beantwoord

iTV App vernieuwd

  • 3 april 2018
  • 239 reacties
  • 31296 keer bekeken


Toon het eerste bericht

239 reacties

Reputatie 8
Om wat voor soort "oud" abonnement gaat het?
Alleen bij glasvezel oude propositie is een andere app beschikbaar.
Voor de rest deze die in de draad wordt benoemd.
Reputatie 1
Het gaat om een oud xmsnet abonnement (de zwarte AB) ik las later dat de itv app dan alleen op de tablet werkt klopt dat?
Reputatie 8
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stoneroos.telfort.companion&hl=en
https://itunes.apple.com/nl/app/telfort-glasvezel-tv/id619759420?mt=8
Het gaat om een oud xmsnet abonnement (de zwarte AB) ik las later dat de itv app dan alleen op de tablet werkt klopt dat?
Ja dat klopt. Ik heb de app op een paar samsung telefoons en een Huawei gezet maar functioneerd totaal niet zoals op een tablet.
Kortom niet geschikt voor telefoons lijkt te kloppen.
Reputatie 1
OK maar werkt in de oude propositie dan alleen die stoneroos app op de tablet die enkel werkt als de box aan staat?
Reputatie 8
Kun je zelf toch uitproberen?
Je koppelt de app aan de Amino. Livestreams kijk je zonder dat deze aan hoeft te staan. Diverse andere kanalen start je vanuit de gids naar keuze op de tablet of TV dit houd in dat je de app als afstandsbediening kan gebruiken hiervoor moet de Amino dus wel aan staan.
Reputatie 1
Ik ga het eens proberen, had gisteren in de gauwigheid waarschijnlijk de verkeerde app geïnstalleerd, dank!

:S
Binnenkort kan ik deze dus ook gaan uitproberen ben benieuwd.
Er viel mij iets op nu ik met de overstap naar nieuw glasvezel bezig ben, meestal schrijven we dat de itv app een service is die niks extra's kost maar toen vond ik ineens dit wat heel iets anders suggereert. Namelijk dat je het uitgebreide tv pakket moet afnemen als nieuwe klant. En dan mag je dus een goed werkend product verwachten.

Reputatie 8
Badge +10
Ik zie het verband (in prijs) niet tussen de iTV-online app en het Uitgebreid TV-pakket..?

Edit: oh wacht even, zoals het hier staat zou iTV-online een onderdeel zijn van het uitgebreide pakket..?!?!
Dat was me niet eerder bekend.
Ik vermoed dat het hier niet goed vermeldt staat.
Ik vermoed dat het hier niet goed vermeldt staat. dat hoop ik dan maar want ik moet al verplicht overstappen naar nieuw glasvezel met alle bijkomende product verminderingen dan wil ik het via app kunnen kijken daar niet nog bij moeten tellen.
Nu weet ik niet of dat screenshot van de oude of nieuwe glasvezel is,
maar het enige wat ik weet (heb nieuw glasvezel) is dat ik het uitgebreide pakket gratis krijg
omdat ik ook iTV heb.

En inderdaad heb ik nergens gelezen dat de iTV app betaald moest worden.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/itvapp

Wel dit screenshot bij meest gestelde vragen.
Reputatie 8
Badge +10
Ik vermoed dat het hier niet goed vermeldt staat. dat hoop ik dan maar want ik moet al verplicht overstappen naar nieuw glasvezel met alle bijkomende product verminderingen dan wil ik het via app kunnen kijken daar niet nog bij moeten tellen.
Misschien kan een Telfort webcaremedewerker hier uitsluitsel over geven..?
Ik ben ook wel benieuwd...

NB. Ik vind de uitspraak 'verplicht overstappen naar nieuw glasvezel' niet helemaal terecht.
Je hebt zelf besloten om te verhuizen en zoals je weet wordt bij een verhuizing alleen nog de nieuwe propositie geleverd.
Omdat een nieuwe bewoner op jouw oude adres ook alleen nog een abonnement volgens de nieuwe propositie kan bestellen wordt het oude glasvezel op een 'natuurlijke' wijze uitgefaseerd.
Ik wist inderdaad wat de consequenties waren toen kwam ik dit tegen gewoon op de site bij de pakketten
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten.htm

Dus was ik heel verbaasd, ik vermoed ook dat het ongelukkig beschreven staat omdat elders zoals hier er inderdaad geschreven dat het overal inbegrepen is
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv.htm
Er zal moeten staan dat je met dit pakket meer kanalen beschikbaar hebt via de app.

Ps @mandy ik heb dat extra pakket nu ook gewoon inbegrepen het gaat hier om het zinnetje over de app.
Vanwege een verhuizing gaan we naar de nieuwe abonnementsvorm gaan dus verliezen we het uitgebreide pakket tenzij we 5 euro gaan betalen, maar het zinnetje hier staat zo beschreven dat nieuwe klanten alleen de app kunnen gebruiken als je dat uitgebreide pakket besteld. Wat dus in tegenspraak is met andere informatie. Dat screenshot heeft verder niks met glasvezel te maken de gewone standaard informatie zie de 2 linken.
Ik heb mijn glasvezel als voorbeeld genoemd omdat ik niet weet of het hetzelfde geldt als het oude.

Daarbij doelde met mijn screenshot ook op dat zinnetje van jou in je eigen screenshot.
In die van jou wordt inderdaad gesuggereerd dat er extra voor betaald moet worden.
Dit naast het uitgebreide pakket.
Dit vond ik dus ook niet terug op de website.
Als ik op de link over de pakketen doorklik staat het beter, kortom de tekst op die pagina zal aangepast moeten worden dit schept verwarring.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten/uitgebreid-tv-pakket.htm
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb een vraag over het automatisch inloggen in de Telfort itv app.

Als ik bij kennissen kom die ook Telfort hebben logt de app daar automatisch in op hun gegevens. Dit is niet handig want als ik opnames vanaf afstand wil aanzetten zet ik opnames op hun aansluiting aan. Nu kun je wel weer uitloggen en handmatig met je eigen gegevens inloggen maar het zou veel handiger zijn dat hij standaard inlogt met de laatst bekende inlog. Ook zou het handig zijn dat je automatisch (dan wel onder je eigen gegevens) ingelogd kan blijven zonder dat je steeds opnieuw je pincode in moet vullen op andere locaties.

In de oude app ging dit allemaal wel goed. Is hier bewust voor gekozen of wordt dit (in de toekomst) nog veranderd?
@knorde dat staat hier uitgelegd. Mischien heb je het ondertussen zelf al gevonden
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-update-eenmalig-opnieuw-inloggen-76945
Zo zijn er nog meer onduidelijkheden te vinden op de website
Maar dat staat weer elders over iets anders in een ander topic.
Dus hier offtopic...
@knorde dat staat hier uitgelegd. Mischien heb je het ondertussen zelf al gevonden
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-update-eenmalig-opnieuw-inloggen-76945

Je opmerking herlezende gaat dat over een ander probleem maar dat zou dan daarmee ook opgelost kunnen zijn.
Reputatie 6
Badge +4
@Galdor68 ik denk dat het probleem met deze nieuwe wetgeving inderdaad opgelost is. Ik kom van de week weer bij mijn schoonouders, ik zal de uitkomst nog even laten weten hier.

Wat overigens nog wel vreemd is dat is dat je aan kan vinken "bewaar abonnementsnummer" maar als ik mijn telefoon nu opnieuw opgestart heb hoef ik geen inloggegevens meer in te voeren. Het lijkt er dus op dat hij voortaan automatisch inlogt. Moet die tekst dan niet zijn iets in de zin van "blijf ingelogd" of "bewaar inloggegevens"? De tekst "bewaar abonnementsnummer" geeft min of meer aan dat je nog wel elke keer je pincode zou moeten opgeven.
Reputatie 8
Badge +11
Galdor68, dat lijkt inderdaad niet goed te staan. Het is namelijk niet de bedoeling dat je betaald voor ITV Online, maar je betaalt voor het uitgebreide pakket. Ik heb in ieder geval bij mijn collega's gemeld dat er wat verwarring over is ontstaan. Bedankt voor het melden.

@knorde, je hoeft maar 1 keer in te loggen in de nieuwe app. Dit doe je op de thuislocatie. Daarna zal de app altijd ingelogd blijven tot je weer uitlogt.
Reputatie 6
Badge +4
@knorde, je hoeft maar 1 keer in te loggen in de nieuwe app. Dit doe je op de thuislocatie. Daarna zal de app altijd ingelogd blijven tot je weer uitlogt.
Moet de tekst bij het inloggen dan niet worden aangepast? Ik denk dat "bewaar abonnementsnummer" iets in de zin van "bewaar abonnementsnummer en pincode" of "blijf ingelogd" of "bewaar inloggegevens" moet zijn. De tekst "bewaar abonnementsnummer" geeft min of meer aan dat je nog wel elke keer je pincode zou moeten opgeven.

Overigens ben ik erg blij met deze manier, zo is mijn probleem op andere Telfort adressen ook gelijk opgelost 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Dat is op zich wel een leuk idee. Ik ben even aan het zoeken geweest in de simulaties. Ik kan zo alleen 1,2,3 niet de tekst achterhalen waar je het over hebt. Heb je misschien een screenshot voor mij? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is.

Reageer