over de overstap van 50 naar 100 Mbit. Tja, dat is een verdubbeling van snelheid. Heeft vrij weinig met oude/nieuwe verbinding te maken.
  6. Grumble zegt iets over de overstap van Lijbrandt? Dat was toch al jaren geleden? Wat is de link precies met de overstap tussen Telfort oud en nieuw?

Hi Dennis Piet,

Leuk dat je de pluspunten even bent langsgelopen. Ik kan niet spreken voor de klanten die zijn overgestapt, wel over de eerste drie punten:
1. De glasvezel is hetzelfde, de techniek erachter verandert. Je krijgt daarom bijvoorbeeld ook een ander glasvezelmodem.
2. Dit zijn technische oplossingen die specifiek zijn gebouwd voor de nieuwe glasvezelverbinding.
3. Nieuwe apparatuur betekent extra betrouwbaarheid en een langere levensduur.
Het is aan jou of wat wij als voordeel aanstippen ook voor jou een voordeel is. Dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik raad je aan hierover vooral in gesprek gaan met een van mijn collega's, want echt het pakket bespreken - dat gebeurt 1 op 1 🙂

Hoi Telfort,

Wij hebben ook idd een brief ontvangen van het omzetten. Zelf gebruik ik ook aantal digitale ontvangen en 3 analoog.

Met chromecast zul je het eea kunnen opvangen. Maar......
Wij hebben nu ook Regio TV van onze eigen gemeente, dus ik bedoel niet TVRijmond of TvOost.
Via menu kan ik dat selecteren en daar bv dingen terugzien. Blijft dat in deze nieuwe situatie ook beschikbaar...

Gr.
Gerritjan.

Hi Gerritjan, dat is een goede vraag! Ik kan me voorstellen dat je deze zender graag wilt houden. Hoe heet die regionale zender precies? Dan kan ik alvast nakijken of deze ergens tussen ons zenderaanbod zit 🙂 Ik raad je ook aan om dit vooral te bespreken wanneer je bezig gaat met het nieuwe pakket. Je kan je daarover laten terugbellen!

Is het trouwens mogelijk om het opnemen pakket uit te breiden boven de 200 GB? Wij nemen nu thuis zo'n 600 op en dat is altijd actief
Wat GJC aangeeft klopt, met het Opnemen pakket kan je 200 uur aan opnames maken 🙂 En er horen meer leuke voordelen bij dit pakket, zoals dat je tot 6 opnames tegelijk kan maken, met 1x instellen een hele serie kan laten opnemen, en dat je je opnames ook vanaf computer, laptop en smartphone kan bekijken!
Bedankt voor de reactie. Het gaat bij ons ook om meerdere tuners met coax verbonden. Het is niet wenselijk deze te vervangen (zonde en 3 extra ontvangers nodig: duur) en ook nog opnieuw bekabeling aan te leggen. Als aanvulling, op de Ziggo site staat:
Kan ik nog wel analoge radio luisteren?

Ja. Alleen het analoge tv-signaal verdwijnt. Je kunt nog gewoon analoge radio luisteren via de kabel.

Als Ziggo WEL analoge radio blijft aanbieden dan kan ik mijn stereo-installatie blijven gebruiken en hoef ik niet extra betalen voor het aanleggen van UTP via de kruipruimte voor digitale radio. (Mijn TV's zijn wel digitaal). Ik ga eens navragen bij Ziggo.
@erwin.boon wie weet heb je net als wij geluk en staat er signaal op de kabel.
Wat is eigenlijk het scenario als je niet ingaat op het aanbod van de monteur?

Boze tongen (4 verschillende klantenservice medewerkers) beweren dat de stekker 2 weken na de 2e brief uit het oude systeem gaat en dat je dan betaald (hoeveel???) voor een dienst die niet werkt/ geleverd wordt. Lijkt me onwaarschijnlijk.

Iemand die hier iets over kan zeggen. Graag geen speculaties

Wat er in ieder geval niet gebeurd is het verwisselen van je NT. Het uitschakelen of fysiek loskoppelen van de vezels in de pop dat kan maar zo 2 weken na die brief gebeuren. In het meest gunstige geval verlies je alleen het dvb signaal, worst case verlies je het volledige signaal.

Ga je nergens op in dan zou Telfort het contract moeten beëindigen want dat staat in mijn ogen gelijk aan opzeggen.

Het is wel een goede vraag die een moderator zal moeten beantwoorden.

Wat jou @bickel opmerking over de routers betreft als 1 van de laatste met de oude propositie opgeleverde klant kreeg ik een WLR 404 (Sitecom) in bruikleen. Wat ik zo begrijp hebben de overgenomen providers blijkbaar niks of niet veel in bruikleen gedaan en ook niks voor de streams in rekening gebracht.
Reputatie 1

Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgt en voor iedere extra ontvanger 5 euro per maand moet betalen. Dat betekent dus voor ons 5 euro per maand extra, terwijl wij niet vragen om de analoge tv stop te zetten! De verandering zorgt dus toch voor hogere kosten :-(
En waarom kan je zo'n ontvanger niet kopen en alleen huren?, duur grapje wordt het dan...
@JessS Waar heb je gelezen dat je twee ontvangers krijgt. Ik zie staan dat het er maar eentje is en iedere andere betaal je € 5,00 voor. Ik zou namelijk met een gratis 2e zeer geholpen zijn voor mijn televisie op de slaapkamer.

Reputatie 8
Badge +10
knipje

Daarom wil ik nog even benadrukken dat iedereen nog een persoonlijk bericht ontvangt, en wil ik vragen deze vooral af te wachten. De brieven die nu rond gaan is alleen de vooraankondiging, om iedereen te informeren. Alle klanten bij wie dit van toepassing is, krijgen een persoonlijk aanbod, en kunnen zich dan terug laten bellen om het nieuwe pakket zo mooi mogelijk aan te laten sluiten :)

Vandaag kreeg ik een tweede brief (en het voelde als een vette verkeersboete), maar die wax identiek aan de eerste, 2-3 weken geleden.
Alleen was deze gedateerd op 21/9.
Gaat er iets fout?

Dat is niet handig én niet nodig natuurlijk! Dankjewel voor het signaal, het lijkt er op dat de brief per ongeluk dubbel verstuurd is. Ik hou het in de gaten en zal het signaal doorgeven 🙂
Reputatie 8
De stekker zal er in dat geval beslist uitgaan.
De wijkcentrale wordt nu eenmaal omgewerkt naar de nieuwe propositie.

Als je niet overstapt houdt je abonnement daarmee op, wordt door Telfort dan opgezegd.
Dus betalen voor een dienst die niet meer wordt geleverd is er niet bij.
Reputatie 1
Al met al is het mij nu zeer helder: Telfort haalt één van de twee glasvezels weg, verhoogt -door gedwongen digitalisering- de prijs van haar pakket (heb 4 tv's) en dwingt klanten coaxkabels te vervangen door internet kabel. Echt een KPN truc!
Ik ga daar niet in mee. Ik zou lange kabels (tot 20 meter) die in leidingen liggen moeten vervangen, wat praktisch onmogelijk/zeer risicovol is en hulpconstructies moeten bedenken voor tv's die aan aan verder lege wand hangen (met aansluitingen die nu er achter in de muur zijn weggewerkt) om een mediabox te plaatsen en aan te sluiten (plus het ongemak van 2 afstandsbedieningen). En los van de vraag wie die grap betaald.
Bij Ziggo heb ik die problemen allemaal niet en omdat het DVB-C signaal blijft zijn ook geen CI-tuners noodzakelijk. Het abbo is idd stuk duurder dan nu, maar in dezelfde ordegrootte als ik bij Telfort zal moeten gaan betalen.
Dus zodra er bij mij een glasvezel wordt afgekoppeld stap ik over, helaas.
KPN heeft het glas nu vakkundig de nek opgedraaid!
De stekker zal er in dat geval beslist uitgaan.
De wijkcentrale wordt nu eenmaal omgewerkt naar de nieuwe propositie.

Als je niet overstapt houdt je abonnement daarmee op, wordt door Telfort dan opgezegd.
Dus betalen voor een dienst die niet meer wordt geleverd is er niet bij.

Is dit Telfort info (zo breng je het tenminste) of jouw perceptie van wat er gaat gebeuren?
Reputatie 8
Badge +10
Hoi jelvanlaar, jammer om te horen dat het vernieuwen van het abonnement voor jou niet een fluitje van een cent lijkt te worden. Zo gauw je de tweede brief met de bevestiging krijgt, kan je je terug laten bellen om dit te overleggen en door te spreken. We doen ons best het nieuwe pakket zo goed mogelijk aan te laten sluiten 🙂
Sowieso hoeft er niet veel te worden omgebouwd. Niet veel meer dan switches oid vervangen er zitten nu al oude en nieuwe propositie klanten in dezelfde pop dus fysiek zal er hooguit een vezel losgekoppeld worden in de pop.

Er zit een kern van waarheid in omdat de Experia's blijkbaar niet met de hardware in de pop overweg kunnen waar de huidige Genexis modellen etc wel mee overweg kunnen en andersom. Maar binnen hoeveel tijdsbestek na die brief dit is geen idee.