Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

• 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 30244 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Hoi allen, ik haak graag even aan voor een stukje verduidelijking 🙂 De €2,50 die Bart noemt is inderdaad niet standaard. Ik raad iedereen vooral aan om de volgende brief met meer informatie af te wachten. Vanaf dat moment kan je online je pakket bekijken en waar nodig aanpassen of zelf samenstellen. Je ziet dan ook meteen wat eventuele wijzigingen die je doet, met de prijs doen.
Je geeft aan dat het niet standaard is. Maar is de 2.50 voor de oude glasvezelklanten bedoelt na het 1e jaar?

Want standaard zou zijn dat het voor alle klanten is. Niet standaard is dan voor de oud glasvezelklanten die naar nieuw moeten. Het antwoord is namelijk erg onduidelijk.
Gezien de genoemde 2,50 niet gewijzigd is in het bericht van Bart mag er dus vanuit worden gegaan dat dit toch een mogelijkheid is in de aanbiedingsgesprekken. Het antwoord van Alexandra komt ook zo over dat het tijdens het eerste jaar 2,50 zou zijn. Wat mij wel een goede geste lijkt voor klanten die er 5 nodig hebben.
Gezien de genoemde 2,50 niet gewijzigd is mag er dus ook vanuit worden gegaan dat dit toch een mogelijkheid is in de aanbiedings gesprekken.
hoe bedoel je? Kan je het toelichten?

Gezien de genoemde 2,50 niet gewijzigd is mag er dus ook vanuit worden gegaan dat dit toch een mogelijkheid is in de aanbiedings gesprekken.hoe bedoel je? Kan je het toelichten?

Ik bedoel dat het antwoord van Alexandra net als bij jou meer vragen oproept dan beantwoordt.

Gezien de genoemde 2,50 niet gewijzigd is mag er dus ook vanuit worden gegaan dat dit toch een mogelijkheid is in de aanbiedings gesprekken.hoe bedoel je? Kan je het toelichten?
Ik bedoel dat het antwoord van Alexandra net als bij jou meer vragen oproept dan beantwoordt.

dat klopt inderdaad.
Van ons krijg je [edit: 1 tv-ontvanger] en extra ontvangers kan je bijbestellen voor 2,50 per maand extra.

Eerst stonden er 2 ontvangers en dat plus het bericht van bijbestellen voor 2,50 p/m gaf mij het idee dat de moderators met de beleidsmensen hadden gesproken over alle opmerkingen op dit forum. En dat Telfort de klanten enigszins tegemoet kwam. Maar, helaas toen kwam er een grote verwarring die nog steeds niet is opgelost. Jammer dat het zo gaat, dat moet toch beter kunnen !
Het aantal ontvangers is een stukje terug meer genuanceerd naar 2 kosteloos gedurende het eerste jaar. Dus daarna maar 1 kosteloos in de zin dat deze al in je abonnement ingecalculeerd is.
Het aantal ontvangers is een stukje terug meer genuanceerd naar 2 kosteloos gedurende het eerste jaar. Dus daarna maar 1 kosteloos in de zin dat deze al in je abonnement ingecalculeerd is.

Nogmaals: waarom wordt 2 ontvangers kosteloos in 1e jaar niet in de startpost vermeld? Als dat tenminste standaard voor alle overstappers geldt. En die indruk wordt nu gewekt.
Dat zal een Moderator moeten beantwoorden.
Dat zal een Moderator moeten beantwoorden.

Daar is de vraag ook aan gesteld. Die lezen hier immers mee.
Badge +13
Zoals gezegd, krijg je als trouwe klant nog een paar cadeautjes. Hieronder valt de actie de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Precies zoals Bart en Alexandra vermelden.

Deze informatie is toegevoegd aan het antwoord op vraag 9 van de startpost van het topic "Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding".
Zoals gezegd, krijg je als trouwe klant nog een paar cadeautjes. Hieronder valt de actie de eerste extra tv-ontvanger 1 jaar lang gratis. Precies zoals Bart en Alexandra vermelden.

Deze informatie is toegevoegd aan het antwoord op vraag 9 van de startpost van het topic "Vraag en antwoord] Zorgeloos naar een nieuwe glasvezelverbinding".

Kijk, dat geeft duidelijkheid! 👌🏽

Extra cadeautjes? Wat een waardeloze communicatie. Nu worden er ineens allerlei zaken aangepast/toegevoegd. En ik moet er als klant een heel forum voor doorspitten om er iets van mee te krijgen? Beetje paniekvoetbal bij Telfort?
ik heb deze week een laatste poging gedaan om via de Telfort ‘opzeglijn’ nog wat meer info te krijgen. De medewerker snapte zelf ook niet waarom Telfort met de dvb-c en analoge radio stopt en deed geen enkele poging om mij nog als klant te behouden.

Na jaren tevreden klant te zijn geweest, stap ik over naar Ziggo, zoals ik er nu over denk inclusief 3 mobiele abonnementen, omdat het pakketvoordeel dan ook wegvalt.
Ook voor mijn ouders ga ik opzeggen. Je kan van hen, allebei dik in de tachtig en en fervent radio-luisteraars, niet verwachten dat zij een hele nieuwe infrastructuur gaan aanleggen met apps, tablets en streamers (en ook nog leren bedienen) om dit te kunnen blijven doen.

Onbegrijpelijk dat er zo slecht naar klanten wordt geluisterd en nog onbegrijpelijker dat Telfort zo beroerd communiceert over deze overgang.
En stuitend dat klanten met lege marketingtermen als ‘kostenloos’, ‘verbetering van diensten’, ‘klaar voor de toekomst’ en ‘eenvoudig’ gewoon worden voorgelogen.

Ik ben er klaar mee.
Reputatie 8
Badge +11
Alle klanten worden ingelicht via een brief dat ze over gaan op het nieuwe glasvezelabonnement. Wanneer jullie daadwerkelijk overgaan (dit kan ook prima over een half jaar zijn) ontvangen jullie een volgende brief. Daar in staat dat je een afspraak kan maken met de monteur. Maar je kan ook inloggen via de website om jouw pakket samen te stellen. Daar kun je dus kiezen hoeveel ontvangers je wil. Daar komen de prijzen vandaan.

Een reden dat het stopt is, dat straks iedereen gaat naar dezelfde techniek gaat waardoor we meer tijd kunnen steken in het verbeteren van onze diensten omdat iedereen op dezelfde manier de diensten afneemt.

In ieder geval erg jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten. Mocht je je nog bedenken, dan weet je ons te vinden.
Alle klanten worden ingelicht via een brief dat ze over gaan op het nieuwe glasvezelabonnement. Wanneer jullie daadwerkelijk overgaan (dit kan ook prima over een half jaar zijn) ontvangen jullie een volgende brief. Daar in staat dat je een afspraak kan maken met de monteur. Maar je kan ook inloggen via de website om jouw pakket samen te stellen. Daar kun je dus kiezen hoeveel ontvangers je wil. Daar komen de prijzen vandaan.

Maar niet alle klanten doen dit onder dezelfde voorwaarden. Blijkbaar valt er ‘te onderhandelen’ over extraatjes etc. Kun je dit goed, dan betaal je een jaartje net wat minder (maar uiteindelijk alsnog meer dan bij je oude samenstelling) dan iemand die gewoon ‘netjes’ de overstap over zich heen laat komen. Moeten mijn ouders van 87, of andere wat minder mondige buurtgenoten die ook gelijk met mij op glasvezel van Concepts/Telfort zijn overgegaan, via de telefoon gaan ‘onderhandelen’ over een voordeeltje? Ze maken geen schijn van kans.
Onder het mom van ‘eenvoudig’ en ‘zonder kosten’ wordt er gewoon een ordinaire prijsverhoging doorgevoerd door meer ‘opties’ van standaardpakketten los te koppelen.

Een reden dat het stopt is, dat straks iedereen gaat naar dezelfde techniek gaat waardoor we meer tijd kunnen steken in het verbeteren van onze diensten omdat iedereen op dezelfde manier de diensten afneemt.

DE REDEN dat het stopt is dat Telfort hierdoor meer kan verdienen! “Meer tijd steken in het verbeteren van onze diensten”. Kom nou toch, gelooft u dat zelf?
Van dit soort drogredenen kan ik ongelooflijk boos worden. Hetzelfde gebeurde toen de banken het sluiten van de filialen in onze woonplaats verkochten als ‘om u beter van dienst te kunnen zijn’. Wat een onzin.
In ieder geval erg jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten. Mocht je je nog bedenken, dan weet je ons te vinden.

Wat mij kan ‘overhalen’ is een eerlijk product voor een eerlijke prijs. Dat zie ik niet gebeuren, helaas.
Reputatie 8
Badge +11
Wat je zegt klopt niet, iedereen kan dit wel degelijk doen onder dezelfde voorwaarden. Het is maar net hoe je deze zelf invult. Iedereen krijgt namelijk de kans als het zover is om in te loggen om je eigen pakket samen te stellen. Lang niet iedereen gaat meteen over. Het kan dus even duren voordat je deze brief krijgt en zelf kan inloggen. Dit kan bijvoorbeeld ook in de loop van volgend jaar zijn.
Wat je zegt klopt niet, iedereen kan dit wel degelijk doen onder dezelfde voorwaarden. Het is maar net hoe je deze zelf invult.

Wat ik zeg, is wat ik uit jullie communicatie en het forum opmaak. Als dat blijkbaar niet klopt, sorry. Maar ligt dat nu aan mij?
Zie de discussie hierboven maar... Telfort zorgt zelf voor de verwarring door eerst een te algemene brief te sturen naar iedereen en nu geen duidelijkheid te geven aan individuele klanten over prijzen en voorwaarden die voor hen gaan gelden. In jullie openingspost staat bijvoorbeeld dat extra ontvangers 5 euro kosten, hierboven lees ik nu prijzen van 2,50 per ontvanger. Bovendien hebben jullie het zelf over ‘cadeautjes’ en ‘laat je vooral terugbellen’.
Dat geeft in elk geval de suggestie dat er een ‘deal’ te maken is.

Maak die ‘cadeautjes’ dan maar concreet en openbaar, zodat je als klant weet waar je aan toe bent. Gewoon een mooi overzichtelijk tabelletje, zonder ‘*’ erbij waar je ergens anders weer moet lezen wat er echt mee bedoeld wordt. En zorg dan meteen dat de medewerkers aan de telefoon op de hoogte zijn en hetzelfde verhaal vertellen. Want dat was in mijn eerdere contact ook niet zo namelijk. Toen werd mij glashard verteld dat ik voor het einde van het jaar over zou gaan en dat mijn snelheid naar 50/5 zou gaan tenzij ik bij ging betalen. Vertel mij nu maar wat ik nog moet geloven en wat ‘klopt’ of niet.
Reputatie 8
Badge +11
De informatie die in de startpost van dit topic staat, is de informatie die klopt.
Ik snap dat je als klant wilt weten waar je aan toe bent. Dat is informatie die allemaal in de volgende brief zal staan, daarom geven we in het topic ook al een paar keer aan dat men die brief het beste kan afwachten.
We hebben inderdaad ook vernomen dat er bij de klantenservice verschillende verhalen de ronde doen, daar wordt aan gewerkt om dat daar duidelijk te maken.
We hebben inderdaad ook vernomen dat er bij de klantenservice verschillende verhalen de ronde doen, daar wordt aan gewerkt om dat daar duidelijk te maken.
Kennelijk heeft dat gewerkt, de eerste twee keer dat ik ben gebeld over de overstap zou ik volgens de medewerker bij dezelfde abonnementsprijs teruggaan in internetsnelheid naar 50/5 en was de huidige snelheid 50/50 geen optie. Vanavond ben ik nog een keer teruggebeld en nu kon dat laatste gewoon worden doorgevoerd. Prima zo!
Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed om te lezen. Helemaal super. 🙂
Er zitten in het analoge pakket andere radiozenders dan in het digitale. Laten sommige nou net die zenders zijn die ik graag hoor. Hoe gaat Telfort dat oplossen??
Moet ik soms weer een sprietje op het dak gaan zetten en ze maar weer zelf uit de lucht gaan plukken?
Er zitten in het analoge pakket andere radiozenders dan in het digitale. Laten sommige nou net die zenders zijn die ik graag hoor. Hoe gaat Telfort dat oplossen??
Moet ik soms weer een sprietje op het dak gaan zetten en ze maar weer zelf uit de lucht gaan plukken?

Dan heb je het vermoedelijk over lokale omroepen een spriet hoeft niet maar een dipool zou nuttig kunnen zijn die heb ik nu ook weer aan mijn tuner aangesloten.

Reputatie 8
Er zitten in het analoge pakket andere radiozenders dan in het digitale. Laten sommige nou net die zenders zijn die ik graag hoor.
En welke zijn dat dan?
Wat te denken van de WDR4 die zit niet in het digitale pakket. Maar wel analoog. Dit was een heel belangrijke reden om wel analoog te willen hebben. Daarnaast zit in het analoge tv pakket nog steeds de NDR, ook een zender die mijn belangstelling wel heeft. Veel van de digitale zenders zijn commercieel, heb ik geen bezwaar tegen, maar ik kijk graag ongestoord zonder reclame.Dus analoog net even anders.
Reputatie 8
WDR4 via smartphone, tablet of PC (en Chorme webbrowser) naar een Chromecast (audio) sturen (afhankelijk van de soort receiver of audio-versterker die je hebt), en je hebt je radiozender.
Na keuze kun je je smartphone of tablet uitschakelen. Muziek blijft gewoon doorspelen.

Idem voor NDR (bijv. via smartphone app) of elke andere radiozender die je zou willen beluisteren.
Niet een hand vol, land vol, maar keus aan radiozenders groter dan je ooit zelf nodig zult hebben.