Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

  • 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 31229 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

@Galdor68 Bedankt voor je reactie:
In de oude situatie betaalde ik 45 euro minus 5 euro combikorting = 40 euro (sep okt)
In de nieuwe situatie betaal ik 50 euro minus 5 euro combikorting = 45 euro (feb mrt apr ev)
Let op de oude snelheid was 50/50. De nieuwe is 50/5 met een correctie naar 50/50, in prijs netjes gecompenseerd.

@mandy Ook hij bedankt voor jouw reactie
Mij gaat het erom dat ik de 50/50 wilde houden, dat de telefonie eraf gaat, en dat ik dezelfde prijs blijf betalen. Ik heb dat met een telefoniste van Telfort zo afgesproken en ze had dat zo vastgesteld.
Maar als ik nu de kortingen en correcties goed doorlees, blijkt dat ik per feb toch 5 euro meer ga betalen. Ik betaal dus niet meer dezelfde prijs. Waar zit dan de 5 euro verhoging in? is dat de exhorbitante hoge huur van TV-kastjes, of misschien de nooit gebruikte vaste telefoon?
Kijk, natuurlijk onvang ik nu meer zenders en wordt de internetsnelheid financieel gecompenseerd, dat begrijp ik, ik had immers al 50/50 internet. Maar het is Telfort die levering volgens oude methode niet meer kan toepassen, waardoor ik andere apparatuur en diensten moet afnemen. Maar daardoor betaal ik dus wel meer per feb.
Ikzelf denk dat de 5 euro in de huur van de TV-kastjes zit. Die heb je noodgedwongen nodig 😞
@pieterwever als ik het goed lees in je tabel blijf je gewoon 45 betalen waar komt die andere 5 dan vandaan?
Ik zie het al bellen en de snelheid die 2 regels zouden er niet mogen staan. Je abonnement is dus niet 1 op 1 omgezet.
Als je telefonie eraf haalt, krijg je dus een compleet ander/nieuw abonnement.
Dat wordt weer een andere rekensom.
Als je nu niet overgaat van oud naar nieuw glas, verlies je de 50/50 en je krijgt 50/5.
Digitaal vervalt inderdaad en je betaal voor één interactieve TV kast, de eerste zit in het pakket.
Nu van oud naar nieuw glas zit volgens mij nog een actie voor TV kastjes.
Ook het TV pakket is veranderd, bv. nu uitgebreid pakket gratis, dan €5,00 meer.
Zo is er misschien nog wel een dingetje.
Ik had al een jaar of 5 Telfort Glasvezel, internet 50/50 met de analoog TV.

Ik werd gebeld door Telfort dat ik over moest gaan op alles via digitaal. Dus analoog TV vervalt, en daarvoor krijg ik in de plaats interactieve TV, en behoud van snelheid internet van 50/50. Wel gevraagd of telefonie eraf kon, maar dat kon niet.

Nu zit ik te rekenen en nu blijkt dat, als straks de introductie korting van 3mnd/30euro voorbij is, ik straks ipv 45,00 Euro naar 50,00 Euro ga. Terwijl ze telefonish beloofd hadden dan de kosten niet omhoog zouden gaan en hetzelfde geleverd zou worden.


Dus Telfort verplicht je andere glasmodem plus 2 TV-ontvangers te nemen, maar dan moet de consument wel meer gaan betalen. Ja ammehoela. (hopla 60 euro per jaar meer).
Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp dat je graag naar de Duitse radio luistert en tv kijkt. Nu is het helaas het geval dat we WDR4 niet hebben, wel WDR3 via de radio. Dat is spijtig. Volgens mij geven ze hierboven al leuke oplossingen om het wel te kunnen beluisteren. NDR is ook een favoriet, deze tv zender zit inderdaad zoals Galdor68 aangeeft in het Duits pakket. Op de website lees je daar meer over.
Als je de itv app van Telfort bedoelt dat gaat niet op die geeft alleen wdr de tv zender door het gaat hier volgens mij om wdr4 de radiozender toch wel een significant verschil. De NDR zit naast andere duitse tv zenders in een duits tv pakket.
Wat te denken van de WDR4 die zit niet in het digitale pakket. Maar wel analoog. Dit was een heel belangrijke reden om wel analoog te willen hebben. Daarnaast zit in het analoge tv pakket nog steeds de NDR, ook een zender die mijn belangstelling wel heeft. Veel van de digitale zenders zijn commercieel, heb ik geen bezwaar tegen, maar ik kijk graag ongestoord zonder reclame.Dus analoog net even anders.

Maak gebruik van de app en stream WDR vanaf internet na je audio set middels bluetooth of een bluetooth zender die je hebt.
Reputatie 8
WDR4 via smartphone, tablet of PC (en Chorme webbrowser) naar een Chromecast (audio) sturen (afhankelijk van de soort receiver of audio-versterker die je hebt), en je hebt je radiozender.
Na keuze kun je je smartphone of tablet uitschakelen. Muziek blijft gewoon doorspelen.

Idem voor NDR (bijv. via smartphone app) of elke andere radiozender die je zou willen beluisteren.
Niet een hand vol, land vol, maar keus aan radiozenders groter dan je ooit zelf nodig zult hebben.
Wat te denken van de WDR4 die zit niet in het digitale pakket. Maar wel analoog. Dit was een heel belangrijke reden om wel analoog te willen hebben. Daarnaast zit in het analoge tv pakket nog steeds de NDR, ook een zender die mijn belangstelling wel heeft. Veel van de digitale zenders zijn commercieel, heb ik geen bezwaar tegen, maar ik kijk graag ongestoord zonder reclame.Dus analoog net even anders.
Reputatie 8
Er zitten in het analoge pakket andere radiozenders dan in het digitale. Laten sommige nou net die zenders zijn die ik graag hoor.
En welke zijn dat dan?
Er zitten in het analoge pakket andere radiozenders dan in het digitale. Laten sommige nou net die zenders zijn die ik graag hoor. Hoe gaat Telfort dat oplossen??
Moet ik soms weer een sprietje op het dak gaan zetten en ze maar weer zelf uit de lucht gaan plukken?

Dan heb je het vermoedelijk over lokale omroepen een spriet hoeft niet maar een dipool zou nuttig kunnen zijn die heb ik nu ook weer aan mijn tuner aangesloten.

Er zitten in het analoge pakket andere radiozenders dan in het digitale. Laten sommige nou net die zenders zijn die ik graag hoor. Hoe gaat Telfort dat oplossen??
Moet ik soms weer een sprietje op het dak gaan zetten en ze maar weer zelf uit de lucht gaan plukken?
Reputatie 8
Badge +12
Dat is goed om te lezen. Helemaal super. 🙂
We hebben inderdaad ook vernomen dat er bij de klantenservice verschillende verhalen de ronde doen, daar wordt aan gewerkt om dat daar duidelijk te maken.
Kennelijk heeft dat gewerkt, de eerste twee keer dat ik ben gebeld over de overstap zou ik volgens de medewerker bij dezelfde abonnementsprijs teruggaan in internetsnelheid naar 50/5 en was de huidige snelheid 50/50 geen optie. Vanavond ben ik nog een keer teruggebeld en nu kon dat laatste gewoon worden doorgevoerd. Prima zo!
Reputatie 8
Badge +11
De informatie die in de startpost van dit topic staat, is de informatie die klopt.
Ik snap dat je als klant wilt weten waar je aan toe bent. Dat is informatie die allemaal in de volgende brief zal staan, daarom geven we in het topic ook al een paar keer aan dat men die brief het beste kan afwachten.
We hebben inderdaad ook vernomen dat er bij de klantenservice verschillende verhalen de ronde doen, daar wordt aan gewerkt om dat daar duidelijk te maken.
Wat je zegt klopt niet, iedereen kan dit wel degelijk doen onder dezelfde voorwaarden. Het is maar net hoe je deze zelf invult.

Wat ik zeg, is wat ik uit jullie communicatie en het forum opmaak. Als dat blijkbaar niet klopt, sorry. Maar ligt dat nu aan mij?
Zie de discussie hierboven maar... Telfort zorgt zelf voor de verwarring door eerst een te algemene brief te sturen naar iedereen en nu geen duidelijkheid te geven aan individuele klanten over prijzen en voorwaarden die voor hen gaan gelden. In jullie openingspost staat bijvoorbeeld dat extra ontvangers 5 euro kosten, hierboven lees ik nu prijzen van 2,50 per ontvanger. Bovendien hebben jullie het zelf over ‘cadeautjes’ en ‘laat je vooral terugbellen’.
Dat geeft in elk geval de suggestie dat er een ‘deal’ te maken is.

Maak die ‘cadeautjes’ dan maar concreet en openbaar, zodat je als klant weet waar je aan toe bent. Gewoon een mooi overzichtelijk tabelletje, zonder ‘*’ erbij waar je ergens anders weer moet lezen wat er echt mee bedoeld wordt. En zorg dan meteen dat de medewerkers aan de telefoon op de hoogte zijn en hetzelfde verhaal vertellen. Want dat was in mijn eerdere contact ook niet zo namelijk. Toen werd mij glashard verteld dat ik voor het einde van het jaar over zou gaan en dat mijn snelheid naar 50/5 zou gaan tenzij ik bij ging betalen. Vertel mij nu maar wat ik nog moet geloven en wat ‘klopt’ of niet.
Reputatie 8
Badge +12
Wat je zegt klopt niet, iedereen kan dit wel degelijk doen onder dezelfde voorwaarden. Het is maar net hoe je deze zelf invult. Iedereen krijgt namelijk de kans als het zover is om in te loggen om je eigen pakket samen te stellen. Lang niet iedereen gaat meteen over. Het kan dus even duren voordat je deze brief krijgt en zelf kan inloggen. Dit kan bijvoorbeeld ook in de loop van volgend jaar zijn.
Alle klanten worden ingelicht via een brief dat ze over gaan op het nieuwe glasvezelabonnement. Wanneer jullie daadwerkelijk overgaan (dit kan ook prima over een half jaar zijn) ontvangen jullie een volgende brief. Daar in staat dat je een afspraak kan maken met de monteur. Maar je kan ook inloggen via de website om jouw pakket samen te stellen. Daar kun je dus kiezen hoeveel ontvangers je wil. Daar komen de prijzen vandaan.

Maar niet alle klanten doen dit onder dezelfde voorwaarden. Blijkbaar valt er ‘te onderhandelen’ over extraatjes etc. Kun je dit goed, dan betaal je een jaartje net wat minder (maar uiteindelijk alsnog meer dan bij je oude samenstelling) dan iemand die gewoon ‘netjes’ de overstap over zich heen laat komen. Moeten mijn ouders van 87, of andere wat minder mondige buurtgenoten die ook gelijk met mij op glasvezel van Concepts/Telfort zijn overgegaan, via de telefoon gaan ‘onderhandelen’ over een voordeeltje? Ze maken geen schijn van kans.
Onder het mom van ‘eenvoudig’ en ‘zonder kosten’ wordt er gewoon een ordinaire prijsverhoging doorgevoerd door meer ‘opties’ van standaardpakketten los te koppelen.

Een reden dat het stopt is, dat straks iedereen gaat naar dezelfde techniek gaat waardoor we meer tijd kunnen steken in het verbeteren van onze diensten omdat iedereen op dezelfde manier de diensten afneemt.


DE REDEN dat het stopt is dat Telfort hierdoor meer kan verdienen! “Meer tijd steken in het verbeteren van onze diensten”. Kom nou toch, gelooft u dat zelf?
Van dit soort drogredenen kan ik ongelooflijk boos worden. Hetzelfde gebeurde toen de banken het sluiten van de filialen in onze woonplaats verkochten als ‘om u beter van dienst te kunnen zijn’. Wat een onzin.
In ieder geval erg jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten. Mocht je je nog bedenken, dan weet je ons te vinden.


Wat mij kan ‘overhalen’ is een eerlijk product voor een eerlijke prijs. Dat zie ik niet gebeuren, helaas.
Reputatie 8
Badge +12
Alle klanten worden ingelicht via een brief dat ze over gaan op het nieuwe glasvezelabonnement. Wanneer jullie daadwerkelijk overgaan (dit kan ook prima over een half jaar zijn) ontvangen jullie een volgende brief. Daar in staat dat je een afspraak kan maken met de monteur. Maar je kan ook inloggen via de website om jouw pakket samen te stellen. Daar kun je dus kiezen hoeveel ontvangers je wil. Daar komen de prijzen vandaan.

Een reden dat het stopt is, dat straks iedereen gaat naar dezelfde techniek gaat waardoor we meer tijd kunnen steken in het verbeteren van onze diensten omdat iedereen op dezelfde manier de diensten afneemt.

In ieder geval erg jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten. Mocht je je nog bedenken, dan weet je ons te vinden.
Zoals gezegd, krijg je als trouwe klant nog een paar cadeautjes. Hieronder valt de actie de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Precies zoals Bart en Alexandra vermelden.

Deze informatie is toegevoegd aan het antwoord op vraag 9 van de startpost van het topic "Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding".


Extra cadeautjes? Wat een waardeloze communicatie. Nu worden er ineens allerlei zaken aangepast/toegevoegd. En ik moet er als klant een heel forum voor doorspitten om er iets van mee te krijgen? Beetje paniekvoetbal bij Telfort?
ik heb deze week een laatste poging gedaan om via de Telfort ‘opzeglijn’ nog wat meer info te krijgen. De medewerker snapte zelf ook niet waarom Telfort met de dvb-c en analoge radio stopt en deed geen enkele poging om mij nog als klant te behouden.

Na jaren tevreden klant te zijn geweest, stap ik over naar Ziggo, zoals ik er nu over denk inclusief 3 mobiele abonnementen, omdat het pakketvoordeel dan ook wegvalt.
Ook voor mijn ouders ga ik opzeggen. Je kan van hen, allebei dik in de tachtig en en fervent radio-luisteraars, niet verwachten dat zij een hele nieuwe infrastructuur gaan aanleggen met apps, tablets en streamers (en ook nog leren bedienen) om dit te kunnen blijven doen.

Onbegrijpelijk dat er zo slecht naar klanten wordt geluisterd en nog onbegrijpelijker dat Telfort zo beroerd communiceert over deze overgang.
En stuitend dat klanten met lege marketingtermen als ‘kostenloos’, ‘verbetering van diensten’, ‘klaar voor de toekomst’ en ‘eenvoudig’ gewoon worden voorgelogen.

Ik ben er klaar mee.
Zoals gezegd, krijg je als trouwe klant nog een paar cadeautjes. Hieronder valt de actie de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Precies zoals Bart en Alexandra vermelden.

Deze informatie is toegevoegd aan het antwoord op vraag 9 van de startpost van het topic "Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding".


Kijk, dat geeft duidelijkheid! 👌🏽
Badge +13
Zoals gezegd, krijg je als trouwe klant nog een paar cadeautjes. Hieronder valt de actie de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Precies zoals Bart en Alexandra vermelden.

Deze informatie is toegevoegd aan het antwoord op vraag 9 van de startpost van het topic "Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding".
Dat zal een Moderator moeten beantwoorden.

Daar is de vraag ook aan gesteld. Die lezen hier immers mee.
Dat zal een Moderator moeten beantwoorden.
Het aantal ontvangers is een stukje terug meer genuanceerd naar 2 kosteloos gedurende het eerste jaar. Dus daarna maar 1 kosteloos in de zin dat deze al in je abonnement ingecalculeerd is.

Nogmaals: waarom wordt 2 ontvangers kosteloos in 1e jaar niet in de startpost vermeld? Als dat tenminste standaard voor alle overstappers geldt. En die indruk wordt nu gewekt.