Klanten met een oud glasvezelpakket stappen over in 2019

  • 10 september 2018
  • 309 reacties
  • 30286 keer bekeken


Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

309 reacties

Daar loopt al een topic over en ga je gang niemand die je tegenhoudt. https://forum.telfort.nl/koetjes-en-kalfjes-249/routerdwang-mag-niet-meer-63642



@GUNA



Snelheid 50/50 wordt 50/5, voor kleine bijbetaling kun je 50/50 houden.
Nee voor deze klanten blijft de snelheid 50/50 alleen nieuwe klanten of klanten zoals jij en ikzelf hebben deze regeling.
Ik was anders gisteravond gebeld met een voorstel, en 50/50 was ondubbelzinnig geen optie, ik heb er nog extra naar gevraagd voor de duidelijkheid. Waar ik voor mocht kiezen was 50/5 voor de 45 euro die ik nu betaal, of 100/100 voor 7.50 per maand extra. Dus precies hetzelfde pakket en prijs als voor nieuwe abonnees, het enige verschil is dat voor de tweede ontvanger het eerste jaar geen huur wordt gerekend.
Dan wordt het zelf bellen, en verwijzen naar deze info van Jurgen-Telfort:
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670/index11.html#post648858


Nou, ik werd vanmiddag eerst door Niek (naar zijn zeggen Telfort-medewerker) opgebeld naar aanleiding van mijn post op dit forum, en die bevestigde dat ik wel degelijk dezelfde snelheid als nu, 50/50, moet kunnen houden.

Maar 's avonds belde Imad, een directe collega van degene met wie ik eerder had gesproken, om een en ander in gang te zetten, maar in zijn systeem werd die optie dus niet getoond. Ook zijn supervisor wist daarvoor geen oplossing.

Ik kan er t.z.t. wel zelf achterheen gaan bellen (heb er eerlijk gezegd niet zo'n haast mee), maar krijg ik dan iemand aan de lijn die het wel voor elkaar kan krijgen, of heeft die hetzelfde systeem voor zijn neus en blijft het "computer says no"?
@Brousant je moet 50/50 hoe dan ook kunnen behouden zelfs wie voor deze actie begon overging heeft gewoon deze snelheid van 50/50 kunnen behouden. De 2e persoon keek vast op een verkeerd scherm bedoeld voor nieuwe klanten.
@Brousant je moet 50/50 hoe dan ook kunnen behouden zelfs wie voor deze actie begon overging heeft gewoon deze snelheid van 50/50 kunnen behouden. De 2e persoon keek vast op een verkeerd scherm bedoeld voor nieuwe klanten.

Die eerste persoon dus ook... en als er nog een ander scherm was geweest, had die supervisor daar niet van moeten weten c.q. dat kunnen oproepen?

Wat ik verder merkwaardig vind is dat ik steeds lees dat het aanbod in een tweede brief zal worden gedaan, maar dat ik in plaats daarvan erover word opgebeld.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Brousant, ik heb nog even meegekeken. Ik zie dat Niek je heeft gebeld. Ik kan zijn verhaal helemaal bevestigen. Je kan de snelheid 50/50 Mbit/s zeker behouden. Ik vermoed dan ook, net als Galdor68 dat hij verkeerd gekeken heeft. Kortom: geen zorgen, je kunt de snelheid gewoon behouden.
Die 2e brief is zover ik het goed zeg puur de definitieve datum van omzetting en op basis daarvan volgt dus een aanbiedingsgesprek.
Die 2e brief is zover ik het goed zeg puur de definitieve datum van omzetting en op basis daarvan volgt dus een aanbiedingsgesprek.
Ik ben opgebeld zonder dat ik de tweede brief heb ontvangen. Dat is dan niet hoe het normaal gaat?
Reputatie 2
Je bedoelt een prijsverhoging vanwege meerdere tv ontvangers? Dat zou de enige prijsverhoging mogen zijn.


Een opnamepakket noodgedwongen toevoegen omdat devervanger van je Amino 540 niet meer op kan nemen leidt ook tot een prijsverhoging van
€5,-/mnd
Onderstaand verhaal moet ik toch even kwijt:

Mijn huidige contract met Telfort omvat (z.g. oude propositie):
1. dig-tv m.b.v. tv-ontvanger Amino via utp (in de woonkamer)
2. dvb-c naar 3 tv's via coax (in andere kamers)
3. vaste telefoon
4. internet
5. analoge radio via coax

Telfort zegt nu: we gaan e.e.a. kosteloos voor u veranderen, d.w.z.:
1. dig-tv komt in het vervolg mbv een andere tv-ontvanger
2. dvb-c vervalt
3. vaste telf blijft
4. internet blijft zoals het is
5. analoge radio vervalt

De nummers 2. en 5. vervallen, dat betekent dat ik in het vervolg voor hetzelfde bedrag dat ik per maand moet betalen veel minder geleverd ga krijgen. Mijn pakket wordt uitgekleed en als ik het weer wil hebben zoals het was, dan moet ik per maand fors bijbetalen en de eenmalige kosten om de veranderingen te realiseren moet ik ook zelf betalen !
Als iets dergelijks bij een willekeurig ander bedrijf gebeurt, dan staat heel NL op zijn kop (en terecht !), maar hier kan dat blijkbaar zo maar ?
Ik denk het niet, maar als het al technisch noodzakelijk zou zijn (?), dan mag je als trouwe Telfort-klant toch wel compensatie verwachten voor het uitkleden van je pakket.

Nou weet ik wel dat sommige forum-leden en Telfort-moderators zullen zeggen: wacht nou maar de brief en het terugbelgesprek af……….., maar ik vind het principieel niet juist en van belang voor alle oude-propositie-klanten.

Hoe zou Telfort n.m.m. kunnen compenseren ? Het gaat zoals gezegd om de punten 2. en 5.
Ik wil, en met mij andere forum-leden, gewoon in elke kamer waar nu dvb-c ontvangst is, tv blijven kijken. Zonder dat dat extra geld kost, niet eenmalig en niet per maand.
Dus Telfort zou kosteloos utp naar de kamers waar nu dvb-c is moeten trekken en Telfort zou kosteloos voor elke tv in die kamers een tv-ontvanger moeten geven zonder maandkosten (niet gratis voor een half jaar of 1 jaar, maar voor je hele contractperiode). Telfort zou ook kosteloos een switch bij de Experia Box moeten leveren, omdat er (in mijn geval) 4 tv's moeten worden aangesloten, naast (in mijn geval) 4 internet-aansluitingen.

Dit is volgens mij geen uitbreiding van mijn huidige contract, maar een andere technische aanpak van mijn huidige propositie, veroorzaakt door wijzigingen die Telfort wil doorvoeren.
En het is n.m.m. volledig in overeenstemming met de beloftes die Telfort presenteert in haar Vraag en Antwoord (77670). Ik hoef ze hier niet te herhalen, zie aldaar.

Dan de radio: ik vind het een groot gemis dat ik mijn mooie receiver niet meer kan gebruiken zoals die bedoeld is. Het via een audiokabeltje aansluiten op de nieuwe tv-ontvanger geeft weliswaar weer radio, maar niet zoals dat nu gaat. Bovendien zit je met 2 afstandbedieningen opgescheept.
Is er een andere oplossing (en dan niet natuurlijk een antenne, want teruggaan naar de jaren 50 en 60 lijkt met niet zo geslaagd !).
Nou weet ik wel dat sommige forum-leden en Telfort-moderators zullen zeggen: wacht nou maar de brief en het terugbelgesprek af………..


Telfort snapt ook wel dat niet iedereen hier blij van wordt. Iedereen waar dit bij speelt is contract-vrij en heeft de mogelijkheid om zijn contract te beëindigen en over te stappen naar een andere aanbieder. Als je je punt 2 en 5 graag wilt houden zal dat hoogstwaarschijnlijk Ziggo worden.
@PedroQ je hebt mijn verhuis verslag gelezen toch?

Dan zijn jullie dus de klanten die nu overmoeten in mijn boek toch in veel opzichten beter af.

Blijft contract vrij tenzij je iets wijzigt zoals een hogere snelheid.
Geen extra €2,50 p/m voor snelheidsbehoud
Geen extra €2,50 p/m voor behoud van telefonie
Geen extra €5,00 p/m voor het uitgebreide tv pakket wat bij mij in het standaardpakket inbegrepen zat.

Wat je schrijft over twee afstandsbedieningen dat heb je als je de Amino gebruikt ook maar net als met die (mooiere) afstandsbediening kan je de witte voor het volume en aan/uitzetten koppelen aan je tv dus toch maar 1 afstandsbediening nodig.

Ik ben het verder wel met je eens hoor begrijp me niet verkeerd want heel letterlijk gekeken is het niet kosteloos tenzij het gebeurd zoals je beschrijft maar over het geheel is dit toch een iets gunstiger regeling dan wat ik door die verhuizing tegenkwam. Zelfs al zat hier in deze woning nog de goede hardware in de meterkast had ik dit nog niet eens mogen gebruiken. Want ik had hoe dan ook om gemoeten.

Wat de Radio betreft daar zijn al opties voor aangedragen in dit en het andere topic.
Reputatie 2
Onderstaand verhaal moet ik toch even kwijt:

Mijn huidige contract met Telfort omvat (z.g. oude propositie):
1. dig-tv m.b.v. tv-ontvanger Amino via utp (in de woonkamer)
2. dvb-c naar 3 tv's via coax (in andere kamers)
3. vaste telefoon
4. internet
5. analoge radio via coax

Telfort zegt nu: we gaan e.e.a. kosteloos voor u veranderen, d.w.z.:
1. dig-tv komt in het vervolg mbv een andere tv-ontvanger
2. dvb-c vervalt
3. vaste telf blijft
4. internet blijft zoals het is
5. analoge radio vervalt

De nummers 2. en 5. vervallen, dat betekent dat ik in het vervolg voor hetzelfde bedrag dat ik per maand moet betalen veel minder geleverd ga krijgen. Mijn pakket wordt uitgekleed en als ik het weer wil hebben zoals het was, dan moet ik per maand fors bijbetalen......

Hoe zou Telfort n.m.m. kunnen compenseren ? Het gaat zoals gezegd om de punten 2. en 5.


Je kunt hier nog aan toevoegen:

6. Gratis opnemen via de Amino 540 vervalt (max 4 apparaten).
7. Onbeperkte opslagduur van de opnames op je HDD van de Amino 540.

Het Kosteloze alternatief hier wordt:
6.een opnemen pakket a €5,-
7.dit vervalt. Je opnames blijven maar een (1) jaar beschikbaar.
Reputatie 8
Dus Telfort zou kosteloos utp naar de kamers waar nu dvb-c is moeten trekken
Hoezo? Je bent verantwoordelijk voor je eigen netwerk thuis. Altijd al geweest.
Zowel in de oude situatie als in de nieuwe situatie. Je bent vrij om de diensten met Telfort te verbreken, als het je niet aanstaat en een alternatief te zoeken.

Dan de radio: ik vind het een groot gemis dat ik mijn mooie receiver niet meer kan gebruiken zoals die bedoeld is.
Er zijn zoveel alternatieven om radio te ontvangen. En dat gewoon in combinatie met een receiver.
Tegenwoordig een keus groter groter dan je ooit nodig zult hebben.

Welke receiver heb je?
@Galdor68 Ik heb je verhuisverhaal zeker gelezen en was verbaasd over sommige punten...........net als jijzelf heb ik begrepen !
@Galdor68 @Babylonia @nelly jacoba Het punt waar het n.m.m. over gaat, is dat Telfort de oud-propositie-klanten belooft dat de overgang kosteloos en onbezorgd zal verlopen, terwijl dat dus niet zo is. Want, als je je bestaande situatie wilt behouden (met andere techniek om het zo maar eens te zeggen), dan moet er flink betaald gaan worden. Vandaar mijn voorstellen aan Telfort om e.e.a. echt kosteloos te maken en te houden.
Ik ben dus wel benieuwd wat de beleidsmakers van Telfort hierop en op al die andere forum-bijdragen gaan doen, want aanpassen kan Telfort altijd natuurlijk !
@bickel Je hebt n.m.m. gelijk, jouw punten komen er ook nog bij.
Reputatie 8
Als je de bestaande situatie ook in je thuisnetwerk zoveel mogelijk wilt behouden, ook voor je coax bekabeling, zou je kunnen overstappen naar Ziggo.

Telfort trekt gewoon de stekker eruit m.b.t. de oude propositie.
Daarin kun je in meegaan in de voorstellen die zijn doen, of niet.
Zo simpel is het.

Techniek is onderhevig aan verandering. Providers mogen hun technieken aanpassen.
Die vrijheid heeft men. Dat is zelfs wettelijk zo geregeld.

Als straks mensen van het aardgas af moeten i.v.m. klimaat, zul je van regeringen echt geen andere fornuizen, verwarmingsketels etc. cadeau krijgen. Hooguit "wat water bij de wijn" als (eenmalige) subsidie (mag je hopen)??

Telfort probeert ook alleen een redelijke overgangsregeling te treffen. Maar is niet Sinterklaas.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt van de veranderingen. Dit is ook geen leuk nieuws. Er is echter wel hiervoor gekozen om je in de toekomst je beter te kunnen voorzien van goed werkende diensten. Spijtig is hierbij dat het analoge signaal stopt. Nu geef je aan in 4 ruimtes DVB-C te gebruiken, nu wil je ook in elke kamer tv kunnen blijven gebruiken. Van ons krijg je [edit: 1 tv-ontvanger] en extra ontvangers kan je bijbestellen voor 2,50 per maand extra. Dit zijn niet genoeg ontvangers. Is het wellicht een optie om in bepaalde ruimtes waar je nu DVB-C kijkt om te switchen naar ITV Online. Hier gaat namelijk ook veel in veranderen. Zo heb je met ITV-Online ook toegang tot opnames, kan je terugkijken. Genieten van On Demand.

Daarbij krijg je nog de tweede brief, krijg je nog inloggegevens op een portal om jouw pakket samen te stellen zodat deze bij je wensen aansluit.
@Bart - Telfort

Van ons krijg je alleen maar 2 tv-ontvangers en de extra ontvangers kan je bijbestellen voor 2,50 per maand extra

Klopt dit wel?
In de startpost van Vraag en Antwoord staat:

Je betaalt níet extra voor:
  • Je huidige pakketsamenstelling: internet, internet en tv of alles-in-1
  • Je huidige internetsnelheid (zie 11)
  • Het nieuwe modem en de eerste nieuwe interactieve tv-ontvanger (zie 6)
  • Het uitgebreide zenderpakket (zie 21)
  • De monteur, aansluiting en activatie (zie 13)
De volgende onderdelen kun je toevoegen:
  • Meerdere interactieve tv-ontvangers (€5,- / stuk*)
  • Het Opnemen pakket (€5,-*)
  • Extra snelheid (vanaf €7,50*)
  • Extra zenderpakketten (vanaf €7,50*)
*Dit zijn de uiteindelijke prijzen van deze onderdelen. Wil je weten welke acties er speciaal voor jou zijn, laat je dan door ons terugbellen of wacht tot je toegang hebt tot de monteursplanner.

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670
Zijn de kosten van de 2e decoder nu verlaagd naar 2.50 per maand?
Zijn de kosten van de 2e decoder nu verlaagd naar 2.50 per maand?

Nee hoor. Foutje van Bart.
Als die €2,50 een overgangs prijs gedurende het eerste jaar is zou dat de boel alweer iets dragelijker maken echter het zal een typefout zijn.


Wat die goed werkende diensten betreft. Ik moet hier toch over zeggen dat vooral Netflix in bijna elk programma wat ik kijk minstens 1 keer het buffer tekentje laat zien (arris bedraad) op het vorige adres met de oude propositie (smart tv bedraad) had ik dat helemaal niet. Het is niet storend maar wel opvallend. Op de tablet heb ik dit gekke buffer gedrag niet dus het kan bijna alleen in de Arris zitten. Hiermee beweer ik niet dat de diensten niet goed zijn maar in mijn beleving niet geheel vlekkeloos

Plus dat alle zenders gewoon veel minder in beeldkwaliteit zijn ik weet dat dit gecomprimeerde SD zenders zijn maar zelfs die zenders met name Crime & Investigation waren via de Amino van veel betere kwaliteit, niet of anders gecomprimeerd en zeker omdat deze in het pluspakket zit is het jammer dat dit 'maar' SD kwaliteit is.

Op zich is de tip van @Bart - Telfort prima aangaande tvonline als vervanging van dvb maar dan zal er toch een utp kabel naar die ruimtes moeten komen of een goede stabiele wifi toegangspunt. Plus is TV online niet beschikbaar op een smarttv dus investeren in een chromecast of andere oplossing kortom afhankelijk van de situatie niet geheel zorgeloos of kosteloos.
Als die €2,50 een overgangs prijs gedurende het eerste jaar is zou dat de boel alweer iets dragelijker maken echter het zal een typefout zijn.

En dan zou het wel in de startpost gestaan hebben. Als dat standaard zou zijn waarom zou Telfort dat dan niet melden?
Reputatie 8
Badge +9
Hoi allen, ik haak graag even aan voor een stukje verduidelijking 🙂 De €2,50 die Bart noemt is inderdaad niet standaard. Ik raad iedereen vooral aan om de volgende brief met de verwijzing naar de monteursplanner af te wachten. Vanaf dat moment kan je online je pakket bekijken en waar nodig aanpassen of zelf samenstellen.
@Alexandra - Telfort

Van ons krijg je alleen maar 2 tv-ontvangers en de extra ontvangers kan je bijbestellen voor 2,50 per maand extra


En de 2 ontvangers, klopt dat dan wel?
Reputatie 8
Badge +11
De eerste 2 ontvangers zijn het eerste jaar inbegrepen, dat is hoe de vork in de steel steekt.
De eerste 2 ontvangers zijn het eerste jaar inbegrepen, dat is hoe de vork in de steel steekt.

Als dit voor iedereen geldt, dan lijkt het me handig dit in de startpost te vermelden.