beantwoord

iTV App vernieuwd

  • 3 april 2018
  • 239 reacties
  • 31638 keer bekeken

Badge +13


Vandaag, dinsdag 3 april 2018, is de nieuwe iTV app gelanceerd. De nieuwe iTV app heeft een compleet nieuw uiterlijk en ook nog een aantal nieuwe functionaliteiten. In dit topic zetten we de nieuwe functionaliteiten op een rij en beantwoorden wij vragen over de nieuwe iTV app.


Het belangrijkste op een rijtje


Nieuwe navigatie
Met de nieuwe navigatie onder in de app heb je toegang tot alle opties. Hier zie je:
  • Startpagina: programma's die nu en straks op tv zijn
  • Zoeken: vind direct het programma dat je zoekt
  • Kijken: kijk live tv of bekijk de tv-gids
  • Mijn profiel: opnames bekijken en instellingen wijzigen

TV Gids en minigids
Bekijk per zender de programmering. Ook handig:
  • Druk bovenin op het gidssymbooltje en je ziet wat er op dit moment op andere kanalen is
  • Druk op een kanaal op je scherm om de hele programmering voor dat kanaal te zien
  • Schuif met 1 vinger over de tijdlijn om te zien wat er op een ander tijdstip op tv komt
  • Programma's 7 dagen terugkijken vanuit de gids

Zoeken
Via de zoekfunctie kun je zoeken op een specifiek kanaal of op een programma, film of serie. Een paar tips:
  • Resultaten worden per categorie getoond (tv-zenders, films, series)
  • Je kunt ook zoeken op een deel van de naam van een programma, film of serie
  • Je kunt je zoekgeschiedenis verwijderen door op de knop 'Recente zoekgeschiedenis verwijderen' te drukken

Kijk op groot scherm
Als je thuis een Chromecast hebt, kijk je eenvoudig programma's, films en series op een groot scherm. Bijvoorbeeld op je tv.
  • Druk rechtsbovenin op het Chromecast-symbool en kijk je favoriete programma, film of serie op een groot scherm
  • Tip: Zorg voor een goede internetverbinding, zodat het beeld niet gaat haperen
icon

Beste antwoord door Stephen 3 april 2018, 17:14

374a8505-15f7-47c4-a120-62d0def9c65c.png


Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken. Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 5 gebruiken.

Hoe zit het met de privacy van persoonsgegevens?
Meer informatie over welke persoonsgegevens worden verwerkt en voor welke doeleinden is te vinden op onze website. Ga naar onze website en voer in het zoekveld 'privacy statement' in.
Je kunt ook in de app naar Profiel > Hulp & ondersteuning > Privacy gaan. Hier vind je het privacy statement en een link naar de website.
Om je gebruikservaring te verbeteren maken we gebruik van Google Analytics. Google Analytics maakt gebruik van cookies. Wij stellen geen persoonsgegevens vast en het IPadres wordt geanonimiseerd. Je gegevens kunnen niet worden ingezien door Google. Wij hebben afgesproken met Google dat zij de data vertrouwelijk en conform Europese wetgeving verwerken. Wij maken geen gebruik van andere Google diensten dan van Google Analytics.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?
Vanaf 20 maart is de Europese wetgeving veranderd: je kunt de app dan binnen de hele EU gebruiken. Om vast te stellen of je in de EU bent, hebben we je locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Waarom gebruiken jullie niet mijn IP-adres in plaats van mijn locatie?
Wanneer je met Wi-Fi verbonden bent, kunnen we op basis van je IP-adres bepalen of je in de EU bent. Dit doen we dan ook. Wanneer je met mobiele data/gegevens (3G/4G) verbonden bent, is dit niet mogelijk, omdat er altijd gebruik wordt gemaakt van een
Nederlandse proxyserver. Hierdoor lijkt het alsof je in Nederland bent. Vandaar dat we in dat geval toestemming vragen tot jouw locatie.

Ondersteunt de iTV app Chromecast?
In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

Wordt Airplay ondersteund?
Airplay wordt op dit moment niet ondersteund.

 

 

 

TV Kijken


Tijdens het TV kijken zie ik alleen zwart beeld en geluid. Wat moet ik doen?
Dit betekent waarschijnlijk dat je internetverbinding niet meewerkt of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.

Tijdens het TV kijken loopt het beeld vast
Dit betekent waarschijnlijk dat je internetverbinding niet meewerkt of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.

Kan ik Live TV pauzeren?
Nee. Live tv pauzeer je alleen op een tv-ontvanger.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Begin Gemist heb je alleen op je tv en niet in de app. Je kunt wel tot 7 dagen geleden terugkijken, maar alleen als het programma is afgelopen.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Dat kan twee redenen hebben:
- 1) De zender is alleen te bekijken via je tv-ontvanger. Je vindt de zenders dan wel in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. In dat geval lees je: “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.
- 2) De zender is alleen thuis te bekijken. In dat geval heeft Telfort de rechten niet om de zender onderweg te tonen. In dat geval lees je: “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.
In beide gevallen zie je in de app een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja, dat kan. Ondertiteling zet je aan in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar? Ja.
De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en herken je aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

 

 

 

 

 

 

Inloggen en Verbinding


Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Je vindt je abonnementsnummer in de bijlage van de bevestigingsbrief of -mail waarin onder andere de opleverdatum van je abonnement is vermeld.
Heb je de brief of mail met het abonnementsnummer niet meer? Zoek je abonnementsnummer dan op in Mijn Telfort:
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Kies voor het tabblad 'Thuis'
3. Klik op 'Instellingen'.
4. Klik op 'TV-pincodes'.
5. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.

Je pincode staat in de bijlage van de bevestigingsmail of -brief. Heb je de pincode al een keer gewijzigd, of heb je de bevestiging niet meer? Dan kan je een nieuwe pincode aanmaken in Mijn Telfort.
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Klik op 'instellingen'.
3. Klik op ' pincode' herstellen.

Let op!
Als je de pincode wijzigt in Mijn Telfort, dan geldt de nieuwe pincode voor het (opnieuw) activeren van de tv-ontvanger, je betaalpincode en je kinderslotpincode.


Ik zie een foutmelding bij het inloggen
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

- 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
- 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

Zie je geen foutmelding, of een andere foutmelding dan hierboven vermeld? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Pincode en betaalcode, hoe zit dit precies?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin je abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Naast de pincode heb je ook een betaalcode. De betaalcode is gelijk aan de pincode uit de brief, tenzij je deze zelf hebt aangepast op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Pincode instellingen.
De pincode gebruik je als je wilt inloggen met je abonnementsnummer. De betaalcode gebruik je om programma’s met Kinderslot te ontgrendelen.

Hoe werkt het Kinderslot?
De Interactieve TV app neemt de Kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is Kinderslot ook actief op de Interactieve TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met Kinderslot te klikken en de betaalcode in te voeren. Je schakelt hiermee Kinderslot uit voor de gehele sessie. Dit betekent dat Kinderslot is uitgeschakeld totdat je de app volledig afsluit.
Je kunt Kinderslot ook tijdelijk uitschakelen in het Instellingen menu. Dit doe je in Mijn profielInstellingenKinderslot in de navigatiebalk onderin. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je betaalcode in.
Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Kinderslot.

Maakt het uit of ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk of niet?
Dit hangt af van wat je wilt bekijken. Niet alle zenders kunnen buitenshuis bekeken worden. Dit is afhankelijk van de rechten die zijn vrijgegeven door de zender. Deze rechten zijn van toepassing op live TV kijken, opnames bekijken en 7 dagen terugkijken.

Met hoeveel mensen kan de Interactieve TV app tegelijkertijd gebruikt worden?
Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd TV kijken, en dat is buitenhuis maar met 2.

 

 

 

 

 

 

Films & Series kijken in On Demand


Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Kan ik video's die ik via mijn tv-ontvanger heb besteld ook kijken op de Interactieve TV app?
Ja, je kunt video's en gemiste programma's zowel op de tv-ontvanger als via de app bekijken.

Kan ik video’s hervatten?
Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger

 

 

 

 

 

 

TV Gids


Wat kan ik vinden in de TV Gids?
De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.
Het kan zijn dat voor toekomstige programma’s de programma-informatie nog niet beschikbaar is. Wij zijn afhankelijk van de programma aanbieders wanneer deze informatie beschikbaar komt.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is ook nog niet mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.


Kan ik mijn zenders filteren?
Je kunt in de TV Gids of de Nu op TV pagina kiezen voor verschillende filters:
• Alle zenders: hiermee selecteer je alle zenders
• Buitenshuis beschikbaar: met dit filter worden alleen de zenders getoond die je
buitenshuis kunt afspelen
• Favorieten: alle favorieten zenders
Als je een filter selecteert, wordt deze keuze onthouden en ook toegepast op andere plekken
in de app. De filters worden toegepast in de TV Gids, Nu op TV en in de mini TV Gids.

Hoe kan ik favoriete zenders aanmaken in de iTV app?
Favoriete zenders aanmaken doe je in de TV Gids of de Nu op TV pagina. Door op het harticoon
te klikken geef je aan welke zenders favoriet zijn. Wissel vervolgens naar het filter
voor ‘Favorieten’. De keuze voor de filter wordt onthouden en ook toegepast op andere
plekken in de app. De filter wordt toegepast in de TV Gids, Nu op TV en in de mini TV Gids.

 

 

 

 

 

 

7 Dagen terugkijken


Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het kan voorkomen dat een programma eerder begint dan de starttijd. Daarom wordt het opnemen van het programma altijd 5 minuten eerder gestart. Hierdoor kan het gebeuren dat je eerst naar een ander programma kijkt of naar de reclames. Daarom kun je bij elk programma altijd de eerste 7 minuten doorspoelen.

 

 

 

 

 

 

Opnames


Hoe kan ik opnemen in de app?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen in de app. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen.

Als je een opname inplant op je tv-ontvanger van een HD kanaal, kun je deze niet bekijken in de app.

Van welke zenders kan ik opnames bekijken?
Je kunt van ongeveer 60 kanalen opnames in de app bekijken. Dit zijn de kanalen die het meest bekeken worden in de app. Opnames zijn alleen beschikbaar voor kanalen in normale (SD) kwaliteit. Dit betekent dat als je een opname maakt van een HD kanaal op je tv ontvanger, je deze niet terug kunt kijken in de app.
Wanneer je onderweg bent, kun je niet van alle zenders de opnames bekijken. Kijk voor meer informatie over de beschikbaarheid van zenders bij het kopje “TV Kijken”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat je niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat je soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat je reclames kijkt. Je kunt de doorspoelfunctie in de app gebruiken om dit te voorkomen.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?
Ga naar Mijn Profiel en kies voor Mijn opnames. Zowel opgenomen als geplande opnames kun je eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).

 

 

 

 

 

 

Interactieve TV onderweg


Is de Interactieve TV app ook in het buitenland te gebruiken?
Ja, de app is in alle landen van de EU te gebruiken. Vandaar dat we toestemming vragen om je locatie met de iTV app te delen. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

In de Interactieve TV app krijg ik de melding dat kijken over 3G/4G is uitgeschakeld. Wat betekent dit en wat moet ik nu doen?
De Interactieve TV app controleert of je tv gaat kijken via Wi-Fi of via het mobiele 3G/4G netwerk. Als kijken over 3G/4G is uitgeschakeld, zie je een melding in de app. Via deze melding kun je eenvoudig kijken over 3G/4G inschakelen door op ‘Instellingen’ te klikken. Je kunt ook naar deze pagina navigeren door naar de Profiel-pagina te gaan en daar te kiezen voor Instellingen.

 

 

 

Bekijk reactie

239 reacties

Reputatie 8
Om wat voor soort "oud" abonnement gaat het?
Alleen bij glasvezel oude propositie is een andere app beschikbaar.
Voor de rest deze die in de draad wordt benoemd.
Reputatie 1
Het gaat om een oud xmsnet abonnement (de zwarte AB) ik las later dat de itv app dan alleen op de tablet werkt klopt dat?
Reputatie 8
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stoneroos.telfort.companion&hl=en
https://itunes.apple.com/nl/app/telfort-glasvezel-tv/id619759420?mt=8
Het gaat om een oud xmsnet abonnement (de zwarte AB) ik las later dat de itv app dan alleen op de tablet werkt klopt dat?
Ja dat klopt. Ik heb de app op een paar samsung telefoons en een Huawei gezet maar functioneerd totaal niet zoals op een tablet.
Kortom niet geschikt voor telefoons lijkt te kloppen.
Reputatie 1
OK maar werkt in de oude propositie dan alleen die stoneroos app op de tablet die enkel werkt als de box aan staat?
Reputatie 8
Kun je zelf toch uitproberen?
Je koppelt de app aan de Amino. Livestreams kijk je zonder dat deze aan hoeft te staan. Diverse andere kanalen start je vanuit de gids naar keuze op de tablet of TV dit houd in dat je de app als afstandsbediening kan gebruiken hiervoor moet de Amino dus wel aan staan.
Reputatie 1
Ik ga het eens proberen, had gisteren in de gauwigheid waarschijnlijk de verkeerde app geïnstalleerd, dank!

:S
Binnenkort kan ik deze dus ook gaan uitproberen ben benieuwd.
Er viel mij iets op nu ik met de overstap naar nieuw glasvezel bezig ben, meestal schrijven we dat de itv app een service is die niks extra's kost maar toen vond ik ineens dit wat heel iets anders suggereert. Namelijk dat je het uitgebreide tv pakket moet afnemen als nieuwe klant. En dan mag je dus een goed werkend product verwachten.

Reputatie 8
Badge +10
Ik zie het verband (in prijs) niet tussen de iTV-online app en het Uitgebreid TV-pakket..?

Edit: oh wacht even, zoals het hier staat zou iTV-online een onderdeel zijn van het uitgebreide pakket..?!?!
Dat was me niet eerder bekend.
Ik vermoed dat het hier niet goed vermeldt staat.
Ik vermoed dat het hier niet goed vermeldt staat. dat hoop ik dan maar want ik moet al verplicht overstappen naar nieuw glasvezel met alle bijkomende product verminderingen dan wil ik het via app kunnen kijken daar niet nog bij moeten tellen.
Nu weet ik niet of dat screenshot van de oude of nieuwe glasvezel is,
maar het enige wat ik weet (heb nieuw glasvezel) is dat ik het uitgebreide pakket gratis krijg
omdat ik ook iTV heb.

En inderdaad heb ik nergens gelezen dat de iTV app betaald moest worden.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/itvapp

Wel dit screenshot bij meest gestelde vragen.
Reputatie 8
Badge +10
Ik vermoed dat het hier niet goed vermeldt staat. dat hoop ik dan maar want ik moet al verplicht overstappen naar nieuw glasvezel met alle bijkomende product verminderingen dan wil ik het via app kunnen kijken daar niet nog bij moeten tellen.
Misschien kan een Telfort webcaremedewerker hier uitsluitsel over geven..?
Ik ben ook wel benieuwd...

NB. Ik vind de uitspraak 'verplicht overstappen naar nieuw glasvezel' niet helemaal terecht.
Je hebt zelf besloten om te verhuizen en zoals je weet wordt bij een verhuizing alleen nog de nieuwe propositie geleverd.
Omdat een nieuwe bewoner op jouw oude adres ook alleen nog een abonnement volgens de nieuwe propositie kan bestellen wordt het oude glasvezel op een 'natuurlijke' wijze uitgefaseerd.
Ik wist inderdaad wat de consequenties waren toen kwam ik dit tegen gewoon op de site bij de pakketten
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten.htm

Dus was ik heel verbaasd, ik vermoed ook dat het ongelukkig beschreven staat omdat elders zoals hier er inderdaad geschreven dat het overal inbegrepen is
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv.htm
Er zal moeten staan dat je met dit pakket meer kanalen beschikbaar hebt via de app.

Ps @mandy ik heb dat extra pakket nu ook gewoon inbegrepen het gaat hier om het zinnetje over de app.
Vanwege een verhuizing gaan we naar de nieuwe abonnementsvorm gaan dus verliezen we het uitgebreide pakket tenzij we 5 euro gaan betalen, maar het zinnetje hier staat zo beschreven dat nieuwe klanten alleen de app kunnen gebruiken als je dat uitgebreide pakket besteld. Wat dus in tegenspraak is met andere informatie. Dat screenshot heeft verder niks met glasvezel te maken de gewone standaard informatie zie de 2 linken.
Ik heb mijn glasvezel als voorbeeld genoemd omdat ik niet weet of het hetzelfde geldt als het oude.

Daarbij doelde met mijn screenshot ook op dat zinnetje van jou in je eigen screenshot.
In die van jou wordt inderdaad gesuggereerd dat er extra voor betaald moet worden.
Dit naast het uitgebreide pakket.
Dit vond ik dus ook niet terug op de website.
Als ik op de link over de pakketen doorklik staat het beter, kortom de tekst op die pagina zal aangepast moeten worden dit schept verwarring.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten/uitgebreid-tv-pakket.htm
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb een vraag over het automatisch inloggen in de Telfort itv app.

Als ik bij kennissen kom die ook Telfort hebben logt de app daar automatisch in op hun gegevens. Dit is niet handig want als ik opnames vanaf afstand wil aanzetten zet ik opnames op hun aansluiting aan. Nu kun je wel weer uitloggen en handmatig met je eigen gegevens inloggen maar het zou veel handiger zijn dat hij standaard inlogt met de laatst bekende inlog. Ook zou het handig zijn dat je automatisch (dan wel onder je eigen gegevens) ingelogd kan blijven zonder dat je steeds opnieuw je pincode in moet vullen op andere locaties.

In de oude app ging dit allemaal wel goed. Is hier bewust voor gekozen of wordt dit (in de toekomst) nog veranderd?
@knorde dat staat hier uitgelegd. Mischien heb je het ondertussen zelf al gevonden
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-update-eenmalig-opnieuw-inloggen-76945
Zo zijn er nog meer onduidelijkheden te vinden op de website
Maar dat staat weer elders over iets anders in een ander topic.
Dus hier offtopic...
@knorde dat staat hier uitgelegd. Mischien heb je het ondertussen zelf al gevonden
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-update-eenmalig-opnieuw-inloggen-76945

Je opmerking herlezende gaat dat over een ander probleem maar dat zou dan daarmee ook opgelost kunnen zijn.
Reputatie 6
Badge +4
@Galdor68 ik denk dat het probleem met deze nieuwe wetgeving inderdaad opgelost is. Ik kom van de week weer bij mijn schoonouders, ik zal de uitkomst nog even laten weten hier.

Wat overigens nog wel vreemd is dat is dat je aan kan vinken "bewaar abonnementsnummer" maar als ik mijn telefoon nu opnieuw opgestart heb hoef ik geen inloggegevens meer in te voeren. Het lijkt er dus op dat hij voortaan automatisch inlogt. Moet die tekst dan niet zijn iets in de zin van "blijf ingelogd" of "bewaar inloggegevens"? De tekst "bewaar abonnementsnummer" geeft min of meer aan dat je nog wel elke keer je pincode zou moeten opgeven.
Reputatie 8
Badge +12
Galdor68, dat lijkt inderdaad niet goed te staan. Het is namelijk niet de bedoeling dat je betaald voor ITV Online, maar je betaalt voor het uitgebreide pakket. Ik heb in ieder geval bij mijn collega's gemeld dat er wat verwarring over is ontstaan. Bedankt voor het melden.

@knorde, je hoeft maar 1 keer in te loggen in de nieuwe app. Dit doe je op de thuislocatie. Daarna zal de app altijd ingelogd blijven tot je weer uitlogt.
Reputatie 6
Badge +4
@knorde, je hoeft maar 1 keer in te loggen in de nieuwe app. Dit doe je op de thuislocatie. Daarna zal de app altijd ingelogd blijven tot je weer uitlogt.
Moet de tekst bij het inloggen dan niet worden aangepast? Ik denk dat "bewaar abonnementsnummer" iets in de zin van "bewaar abonnementsnummer en pincode" of "blijf ingelogd" of "bewaar inloggegevens" moet zijn. De tekst "bewaar abonnementsnummer" geeft min of meer aan dat je nog wel elke keer je pincode zou moeten opgeven.

Overigens ben ik erg blij met deze manier, zo is mijn probleem op andere Telfort adressen ook gelijk opgelost 🙂
Reputatie 8
Badge +12
Dat is op zich wel een leuk idee. Ik ben even aan het zoeken geweest in de simulaties. Ik kan zo alleen 1,2,3 niet de tekst achterhalen waar je het over hebt. Heb je misschien een screenshot voor mij? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is.

Reageer