Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

  • 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 30281 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Wat te denken van de WDR4 die zit niet in het digitale pakket. Maar wel analoog. Dit was een heel belangrijke reden om wel analoog te willen hebben. Daarnaast zit in het analoge tv pakket nog steeds de NDR, ook een zender die mijn belangstelling wel heeft. Veel van de digitale zenders zijn commercieel, heb ik geen bezwaar tegen, maar ik kijk graag ongestoord zonder reclame.Dus analoog net even anders.

Maak gebruik van de app en stream WDR vanaf internet na je audio set middels bluetooth of een bluetooth zender die je hebt.
Als je de itv app van Telfort bedoelt dat gaat niet op die geeft alleen wdr de tv zender door het gaat hier volgens mij om wdr4 de radiozender toch wel een significant verschil. De NDR zit naast andere duitse tv zenders in een duits tv pakket.
Reputatie 8
Badge +11
Ik begrijp dat je graag naar de Duitse radio luistert en tv kijkt. Nu is het helaas het geval dat we WDR4 niet hebben, wel WDR3 via de radio. Dat is spijtig. Volgens mij geven ze hierboven al leuke oplossingen om het wel te kunnen beluisteren. NDR is ook een favoriet, deze tv zender zit inderdaad zoals Galdor68 aangeeft in het Duits pakket. Op de website lees je daar meer over.
Ik had al een jaar of 5 Telfort Glasvezel, internet 50/50 met de analoog TV.

Ik werd gebeld door Telfort dat ik over moest gaan op alles via digitaal. Dus analoog TV vervalt, en daarvoor krijg ik in de plaats interactieve TV, en behoud van snelheid internet van 50/50. Wel gevraagd of telefonie eraf kon, maar dat kon niet.

Nu zit ik te rekenen en nu blijkt dat, als straks de introductie korting van 3mnd/30euro voorbij is, ik straks ipv 45,00 Euro naar 50,00 Euro ga. Terwijl ze telefonish beloofd hadden dan de kosten niet omhoog zouden gaan en hetzelfde geleverd zou worden.


Dus Telfort verplicht je andere glasmodem plus 2 TV-ontvangers te nemen, maar dan moet de consument wel meer gaan betalen. Ja ammehoela. (hopla 60 euro per jaar meer).
Als je telefonie eraf haalt, krijg je dus een compleet ander/nieuw abonnement.
Dat wordt weer een andere rekensom.
Als je nu niet overgaat van oud naar nieuw glas, verlies je de 50/50 en je krijgt 50/5.
Digitaal vervalt inderdaad en je betaal voor één interactieve TV kast, de eerste zit in het pakket.
Nu van oud naar nieuw glas zit volgens mij nog een actie voor TV kastjes.
Ook het TV pakket is veranderd, bv. nu uitgebreid pakket gratis, dan €5,00 meer.
Zo is er misschien nog wel een dingetje.
@pieterwever als ik het goed lees in je tabel blijf je gewoon 45 betalen waar komt die andere 5 dan vandaan?
Ik zie het al bellen en de snelheid die 2 regels zouden er niet mogen staan. Je abonnement is dus niet 1 op 1 omgezet.
@Galdor68 Bedankt voor je reactie:
In de oude situatie betaalde ik 45 euro minus 5 euro combikorting = 40 euro (sep okt)
In de nieuwe situatie betaal ik 50 euro minus 5 euro combikorting = 45 euro (feb mrt apr ev)
Let op de oude snelheid was 50/50. De nieuwe is 50/5 met een correctie naar 50/50, in prijs netjes gecompenseerd.

@mandy Ook hij bedankt voor jouw reactie
Mij gaat het erom dat ik de 50/50 wilde houden, dat de telefonie eraf gaat, en dat ik dezelfde prijs blijf betalen. Ik heb dat met een telefoniste van Telfort zo afgesproken en ze had dat zo vastgesteld.
Maar als ik nu de kortingen en correcties goed doorlees, blijkt dat ik per feb toch 5 euro meer ga betalen. Ik betaal dus niet meer dezelfde prijs. Waar zit dan de 5 euro verhoging in? is dat de exhorbitante hoge huur van TV-kastjes, of misschien de nooit gebruikte vaste telefoon?
Kijk, natuurlijk onvang ik nu meer zenders en wordt de internetsnelheid financieel gecompenseerd, dat begrijp ik, ik had immers al 50/50 internet. Maar het is Telfort die levering volgens oude methode niet meer kan toepassen, waardoor ik andere apparatuur en diensten moet afnemen. Maar daardoor betaal ik dus wel meer per feb.
Ikzelf denk dat de 5 euro in de huur van de TV-kastjes zit. Die heb je noodgedwongen nodig 😞
Wat ik vreemd vind is dat je wel korting blijft houden voor de snelheid was me eerder niet opgevallen, maar niet voor telefonie terwijl dit ook onderdeel van je oude abo is. En inderdaad het zit ook in de ontvangers echter 1 is inbegrepen en de 2e hoort het 1e jaar gratis te zijn.

Wat de ontvangers betreft dan heb je dus nooit van de Amino's gebruik gemaakt.
Reputatie 1
Wat wij hebben gedaan is het standaard gratis bijgeleverde tv kastje houden voor de televisie beneden, voor de andere televisies hebben we Android TV boxjes gekocht (plm 3 tientjes per boxje, eenmalig), het is een zelfde soort kastje wat je krijgt voor digitaal tv kijken.
Op dat kastje draait de telfort TV app waarmee je vervolgens in perfecte kwaliteit tv kijkt op je overige toestellen 🙂
En dat zonder 5 euro per maand per tv extra te betalen 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @pieterwever ik lees dat je baalt dat de prijs toch iets omhoog gaat. Ik heb dan meteen meegekeken. Ik zie dat je gebruik hebt gemaakt van een nieuw jaarcontract met een korting. Dit loopt ook allemaal, dat gaat goed. Je bent alleen 5 euro duurder. 😞 Ik kan zo aan de prijs nog een klein beetje veranderen. Je gaf namelijk aan dat telefonie er niet af kon. Dat is niet waar. Deze kan ik wel degelijk uit jouw abonnement halen. Dat scheelt toch weer 2,50 euro per maand. Je kan dit gemakkelijk uitzetten in Mijn Telfort. Nu heb je deze de eerste drie maand gratis, als je het nu al uitzet, dan vervalt de korting.
Hallo @Bart - Telfort

Is dit nieuw dat je vast bellen uit je abonnement kan halen zonder dat je een nieuw abonnement aangaat?
Of is dit alleen voor klanten die van oud naar nieuw glas gaan?
Mij is verteld dat het niet kon en dat er een nieuw abonnement afgesloten moest worden.
In het geval van deze klant kan dat wel omdat er al sprake is van een nieuw jaar abonnement. Wat ik door die korting al dacht. Zover ik kan en durf te zeggen krijgen klanten die gewoon overgezet worden niet die korting.
@Bart - Telfort Beste Bart,
Bedankt voor het nakijken van het een en ander.
Ik wacht feb-mrt even af kwa nota. Dan ga ik waarschijnlijk de telefonie uit zetten, op jouw advies.

Wat ik van de telefonisch medewerkster niet zo handig vindt, is dat zij zegt dat ik "verplicht over moet van analoge TV naar digitale TV zonder dat mij dat extra gaat kosten". Maar achteraf blijkt toch dat ik 5,00 euro extra moet betalen. Ik zeg: een verkeerd advies vanuit Telfort. 🙂 Het is voor mij als consument een enorme klus om elke keer hier achtereen te moeten.

De extra kosten per maand, daar leg ik me maar bij neer. Het is min of meer te verklaren waarom die verhoging tot stand is gekomen.

Uiteindlijk heb ik met de omzetting naar een ander netwerk (nieuw NT-kastje, nw TV-kastje, ander abonn, etc):
2 dagen vrij moeten nemen, waarvan 1 overbodig was ivm verkeerde afspraak vanuit Telfort, er was miscommunicatie tussen Telfort en Guidion.
Telfort heeft 11 dagen te vroeg de oude verbinding uitgezet; daardoor 11 dagen totaal geen internet, TV en radio. (wat weliswaar gecompenseert is met 15,00 euro incl btw); een totale stilte in huis.
Geen werkzaamheden kunnen doen vanuit huis-kantoor.
Domotica werkte 11 dagen niet, waaronder geen beveiliging.
En tot slot veel telefoontjes naar Telfort plus wat tijd in forum-activiteiten.

Daarom ben ik niet tevreden over de omzetting naar het nieuwe Telfort-netwerk.

Groeten, Pieter
Eerst dit ik snap en begrijp het modembeleid en ik begrijp dat we dit niet moeten vergelijken met het TV-ontvanger beleid. Ik heb onder andere hier al genoeg geschreven over mijn ervaring aangaande de migratie naar aanleiding van een verhuizing.

Nu dit uit de weg is in de communicatie over het modem beleid wordt regelmatig de term 'energie zuinig beleid' genoemd nobel en goed streven leuk verkoop argument maar mij doet het niks.

Zet ik dit energie zuinig willen zijn tegenover de migratie dan valt dit voor mij in het niet. Los van alle mogelijkheden schets ik nu de meest niet energie zuinige scenario.

Vervangen van de vaak nog prima functionerende NT (ik had de Genexis hybrid titanium)
Voor andere NT en modem/router dus extra stroompunt daaruit volgend afhankelijk van de situatie komt de Experiabox in de meterkast die je niet zo snel aan een muur er buiten hangt dus vermoedelijk minder goede wifi dekking resultaat 1 of meer wifi toegangspunten nodig extra stroom verbruikers.
De experia komt dan wel in de plaats van de in gebruik zijnde router dus dat stroompunt heft elkaar op.

In plaats van 1 of 2 Amino's nu voor elke televisie zeg het maximum 5 stuks een Tv ontvanger dus van 7 tv's plus Amino's naar 10 stroomverbruikers en evenzovele stroompunten nodig. Indien utp kabels trekken lastig of niet mogelijk is meerdere DVS toestellen zeg per tv 1 dus nog eens 6 waarvan 1 nabij de Experiabox, dvs apparaten of nog duurder een MoCa systeem.

Ik laat aanwezige switches en dergelijke die wellicht vervangen moeten worden even buiten beschouwing maar tellen zeker mee.

Kortom van 9 stroomverbruikers/apparaten 12 als voor de Amino's al een dvs in gebruik was naar mischien wel 20 of meer ik zal het verkeerd zien maar dit noem ik niet energie zuinig.

Dan het kosten aspect en ongemak toch benoemen kosten van de monteurs die dit project uitvoeren zowel ten laste van KPN/Telfort, als voor de klant bij extra werk, als het tegenzit langere tijd geen internet of minstens zo belangrijk als er geen mobiele telefoon is geen hulpdiensten kunnen bellen.


Wat ik mij nu afvraag hoeveel verschilt de hardware van de Amino ten opzichte van bijvoorbeeld de Arris dat de gebruikte firmware/software met name dan de DRM copyright deel daar niet naar toe gepusht kan worden?
Ditzelfde geldt voor de Genexis modellen waarom kan daar geen andere firmware in zodat deze weer geschikt zijn?

Dat zou al een boel nog goed werkende hardware schelen die nu indien niet gerefurbished en verkocht geschonken naar andere landen (waar ik mijn vraagtekens bij zet) dus hoogstwaarschijnlijk geshredderd worden en de metalen eruit gehaald.

Het gemak voor de provider op gebied van service en wegvallende onderhoudskosten van een prima werkend systeem wegen blijkbaar niet op tegen de situatie die ik schets.
Als je de nieuwe internet apperatuur krijgt kun je van de experiabox de wifi geheel uitschakelen ik heb namelijk mijn eigen routers die prima werken
Ik hoop dat de overstap goed komt bij mij, erste keer dat ik contact heb opgenomen om over te gaan kreeg ik een nieuw jaar contract ipv contract vrije overstap, of dat nu aan mij of Telfort lag laat ik in het midden, in ieder geval de boel geanuleerd en ik zou maandag avond 14/1 terug gebelt worden met de contract vrije aanbieding, dat is niet gebeurt, wat ze ook al zei want als het druk was mocht ze niet naar buiten bellen, dus vandaag maar even zelf gebelt, de aanbieding valt tegen, maar contractvrij vond ik belangrijker, krijg ik de bevestiging per mail dat de boel 15/2 word omgezet, nik geen monteurs planner zodat je zelf kan kiezen zoals de eerste keer, ja hallo ik moet ook werken om Telfort te kunnen betalen.

Dus gelijk terug gebelt, daar kon ze niks aan doen, moest ik naar een andere afdeling doorgeschakeld worden, dus zo gezegt zo gedaan, die was zeer spraakzaam, maar niet heus, echt kortaf, maar zij kon er ook niks aan veranderen ik zou terug gebelt worden, wat dus weer niet is gebeurt.

Dus tot nu toe een vlekkeloze omschakeling, nog niet echt.
Jammer maar helaas, nog niet gebelt, wel een mailtje van Guidion, ze komen 15/2 tussen 16 en 20 uur om de boel te instaleren, denk dat ze voor een dichte deur staan als ze voor 18 uur komen, eerder ben ik niet thuis.

Heerlijke communicatie dus weer, kan nog snel overstappen op XS4ALL, krijg ik in ieder geval voor 6 euro per maand meer een veel beter modem,de fritsbox en dat word binnenkort ook net als Telfort gewoon KPN, dus gaat de combivoordeel ook weer gelden.
Nou het gaat een keer goed, eindelijk contact met Guidion, wel via mail want de rest is drama.
Ze kunnen ook 20?2 de boel omzetten in huis, en daar gaat het dus mis, de centrale kan niet meer omgezet worden en dat gebeurt dus de 15/2, 5 dagen zit ik dan zonder verbinding, aanbieding Telfort, ja we kunnen de niet genoten dagen vergoeden, ga toch weg, gaat mij niet om geld, ik wil kunnen TV kijken en internetten als ik dat wil, de boel annuleren gaat ook al niet meer.

Dus komt die monteur maar 15/2 langs, als ik op tijd thuis ben heb hij geluk, anders hoeft die niet meer te komen, dan stap ik per direct over op een andere provider en haal ik even de schotel uit de kast voor tijdelijk tv kijken en jaag ik mijn internetbundel van de mobiel er wel doorheen.

Dus zorgeloos overstappen, dacht het niet, tenminste, laat je niet terug bellen, je beland in een Telfort molen die er een zooitje van maakt

Telfort bedankt, gaat jullie goed, misschien maak ik de overstap naar KPN nog mee, misschien ook niet.
Verrassing, gisteren 15.15 uur thuis, na veel moeite en gezeik voor elkaar gekregen, wachten, effe wachten nog, geen tv, internet of telefoon want dat lag er om 9.00 uur al uit, 20.00 uur klantenservice, nou ja service, maar gebelt.
Standaard antwoord, sorry kunnen wij niks aan doen, moet je morgen Guidion maar bellen.

Ik zeg nu, doei Telfort, welkom Tweak.nl.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Doornekamp33, er gaat bij jou aansluiting een hoop mis zo te zien 😞 Ik zie ook dat je hier gisteren contact over hebt gehad met de klantenservice en dat je daarbij bent doorverbonden naar de afdeling die over de contracten gaat. Wat daaruit is gekomen staat er niet bij. Wel zie ik dat er een nieuwe afspraak staat met een Guidion monteur, voor vandaag tussen 12.00 en 16.00. Is die afspraak ook bij jou bekend? Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Hi @Jurgen - Telfort , klopt ikheb gisteravond rond half negen contact gehad met telfort, enige wat daar uitkwam was dat die me wilde doorverbinden met de afdeling die daar over gaat, Guidion dus, die zijn om half 6 al pleitte, ik wilde een oplossing na alle ellende, dat kon niet, daarom noemde ik het ook klantenservice, nou ja service, in mijn vorige bericht, toen heb ik me laten doorverbinden om het contract op te zeggen, stond ik 5 minuten in de wacht en toen was ik het zat.
Heb daarna contact opgenomen met Tweak.nl prima gesprek gehad, duidelijke uitleg en dat aansluiten 4 weken duurt, gewone gang van zaken dus, de bedoeling was om vandaag in mijn schaarse pauze een contract daar af te sluiten, heb eerst nog om 9 uur vanochtend contact gezocht met guidion, werd de verbinding steeds verbroken, had nog een direkt nummer van Guidion, daar kreeg ik een bandje dat ze pas vanaf 9.30 uur aanwezig waren, dus later weer terug gebelt, de alleraardigste medewerkster daar gevraagd waarom er geen monteur is verschenen op de afspraak, wist zij niet, er was niks gemeld in het systeem, of ik even geduld had, ze ging de monteur die had moeten komen even bellen want hij zou aan het werk zijn.
Toen ze terug was kreeg ik te horen dat ze hem niet kon bereiken, of ze mij terug mocht bellen als ze wat wist, prima, en idd, voor het eerst word ikvolgens afspraak terug gebeld, ze had een monteur gevonden die vandaag rond half 4 kon langskomen, of dit mogelijk was, prima, dochter is dit weekend thuis die bel ik wel even of ze thuis wil blijven, terloops vroeg ik of het degene zou zijn die gisteren had moeten komen, daarop zei ze, die is onbereikbaar, hoop dat die vandaag wel zijn afspraken nakomt.
Toen de verrassing vanmiddag, rond kwart over 3 word ik door de monteur gebeld, hij was iets later, of dit een probleem was, ik stond er van te kijken, het kan dus wel.

Nu ga ik het even aanzien wat het word, nummer 1 op het lijstje staat nog steeds de overstap naar Tweak, waarom, omdat ik op de ene of andere reden meer vertrouwen heb in dat bedrijf, zeker nu mamma KPN alles gaat samenvoegen.
En ik zit niet voor de kostprijs bij Telfort, ik zit bij Telfort omdat jullie jaren geleden goed uit de kritieken kwamen, en de concurentie in service minder was dan Telfort, jammer dat Telfort ook die kant op gaat en ik verwacht van de samenvoeging niet veel goeds, snap dat jullie in een rot schuitje zitten, of je wel of niet er uit gewipt word, maar ik als klant wil daar niet tussen zitten.
Reputatie 8
Badge +11
Wat een verhaal zeg. Het was dus niet gemakkelijk om contact te krijgen met Guidion. Dat is flink balen, dat begrijp ik goed. Gelukkig h eb je nog wel een vriendelijke collega aan de lijn gekregen. Zij heeft er werk van gemaakt en het is haar gelukt om een monteur voor je te vinden. Dat is fijn. Hij had netjes gebeld even later te komen. Ik zie in zijn rapportage dat hij de installatie heeft uitgevoerd en alles werkzaam achtergelaten heeft. Ik ben blij dat te lezen.

Niu begrijp ik dat dit proces jouw vertrouwen wat heeft doen krimpen. Dit had ook soepeler kunnen verlopen, dat ben ik helemaal met je eens. Ik hoop in ieder geval dat we dat gevoel weer richting de positieve kant kunnen bewegen. Dus mocht er wat zijn, dan helpen we je er graag mee.
Bedankt voor de reactie @Bart - Telfort , ik heb het gisteren nog eens uitvoerig met het thuisfront er over gehad, en gezien de uiterst behulpzame dame van de klantenservice van Guidion en de monteur die bij mij langsgeweest is en gewoon een Topper is (beide trouwens) heeft een hoop goed gemaakt op de valreep, ik kijk het nu even aan en hoop dat er niet weer ellende komt, dan is het over met Telfort/KPN, er is er maar 1 die het nog bonter maakte en dat was UPC, die kabel heb ik zelfs uit mijn huis getrokken en ligt begraven onder de vloer, na meer dan 20 jaar klant te zijn geweest bij hun.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is fijn om te lezen, gelukkig heeft de monteur het kunnen aansluiten! Hopelijk blijft het nu goed werken inderdaad, en kan je de verbinding zonder problemen blijven gebruiken. Als er toch iets waarmee wij je kunnen helpen, je weet ons te vinden 🙂
Nu het volgende foutje weer, de factuur klopt van geen kant, ik mag 2.55 meer betalen door creatief boekhouden van Telfort, straks de klantenservice maar weer eens bellen, van 17 tot 23/2 word er 10.63 + 0.63 gerekend voor het nieuwe pakket, en gecrediteerd word er van 18 tot 23/2 8.71 van het oude pakket.
Hoezo je betaald niks extra,