Sticky

Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019



Toon het eerste bericht

289 reacties

Johan23 schreef:

Wat te denken van de WDR4 die zit niet in het digitale pakket. Maar wel analoog. Dit was een heel belangrijke reden om wel analoog te willen hebben. Daarnaast zit in het analoge tv pakket nog steeds de NDR, ook een zender die mijn belangstelling wel heeft. Veel van de digitale zenders zijn commercieel, heb ik geen bezwaar tegen, maar ik kijk graag ongestoord zonder reclame.Dus analoog net even anders.



Maak gebruik van de app en stream WDR vanaf internet na je audio set middels bluetooth of een bluetooth zender die je hebt.
Als je de itv app van Telfort bedoelt dat gaat niet op die geeft alleen wdr de tv zender door het gaat hier volgens mij om wdr4 de radiozender toch wel een significant verschil. De NDR zit naast andere duitse tv zenders in een duits tv pakket.
Reputatie 6
Badge +9
Ik begrijp dat je graag naar de Duitse radio luistert en tv kijkt. Nu is het helaas het geval dat we WDR4 niet hebben, wel WDR3 via de radio. Dat is spijtig. Volgens mij geven ze hierboven al leuke oplossingen om het wel te kunnen beluisteren. NDR is ook een favoriet, deze tv zender zit inderdaad zoals Galdor68 aangeeft in het Duits pakket. Op de website lees je daar meer over.
Ik had al een jaar of 5 Telfort Glasvezel, internet 50/50 met de analoog TV.

Ik werd gebeld door Telfort dat ik over moest gaan op alles via digitaal. Dus analoog TV vervalt, en daarvoor krijg ik in de plaats interactieve TV, en behoud van snelheid internet van 50/50. Wel gevraagd of telefonie eraf kon, maar dat kon niet.

Nu zit ik te rekenen en nu blijkt dat, als straks de introductie korting van 3mnd/30euro voorbij is, ik straks ipv 45,00 Euro naar 50,00 Euro ga. Terwijl ze telefonish beloofd hadden dan de kosten niet omhoog zouden gaan en hetzelfde geleverd zou worden.


Dus Telfort verplicht je andere glasmodem plus 2 TV-ontvangers te nemen, maar dan moet de consument wel meer gaan betalen. Ja ammehoela. (hopla 60 euro per jaar meer).
Als je telefonie eraf haalt, krijg je dus een compleet ander/nieuw abonnement.
Dat wordt weer een andere rekensom.
Als je nu niet overgaat van oud naar nieuw glas, verlies je de 50/50 en je krijgt 50/5.
Digitaal vervalt inderdaad en je betaal voor één interactieve TV kast, de eerste zit in het pakket.
Nu van oud naar nieuw glas zit volgens mij nog een actie voor TV kastjes.
Ook het TV pakket is veranderd, bv. nu uitgebreid pakket gratis, dan €5,00 meer.
Zo is er misschien nog wel een dingetje.
@pieterwever als ik het goed lees in je tabel blijf je gewoon 45 betalen waar komt die andere 5 dan vandaan?
Ik zie het al bellen en de snelheid die 2 regels zouden er niet mogen staan. Je abonnement is dus niet 1 op 1 omgezet.
@Galdor68 Bedankt voor je reactie:
In de oude situatie betaalde ik 45 euro minus 5 euro combikorting = 40 euro (sep okt)
In de nieuwe situatie betaal ik 50 euro minus 5 euro combikorting = 45 euro (feb mrt apr ev)
Let op de oude snelheid was 50/50. De nieuwe is 50/5 met een correctie naar 50/50, in prijs netjes gecompenseerd.

@mandy Ook hij bedankt voor jouw reactie
Mij gaat het erom dat ik de 50/50 wilde houden, dat de telefonie eraf gaat, en dat ik dezelfde prijs blijf betalen. Ik heb dat met een telefoniste van Telfort zo afgesproken en ze had dat zo vastgesteld.
Maar als ik nu de kortingen en correcties goed doorlees, blijkt dat ik per feb toch 5 euro meer ga betalen. Ik betaal dus niet meer dezelfde prijs. Waar zit dan de 5 euro verhoging in? is dat de exhorbitante hoge huur van TV-kastjes, of misschien de nooit gebruikte vaste telefoon?
Kijk, natuurlijk onvang ik nu meer zenders en wordt de internetsnelheid financieel gecompenseerd, dat begrijp ik, ik had immers al 50/50 internet. Maar het is Telfort die levering volgens oude methode niet meer kan toepassen, waardoor ik andere apparatuur en diensten moet afnemen. Maar daardoor betaal ik dus wel meer per feb.
Ikzelf denk dat de 5 euro in de huur van de TV-kastjes zit. Die heb je noodgedwongen nodig 😞
Wat ik vreemd vind is dat je wel korting blijft houden voor de snelheid was me eerder niet opgevallen, maar niet voor telefonie terwijl dit ook onderdeel van je oude abo is. En inderdaad het zit ook in de ontvangers echter 1 is inbegrepen en de 2e hoort het 1e jaar gratis te zijn.

Wat de ontvangers betreft dan heb je dus nooit van de Amino's gebruik gemaakt.
Reputatie 1
Wat wij hebben gedaan is het standaard gratis bijgeleverde tv kastje houden voor de televisie beneden, voor de andere televisies hebben we Android TV boxjes gekocht (plm 3 tientjes per boxje, eenmalig), het is een zelfde soort kastje wat je krijgt voor digitaal tv kijken.
Op dat kastje draait de telfort TV app waarmee je vervolgens in perfecte kwaliteit tv kijkt op je overige toestellen 🙂
En dat zonder 5 euro per maand per tv extra te betalen 🙂
Reputatie 6
Badge +9
Hoi @pieterwever ik lees dat je baalt dat de prijs toch iets omhoog gaat. Ik heb dan meteen meegekeken. Ik zie dat je gebruik hebt gemaakt van een nieuw jaarcontract met een korting. Dit loopt ook allemaal, dat gaat goed. Je bent alleen 5 euro duurder. 😞 Ik kan zo aan de prijs nog een klein beetje veranderen. Je gaf namelijk aan dat telefonie er niet af kon. Dat is niet waar. Deze kan ik wel degelijk uit jouw abonnement halen. Dat scheelt toch weer 2,50 euro per maand. Je kan dit gemakkelijk uitzetten in Mijn Telfort. Nu heb je deze de eerste drie maand gratis, als je het nu al uitzet, dan vervalt de korting.
Hallo @Bart - Telfort

Is dit nieuw dat je vast bellen uit je abonnement kan halen zonder dat je een nieuw abonnement aangaat?
Of is dit alleen voor klanten die van oud naar nieuw glas gaan?
Mij is verteld dat het niet kon en dat er een nieuw abonnement afgesloten moest worden.
In het geval van deze klant kan dat wel omdat er al sprake is van een nieuw jaar abonnement. Wat ik door die korting al dacht. Zover ik kan en durf te zeggen krijgen klanten die gewoon overgezet worden niet die korting.
@Bart - Telfort Beste Bart,
Bedankt voor het nakijken van het een en ander.
Ik wacht feb-mrt even af kwa nota. Dan ga ik waarschijnlijk de telefonie uit zetten, op jouw advies.

Wat ik van de telefonisch medewerkster niet zo handig vindt, is dat zij zegt dat ik "verplicht over moet van analoge TV naar digitale TV zonder dat mij dat extra gaat kosten". Maar achteraf blijkt toch dat ik 5,00 euro extra moet betalen. Ik zeg: een verkeerd advies vanuit Telfort. 🙂 Het is voor mij als consument een enorme klus om elke keer hier achtereen te moeten.

De extra kosten per maand, daar leg ik me maar bij neer. Het is min of meer te verklaren waarom die verhoging tot stand is gekomen.

Uiteindlijk heb ik met de omzetting naar een ander netwerk (nieuw NT-kastje, nw TV-kastje, ander abonn, etc):
2 dagen vrij moeten nemen, waarvan 1 overbodig was ivm verkeerde afspraak vanuit Telfort, er was miscommunicatie tussen Telfort en Guidion.
Telfort heeft 11 dagen te vroeg de oude verbinding uitgezet; daardoor 11 dagen totaal geen internet, TV en radio. (wat weliswaar gecompenseert is met 15,00 euro incl btw); een totale stilte in huis.
Geen werkzaamheden kunnen doen vanuit huis-kantoor.
Domotica werkte 11 dagen niet, waaronder geen beveiliging.
En tot slot veel telefoontjes naar Telfort plus wat tijd in forum-activiteiten.

Daarom ben ik niet tevreden over de omzetting naar het nieuwe Telfort-netwerk.

Groeten, Pieter
Eerst dit ik snap en begrijp het modembeleid en ik begrijp dat we dit niet moeten vergelijken met het TV-ontvanger beleid. Ik heb onder andere hier al genoeg geschreven over mijn ervaring aangaande de migratie naar aanleiding van een verhuizing.

Nu dit uit de weg is in de communicatie over het modem beleid wordt regelmatig de term 'energie zuinig beleid' genoemd nobel en goed streven leuk verkoop argument maar mij doet het niks.

Zet ik dit energie zuinig willen zijn tegenover de migratie dan valt dit voor mij in het niet. Los van alle mogelijkheden schets ik nu de meest niet energie zuinige scenario.

Vervangen van de vaak nog prima functionerende NT (ik had de Genexis hybrid titanium)
Voor andere NT en modem/router dus extra stroompunt daaruit volgend afhankelijk van de situatie komt de Experiabox in de meterkast die je niet zo snel aan een muur er buiten hangt dus vermoedelijk minder goede wifi dekking resultaat 1 of meer wifi toegangspunten nodig extra stroom verbruikers.
De experia komt dan wel in de plaats van de in gebruik zijnde router dus dat stroompunt heft elkaar op.

In plaats van 1 of 2 Amino's nu voor elke televisie zeg het maximum 5 stuks een Tv ontvanger dus van 7 tv's plus Amino's naar 10 stroomverbruikers en evenzovele stroompunten nodig. Indien utp kabels trekken lastig of niet mogelijk is meerdere DVS toestellen zeg per tv 1 dus nog eens 6 waarvan 1 nabij de Experiabox, dvs apparaten of nog duurder een MoCa systeem.

Ik laat aanwezige switches en dergelijke die wellicht vervangen moeten worden even buiten beschouwing maar tellen zeker mee.

Kortom van 9 stroomverbruikers/apparaten 12 als voor de Amino's al een dvs in gebruik was naar mischien wel 20 of meer ik zal het verkeerd zien maar dit noem ik niet energie zuinig.

Dan het kosten aspect en ongemak toch benoemen kosten van de monteurs die dit project uitvoeren zowel ten laste van KPN/Telfort, als voor de klant bij extra werk, als het tegenzit langere tijd geen internet of minstens zo belangrijk als er geen mobiele telefoon is geen hulpdiensten kunnen bellen.


Wat ik mij nu afvraag hoeveel verschilt de hardware van de Amino ten opzichte van bijvoorbeeld de Arris dat de gebruikte firmware/software met name dan de DRM copyright deel daar niet naar toe gepusht kan worden?
Ditzelfde geldt voor de Genexis modellen waarom kan daar geen andere firmware in zodat deze weer geschikt zijn?

Dat zou al een boel nog goed werkende hardware schelen die nu indien niet gerefurbished en verkocht geschonken naar andere landen (waar ik mijn vraagtekens bij zet) dus hoogstwaarschijnlijk geshredderd worden en de metalen eruit gehaald.

Het gemak voor de provider op gebied van service en wegvallende onderhoudskosten van een prima werkend systeem wegen blijkbaar niet op tegen de situatie die ik schets.

Reageer