beantwoord

iTV App vernieuwd

Toon het eerste bericht

219 reacties

Reputatie 8
Badge +19
fredZutphen schreef:

Het gaat hier om de Telfort iTV Online Android app, los van de IPTV voor de tv-ontvanger. Die laatste settopbox is bij ons overigens de Telfort Arcadyan HMB2260 v2, die werkt verder perfect. Deze tv-ontvanger heeft niets te maken met het direct online streamen over het publieke Internet.

De Arcadyan ontvanger inderdaad niet, maar bij de Amino wordt deze wel degelijk aan de iTV-online app gekoppeld voor de ontvangst.
Het is trouwens een hele andere app dan die voor het nieuwe glasvezel-abonnement en de DSL-aansluitingen.
Maar goed, dat is niet je probleem, daar weet ik ook geen oplossing voor...
https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-app-werkt-niet-ism-mtk-6753-chipset-teclast-98-phablet-77664/index1.html#post642880
Deze is wel eerder gemeld met hetzelfde euvel, ook in verband met de itv app, niet de glasvezel app behorende bij de oude propositie.
Reputatie 6
Badge +9
Ik zie ook een melding nog van de Technische Dienst, het lijkt inderdaad aan de Mediatek Chip te liggen. Hier is zo nog geen oplossing voor. Hopelijk komt deze snel.
Bijzondere uitzondering op Chrome (69.0.3497.100 ) en site telfort.itvonline.nl/tv-kijken

• Aanklikken RTLZ
  • Vervolgens klik ik op Play
  • Dan een zwart scherm (geen beeldschermsignaal meer; scherm gaat ook uit) maar wel geluid
Alleen een harde reset werkt!

In FF gaat het wél goed

Gegevens configuratie:
Core i5 7400, intel 630 met meest recente driver, QHD scherm
Reputatie 6
Badge +9
Hoi stanhes, bedankt voor het melden. Ik begrijp dus dat het met chrome niet werkt. Ook niet met de meest recente versie ervan? En heb je het ook al geprobeerd na het verwijderen van cookies en met alle add ons uitgeschakeld? Gaat het dan wel goed?
Reputatie 1
Met de update van 24 oktober van de iTV app zouden ook android toestellen met een mediatek chipset ondersteunt worden. Op mijn android toestel met een mediatek chipset werkt het echter nog steeds niet. Alleen NPO 1 2 en 3 werken. Wordt er nog gewerkt aan dit probleem?
Reputatie 5
Badge +7
sneakyuser schreef:

Met de update van 24 oktober van de iTV app zouden ook android toestellen met een mediatek chipset ondersteunt worden. Op mijn android toestel met een mediatek chipset werkt het echter nog steeds niet. Alleen NPO 1 2 en 3 werken. Wordt er nog gewerkt aan dit probleem?

Hoi sneakyuser, goed dat je het aangeeft! Hier ga ik voor je achteraan. Zo gauw ik meer weet, laat ik het je weten.
Reputatie 8
Badge +19
Hier heeft sneakyuser al een apart topic voor geopend.
Het is ook niet zo bijster handig om deze vraag in twee verschillende topics te stellen want nu gaan er twee verschillende webcare-medewerkers navraag naar doen want Alex is er ook mee bezig...

https://forum.telfort.nl/stel-je-vraag-248/itv-app-en-mediatek-chipset-78627
Reputatie 6
Badge +9
Ik zie het inderdaad. Zeker niet zo handig. Ik heb het aan ze doorgegeven zodat ze het kunnen afstemmen.
Reputatie 1
Ik heb in opdracht van de vriendelijke meneer van de chat een nieuwe topic gestart. Pas later zag ik dat er in dit topic ook melding was gemaakt van dit zelfde probleem. Ik misschien eerst even moeten zoeken. Mijn excuus voor de verwarring.
Reputatie 8
Badge +19
sneakyuser schreef:

Ik heb in opdracht van de vriendelijke meneer van de chat een nieuwe topic gestart. Pas later zag ik dat er in dit topic ook melding was gemaakt van dit zelfde probleem. Ik misschien eerst even moeten zoeken. Mijn excuus voor de verwarring.

Kan gebeuren... 😉
Het doel is gewoon om verwarring en dubbel werk te voorkomen dat wordt veroorzaakt door crossposten en dubbelposten.
Dat zijn gewoon standaard huisregels op ieder forum trouwens...
Telfort itv app 6.2.2 op ios 12.1 chromecast functie naar philips tv met builtin chromecast geeft alleen een zwart beeld.
Reputatie 1
Vandaag vol verwachting de nieuwe app geïnstalleerd maar helaas, nog steeds alleen NPO 1 2 en 3..
Reputatie 6
Badge +9
wafing1 schreef:

Telfort itv app 6.2.2 op ios 12.1 chromecast functie naar philips tv met builtin chromecast geeft alleen een zwart beeld.

Dat is niet zo mooi. Eerder heeft het wel gewoon gewerkt? En werkt de ingebouwde chromecast wel met alle andere apps? Kun je de Chromecast ook resetten?

sneakyuser schreef:

Vandaag vol verwachting de nieuwe app geïnstalleerd maar helaas, nog steeds alleen NPO 1 2 en 3..

Sneakyuser, dat is balen. Alexandra is het nog aan het onderzoeken. Ze komt nog bij je terug als er meer duidelijkheid is.
Wat ik in deze app nog mis wat in de andere app (de stoneroos app) wel zat is het kunnen instellen van een kijk herinnering dat een programma gaat beginnen. Dit kan de app nuttiger maken als tv gids.
Ik ben een beetje teleurgesteld in Telfort.. De oude tv app: word niet meer ondersteund.Nu zou ik graag tv kijken via mijn tablet. Maar omdat mijn systeem te oud is gaat dit niet meer .. Wat nu... Graag zou ik de belofte die jullie maken ( tv kijken in heel europa ) ook nagekomen worden.. Afwachtend op antwoord
Een echte belofte kan je het niet noemen, het is meer de mogelijkheid bieden zie beide screenshots ik snap je teleurstelling maar lang verhaal kort je zal toch aan vervanging moeten denken.
Over wat voor systeem heb je het een Android of IOS?
Reputatie 6
Badge +9
Hoi @erwin van nieuwenhuizen, ik lees dat je baalt van het feit dat de oude ITV Online app niet meer ondersteund wordt. Dat is ook zeker balen. Dat kan ik mij voorstellen.

De oude apps zijn echter niet zomaar offline gehaald om het zo maar even te zeggen. Dit heeft onder andere te maken met de veiligheid. De makers van de besturingssystemen geven aan dat het verstandig is alleen de laatste versies te ondersteunen. Daarbij zijn er nieuwe componenten gebruikt in de app. Dit komt het gebruik van de app ten goede.

Kun je wel via de browser op jouw tablet naar naar de ITV Online website?
De hiervoor genoemde tip van de website voor niet ondersteunde tablets zal alleen werken als deze een goede resolutie hebben dus in weze recente toestellen. En dan nog pas als je voor weergave als desktopsite kiest. Anders krijg je standaard de app keuze scherm.

Reageer