Sticky

Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

• 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 29467 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Vandaag ook een brief ontvangen van Telfort, net gebeld en te horen gekregen dat analoog “eruit” gaat en ik dus voor mijn tv’s boven extra decoders kan “huren” en tevens dan maar de coax moet vervangen voor utp kabel. Tevens werd mij verteld dat coax er helemaal uit gaat net gebeld met ziggo en kreeg daar een ander verhaal dus ik denk dat ik wel weet welke kant ik op ga en dat is niet de telfort kant. Ik vind het spijtig dat er zo met zoveel klanten wordt omgegaan ik ben via lijbrandt op glasvezel terrecht gekomen maar denk dat ik door deze onpersoonlijke en onvriendelijke manier snel overstap. Gelukkig zijn erbij ons een aantal buren die hetzelfde erover denken.
Dat laatste is niet helemaal waar, we hebben cif ook nog als behoorlijke speler op glasvezel gebied. Waar KPN het netwerk open moet stellen doet deze beheerder dat vrijwillig. Alleen is daar in de praktijk weinig merkbaar van door alle fusies.
Reputatie 1
Waar zijn alle andere reacties in deze thread gebleven ? Ik zie ineens de reacties van Many en Galdor68 helemaal niet meer terug !!!
Ik denk dat deze naar de algemene topic zijn verplaatst of deze reactie is in een eigen topic gezet.
Waarschijnlijk in dit topic?

Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

Maar het had wel netjes geweest om dit Dennis Piet even te melden.
Reputatie 1
Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg eigenaardig. Wel de antwoorden op mijn vragen verplaatsen, maar mijn vragen dan weer niet. Daar wordt dat algemene topic niet echt overzichtelijker van :-(

Dit helpt ook niet echt om in Telfort nog een betrouwbare ISP te zien moet ik zeggen. Als je wilt opzeggen wordt overigens gevraagd om vooral even te bellen voor een goed aanbod ten opzichte van de concurrentie. Maar ik ben benieuwd wat Telfort qua DVB-C nog kan bieden wat boven Ziggo zou gaan?

En tja, als ik dan toch alles opnieuw aan moet gaan leggen, dan kan ik natuurlijk beter naar 1000Mbit gaan van Tweak + TV van Canal digital en ben ik nog steeds goedkoper uit dan bij Telfort. Slechte move, dat afschaffen van de coax-lijn ......
Het dvb verlies kan ik persoonlijk mee leven en de hardware in de verdeelstations is ongetwijfeld wel aan vervanging toe maar dit 'oude' net is voor TV beter ingericht dan wat KPN nu levert.

Als Tweak bij je levert is dat een optie maar dan raak je ook je dvb-c kwijt dan zou een kabel leverancier toch een slimmere keuze zijn.

Maar dat is geheel aan jou om alle voors en tegens van alle opties af te wegen.

Ik vind het ook jammer maar uit beheers standpunt kan ik het wel begrijpen.

Ik zag liever dat dit net behouden bleef al is het zonder dvb-c en alle glasvezel klanten juist hierop zetten en niet mixen met DSL.
Net te laat om de andere reactie aan te vullen ik vergat een cruciale verandering een ip adres gebonden aan je aansluiting ongeacht hoe vaak je van modem/router wisselt je ip blijft doorgaans gelijk dat is het idee hier achter.
Reputatie 1
Het klopt: we zetten de overstap in een positief daglicht. We hebben niet de illusie dat iedereen de overstap een verbetering zal vinden. En het is sowieso wennen, of je nou onze nieuwe glasvezelverbinding maandelijks opzegbaar uitprobeert of ergens anders een nieuw jaarcontract afsluit.

Beste Jurgen,

Kun je alsjeblieft duidelijk maken wat er dan positief is aan de overstap? Ook al noem je maar 1 ding (wat mij GEEN extra geld gaat kosten, dus zaken als mogelijk extra snelheid en al die flauwekul kun je rustig achterwege laten). Ik heb werkelijk niks kunnen vinden, dus op mij komt de hele campagne over als 1 grote leugen.

Telfort doet schijnbaar geen enkele moeite om klanten die DVB-c verliezen tegemoet te komen. Het enige dat ze daarmee bereiken is verlies van klanten lijkt mij. Als ik toch al extra moet gaan betalen, dan kan ik beter overstappen naar een sneller, goedkoper en beter alternatief.
Badge +13
Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg eigenaardig. Wel de antwoorden op mijn vragen verplaatsen, maar mijn vragen dan weer niet. Daar wordt dat algemene topic niet echt overzichtelijker van :-(

@Dennis Piet Duizend maal excuses voor de gedeeltelijke verplaatsing en dat ik hierover geen seintje heb gegeven. Zojuist heb ik alle posts overgeheveld naar dit topic, zodat het weer wat overzichtelijker wordt 🙂
Badge +13

Het klopt: we zetten de overstap in een positief daglicht. We hebben niet de illusie dat iedereen de overstap een verbetering zal vinden. En het is sowieso wennen, of je nou onze nieuwe glasvezelverbinding maandelijks opzegbaar uitprobeert of ergens anders een nieuw jaarcontract afsluit.Beste Jurgen,

Kun je alsjeblieft duidelijk maken wat er dan positief is aan de overstap? Ook al noem je maar 1 ding (wat mij GEEN extra geld gaat kosten, dus zaken als mogelijk extra snelheid en al die flauwekul kun je rustig achterwege laten). Ik heb werkelijk niks kunnen vinden, dus op mij komt de hele campagne over als 1 grote leugen.

Ai! Dat is niet fijn, als het overkomt als een leugen.

Ik wil wel wat noemen - wel met het risico dat ik WC-eend wordt die WC-eend aanbeveelt 😅. De pluspunten zit 'm in alles wat in het nieuwe pakket zit. De nieuwe glasvezelverbinding, de features van interactieve televisie, iTV online, de iTV app en de nieuwe apparatuur. Bovendien is alles in ontwikkeling, waar de oude technologie stil ligt.

Hieronder lees je een paar opmerkingen van andere klanten die eerder zijn overgestapt:

Wat ik wel erg prettig vind, is dat ik nu ook op mijn mobiel kan tv kijken laptop en tablet. Wat jammer is is dat je weer geen analoog tv heb maar daar was het beeld toch niks goeds aan dus ik ben met nieuwe tevreden.
Ben op 24 september overgestapt van de oude naar de nieuwe propositie en meteen van 50 naar 100 Mbs internetsnelheid. Het is vandaag 17 oktober en alles werkt al die tijd, een week of drie dus, naar volle tevredenheid. [...] Ik ben zeer tevreden met mijn overstap: HAD IK EERDER MOETEN DOEN !!!
Ik ben ook overgestapt van Lijbrandt naar Telfort. En echt: alles werkt als een tierelier, geen enkel technisch probleem, wat dat helemaal tevreden.

Niet iedereen is positief, die indruk wil ik zeker niet wekken. Maar de stille meerderheid is gelukkig tevreden nadat ze overstappen 🙂 Vanaf nu kun je het dus maandelijks uitproberen en bij de overstap profiteren van een paar unieke cadeautjes. Daarover hoor je aan de telefoon meer.
Reputatie 1
OK, je hebt het in ieder geval geprobeerd :-)
Maar ik lees vooral heel veel appels die met peren vergeleken worden .......

Ik zal je pluspunten even langslopen:
  1. De nieuwe glasvezelverbinding. Hoe bedoel je? Die glasvezels blijven toch gewoon in de grond liggen? Het enige dat Telfort wil gaan doen is 1 van die 2 glazvezels (degene waar het TV signaal op staat) afkoppelen. Ik ga er qua glasvezelverbinding dus ZEKER niet op vooruit. Voor de rest blijft glas gewoon glas. Het zal er meer over gaan wat je eventueel daaroverheen zou sturen .... De concurrent stuurt bijv 1000Mbit over die zelfde verbinding, dus aan het glasdraadje ligt het echt niet.
  2. de features van interactieve televisie, iTV online, de iTV app. OK, ik gebruik geen van die diensten. Maar even los daarvan: er is geen enkele reden waarom die diensten niet over mijn oude verbinding geleverd zouden kunnen worden. Het zijn in ieder geval geen diensten waarvoor ik DVB-C zou willen inleveren.
  3. Nieuwe apparatuur. Wat is precies het voordeel daarvan? Ik heb nu een 50/50 verbinding die prima werkt. Met nieuwe apparatuur krijg ik weer een 50/50 verbinding EN mag ik mijn eigen apparatuur weggooien, zonder dat vervanging van de functionaliteit van die apparatuur geleverd wordt: Ik denk dan vooral aan mijn DVB-C recorder.
  4. Cloudje zegt vooral iets over het analoge signaal. Hij zou een zelfde vebetering ervaren als hij DVB-C was gaan gebruiken.
  5. GePe zegt vooral iets over de overstap van 50 naar 100 Mbit. Tja, dat is een verdubbeling van snelheid. Heeft vrij weinig met oude/nieuwe verbinding te maken.
  6. Grumble zegt iets over de overstap van Lijbrandt? Dat was toch al jaren geleden? Wat is de link precies met de overstap tussen Telfort oud en nieuw?
Reputatie 1
Als Tweak bij je levert is dat een optie maar dan raak je ook je dvb-c kwijt dan zou een kabel leverancier toch een slimmere keuze zijn.

Ik ben toendertijd juist overgestapt van Tweak naar Telfort toen Tweak DVB-C ging schrappen 😀

Ziggo zou de enige keuze zijn als ik DVB-C wil behouden. Maar ja, de pakketten die Ziggo aanbiedt zijn duur (200/20) of traag (40/4).

Dus inderdaad: alle voors en tegens tegen elkaar afwegen ..... Weinig kans dat Telfort er als beste uitrolt, tenzij het hele mooie cadeautjes zijn die je aan de telefoon hoort 😥
@Dennis Piet niks ten nadele van Telfort maar dan moet je een mobiellabo bij Telfort afnemen en dan fox of het pluspakket als combivoordeel kiezen plus elk jaar de KS belken voor een verleng aanbieding vrij vertaald bedelen voor wat korting.

Grappig ik ben van Ziggo naar Telfort gegaan vanwege internet via glas en het dvbc signaal laat wel zien dat velen bewust voor deze combo kozen.
Het valt mij ook op dat diverse reageerders de Amino niet eens gebruiken.
plus elk jaar de KS bellen voor een verleng aanbieding vrij vertaald bedelen voor wat korting.

Als je belt, bel je om te verlengen.
Telfort weet dat je nog een jaar blijft, jij krijgt korting.
Dienst en wederdienst.
Ik noem dat geen bedelen.
Hoi Telfort,

Wij hebben ook idd een brief ontvangen van het omzetten. Zelf gebruik ik ook aantal digitale ontvangen en 3 analoog.

Met chromecast zul je het eea kunnen opvangen. Maar......
Wij hebben nu ook Regio TV van onze eigen gemeente, dus ik bedoel niet TVRijmond of TvOost.
Via menu kan ik dat selecteren en daar bv dingen terugzien. Blijft dat in deze nieuwe situatie ook beschikbaar...

Gr.
Gerritjan.
Reputatie 1

Dit helpt ook niet echt om in Telfort nog een betrouwbare ISP te zien moet ik zeggen. Als je wilt opzeggen wordt overigens gevraagd om vooral even te bellen voor een goed aanbod ten opzichte van de concurrentie. Maar ik ben benieuwd wat Telfort qua DVB-C nog kan bieden wat boven Ziggo zou gaan?

En tja, als ik dan toch alles opnieuw aan moet gaan leggen, dan kan ik natuurlijk beter naar 1000Mbit gaan van Tweak + TV van Canal digital en ben ik nog steeds goedkoper uit dan bij Telfort. Slechte move, dat afschaffen van de coax-lijn ......

Let wel dat bij tweak het 1 gig abonnement niet overal nog beschikbaar is. Check dus je postcode en kijk vooral rond!. We hebben gezien dat de concurrenten er nu handig op inspelen.
Reputatie 1
@ NELLY als je iedere jaar naar de afdeling retentie moet bellen om een beetje korting te krijgen. Waarom geeft telfort dit niet standaard. Die marge is er blijkbaar. En dus zou je de overstappers hier ook mee tegemoet kunnen komen.

Inmiddels zijn meerdere forumgenoten aan het afwegen wat beter is. En de concurrent staat niet stil en weet ook dat dit gaande is. Ze zijn de klanten al bij hun aanbellen.
Reputatie 2

Als de helft van de klanten overstapt naar een andere aanbieder zou ik toch zorgen voor een goede afdeling retentie.Neuh, dat schat je veel te hoog in!
Het grootste aantal klanten heeft al alles-in-1 op de nieuwe propositie.
Van de klanten die nu de oude propositie hebben gaat echt niet de helft overstappen naar een andere provider.

Stel er zijn 100000 klanten op de oude propositie; de helft is 50000. En tel nou eens hoeveel negatieve reacties hier staan na de aankondiging van vorige week.

Dus...

Ik denk dat er nog veel mensen niet gereageerd hebben omdat ze niet verbonden zijn aan de koren en omdat ze zoals in de brief aangekondigd is wachten op een aanbod. Tot op heden hebben we alleen een brief waarin staat dat er een overstap komt en dat er een aanbod wordt gedaan en daar zit men op te wachten. Ik eerlijk gezegd ook.
Reputatie 2
Is het trouwens mogelijk om het opnemen pakket uit te breiden boven de 200 GB? Wij nemen nu thuis zo'n 600 op en dat is altijd actief
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen idee, maar waar haal je die 200 GB vandaan? Ik kon het niet vinden. Wèl 200 uur.
Ik kan uiteraard je situatie niet beoordelen, maar zou die 200 uur niet genoeg zijn? Opnames blijven sowieso maar 1 jaar bewaard. Daarna vervallen (verdwijnen) ze.
Reputatie 1
Badge +1
Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgt en voor iedere extra ontvanger 5 euro per maand moet betalen. Dat betekent dus voor ons 5 euro per maand extra, terwijl wij niet vragen om de analoge tv stop te zetten! De verandering zorgt dus toch voor hogere kosten :-(
En waarom kan je zo'n ontvanger niet kopen en alleen huren?, duur grapje wordt het dan...

@JessS Waar heb je gelezen dat je twee ontvangers krijgt. Ik zie staan dat het er maar eentje is en iedere andere betaal je € 5,00 voor. Ik zou namelijk met een gratis 2e zeer geholpen zijn voor mijn televisie op de slaapkamer.
Reputatie 8
Badge +9
OK, je hebt het in ieder geval geprobeerd :-)
Maar ik lees vooral heel veel appels die met peren vergeleken worden .......

Ik zal je pluspunten even langslopen:
  1. De nieuwe glasvezelverbinding. Hoe bedoel je? Die glasvezels blijven toch gewoon in de grond liggen? Het enige dat Telfort wil gaan doen is 1 van die 2 glazvezels (degene waar het TV signaal op staat) afkoppelen. Ik ga er qua glasvezelverbinding dus ZEKER niet op vooruit. Voor de rest blijft glas gewoon glas. Het zal er meer over gaan wat je eventueel daaroverheen zou sturen .... De concurrent stuurt bijv 1000Mbit over die zelfde verbinding, dus aan het glasdraadje ligt het echt niet.
  2. de features van interactieve televisie, iTV online, de iTV app. OK, ik gebruik geen van die diensten. Maar even los daarvan: er is geen enkele reden waarom die diensten niet over mijn oude verbinding geleverd zouden kunnen worden. Het zijn in ieder geval geen diensten waarvoor ik DVB-C zou willen inleveren.
  3. Nieuwe apparatuur. Wat is precies het voordeel daarvan? Ik heb nu een 50/50 verbinding die prima werkt. Met nieuwe apparatuur krijg ik weer een 50/50 verbinding EN mag ik mijn eigen apparatuur weggooien, zonder dat vervanging van de functionaliteit van die apparatuur geleverd wordt: Ik denk dan vooral aan mijn DVB-C recorder.
  4. Cloudje zegt vooral iets over het analoge signaal. Hij zou een zelfde vebetering ervaren als hij DVB-C was gaan gebruiken.
  5. GePe zegt vooral iets over de overstap van 50 naar 100 Mbit. Tja, dat is een verdubbeling van snelheid. Heeft vrij weinig met oude/nieuwe verbinding te maken.
  6. Grumble zegt iets over de overstap van Lijbrandt? Dat was toch al jaren geleden? Wat is de link precies met de overstap tussen Telfort oud en nieuw?

Hi Dennis Piet,

Leuk dat je de pluspunten even bent langsgelopen. Ik kan niet spreken voor de klanten die zijn overgestapt, wel over de eerste drie punten:
1. De glasvezel is hetzelfde, de techniek erachter verandert. Je krijgt daarom bijvoorbeeld ook een ander glasvezelmodem.
2. Dit zijn technische oplossingen die specifiek zijn gebouwd voor de nieuwe glasvezelverbinding.
3. Nieuwe apparatuur betekent extra betrouwbaarheid en een langere levensduur.
Het is aan jou of wat wij als voordeel aanstippen ook voor jou een voordeel is. Dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik raad je aan hierover vooral in gesprek gaan met een van mijn collega's, want echt het pakket bespreken - dat gebeurt 1 op 1 🙂

Hoi Telfort,

Wij hebben ook idd een brief ontvangen van het omzetten. Zelf gebruik ik ook aantal digitale ontvangen en 3 analoog.

Met chromecast zul je het eea kunnen opvangen. Maar......
Wij hebben nu ook Regio TV van onze eigen gemeente, dus ik bedoel niet TVRijmond of TvOost.
Via menu kan ik dat selecteren en daar bv dingen terugzien. Blijft dat in deze nieuwe situatie ook beschikbaar...

Gr.
Gerritjan.

Hi Gerritjan, dat is een goede vraag! Ik kan me voorstellen dat je deze zender graag wilt houden. Hoe heet die regionale zender precies? Dan kan ik alvast nakijken of deze ergens tussen ons zenderaanbod zit 🙂 Ik raad je ook aan om dit vooral te bespreken wanneer je bezig gaat met het nieuwe pakket. Je kan je daarover laten terugbellen!

Is het trouwens mogelijk om het opnemen pakket uit te breiden boven de 200 GB? Wij nemen nu thuis zo'n 600 op en dat is altijd actief
Wat GJC aangeeft klopt, met het Opnemen pakket kan je 200 uur aan opnames maken 🙂 En er horen meer leuke voordelen bij dit pakket, zoals dat je tot 6 opnames tegelijk kan maken, met 1x instellen een hele serie kan laten opnemen, en dat je je opnames ook vanaf computer, laptop en smartphone kan bekijken!
Reputatie 1

Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgt en voor iedere extra ontvanger 5 euro per maand moet betalen. Dat betekent dus voor ons 5 euro per maand extra, terwijl wij niet vragen om de analoge tv stop te zetten! De verandering zorgt dus toch voor hogere kosten :-(
En waarom kan je zo'n ontvanger niet kopen en alleen huren?, duur grapje wordt het dan...
@JessS Waar heb je gelezen dat je twee ontvangers krijgt. Ik zie staan dat het er maar eentje is en iedere andere betaal je € 5,00 voor. Ik zou namelijk met een gratis 2e zeer geholpen zijn voor mijn televisie op de slaapkamer.

Deze week bericht gehad dat Telfort over gaat naar nieuwe netwerk.
alles wordt vervangen nieuwe gladvezelmodem nieuwe WiFi-modem en nieuwe tv ontvangers
1 krijg je bruikleen en als je meer tv thuis heb moet je voor elke tv een ontvanger huren bij ze a 5 euro per stuk
dus in mijn geval 4 stuk huren omdat Telfort overgaat naar een andere netwerk 👎