beantwoord

iTV App vernieuwd

  • 3 april 2018
  • 239 reacties
  • 31542 keer bekeken


Toon het eerste bericht

239 reacties

@erwin van nieuwenhuizen als je een paar stukjes terug bladerd vind je een link voor de vorige versie indien je een Android apparaat gebruikt.

Voor het gemak toch even herhalen hier
https://apkpure.com/telfort-interactieve-tv/com.telfort.mobile.android/download/74-APK?from=details%2Fversion
@erwin van nieuwenhuizen als je een paar stukjes terug bladerd vind je een link voor de vorige versie indien je een Android apparaat gebruikt.

Voor het gemak toch even herhalen hier
https://apkpure.com/telfort-interactieve-tv/com.telfort.mobile.android/download/74-APK?from=details%2Fversion


Dank jewel,, voor de link.. Deze werkt weer gewoon... 😀
Toch jammer dat de nieuwere versie ,, niet werkt.. Op de wat oudere tablets en of smartphones
Reputatie 8
Badge +11
@erwin van nieuwenhuizen
Let wel op de je het automatisch updaten van de app uitzet! Anders zit je in no-time weer met de nieuwe versie.
Reputatie 8
Badge +10
@erwin van nieuwenhuizen
Let wel op de je het automatisch updaten van de app uitzet! Anders zit je in no-time weer met de nieuwe versie.

'Officiëel' zou dat niet mogelijk moeten zijn want de app is niet in de Google Play Store gedownload en dus niet geregistreerd.
Maar inderdaad 'better safe then sorry'... 👍
Reputatie 1
Badge
Komen de favorieten weer terug? De hele tijd door een lijst zenders heen "scrollen" die niet wilt opnemen is erg vermoeiend :(

Wat me op iOS tevens opvalt is dat de tijd "slider" niet altijd even soepeltjes mee werkt als je een datum kiest. In ieder geval niet op mijn iPhone.

Voor een deel mis de interface van de oude App. Iets sneller ophalen van gegevens zou het leven ook iets mee vreugde geven 😉
Badge +1
En de glasvezel app van Telfort is al lang niet geüpdatet helaas wil ik zeggen
Gelukkig niet zou ik bijna zeggen. Zitten misschien wel wat verbeter punten in maar niet veel.
Reputatie 2
Badge
Ik krijg geregeld een 'laden' ikoontje in de nieuwe Telfort TV app op IOS te zien. Ik gebruik de laatste versie van de app. De UI is fraaier dan de vorige, maar snelheid en stabiliteit is een ander verhaal op mijn iPad mini2 en iPhone SE. Hopelijk wordt dit spoedig met een fix opgelost. Tot die tijd heb ik nog de Ziggo Go app van mijn ouders om op terug te vallen.
Reputatie 8
Badge +18
Mijn iTv app wilde niet meer afspelen na de update op mijn samsung tab 4 tablet, de link van Galdorf68 werkt prima, verwijder wel eerst de huidige iTv app.
Deze app is dus alleen bruikbaar om te casten naar een chromecast, of via de app zelf kijken, niet als afstandsbediening voor de tv ontvanger?


Dit plaatje komt van de app voor de oude glas propositie hier kunnen we dus of via de app of via de Amino kijken. Via de gids terugkijken gaat dan helaas weer niet, maar voor lineair tv is het een handige gids en afstandsbediening.
Staat de Amino aan kunnen we een groter aanbod bekijken dan wanneer deze uitstaat. Dat verschil zal er neem ik aan niet zijn omdat deze app niet aan een ontvanger gelinkt wordt. Alleen de in de startpost genoemde restricties.
Heb de iTV app nog nooit soepel gebruikt.
- op ander adres met Telfort wil ie persé inlog ander gebruiken !
kom er vaak/bijna altijd niet omheen om eigen inlog te gebruiken.
- loopt vaak vast, programmeren / opnemen op afstand lijkt te lukken maar is meestal mislukt
- door app heen lopen werkt ook vaak niet. rommelig, niet reageren etc.

Kortom; Telfort - werk aan de winkel !
Reputatie 8
Badge +18
Gisteren de iTv app geupdated en hij doet het nu weer prima inclusief het casten
Dat had ik ook al gedaan...geloof dat het per gsm verschilt of het werkt.
Jammer dat ie niet universeel is.
Dat had ik ook al gedaan...geloof dat het per gsm verschilt of het werkt.
Jammer dat ie niet universeel is.
Staat en valt hoogst waarschijnlijk met de hardware.
Reputatie 1
Ik gebruikt de app voor de update probleemloos op mijn Huawei Mate 9. Na de update start de de app niet meer. 😠
Reputatie 2
Badge
Gisteren de iTv app geupdated en hij doet het nu weer prima inclusief het casten

je doelt op de Google Play versie neem ik aan. De iOS app is voor het laatst half april van een update voorzien.
Reputatie 8
Badge +18
Gisteren de iTv app geupdated en hij doet het nu weer prima inclusief het casten

je doelt op de Google Play versie neem ik aan. De iOS app is voor het laatst half april van een update voorzien.


Ik bedoel inderdaad de google play app
Reputatie 8
Badge +16

UPDATE:


Klanten met een Huawei en met Google Play Services versie 12.6.73 ervaren problemen met de app. De app sluit meteen af na het opstarten. Terwijl Google werkt aan een oplossing hebben wij dit zelf opgelost met de iTV app versie 6.0.3.

Dit betekent wel dat er tijdelijk geen gebruik kan worden gemaakt van de Chromecast-functionaliteit totdat Google dit probleem heeft opgelost. Zodra dit het geval is dan kunnen ook klanten met een Huawei toestel weer gebruikmaken van de Chromecast-functionaliteit. Dit gebeurt automatisch zonder dat er een update van de iTV app noodzakelijk is.

Alle andere gebruikers van de app zullen geen wijziging zien in deze iTV app ten opzicht van de vorige versie.
Reputatie 8
Badge +16

UPDATE: App update versie 6.1



Android: update op 30 mei
iOS: update op 4 juni

Inhoud app update versie 6.1
- Verbeteringen in de snelheid op de Startpagina, TV Gids en TV
Kijken
- Verversen van de items op de Startpagina
- Alleen voor Android: wisselen tussen lijst- en tegelweergave
- Alleen voor iOS: Verbeteringen navigatiebalk
- Opgeloste issues

Verbeteringen in de snelheid (1/2)

In de app zijn er op verschillende pagina’s verbeteringen in de performance doorgevoerd:

Startpagina
Om de startpagina sneller te laten laden, wordt dit nu in delen gedaan in plaats van alles in één keer.
Op zowel Android en iOS is de pagina sneller, maar de implementatie verschilt:
- Android: hierbij ligt de focus op het zo snel mogelijk laden van de pagina, omdat voornamelijk Android-gebruikers een trage startpagina ervaren.
- iOS: de pagina is ook sneller, maar de focus lag hierbij op het ‘mooi’ laden van de startpagina. Zo wordt er nu al een preview getoond van de pagina terwijl deze nog geladen worden. Dit komt later ook naar Android.

Verbeteringen in de snelheid (2/2)

TV Gids
In de gids zijn er verschillende verbeteringen doorgevoerd:
- In plaats van 12 dagen tegelijkertijd te laden, wordt er nu dag voor dag geladen. Als eerste wordt gestart met het laden van vandaag.
- De data voor de gids wordt nu zo veel mogelijk uit de cache van de backend gehaald. Dit betekent dat de gids sneller geladen wordt.
- Zowel Android als iOS laten een preview zien van de pagina tijdens het laden.

TV Kijken / Nu op TV
Ook op de Nu op TV pagina werd eerst nog de volledige TV Gids geladen (12 dagen). Nu wordt alleen de huidige dag geladen.

Verversen van items op de startpagina
Live items in de carrousels op de startpagina werden in oudere versies van de app nog niet ververst. Daarom waren de programma’s in de carrousels niet altijd juist en werd er soms nog informatie van een dag geleden getoond. In deze versie worden de carrousels regelmatig ververst, zodat altijd de meest
actuele programma’s getoond worden.

Android: wisselen tussen lijst- en tegelweergave

Op iOS is deze functie al geïmplementeerd, maar vanaf app versie 6.1 is deze functie ook beschikbaar op Android. Op de Nu op TV pagina en op de ‘Bekijk alles’-pagina’s van de carrousels kun je nu
kiezen of je het overzicht liever in een lijst- of een tegelweergave ziet. Klik hiervoor op de knop rechtsboven (de vier puntjes in dit geval). Afhankelijk van de gekozen weergave is het uiterlijk van de
knop verschillend: twee streepjes om wisselen naar de lijstweergave, of vier puntjes om te wisselen naar de tegel-weergave.

iOS: verbeteringen navigatiebalk

Tijdens een gebruikerstest is gebleken dat klanten moeite hebben om de iconen in de navigatiebalk te herkennen en te gebruiken. Daarom zijn er twee wijzigingen doorgevoerd om klanten meer
bewust te maken van deze balk:
- De geselecteerde pagina is nu duidelijker uitgelicht door het gebruiken van een andere kleur
- Onder de iconen staat de titel van die pagina

Op deze manier wordt het makkelijker voor klanten om ook andere functies in de app te gebruiken, zoals de Zoeken-pagina of de Kijken-pagina (die in de toekomst meer veel nieuwe tegels wordt uitgebreid!).
Android volgt later.

Opgeloste issues

De afgelopen periode zijn er ook een aantal issues opgelost in de app. De onderstaande issues zijn ook vaak genoemd door klanten:

Algemeen:
- Zoeken op serietitel (zoals Grey’s Anatomy) is sinds 9 mei mogelijk. Hier is geen app update voor nodig.

Android:
- In sommige gevallen kon de app ontzettend veel data (> 1 GB) gebruiken op de achtergrond. Opgelost in versie 6.1.
- Nadat er ongeveer 10 keer een nieuw item was gestart, werd er op sommige toestellen een “Sorry…” pagina getoond. De app moest
opnieuw opgestart worden om weer tv te kunnen kijken. Opgelost in versie 6.1.
- Bij het afspelen van opnames werd soms foutcode 500-REF-1338 getoond. Opgelost in versie 6.1
- Wanneer je verbonden bent met het Wi-Fi netwerk van een andere KPN klant, werd je ingelogd op dat account. Opgelost in versie 6.1

iOS:
- Knoppen voor geluid aan/geluid uit waren omgedraaid op de Chromecast. Opgelost in versie 6.1.
Reputatie 8
Badge +10
Zo, dat zijn flink wat verbeteringen, klasse..! 👍
Reputatie 2
Jammer dat je (nog) geen voorkeurszenders kan instellen.
Jammer dat je (nog) geen voorkeurszenders kan instellen.
Niet? Dat is dan wel jammer in de "glasvezel"app oude propositie kan dit wel in de vorm van een favorieten lijst. Dat is dan weer een misser op de Amino.

Verder lijken mij dit behoorlijk wat verbeteringen. Ik hoop dat iedereen er profijt van heeft.
Airplay ondersteuning...... kom op jongens dit is standaard voor iOS gebruikers, mensen verwachten dat dit werkt out of the box.
Reputatie 8
Badge +16

UPDATE: Oude iTV app op toestellen met iOS 9


Sinds vorige week kunnen klanten met een iPad de oude iTV app niet meer gebruiken (voor iPhones was dit al twee maanden het geval). De reden hiervoor is dat deze app nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. Maar om te zorgen dat klanten die gebruik maken van iOS 9 toch nog naar het WK kunnen kijken, kunnen deze vanaf woensdag 20 juni de app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.
Dank voor deze opheldering @Stephen - Telfort jammer voor de Apple gebruikers dat het maar tijdelijk is. De Android apps maken dus wel van een andere backend gebruik ondanks de app versie?

Reageer