Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

• 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 30915 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

@teigetjuh een Experiabox is juist een combinatie van modem en router net als bepaalde Fritzbox modellen dat zijn, in principe zou de FB gewoon op het ander glaskastje aangesloten kunnen worden. In de randapparatuur topic is daar wel info over te vinden.
Je zal wel voor het tv deel de juiste instellingen moeten hebben.

@Galdor68 Een experiabox heeft inderdaad een modem, maar dat wordt dus niet gebruikt bij glasvezel, dit is alleen in gebruik bij DSL gebruik. Het punt is is dat het perse een fritzbox moet zijn, maar dat de Experiabox bekende problemen heeft al sinds de introductie, tenminste een poort blokkeert (dus geen volledig vrij internet, wat wel een wettelijke eis is) en geen mogelijkheden biedt tot het instellen van extra SIP-accounts enkele andere zaken. Het niet vrijgeven door KPN/Telfort van SIP gegevens, zoals aangegeven in de wet die gaat over de vrije router-keuze, is naar mijn mening duidelijk het overtreden van de wet. Dat gaat ook duidelijk een andere discussie worden.
Uit de diverse forums, inclusief hierop dit telfort-forum, blijkt helaas dat de experiabox V10 nog steeds monopolie-postie van KPN blijft versterken, de SIP-poort wordt namelijk niet vrijgegeven als er geen telefonie wordt afgenomen. Of is er een Telfort/KPN-techneut die hier het tegendeel kan bewijzen?
@Galdor68 @nelly jacoba Ik twijfel op dit moment of ik zal overgaan naar 'n andere provider; elk heeft zijn pro's en contra's en je loopt tegen een hoop vragen op. Voor 'n aantal dingen die je gaat missen bij Telfort zijn wel wel weer oplossingen, maar dit is dan vaak omslachtig. Een voorbeeld: zo kan je met je Audio-Chromecast plus je tablet/smartphone je oude receiver wel blijven gebruiken, maar even je radio aanzetten is er niet meer bij ! En radio luisteren via de tv vind ik ook niet geweldig; voor een goed geluid moet die dan weer gekoppeld worden aan je versterker. Wat dvb-c betreft zit je bij Ziggo goed; bij elk abo krijg je via de coax dvb-c binnen. Daar zou Telfort dus een voorbeeld aan kunnen nemen ! Hallo Telfort, luisteren jullie nog naar je klanten ? Wel vraag ik me af of het dvb-c-signaal van Ziggo van dezelfde kwaliteit (sterkte) is als dat nu is van Telfort via de glasvezel. Ziggo waarschuwt expliciet voor te lange kabels en propageert antenneversterkers en goede stekkers; dat doen ze niet voor niks, denk ik. Daar heb ik nu geen last van. Bijv.: ik heb nu dvb-c-ontvangst op 'n tv op minstens 25 meter coax-afstand van de meterkast: prima ontvangst ! Weet iemand hier iets over te zeggen; op internet kan ik er niks nuttigs over vinden.
Reputatie 1
Dat is wel heeeeeeeeeeeel erg eigenaardig. Wel de antwoorden op mijn vragen verplaatsen, maar mijn vragen dan weer niet. Daar wordt dat algemene topic niet echt overzichtelijker van :-(

Dit helpt ook niet echt om in Telfort nog een betrouwbare ISP te zien moet ik zeggen. Als je wilt opzeggen wordt overigens gevraagd om vooral even te bellen voor een goed aanbod ten opzichte van de concurrentie. Maar ik ben benieuwd wat Telfort qua DVB-C nog kan bieden wat boven Ziggo zou gaan?

En tja, als ik dan toch alles opnieuw aan moet gaan leggen, dan kan ik natuurlijk beter naar 1000Mbit gaan van Tweak + TV van Canal digital en ben ik nog steeds goedkoper uit dan bij Telfort. Slechte move, dat afschaffen van de coax-lijn ......
Het dvb verlies kan ik persoonlijk mee leven en de hardware in de verdeelstations is ongetwijfeld wel aan vervanging toe maar dit 'oude' net is voor TV beter ingericht dan wat KPN nu levert.

Als Tweak bij je levert is dat een optie maar dan raak je ook je dvb-c kwijt dan zou een kabel leverancier toch een slimmere keuze zijn.

Maar dat is geheel aan jou om alle voors en tegens van alle opties af te wegen.

Ik vind het ook jammer maar uit beheers standpunt kan ik het wel begrijpen.

Ik zag liever dat dit net behouden bleef al is het zonder dvb-c en alle glasvezel klanten juist hierop zetten en niet mixen met DSL.
@teigetjuh met de juiste configuratie hoeft de Experia er niet tussen. Daarom verwijs ik naar dat randapparaten topic dit hoort hier verder niet thuis. Verder heb je gelijk.
Trouwens jammer en verwarrend dat er verschillende "draadjes" over dit onderwerp zijn. Ik tel er nu al 3 (of zijn er nog meer ?). Kan voor de overzichtelijkheid beter 1 worden !
Net te laat om de andere reactie aan te vullen ik vergat een cruciale verandering een ip adres gebonden aan je aansluiting ongeacht hoe vaak je van modem/router wisselt je ip blijft doorgaans gelijk dat is het idee hier achter.