beantwoord

iTV App vernieuwd

  • 3 april 2018
  • 236 reacties
  • 30840 keer bekeken


Toon het eerste bericht

236 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Als dit het geval is ben ik erg benieuwd hoe Telfort zich gaat verontschuldigen voor het feit dat ik, ondanks dat ik mijn abonnement netjes betaal, ik een aantal weken geen tv heb kunnen kijken.

Telfort zal zich ongetwijfeld willen verontschuldigen dat je een poosje geen TV kan kijken via deze gratis aanvullende dienst op je iPad.
Maar dit valt zoals gezegd niet onder de betaalde TV-dienst, je hebt een TV-ontvanger waarmee je wel TV kan kijken en daar betaal je je abonnementskosten voor.

NB. ik heb vanmiddag een update naar versie 6.0.1 gekregen van de app, wellicht werkt het nu beter..?
Ik heb inmiddels begrepen dat je voor een antwoord op dit probleem blijkbaar op het forum van KPN moet zijn (de logica ontgaat me waarom Telfort zijn eigen klanten over dit probleem geen indormatie geeft)?

Je moet er niet speciaal zijn, maar niets ten nadele van webcare of Telfort in het algemeen het doorgeven van nuttige info laat nog wel eens op zich wachten. Vandaar de tip om daar af en toe te kijken, omdat diverse diensten gelijkwaardig zijn, hooguit een ander kleurtje en naam.
Reputatie 1
Telfort zal zich ongetwijfeld willen verontschuldigen dat je een poosje geen TV kan kijken via deze gratis aanvullende dienst op je iPad.
Maar dit valt zoals gezegd niet onder de betaalde TV-dienst, je hebt een TV-ontvanger waarmee je wel TV kan kijken en daar betaal je je abonnementskosten voor.


Nogmaals; Natuurlijk zitten de kosten verdisconteerd in je maandelijkse kosten. Ze kunnen dit alleen domweg niet factureren want dan krijg je azijnzeikerds die dan zeggen dat ze geen app gebruiken en dus korting willen. En wat klinkt er nu lekkerder dan "Gratis". Iedere fool trapt erin. Maar ontwikkelaars zijn nu eenmaal dure jongens die geen pepernoten als loon willen.

Dit gezegd hebbende, ik heb geen update naar 6.0.1. mogen ervaren tot op heden en ook in de store staat de 6.0 nog als laatste versie.

Enlighten us all zou ik willen zeggen. 😃
Iets zegt mij dat die 6.0.1 update voor Android is en dat die voor ios zal volgen hoop ik dan voor die gebruikers.
Gecheckt in de playstore dus voor Android staat nu 6.0.1
Dubbel check in Itunes zie ik ook alleen 6.0(11 april 22:35)
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb op android ook de nieuwe update getest (6.0.1.).
Bij opnames lopen helaas beeld en geluid nog steeds niet gelijk en hapert het wat.
Live tv werkt nog wel steeds goed (net als versie 6.0.0.).

De oude versie er weer op gezet en deze draait perfect!
Opnames en live tv dik in orde.

Ik blijf voorlopig bij de oude versie 🙂
Reputatie 1
Badge
Wie heeft nog meer problemen met die geweldige nieuwe telfort app |:(
Lees de Gebruikersrecensies: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.telfort.mobile.android&hl=nl

geluid doet het beeld niet/vast lopen...

oude app werkte goed op Samsung Tab 9.6

Reputatie 1
Badge
Ik heb op android ook de nieuwe update getest (6.0.1.).
Bij opnames lopen helaas beeld en geluid nog steeds niet gelijk en hapert het wat.
Live tv werkt nog wel steeds goed (net als versie 6.0.0.).

De oude versie er weer op gezet en deze draait perfect!
Opnames en live tv dik in orde.

Ik blijf voorlopig bij de oude versie :)


waar staat de oude app te downloaden ?
Reputatie 8
Met dank aan @knorde (via eerdere bericht), de volgende link < HIER >

Instelling voor automatische updates onder Android wel uitschakelen, anders zit je alsnog snel erna weer op de laatste update. En omdat je de app handmatig installeert via een andere weg dan de gebruikelijke via Google Play, dat je daar tijdelijk even toestemming voor geeft, tot na de installatie.
Reputatie 1
Badge
Met dank aan @knorde (via eerdere bericht), de volgende link < HIER >

Instelling voor automatische updates onder Android wel uitschakelen, anders zit je alsnog snel erna weer op de laatste update. En omdat je de app handmatig installeert via een andere weg dan de gebruikelijke via Google Play, dat je daar tijdelijk even toestemming voor geeft, tot na de installatie.
Met dank aan @knorde (via eerdere bericht), de volgende link < HIER >

Instelling voor automatische updates onder Android wel uitschakelen, anders zit je alsnog snel erna weer op de laatste update. En omdat je de app handmatig installeert via een andere weg dan de gebruikelijke via Google Play, dat je daar tijdelijk even toestemming voor geeft, tot na de installatie.


yup.....tkx..draai nu weer de oude app.......
Reputatie 7
Badge +7
@knert en ben dover, vanochtend is de update voor iOS live gezet. Kunnen jullie die testen? Daar zijn al diverse bugfixes in gedaan! 😳
Reputatie 7
Badge +7
@fiberdordrecht, de update naar 6.0.1. op Android van 11 april heeft geen verbetering gebracht begrijp ik?
Reputatie 1
@knert en ben dover, vanochtend is de update voor iOS live gezet. Kunnen jullie die testen? Daar zijn al diverse bugfixes in gedaan! :$

Gedownload en hij start op! Eerste goede nieuws waarvoor dank! Ik zal nu gaan testen.

Eerlijk is eerlijk. Niet verwacht dat binnen een week er een update zou komen waarvoor hulde. (Dat moet dan ook gezegd worden).
Reputatie 1
Er zijn direct twee zaken die ik niet begrijp:

- je hebt nu nóg meer stappen nodig om iedere keer het kinderslot eraf te halen. Handiger zou zijn dat dit direct vanaf de hoofdpagina kon. Nu moet je minimaal 4 - 5 stappen bij langs. Onnodig.
- wat is de meerwaarde van casten? Ik kan op tv hetzelfde als op de app. Wie helpt mij met antwoord hierop?

Ik hoor het graag.
Reputatie 8
- wat is de meerwaarde van casten? Ik kan op tv hetzelfde als op de app.
Normaal voor bekijken programma's op een TV gebruik je een TV-ontvanger.
Om extra TV-ontvangers aan te sluiten kost je dat € 5,- p/mnd extra.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/extra-tvontvanger-bestellen-voor-interactieve-tv.htm
Een TV-ontvanger kun je uitsluitend alleen thuis gebruiken, waar je internet-abonnement actief is.

Bij glasvezel gaat het gebruik van extra TV-ontvangers niet van de normale internet bandbreedte af.

Hoewel er voor het gebruik van de app ook een maximum is in aantal, betaal je daar geen extra kosten voor. Elke app stream wordt afgetrokken van de beschikbare internet bandbreedte. Ook bij glasvezel.

De app is mobiel. Kun je ook op andere plekken gebruiken dan thuis om TV-programma's te bekijken. Zelfs in het buitenland. En aldaar naar een TV casten. Handig voor op je vakantie-adres.
Reputatie 2
Badge +3
Ondersteunt de iTV app Chromecast? 
In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast. 


Even benadrukken je hebt specifiek een Chromecast nodig wellicht dat een tv waar dit ingebouwd zit ook werkt maar met een standaard smart tv zal het dus blijkbaar niet werken.
Zijn er tv's met chromecast er in? Zou wel tof zijn. :8

Mijn eigen vraag maar beantwoorden: https://www.google.com/chromecast/built-in/tv/ 😉
Reputatie 8
Het was eerder toch ook niet gezegd dat het niet kon?
Alleen dat die opties in een TV als onderdeel van "Smart TV" opties (Android TV) waarschijnlijk meer kosten dan een losse Chromecast van Google. (Eerder bericht "hier").

Vergelijk eens wat de aanschafprijs is van een TV met "Smart TV opties" en Google TV en zonder de opties van Google TV. En dat afgezet tegen de mate van support m.b.t "upgrades" en dat het blijft werken.

In dat licht gezien, lees eens wat bijv. het TV-programma Radar eerder reeds heeft geconstateerd of elders de berichten die erover bekend zijn:
https://www.radarplus.nl/article/1069/Getest-SMART-TV
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=60&p=2419631

https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/grote-ergernis-koop-je-een-nieuwe-smart-tv-doen-de-apps-het-ineens-niet-meer

https://blog.iusmentis.com/2016/03/08/mag-mijn-smarttv-worden-verbeterd-door-dingen-uit-te-zetten/

https://tweakers.net/nieuws/118171/eerste-smart-tvs-van-philips-uit-2009-verliezen-smart-functionaliteit.html
Badge
probeer al 2 weken de nieuwe app te gebruiken maar heb alleen maar telkens de melding van "Sorry er ging iets fout "en dan moet je weer op de knop drukken waarna je dezelfde melding krijgt
Reputatie 8
Dan beter de oude maar weer gebruiken:
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-vernieuwd-2018-75201/index2.html#post618469
Badge
Maar hoe kom ik aan de oude , staat niet meer in de store
Reputatie 8
Vandaar dat ik je verwees naar een voorgaand bericht van @knorde met een directe link in diens bericht waar je die oude app kunt downloaden. ;)

De directe link waar je de oude app kunt downloaden:
https://apkpure.com/telfort-interactieve-tv/com.telfort.mobile.android/download/74-APK?from=details%2Fversion

Instelling voor automatische updates in de Android box wel uitschakelen, anders zit je alsnog snel erna weer op de laatste update. En omdat je de app handmatig installeert via een andere weg dan de gebruikelijke via Google Play, dat je daar tijdelijk even toestemming voor geeft, tot na de installatie.
Badge
sorry nieuwe bril bij specsevers halen.
Zoiets vermoede ik al maar kon nergens een link vinden.
Dank 😳
Reputatie 1
Een HELE domme vraag wellicht maar.....

Waar in hemelsnaam kan ik programma's opnemen vanuit de nieuwe app? Ik zoek me een ongeluk maar kan niets vinden.
Een HELE domme vraag wellicht maar.....

Waar in hemelsnaam kan ik programma's opnemen vanuit de nieuwe app? Ik zoek me een ongeluk maar kan niets vinden.


Zie de uitleg in het begin van dit topic:
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-vernieuwd-2018-75201/index1.html#post617633

Hoe kan ik opnemen in de app?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen in de app. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen.

Als je een opname inplant op je tv-ontvanger van een HD kanaal, kun je deze niet bekijken in de app.
Reputatie 1
Ik zie het. Thnx. :)

Helaas ook hier weer een misslag in gebruiksgemak:

- zet een dikke rode knop bij de gids achter ieder programma (opnemen vanuit de gids)
- waarom is het niet mogelijk om bij meerdere programma's niet de gehele serie op te nemen
Erg jammer ,, dat de nieuwe versie niet meer werkt,, op mijn tablet.. Gaan jullie hier nog wat aan doen?? Of moeten mensen maar gewoon een nieuwe aanschaffen.. Met de vereisten die jullie nu doordrukken.. Te belachelijk voor woorden.. Ik ben niet de enige in deze 😬

Reageer