Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

  • 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 30915 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Reputatie 1
Nou, dan zij wij lekker de Sjaak hier. Bedankt Telfort! Na een hoop ellende met de overstap van XMSNET naar Telfort met mail adressen komt nu dit erachteraan.
Wij gebruiken momenteel DVB-C intensief. Of slaapkamer en op de kamer van de 3 kinderen. De 3 kinderen hebben een computer beeldscherm met een CI module erin. Hierdoor kunnen ze dus televisie kijken via DVB-C. Die gaan we nu dus kwijtraken. Komt daar nog compensatie voor? Hoe gaan zij in de toekomst TV kijken. Komt er een TV app voor Windows 10?

Wat moet ik bij punt 20 precies verstaan onder: Sinds kort kun je met het Opnemen pakket je opnames terugkijken op al je schermen en in heel Europa. Wat is "al je schermen"?

En verder. Ik een vrij nieuwe Wifi Modem met een goed bereik en andere handige functionaliteiten dat is aangesloten op het XMSNET/Telfort glasvezelmodem. Kan ik mijn eigen Wifi Modem nog wel blijven gebruiken?



wat ik zie is dat je een experiabox versie 10 hebt. En dat je vervolgens nat achter nat kan doen zodat je alsnog je eigen router kan gebruiken voor het interne verkeer.
plus elk jaar de KS bellen voor een verleng aanbieding vrij vertaald bedelen voor wat korting.


Als je belt, bel je om te verlengen.
Telfort weet dat je nog een jaar blijft, jij krijgt korting.
Dienst en wederdienst.
Ik noem dat geen bedelen.
Reputatie 1
We hebben 3 TV's, waarvan momenteel 2 over coax (1 analoog en 1 digitaal). Dit betekent dus dat we 2 nieuwe interactieve TV kastjes bij moeten bestellen á €5 per maand. Ons pakket gaat nu dus met €10 per maand omhoog als ik het goed begrijp?
Bij T-mobile bieden ze gratis 2e interactieve ontvanger aan en heb daar met 3 ontvangers voor dezelfde prijs een 750/750 mbit verbinding ipv de huidige 100/100 mbit verbinding.
Zo is de keuze wel snel gemaakt..

De vergelijking die je maakt klopt

Je betaald met 2 tv ontvangers, 750 mb up en down en telefonie zonder extra tv pakketen 57.50 per maand. Met 100 mb zit je 1 euro per maand duurder. Dit scheelt altijd nog 4 euro per maand. oftewel 48 euro op jaar basis. Daarnaast biedt t-mobile ook combi voordeel aan de combi voordeel is daar 6.50 per maand met meer data en en dus korting per maand. Telfort is dus duurder als je het nieuwe netwerk gaat gebruiken.
Geloof je dat laatste echt zelf?? Uiteraard is het meegerekend in het maandbedrag maar ik zie echt geen goedkopere abonnementen als isp's geen modem meer meeleveren.
@Mruigrok met alle schermen worden TV, laptop/pc, tablet en telefoon schermen.
Met windows10 zou je via de chrome browser kunnen kijken. De website is veranderd nog niet elke browser wordt ondersteund.
Hoi Telfort,

Wij hebben ook idd een brief ontvangen van het omzetten. Zelf gebruik ik ook aantal digitale ontvangen en 3 analoog.

Met chromecast zul je het eea kunnen opvangen. Maar......
Wij hebben nu ook Regio TV van onze eigen gemeente, dus ik bedoel niet TVRijmond of TvOost.
Via menu kan ik dat selecteren en daar bv dingen terugzien. Blijft dat in deze nieuwe situatie ook beschikbaar...

Gr.
Gerritjan.
Wat moet ik met zo'n Experia troep box... zijn kl*te dingen.. Ik wil graag mijn eigen router blijven houden. die experia komt er niet in!!! Alleen als het echt moet wil ik het misschien overwegen. maar dan moet men met wel heel er goede argumenten komen...
Reputatie 1
Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg eigenaardig. Wel de antwoorden op mijn vragen verplaatsen, maar mijn vragen dan weer niet. Daar wordt dat algemene topic niet echt overzichtelijker van :-(

Dit helpt ook niet echt om in Telfort nog een betrouwbare ISP te zien moet ik zeggen. Als je wilt opzeggen wordt overigens gevraagd om vooral even te bellen voor een goed aanbod ten opzichte van de concurrentie. Maar ik ben benieuwd wat Telfort qua DVB-C nog kan bieden wat boven Ziggo zou gaan?

En tja, als ik dan toch alles opnieuw aan moet gaan leggen, dan kan ik natuurlijk beter naar 1000Mbit gaan van Tweak + TV van Canal digital en ben ik nog steeds goedkoper uit dan bij Telfort. Slechte move, dat afschaffen van de coax-lijn ......


Let wel dat bij tweak het 1 gig abonnement niet overal nog beschikbaar is. Check dus je postcode en kijk vooral rond!. We hebben gezien dat de concurrenten er nu handig op inspelen.
Reputatie 1
@ NELLY als je iedere jaar naar de afdeling retentie moet bellen om een beetje korting te krijgen. Waarom geeft telfort dit niet standaard. Die marge is er blijkbaar. En dus zou je de overstappers hier ook mee tegemoet kunnen komen.

Inmiddels zijn meerdere forumgenoten aan het afwegen wat beter is. En de concurrent staat niet stil en weet ook dat dit gaande is. Ze zijn de klanten al bij hun aanbellen.
Heb je alles in een van Telfort dan zal je wel moeten. Als jouw router geen Telefonie kan afhandelen heb je er niks aan. Ook moet je voor de tv Vlan's kunnen instellen kan dat niet helaas dan zit je aan de Experia vast.
Reputatie 8
Een van de meer technische pluspunten is een huisadres/lijn gebonden IP in theorie zou je dus met met een modem/router wisseling geen ander wan ip moeten krijgen zoals voorheen het geval kon zijn. @Babylonia leg ik dit zo goed uit?
Ja hoor, prima uitgelegd.
Met 4 verschillende routers die ik hier thuis geregeld uitwissel om te testen (3 van Telfort, of mijn eigen router rechtstreeks aan glasvezel). Ik blijf hetzelfde WAN-IP adres houden.

Dat is wel zo handig met achterliggende apparatuur en services zoals NL-domein op mijn WAN IP-adres + SSL cerificaat. Het blijft allemaal werken bij uitwisseling van router, zonder dat je achterliggende data zou moeten aanpassen.

Het is zelfs zo dat ik bij controle bij een van de WHOIS IP websites, expliciet de melding kreeg dat het technisch gezien om een "vast IP adres" zou gaan. Officieel van Telfort heb je eigenlijk nog een "dynamisch" IP-adres. Waarschijnlijk alleen maar om de vrijheid te hebben, mocht het nodig blijken dat er bij technische mutaties men klanten in een andere IP-pool zou moeten indelen, men dit zonder problemen kan uitvoeren. Bij officieel "echte" vast uitgeven IP-adressen, mag men dat niet zomaar.
Reputatie 8
Badge +11


De waarheid is dat ik om radio te luisteren een audiokabel zal moeten trekken van tv naar radio neem ik aan, want daar zwijgen de brief en de FAQ van Telfort over als het graf.
sando


Dat klopt inderdaad, er is de mogelijkheid om via een line out of optische kabel de mogelijkheid om het audiosignaal naar je externe apparatuur te sturen.
Reputatie 8
Nou, dan zij wij lekker de Sjaak hier. Bedankt Telfort! Na een hoop ellende met de overstap van XMSNET naar Telfort met mail adressen komt nu dit erachteraan.
Neem een minimaal onafhankelijk web-hosting-pakket elders, heb je daar gelijk mail-accounts bij.
Onafhankelijk van welke internet-provider. Zo heb ik al zeker iets van 16 jaar hetzelfde e-mail adres.

Wij gebruiken momenteel DVB-C intensief. Of slaapkamer en op de kamer van de 3 kinderen. De 3 kinderen hebben een computer beeldscherm met een CI module erin.
Je kunt ook overstappen naar Ziggo.

Komt daar nog compensatie voor? Hoe gaan zij in de toekomst TV kijken. Komt er een TV app voor Windows 10?
Compensatie zal Telfort echt niet gaan geven.

Er zijn reeds alternatieven om TV te bekijken "via internet".
Met een Chromecast en Google webbrowser te casten naar een TV-toestel. (Of via Android app).
https://telfort.itvonline.nl

En verder. Ik een vrij nieuwe Wifi Modem met een goed bereik en andere handige functionaliteiten dat is aangesloten op het XMSNET/Telfort glasvezelmodem. Kan ik mijn eigen Wifi Modem nog wel blijven gebruiken?
JA, (in ieder geval met NAT achter NAT).

@GUNA

Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.

Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.


@GUNA


Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.


Dan wordt het zelf bellen, en verwijzen naar deze info van Jurgen-Telfort:
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670/index11.html#post648858
Reputatie 8
Badge +18
Prijsvergelijken en alle voor en nadelen tegen elkaar afwegen is een ieders goed recht.
Maak zelf gebruik van het nieuwe glasvezel, met een experiabox V10 en ik je hoort mij niet klagen



@GUNA



Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.
Dan wordt het zelf bellen, en verwijzen naar deze info van Jurgen-Telfort:
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670/index11.html#post648858


Nou, ik werd vanmiddag eerst door Niek (naar zijn zeggen Telfort-medewerker) opgebeld naar aanleiding van mijn post op dit forum, en die bevestigde dat ik wel degelijk dezelfde snelheid als nu, 50/50, moet kunnen houden.

Maar 's avonds belde Imad, een directe collega van degene met wie ik eerder had gesproken, om een en ander in gang te zetten, maar in zijn systeem werd die optie dus niet getoond. Ook zijn supervisor wist daarvoor geen oplossing.

Ik kan er t.z.t. wel zelf achterheen gaan bellen (heb er eerlijk gezegd niet zo'n haast mee), maar krijg ik dan iemand aan de lijn die het wel voor elkaar kan krijgen, of heeft die hetzelfde systeem voor zijn neus en blijft het "computer says no"?
Ik snap je wel @JessS maar 2 kosteloze ontvangers vind ik nog redelijk. Meer zou niet eerlijk zijn ten opzichte van andere klanten die al op dit netwerk zitten. En even voor de duidelijkheid Analoog en DVB-c worden stopgezet die D staat voor Digitaal.

Wat dat kopen betreft dat is lastig tenzij je apparatuur van Telfort zelf koopt dit heeft met de software voor de pakketten die je wel en niet gebruikt te maken.

Je zou een chromecast kunnen aanschaffen voor de derde tv en dan via de app daarnaar kunnen casten.

Wat een regelgeving aangaande eindapparaten betreft zou letterlijk genomen het gebruik van eigen apparatuur wel moeten kunnen maar om voornoemde reden lastig.
Wat dat kopen betreft dat is lastig tenzij je apparatuur van Telfort zelf koopt dit heeft met de software voor de pakketten die je wel en niet gebruikt te maken.
Telfort verkoopt geen modems en tv ontvangers. Je krijgt deze altijd in bruikleen.

Telfort zegt dat je de ontvangers in bruikleen krijgt dus dat betekent om niet, gratis dus (http://wetten.overheid.nl/BWBR0006000).
Ze bedoelen gewoon dat je MOET huren. Juist het analoge signaal was voor mij reden om bij Telfort te blijven, omdat ik op de slaapkamer geen kastje kwijt kan en zakelijk met mobiel ook bij Telfort zit.....ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.....
@Brousant je moet 50/50 hoe dan ook kunnen behouden zelfs wie voor deze actie begon overging heeft gewoon deze snelheid van 50/50 kunnen behouden. De 2e persoon keek vast op een verkeerd scherm bedoeld voor nieuwe klanten.
Natuurlijk staat het iedereen vrij te vergelijken.
Ik heb hetzelfde als jimny en mij bevalt het ook goed.

Maar nu ben ik niet technisch maar ook Ziggo is aan het veranderen.
Zie:
Alles over analoge tv en radio
Reputatie 2

maar voor het modem betaal je ook niet per maand.Voor een modem betaal je net zo goed per maand.
....
Let maar eens op, als over een tijdje men echt vrije keus heeft op gebruik van een eigen modem/router. Er komt beslist een moment dat er providers een internet abonnement aanbieden "zonder" levering van een basis modem/router. En daarmee met een goedkoper abonnement komen. Voor het apparaat zorg je dan zelf.

De klanten met een oude propositie hebben al een eigen router. Ik heb er tenminste nooit 1 gekregen van XMSNet of Telfort. Dat was de enige optie en ook nooit goedkoper. Tot deze omzetting waarbij het duurder wordt
Reputatie 2
Wat is eigenlijk het scenario als je niet ingaat op het aanbod van de monteur?

Boze tongen (4 verschillende klantenservice medewerkers) beweren dat de stekker 2 weken na de 2e brief uit het oude systeem gaat en dat je dan betaald (hoeveel???) voor een dienst die niet werkt/ geleverd wordt. Lijkt me onwaarschijnlijk.

Iemand die hier iets over kan zeggen. Graag geen speculaties
Reputatie 1
Thanks Mandy, het antwoord op de meeste van mijn vragen is helaas ja :-(
Heel klein lichtpuntje: "Je krijgt je huidige snelheid zonder meerprijs." Dus 50/50Mb blijft behouden, maar voor de rest wordt de service uitgekleed tot op het bot en moet ik hoge kosten maken om te behouden wat ik heb (2 Tvs + opnemen).

Ziggo lijkt het beste alternatief te zijn na deze wijziging. Voor zover ik kan nagaan wordt daar alleen analoge TV uitgezet, maar blijft DVB-C gewoon werken. Dus kan daar gewoon de huidige bekabeling en apparatuur blijven gebruiken = veel minder kosten.
Reputatie 2
knipje

Daarom wil ik nog even benadrukken dat iedereen nog een persoonlijk bericht ontvangt, en wil ik vragen deze vooral af te wachten. De brieven die nu rond gaan is alleen de vooraankondiging, om iedereen te informeren. Alle klanten bij wie dit van toepassing is, krijgen een persoonlijk aanbod, en kunnen zich dan terug laten bellen om het nieuwe pakket zo mooi mogelijk aan te laten sluiten :)


Vandaag kreeg ik een tweede brief (en het voelde als een vette verkeersboete), maar die wax identiek aan de eerste, 2-3 weken geleden.
Alleen was deze gedateerd op 21/9.
Gaat er iets fout?
Ik kan je heel goed begrijpen vooral het kunnen kijken op meerdere schermen is een dure grap. Maar bedenk of op alle schermen alles te zien moet zijn. Blijkbaar heb je dan geen Amino gebruikt, deze heeft bijna net zoveel mogelijk als de andere ontvangers.

Ik ben sinds kort overgestapt naar deze nieuwe propositie en al mis ik het DVB-C niet ben ik het totaal met je eens dat je een service kwijtraakt waar weinig tegenover staat.

Om radio te kunnen luisteren hoeft je tv perse niet aan, tenzij je geen versterker of soundbar hebt, voor de analoge radio kan je ook een FM antenne inzetten. Zoals ook in dat andere topic staat gaat je upload niet omlaag.