Sticky

Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

  • 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 29960 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgt en voor iedere extra ontvanger 5 euro per maand moet betalen. Dat betekent dus voor ons 5 euro per maand extra, terwijl wij niet vragen om de analoge tv stop te zetten! De verandering zorgt dus toch voor hogere kosten :-(
En waarom kan je zo'n ontvanger niet kopen en alleen huren?, duur grapje wordt het dan...
@JessS Waar heb je gelezen dat je twee ontvangers krijgt. Ik zie staan dat het er maar eentje is en iedere andere betaal je € 5,00 voor. Ik zou namelijk met een gratis 2e zeer geholpen zijn voor mijn televisie op de slaapkamer.



Hallo Jess, veranderingen zijn niet altijd leuk natuurlijk. Ik begrijp je teleurstelling rondom de kosten voor de extra tv-ontvangers volkomen. Wat @leon.vandeweem aangeeft klopt. Je krijgt standaard één tv-ontvanger. Wel is het zo dat je de tweede tv-ontvanger de eerste 12 maanden gratis krijgt. Voor drie of meer tv-ontvangers ontvang je de eerste 6 maanden € 2,50 korting. Na die actieperiodes betaal je voor de extra tv-ontvangers, dus ook voor de tweede tv-ontvanger, € 5,- per maand. Het antwoord op de vraag "Hoe kan ik op meerdere plekken in huis tv blijven kijken?" is dus onvolledig, waarvoor mijn oprechte excuses. Dit schept verwarring en dat mag niet gebeuren. Zou je mij het linkje willen sturen van de pagina op het screenshot? Ga ik kijken hoe wij ervoor kunnen zorgen dat de informatie zo spoedig mogelijk wordt aangepast.
Reputatie 1
Geen idee meer, volgens mij kwam ik er via de link die in de brief stond, want wilde kijken naar meer info.

Pfff, dat is een nog grotere tegenvaller dus. Dat betekent dus dat wij straks in iedergeval 10 euro duurder uit zijn, en dan nog maar afwachten hoe alles werkt. Aangezien we al niet echt tevreden zijn over het internet, gaan wij nu zeker verder kijken bij andere aanbieders.
Reputatie 1
@ bickel max 200 uur verder uitbreiding niet mogelijk.
Reputatie 1
@ jess in eerste instantie is er gecommuniceerd dat de 2e ontvanger erbij zou zitten. Klanten hebben hier op gewezen en prompt is het aangepast naar betaald. Ze hadden het namelijk foutief staan zeggen ze nu aan de telefoon.
Reputatie 1
Slechte zaak toch @andre de waal , wij gaan zeker verder kijken
Reputatie 2
Is het trouwens mogelijk om het opnemen pakket uit te breiden boven de 200 GB? Wij nemen nu thuis zo'n 600 op en dat is altijd actiefWat GJC aangeeft klopt, met het Opnemen pakket kan je 200 uur aan opnames maken 🙂 En er horen meer leuke voordelen bij dit pakket, zoals dat je tot 6 opnames tegelijk kan maken, met 1x instellen een hele serie kan laten opnemen, en dat je je opnames ook vanaf computer, laptop en smartphone kan bekijken!

We kunnen nu 300 uur opnemen en onbeperkt bewaren met Amino M540 boxen en HDD recorders.
Kunnen nig niet op smartphone kijken, maar wel op iPad.
Reputatie 1
@jess je bent vrij om rond te kijken niemand verplicht je om diensten af te nemen bij Telfort. Kijk rond er zijn zat alternatieven en goedkoper!
@jess je bent vrij om rond te kijken niemand verplicht je om diensten af te nemen bij Telfort. Kijk rond er zijn zat alternatieven en goedkoper!
Dat valt vies tegen hoor.
Ik ben voor wat ik afneem bij geen enkele provider goedkoper uit. Bij enkelen krijg je mischien iets meer snelheid maar het uiteindelijke maand bedrag blijft gelijk. Zelfs de door jou genoemde combinatie van Kabeltv en internet elders komt uit op een hoger totaalplaatje. Het enige wat je dan uitspaart zijn de kosten voor TV-ontvangers. Wil je bij de kabel aanbieder hetzelfde als met de Amino kan ben je net zo duur zo niet duurder uit.

Kortom alles staat en valt met wat elke individuele klant wel of niet afneemt of nodig heeft.
Reputatie 1
Maar wil je al je eigen apparatuur gebruiken dan ben je bij telfort aan het verkeerde adres. Wil je geen kabels trekken voor de tv dan kies je Ziggo en wil je je eigen router gebruiken dan kies je voor tweak. Alles bij elkaar ben je minder kwijt als het het bij telfort zou houden je hebt bovendien een hogere snelheid. En wil je een vergelijkbaar pakket zoals wat telfort heeft dan zit je bij T-Mobile er goedkoper bij zeker als je ook je mobiel onderbrengt bij T-Mobile.

En neem je de 5 euro extra per maand op de koop toe dan blijf je gewoon bij telfort. De keuze is voor een ieder vrij. Maar kijk vooral rond en zet alle pakketten naast elkaar en maak dan je totale kosten plaatje. Telfort is niet alles maar dat geldt het zelfde voor de andere providers.
Ik snap je wel @JessS maar 2 kosteloze ontvangers vind ik nog redelijk. Meer zou niet eerlijk zijn ten opzichte van andere klanten die al op dit netwerk zitten. En even voor de duidelijkheid Analoog en DVB-c worden stopgezet die D staat voor Digitaal.

Heb net gebeld met Telfort. Ben al jaren tevreden klant en maak ook gebruik van combi voordeel omdat ik ook telfort mobiel heb. Ook ik maak gebruik op de slaapkamer van het DVB-C signaal met behulp van een DVB-C ontvanger. Die ik heb ik destijds gekocht.
De medewerker deed een prima voorstel door inderdaad 2 kosteloze ontvangers toe te zeggen bij de nieuwe propositie. Alleen moet ik dan een nieuw jaarcontract afsluiten. Waarom??
Ik blijf toch wel klant en de nieuwe ontvangers blijven toch eigendom van Telfort? M.a.w. welk risico loopt Telfort. Ik heb destijds toch ook moeten investeren in een nieuwe ontvanger, die ik nu niet meer kan gebruiken.
Hoor slechte verhalen over de experiabox, dus wil ik mijn maandelijkse opzegtermijn graag behouden voor het geval dat.
Lijkt me niet meer dan redelijk
@teuntje67 dat nieuw contract is omdat je in feite een ander product afneemt, het is wel de bedoeling dat je contract vrij blijft. Dat er nu wel sprake is van een nieuw jaar contract is naar alle waarschijnlijkheid omdat je te snel bent. Wacht eerst de tweede brief af waar een echte einddatum in staat.

Wat de v10 betreft ik heb deze sinds 20-8-18 en tot zover geen problemen, voor techneuten en hobbyisten is het geen fijn ding dat klopt wel maar voor de basis gebruikers is er niks mis mee.
Reputatie 1
@teuntje67 blijkbaar is de medewerker wederom foutief geïnformeerd. Zoals in dit topic is aangegeven blijf je contract vrij. Echter de medewerker sluit dus een nieuw jaar contract af tegen de regels in.
Reputatie 1
@ Galdor68 Er zijn medewerkers die niet de juiste werk instructie gebruiken omdat deze overstap van het nieuwe netwerk pas is geïntroduceerd. Dit is ook al bevestigd door de webcae.
Maar gaat die instructie nu in of pas per januari in als de afbouw begint nu is alleen de voor aankondiging nog gegeven. Dus echt fout is het niet.

Uit de startpost

Hoe de overgang verloopt


Klanten krijgen een maand voor de overstap een uitnodiging om de overstapdatum en opties te kiezen. Bij de uitnodiging zit een uitgebreid informatiepakket. De monteur komt op de overstapdatum langs om alles in orde te maken.

Dus zolang je niet in deze fase zit is het maar de vraag of je wel of niet contract vrij blijft.
Reputatie 2
Maar gaat die instructie nu in of pas per januari in als de afbouw begint nu is alleen de voor aankondiging nog gegeven. Dus echt fout is het niet.

Uit de startpost

Hoe de overgang verloopt


Klanten krijgen een maand voor de overstap een uitnodiging om de overstapdatum en opties te kiezen. Bij de uitnodiging zit een uitgebreid informatiepakket. De monteur komt op de overstapdatum langs om alles in orde te maken.

Dus zolang je niet in deze fase zit is het maar de vraag of je wel of niet contract vrij blijft.

Vraag:
heb je straks als je de 2e brief krijgt 4 weken de tijd om:
A te kiezen welk pakket en voorwaarden je bij "Telfort nieuwe propositie" en dat geïnstalleerd krijgen door een monteur (mag je die ook weigeren?) of
B al je opnames in de Cloud snel "op te maken en over te stappen en te installeren bij een concurrent van Telfort.

4 weken is voor optie B in mijn ervaring te kort (werkende overstap naar glasvezel duurde 2 maanden), dus vanuit Telfort wordt je dan gedwongen te verlengen naar nieuwe propositie.

Je terug laten bellen heeft geen zin trouwens, want als je niet opneemt of te woord kan staan moet je opnieuw vragen om gebeld te worden. En dan wordt je weer tijdens kantooruren gebeld. Dat wordt nooit doorbroken zo....
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb de brief gisteren gekregen en ook ik ben absoluut niet blij met de manier waarop dit aangepakt wordt. Als eerste erger ik me ook aan het "positieve" signaal wat Telfort probeert af te geven. Ze smijten met woorden als "gratis, kosteloos, zorgeloos en nieuw". Er staat niet dat mijn "huidige" apparatuur vervangen wordt, maar mijn "oude", want dan klinkt het toch wel een stukje noodzakelijker. Alles zou beter worden, maar er staat niet vermeld dat het dan ook duurder wordt.
Zoals velen heb ook ik bewust gekozen voor de mogelijkheid om kosteloos meerdere tv's aan te kunnen sluiten via coax. Dat ben ik straks kwijt. Mijn mogelijkheid voor opnemen ben ik straks kwijt, of ik moet meer betalen. Je kan wel heel blij schrijven dat straks 200Mbit een mogelijkheid is... maar dan moet ik wel meer betalen. Zorgeloos overgaan?? Nou, dat echt niet. Mijn overstap naar Telfort jaren geleden verliep op z'n zachts gezegd niet echt soepel en heeft mij een paar maanden gekost. Dit is overigens wel keurig gecompenseerd... en tot nu was ik dan ook een tevreden klant.
En ik zie echt wel een aantal voordelen,met name de app voor de tablet/telefoon. Maar deze voordelen wegen niet op tegen wat ik verlies, anders had ik de keus al veel eerder gemaakt. En dat steekt misschien nog wel het meest. Ik heb gekozen voor een analoog signaal, ik heb veel geld uitgegeven aan kabels en versterkers om aansluitingen in huis te krijgen waar ik het wil. En na een paar jaar trekt Telfort gewoon de stekker eruit en vervolgens communiceren ze alsof ze mij een plezier doen met al dat mooie "nieuwe" spul.

Nog een bijkomend dingetje. Mijn "huidige" (😉) modem voldeed niet. Ik had op zolder net geen lekker Wifi bereik meer. Dus ik heb enkele maanden geleden een hoop geld uitgegeven aan een mesh router systeem. Werkt geweldig. Deze router is rechtstreeks aangesloten op de glasvezelmodem. Maar nu komt er een monteur een Xperia box plaatsen of zoiets. Blijkbaar heeft dat ding een nogal verplicht karakter, maar gaat mijn mesh systeem dat wel leuk vinden. Of heb ik die nu ook voor niks aangeschaft??

Genoeg geklaagd. Ik hoop dat Telfort wel even heel goed gaat nadenken over hoe zij hun trouwe klanten toch enigszins goed kunnen compenseren. En dan bedoel ik niet een half jaar gratis extra zenderpakket of zoiets, maar iets waar ik als klant echt wat aan heb. En 1 jaar gratis een extra ontvanger is natuurlijk een aanfluiting, die moet gewoon altijd gratis.

Ik hoor graag van jullie!
@bickel en overige lezers daarom dus deze vooraankondiging dan kan je nu al overwegen wat je nodig hebt en wat je wel of niet wil houden zet dat op papier zodat je weet wat je moet vragen.

De monteur komt je glasmodem vervangen en dat kan je beter laten doen anders is beschadiging van de vezel eigen risico.
Reputatie 2
@bickel en overige lezers daarom dus deze vooraankondiging dan kan je nu al overwegen wat je nodig hebt en wat je wel of niet wil houden zet dat op papier zodat je weet wat je moet vragen.
_____

Dat pleit er dan wel voor juist niet te wachten op het aanbod, maar eerder stappen te ondernemen en je te laten bellen (wat niet lukt). Vooral als je zou willen overstappen op een andere provider.
Ziggo here we come. Geen dvb-c is voor mij DE reden om overstappen. Helaas is trined hier niet beschikbaar. Het is gewoon jammer dat een mooi product zoals glasvezel in het begin was (tv signaal werd 1:1 doorgegeven) de nek om wordt gedraaid door KPN.
Reputatie 1
Ik geloof niet dat de meeste mensen zo bang zijn voor verandering of zelfs vooruitgang. Klanten zijn niet dom en doorzien heus wel de holle marketing retoriek en dat de dezelfde dienstverlening gewoon duurder wordt. Laat je niet intimideren. Zelf heb ik niet zoveel zin om me uit onmacht in allerlei technische oplossingen te verliezen. Ik begrijp niet zo goed waarom Telforts problemen het probleem van de klant moet worden. Klanten weten ook wel dat ze mogen overstappen. Logisch dat ze het niet leuk vinden om zich daartoe gedwongen te voelen. De hele operatie kost natuurlijk veel geld, dus Telfort zal hier niet voor de lol voor kiezen. Hoewel nut en noodzaak mij ontgaan, vind ik belangrijker dat er geen klantvoordeel is. Ik zie wel zwaarwegende nadelen: verspilling, serieuze overlast (hoezo zorgeloos?), Telfort claimt tijd van de klant, duurder.

De vraag is wat er gebeurt als klanten zeggen: ik laat deze operatie aan mij voorbij gaan. Telfort gaat vast niet in je huis inbreken (hopelijk). Gaan ze eenzijdig opzeggen en afsluiten? Ben benieuwd.

Als je het allemaal van een afstandje bekijkt schrik ik niet van de aanstaande verandering op zich. Prima dat het analoge signaal vervalt. Lastig, ja. Maar onvermijdelijk, het heeft zijn bestaansrecht verloren.

Waar ik wel van schrik is het in mijn beleving schaamteloze machtsmisbruik achter de voordeur, verhuld onder een deken van een doorzichtige marketingcampagne zonder enige tegemoetkoming / compensatie richting bestaande klant. Integendeel zelfs. De klant kan er niets aan doen dat Telfort andere providers heeft overgenomen, maar gaat daar nu wel een flinke prijs voor betalen.

  • De impact voor mensen met meerdere tv’s (met bijv. DBV-C) is groot.
  • Op jaarbasis ga ik (en velen anderen) 120 euro meer betalen voor dezelfde dienstverlening (opnemen + 2e tv). Forse tariefverhoging.
  • Het opdringen van wifi. Sinds wanneer gaat Telfort over mijn wifi achter mijn voordeur? Telfort handelt hier onprofessioneel en meer dan onbeleefd.
  • Al die apparatuur weggooien? Amino’s, modem, hoogwaardige wifi router. Een uitwas van de weggooi economie. Waarom is er überhaupt een maatschappelijk debat over duurzaamheid? Ook de Telfort directie mist een maatschappelijke antenne, helaas.
  • De glasvezel infrastructuur is een monopolie van KPN. Ja, er zijn alternatieven, maar gelijkwaardig wordt lastig. Of veel duurder.
Waar ik dus van schrik is het in mijn ogen brutale machtsmisbruik. Ik heb de consumentenbond advies gevraagd wat er gebeurt als ik niet meewerk aan deze campagne. Ik heb ze voorzien van een lange batterij van zakelijke argumenten en gevraagd een standpunt over het gedrag van Telfort in te nemen.
Reputatie 8
Badge +11
De brief die mensen nu krijgen is een eerste aankondiging inderdaad, zoals Galdor aangeeft komt er een maand voordat mensen daadwerkelijk overgezet zullen gaan worden nog een brief met de concretere informatie en planning. Op dit moment is die planning zoals eerder aangegeven nog niet bekend.
De Experia Box die bij de nieuwe abonnementen wordt geleverd beschikt over een WiFi functie, maar je bent niet verplicht die te gebruiken. De WiFi kan uitgezet worden en als je, zoals Alfons, zelf een uitgebreid mesh netwerk hebt draaien kan je deze gewoon blijven gebruiken. Die investering kan je behouden. Voor de gedane investeringen in de analoge tv is dat niet mogelijk, dat stopt zoals gezegd helemaal. Ook andere partijen zoals Ziggo zijn bezig met het uitfaseren van hun analoge dienst, alles gaat meer en meer naar digitaal.

Wij kiezen er inderdaad ook niet voor de lol voor om dit te doen. Er zijn nu twee verschillende platformen naast elkaar, waardoor het zowel technisch als administratief een uitdaging is. Door deze wijziging kunnen we ons richten op een de platformen en hebben we gekozen voor het platform wat geschikt is voor de toekomst en meer mogelijkheden biedt voor zowel ons als jullie.
Reputatie 1
Badge +1
Wij kiezen er inderdaad ook niet voor de lol voor om dit te doen. Er zijn nu twee verschillende platformen naast elkaar, waardoor het zowel technisch als administratief een uitdaging is. Door deze wijziging kunnen we ons richten op een de platformen en hebben we gekozen voor het platform wat geschikt is voor de toekomst en meer mogelijkheden biedt voor zowel ons als jullie.

Ik begrijp heel goed dat het geen keus is die voor de lol gedaan wordt. Maar als ik bij mijn favoriete chinees iedere week hetzelfde menu bestel met nasi, bami, babi pangang en sate dan kijk ik toch raar op als mijn chinees ineens zegt dat ik voor hetzelfde geld geen sate meer krijg. En als ik dan als uitleg krijg dat hij met minder pannetjes staat te koken en dat daarom de babi pangang lekkerder wordt... Nou ja... voor mij zou dat niet voldoende zijn.
En als hij uitlegt dat hij met minder pannetjes minder kosten heeft? Dan wel?
Reputatie 1
Badge +1
En als hij uitlegt dat hij met minder pannetjes minder kosten heeft? Dan wel?

Uhh.. nou nee. Dat zou ik voor hem heel fijn vinden, maar wat schiet ik daar mee op? Als hij minder kosten maakt en mij dus ook minder in rekening brengt dan hebben we er allebei wat aan. Nu zit ik met een chinees opgescheept die meer aan mij verdient terwijl ik geen sate meer krijg. En als de babi pangang nou echt zoveel lekkerder wordt dan wil ik voor hetzelfde geld op zijn minst eerdere week gratis kroepoek! 😁
Jasper maakt wel 1 cruciale fout wat een beetje Telfort eigen is door Digital Video Broadcast en Analoog onder 1 noemer te scharen. Ziggo schakelt analoog uit dat klopt maar DVB-C blijft bestaan. Daarom dat de kabelaar en trined de enige opties zijn wil je deze infra blijven gebruiken.

Wel jammer dat dit netwerk niet glasvezelklanten vriendelijk is door het meer gecomprimeerde tv signaal omdat dit net ook dsl klanten moet bedienen. Dat is en blijft het grootste minpunt.