beantwoord

iTV App vernieuwd

• 3 april 2018
  • 235 reacties
  • 30015 keer bekeken

Toon het eerste bericht

235 reacties

UPDATE: Oude iTV app op toestellen met iOS 9

Sinds vorige week kunnen klanten met een iPad de oude iTV app niet meer gebruiken (voor iPhones was dit al twee maanden het geval). De reden hiervoor is dat deze app nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. Maar om te zorgen dat klanten die gebruik maken van iOS 9 toch nog naar het WK kunnen kijken, kunnen deze vanaf woensdag 20 juni de app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

Hartstikke leuk zo'n goedmakertje, maar zo tijdelijk daar heb ik dus helemaal niks aan. Ik wil gewoon tv kijken op m'n oude, vertrouwde iPad. Jullie promoten notabene het kopen van 'niet de allernieuwste' toestellen. Zo is het dus ook met mijn lang 'niet de allernieuwste' tablet, helemaal niks mis mee, alleen niet de nieuwste. Maar nu laten jullie mij en m'n tablet in de steek. Ik snap niet waarom iOS 9 niet ondersteund kan worden.
Reputatie 8
Jullie promoten notabene het kopen van 'niet de allernieuwste' toestellen. Zo is het dus ook met mijn lang 'niet de allernieuwste' tablet, helemaal niks mis mee, alleen niet de nieuwste. Maar nu laten jullie mij en m'n tablet in de steek. Ik snap niet waarom iOS 9 niet ondersteund kan worden.
Daar kan ik me helemaal in vinden. Het zijn loze reclamekreten.
Vraag me af of KPN/Telfort om volledig van hun diensten gebruik te kunnen maken, überhaupt mag afdwingen dat ze alleen werken met de nieuwste telefoons/tablets en OS systemen die je daarvoor zou moeten aanschaffen?

In het kader van "duurzaamheid" en het langer gebruiken van apparaten in zijn algemeenheid (in plaats van korte doorloop "weggooi" artikelen) bovendien een mentaliteit tegenovergesteld aan het beleid en doelstellingen waar overheid en mensen in het algemeen naar proberen te streven, willen we ooit aan klimaatdoelstellingen tegemoet kunnen komen.
Laten we maar niet over klimaat doelstellingen beginnen ik zie nog steeds heel veel (overheids)gebouwen in de floodlights staan.
Telefoons zijn door het gemak al vrij lang semi weggooi artikelen elke 2 jaar een nieuwe bij het abonnement. Nu met de BKR noteringen zal dit wellicht iets veranderen. Ik gebruik mijn telefoons doorgaans langer minimaal 4 tot 6 jaar.

Bijna alle app ontwikkelaars zetten op een bepaald moment een punt achter een bepaalde os versie.
Kijk naar de gameconsoles en pc games deze worden steeds zwaarder op graphics gebied je moet je hardware echt regelmatig op aanpassen.

We weten allemaal dat het kijken via een app een extra service is, was dit een betaalde dienst dan lag het anders.
Dit gezegd hebbende ben ik wel van mening dat het backend voor die oudere ios versie dusdanig aangepast moet worden dat deze apps gewoon bruikbaar blijven.
Reputatie 8
Als niemand iets doet gebeurt er natuurlijk nooit iets. Ieder zal zijn steentje moeten bijdragen.
Ook KPN/Telfort.
Juist die bedrijven die diensten leveren om op dergelijke apparatuur te gebruiken, zouden door de massaliteit ervan daar veel vooruitstrevender mee om moeten gaan.

Van de week was KPN nog genomineerd met een show-programma op TV voor "innovatie".
Waar ze dat aan te danken hebben is me een groot raadsel. Degene die een dergelijk bedrijf nomineert moet IMO blind zijn. Gelukkig hadden ze niet de prijs gewonnen.

Jaarlijks worden 2 miljard smartphones geproduceerd, waarbij je mag aannemen dat er aan de andere kant dan ook een bijna evenredig aantal de vuilnis op gaat. (Het aandeel aan materiaal wat gerecycled wordt is nog verwaarloosbaar klein).

https://nos.nl/artikel/2126037-afgedankte-telefoons-zijn-de-donkere-kant-van-telecomsector.html
Daar zijn wij de consumenten zelf schuldig aan door de nieuwste en de snelste smartphone te willen.

Scheelt dat de Experia's gerefurbished worden en de TV ontvangers, hoewel, iedereen die een voor meer tv geschikte ontvanger wil krijgt deze maar wel moeilijk doen over de v10 dat staat ook niet echt in verhouding.(kpn is daar wel iets makkelijker in momenteel)

Om maar te zwijgen over alle Amino's en routers die bij de Onsbrabantnet klanten allemaal moeten worden vervangen. Terwijl deze gewoon bij Telfort onder gebracht konden worden.
Reputatie 3
Badge +2
Daar zijn wij de consumenten zelf schuldig aan door de nieuwste en de snelste smartphone te willen.

Scheelt dat de Experia's gerefurbished worden en de TV ontvangers, hoewel, iedereen die een voor meer tv geschikte ontvanger wil krijgt deze maar wel moeilijk doen over de v10 dat staat ook niet echt in verhouding.(kpn is daar wel iets makkelijker in momenteel)

Om maar te zwijgen over alle Amino's en routers die bij de Onsbrabantnet klanten allemaal moeten worden vervangen. Terwijl deze gewoon bij Telfort onder gebracht konden worden.

Of nog makkelijker, maak de apps van providers beschikbaar voor Apple TV en Android TV apparaten, heel veel klanten zullen niet eens meer een settop box van de provider nodig hebben. Uiteraard wel in de volle beeldkwaliteit. Dat zou ook een berg elektronisch afval schelen.
@Mr. Freezeik denk niet dat er in elk huishouden een Apple tv of Android tv te vinden is.(hier niet) Hoewel het een goed idee is zal dat nooit gebeuren dan gaan ze heel wat inkomsten voor de tv streams/ huur kastjes mis lopen. Tenzij er een methode gevonden wordt dat je via zo'n app moet abonneren.
Reputatie 3
Badge +2
@Mr. Freezeik denk niet dat er in elk huishouden een Apple tv of Android tv te vinden is. Hoewel het een goed idee is zal dat nooit gebeuren dan gaan ze heel wat inkomsten voor de tv streams/ huur kastjes mis lopen. Tenzij er een methode gevonden wordt dat je via zo'n app moet abonneren.

Natuurlijk niet in elk huishouden, maar zoals mijn Sony tv op Android draait zijn er nog veel meer. Kan prima een provider app op. De huidige providers zullen inderdaad zo lang als mogelijk vast houden aan de huidige boxjes, totdat er een nieuwe partij verschijnt op de markt. Het kan snel gaan anno 2018.
De partij die het heeft geprobeerd althans beperkt tot online lineaire doorgifte Knippr heeft het niet gered.
Ik verwacht niet dat er zo snel iemand in dat vlekje Nederland iets nieuws begint.
Aan de andere kant is er wel een dsl provider die tv only levert wat voor Nederland vrij bijzonder is.
Reputatie 1
Medewerkers van Telfort verwijzen naar dit forum om ervaringen met de vernieuwde App door te geven voor input.

En hoewel ik hier bedroevend weinig respons vanuit Telfort zie, onderstaand toch mijn bevindingen tot heden omdat ik nu na wat langer gebruik nog steeds functionaliteiten mis.

Het lijkt er inderdaad wel op, zie eerdere reacties, dat er niet (door gebruikers) getest is.

Voor klanten zonder Chromecast is update alleen maar achteruitgang:
- door nwe layout neemt lijst met opnames veel meer ruimte in beslag, heel onpraktisch. Kost veel meer tijd om door de lijst te scrollen en snel even iets te programmeren
- opnemen ook veel omslachtiger, de 3 puntjes in de lijst om snel te programmeren vanuit gids & kijken zijn verdwenen
- ook kun je niet meer op die manier, via de 3 puntjes, snel een herinnering instellen
- je kunt niet meer in de geplande opnamelijst zien of de opname in de App te zien is na opname. Dit is nu alleen pas na opnemen zichtbaar
- er staat niet altijd een datum bij een opname, maar bijv. "eergisteren" en soms staat alleen nog de datum bij opnames, niet meer de dag
- doordat de zenderlogo's groter zijn duurt scrollen door de tv-gids veel langer en laden duurt ook veel langer
- On Demand is uit het menu verdwenen, heet nu "Voor jou", en is nu dus alleen te kijken als je weet welke series er beschikbaar zijn want er staat maar één serie onder in plaats van een menulijst met keuzes. Zou evt. met zoeken functie kunnen maar probeer 'ns te zoeken Brussel aflevering 1, veel succes daarmee.
- als je iets van een serie opname onder gepland ziet staan staat het nummer van de aflevering erbij, net als in de gids, in de lijst met opnames staat die er in de App niet meer bij, vreemd, inconsequent en vooral onhandig
- de menubalk onderin verdwijnt als je in een onderdeel van het menu zit, zou handig zijn als die zichtbaar blijft om snel te schakelen naar ander onderdeel en home en |> onderdeel in de balk voor tv kijken & gids voegt niets toe, staan ook al onder "Home"
- in de nwe App is niet meer zichtbaar hoeveel opname ruimte in % je nog hebt
- en waarom staat er nu nog een niet werkende oude App op mijn telefoon?
- gelukkig op Android tablet nog werkende oude versie

".....De nieuwe iTV app heeft een compleet nieuw uiterlijk en ook nog een aantal nieuwe functionaliteiten....."

Tja, nieuwe functionaliteiten, waarvan de zoekfunctie wat mij betreft de enige verbetering is waardoor je toch nog iets even snel kunt programmeren, maar een heleboel oude zijn gewoon verdwenen😡
Reputatie 8
Badge +16

UPDATE

App update: 28 juni 2018

Versie: 6.1.1

Filteren van zenders
Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een
menu beschikbaar met de volgende opties:

• Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
  • Buitenshuis beschikbaar: met dit filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
  • Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken.
Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken.
Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
  • TV Gids
  • Nu op TV
  • Mini TV Gids

Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.

Opgeloste issues
De afgelopen periode is er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd door klanten:

Android/iOS:
  • Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi).
  • Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.
Reputatie 1

UPDATE

Filteren van zenders
Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een

• Buitenshuis beschikbaar: met dit filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen

Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken.
  • TV Gids
  • Nu op TV
  • Mini TV Gids

Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.

Opgeloste issues
De afgelopen periode is er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd door klanten:

Android/iOS:
  • Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi).
  • Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.

Ik zie niets staan over het stilstaande beeld/bufferen/zwart beeld. En de rest wat allemaal niet werkt.
Reputatie 5
Badge +4

UPDATE

Filteren van zenders

• TV Gids
  • Nu op TV
  • Mini TV Gids

Opgeloste issues

Android/iOS:

Ik zie niets staan over het stilstaande beeld/bufferen/zwart beeld. En de rest wat allemaal niet werkt.

Hier ben ik ook wel even benieuwd naar, is hier al aan gewerkt of gaat daar nog aan gewerkt worden? Zelfs op een Motorola Moto G5s Plus (van mijn schoonvader) hetzelfde probleem. Heb nu overal de oude app erop staan waardoor het allemaal weer prima werkt maar het zou leuker zijn als de nieuwe app gebruikt kan worden 🙂
Reputatie 1
Zijn er al mensen die de update hebben geïnstalleerd en die nu zonder bufferen tv kunnen kijken?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Knorde en ITV kijkers, we gaan er vanuit dat de app gewoon goed functioneert zonder stilstaand of bufferend beeld. Als dat het geval is dan moet er natuurlijk naar de oorzaak worden gezocht.
Doet dit zich voor op de draadloze verbinding (WiFi) of mobiele verbinding op de smarphone?
In veel gevallen buffert of staat het beeld stil als de verbinding slecht is. Hebben jullie ook daar naar gekeken?
Reputatie 5
Badge +4
@Stephen - Telfort de WiFi snelheid is prima (rond de 50 mbit). Met de oude itv app zijn deze problemen er niet en werkt het perfect. Ik heb meerdere familieleden die hetzelfde ervaren. Niet dat ik gelijk mijn vinger naar Telfort wil wijzen maar we hebben op diverse adressen en met diverse apparaten getest. Ik moet er wel bij zeggen dat we het vooral met opnames ervaren.

Je ziet hem dan steeds bufferen en alles hapert en stottert. De opnames zijn wel gewoon goed op de decoder (HMB2260). Als ik de oude itv app erop zet werkt alles perfect (en daarmee is het probleem min of meer te omzeilen). Mooier is als de nieuwe itv app gewoon zal werken 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Versie 6.1.2 voor Android staat klaar in de Play Store.
Reputatie 1
@Stefan @Telfort
Wil je aub even de reviews lezen in de play store, iedereen heeft hetzelfde probleem. Ongeacht het type mobiel of zelfs naast de wifi. Andere tv apos werken prima, alleen die van Telfort niet. Aub niet altijd het probleem eerst bij de klant zoeken en al helemaal niet met dagelijks vele meldingen.
Reputatie 8
Badge +11
Bij mij heeft de app vanmiddag een update gehad naar versie 6.1.2 en draait goed. Heb je de laatste update al?
Inhoudelijk kan ik niets over de app zeggen, omdat ik hem nooit gebruik. Net alleen even n.a.v. je post opgestart.
Reputatie 1
Bij mij heeft de app vanmiddag een update gehad naar versie 6.1.2 en draait goed. Heb je de laatste update al?
Inhoudelijk kan ik niets over de app zeggen, omdat ik hem nooit gebruik. Net alleen even n.a.v. je post opgestart.

Bedankt voor je reactie en test!

Na iedere update werd het slechter dus heb de oude app er weer opstaan tot er goede berichten komen. Maar zit nu weer zonder internet en tv, dus kan sowieso geen kant op. De app is veel te zwaar om een hele tijd via je mobiele netwerk tv te kijken. Dus een stille avond.
Reputatie 8
Badge +11
Via Profiel > Instellingen > Beeldkwaliteit kun je het dataverbruik beïnvloeden. Dit voor als je noodzakelijk iets wilt zien de beeldkwaliteit niet zo belangrijk is. Misschien kan dat bij eerdere versies van de app ook?
Ik wou eigenlijk reageren met de melding nog een reden om op het oude glasvezel platform te blijven, tot ik met mijn partner sprak. Die had onlangs ook met de stoneroos glasvezel app bevroren beeld en zo erg dat de app zelf helemaal niet meer reageerde. Vreemd genoeg na 2,4 ghz te kiezen in plaats van 5 liep alles beter, wel een paar keer stilstaand beeld maar geen bevroren app.
Reputatie 8
Badge +11
Na de update van afgelopen donderdag is er een nieuwe update uitgebracht, met een aantal kleine wijzigingen:

Wijzigingen iOS
Favoriete zenders werden niet opgeslagen als je de app had afgesloten. Dit is opgelost in de nieuwste versie van de app (6.1.2), waar je favoriete zenders dit keer gelukkig wél opgeslagen blijven. Deze versie is vanaf nu te downloaden.

Wijzigingen Android
In versie 6.1.1 bleek dat de app vaker crashte dan gebruikelijk, bijvoorbeeld bij het laden van de startpagina. Dit is opgelost in 6.1.2, deze is sinds vrijdag te downloaden.

Zijn er al mensen die de update hebben geïnstalleerd en die nu zonder bufferen tv kunnen kijken?

Vorige week is de oorzaak hiervan ook gevonden, het blijkt dat dit kwam door de drukte op het iTV netwerk tijdens het WK. Dit zou verholpen moeten zijn. Is het bij jou ook beter geworden?

-----
Update: 16 juli

Ik vertel je graag meer over de volgende update. Er zijn een aantal issues verholpen en er wordt al gewerkt aan de volgende update.

Opgeloste issues
Ook zijn er een aantal verbeteringen op bestaande features. Hieronder de meest relevante wijzigingen:
  • Favorieten blijven bewaard, ook als je een keer hebt uitgelogd. De voorwaarde hierbij is dat er toestemming is gegeven om de gebruikersnaam op te slaan
  • Als je hebt aangegeven dat de gebruikersnaam bewaard mag blijven, zullen we deze voor je ‘onthouden’ nadat je bent uitgelogd. Zo hoef je dus niet elke keer je abonnementsnummer of e-mailadres op te zoeken

Spoiler: Volgende updates iTV Online
De komende periode blijven we natuurlijk hard werken aan het verbeteren van onze iTV online diensten. We hebben in augustus verbeteringen voor On Demand gepland staan:
  • De meest populaire series zijn handig te vinden via de Kijken-pagina
  • Op de detailpagina van een serie worden ook alle andere afleveringen uit hetzelfde seizoen getoond
Reputatie 5
Badge +4

Vorige week is de oorzaak hiervan ook gevonden, het blijkt dat dit kwam door de drukte op het iTV netwerk tijdens het WK. Dit zou verholpen moeten zijn. Is het bij jou ook beter geworden?

Dit probleem speelt al sinds de nieuwe app uit is (3 april uit mijn hoofd).
Ik zal hem binnenkort ook weer even testen (ik gebruik nu de oude app).
Reputatie 1
kan ik dit ook gebruiken als ik nog een 'oud' abonnement heb? Lijkt me van wel ik betaal ook gewoon netjes voor alle diensten of niet?

Reageer