beantwoord

iTV App vernieuwd

  • 3 april 2018
  • 236 reacties
  • 31020 keer bekeken


Toon het eerste bericht

236 reacties

Gelukkig niet zou ik bijna zeggen. Zitten misschien wel wat verbeter punten in maar niet veel.
Reputatie 8
Badge +10
Ik heb op zowel mijn Lenovo tablet (Mediatek SoC) en Lenovo phone (Qualcomm SoC) de nieuwe versie 6.2.0 geïnstalleerd en beiden werken zoals het hoort.
Het kan dus blijkbaar wel...
Reputatie 8
Badge +10
@erwin van nieuwenhuizen
Let wel op de je het automatisch updaten van de app uitzet! Anders zit je in no-time weer met de nieuwe versie.

'Officiëel' zou dat niet mogelijk moeten zijn want de app is niet in de Google Play Store gedownload en dus niet geregistreerd.
Maar inderdaad 'better safe then sorry'... 👍
Reputatie 3
Badge
Bedankt dikkedikkie. Ik kan zo geen bijzonderheden vinden waarom het niet zou kunnen werken. Dat is niet zo mooi natuurlijk. Ik denk dat het daarom goed is om toch dit uit te zetten bij de Technische Dienst. Zou je daarvoor toch jouw profiel zo volledig mogelijk willen invullen? Dan kunnen we op onderzoek naar het probleem. Nog even voor de zekerheid, het probleem speelt altijd en overal toch? Dus ook op je eigen netwerk?
Hallo Bart,

Dat ga ik niet doen.
Deze problemen zijn allang bekend bij Telfort.
Reputatie 6
Badge +4
Thank you knorde. Ik heb navraag gedaan voor je. Ik verwacht deze week nog een antwoord en dan hoor je het van mij.
@Bart - Telfort heb je toevallig al een update?
Ik heb een probleem dat als ik tv kijk mijn time-out van mijn telefoon na 2 minuten in werking gaat als ik het scherm niet aanraak.
Dit is vervelend. Na de ingestelde tijd moet ik mijn telefoon ontgrendelen of binnen de ingestelde tijd mijn telefoon aan raken.
Android.
Dat lijkt me inderdaad vervelend, klinkt als een software issue dat de app die time out niet onderdrukt. Maar wie weet heeft een andere gebruiker een goede tip het kan maar zo in de instellingen van de app zitten.
Reputatie 8
Badge +17
Knorde, met wat zoek werk is de vorige versie nog wel te vinden.
Wat een gouden tip zeg!
Apk van versie 5.6.2 gevonden en het werkt weer perfect op alle apparaten hier :D
Vrouw ook weer blij, heel erg bedankt :)
totdat die weer ge-update wordt 😉
Reputatie 6
Badge +4
Knorde, met wat zoek werk is de vorige versie nog wel te vinden.
Wat een gouden tip zeg!
Apk van versie 5.6.2 gevonden en het werkt weer perfect op alle apparaten hier :D
Vrouw ook weer blij, heel erg bedankt :)
totdat die weer ge-update wordt ;)
Ik was inderdaad net aan het kijken of je ook apps kan uitsluiten voor automatische updates.
Volgens mij is dat niet mogelijk zover ik nu kan zien haha.
Daar heb ik ook last van, een zwart scherm op me iPad die iOS 10.3.3 heeft. Wat irritant is dit zeg en als ik de app opnieuw wil downloaden krijg ik steeds een melding dat het niet kan en dan kan ik kiezen opnieuw of annuleren en ik kan op opnieuw blijven drukken maar er gebeurt niks.
TELFORT IK BAAL HIERVAN.
Badge
probeer al 2 weken de nieuwe app te gebruiken maar heb alleen maar telkens de melding van "Sorry er ging iets fout "en dan moet je weer op de knop drukken waarna je dezelfde melding krijgt
Reputatie 8
Dan beter de oude maar weer gebruiken:
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-vernieuwd-2018-75201/index2.html#post618469
Reputatie 1
kan ik dit ook gebruiken als ik nog een 'oud' abonnement heb? Lijkt me van wel ik betaal ook gewoon netjes voor alle diensten of niet?
Reputatie 6
Badge +4
Met dank aan tweakers.net de oplossing gevonden:
App openen in de Playstore (het scherm waar uninstall / open staat), rechts bovenaan de drie puntjes, 'enable auto update' uitvinken.

Overigens wil ik benadrukken dat ik graag de nieuwe versie gebruik, en bij wie dat goed werkt raad ik ook aan die te gebruiken. Dit is voor nu een fijne oplossing voor ons!
@knordeDat zou en in je telefoon instelbaar moeten zijn en in de Google playstore zelf.

Je had het zelf al gevonden
Reputatie 8
Om wat voor soort "oud" abonnement gaat het?
Alleen bij glasvezel oude propositie is een andere app beschikbaar.
Voor de rest deze die in de draad wordt benoemd.
Ik heb inmiddels begrepen dat je voor een antwoord op dit probleem blijkbaar op het forum van KPN moet zijn (de logica ontgaat me waarom Telfort zijn eigen klanten over dit probleem geen indormatie geeft). Daar wordt nu gesuggereerd dat de oplissing voor het probleem op iOS aparaten wellicht met de volgende update van mei (!!!!!) meegenomen wordt.

Als dit het geval is ben ik erg benieuwd hoe Telfort zich gaat verontschuldigen voor het feit dat ik, ondanks dat ik mijn abonnement netjes betaal, ik een aantal weken geen tv heb kunnen kijken.

Telfort moderator; klopt deze informatie?
Reputatie 1
@knert en ben dover, vanochtend is de update voor iOS live gezet. Kunnen jullie die testen? Daar zijn al diverse bugfixes in gedaan! :$

Gedownload en hij start op! Eerste goede nieuws waarvoor dank! Ik zal nu gaan testen.

Eerlijk is eerlijk. Niet verwacht dat binnen een week er een update zou komen waarvoor hulde. (Dat moet dan ook gezegd worden).
Reputatie 8
Badge +16

UPDATE



App update: 28 juni 2018

Versie: 6.1.1

Filteren van zenders
Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een
menu beschikbaar met de volgende opties:

  • Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
  • Buitenshuis beschikbaar: met dit filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
  • Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken.
Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken.
Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
  • TV Gids
  • Nu op TV
  • Mini TV Gids


Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.


Opgeloste issues
De afgelopen periode is er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd door klanten:

Android/iOS:
  • Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi).
  • Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.
Reputatie 1
Er zijn direct twee zaken die ik niet begrijp:

- je hebt nu nóg meer stappen nodig om iedere keer het kinderslot eraf te halen. Handiger zou zijn dat dit direct vanaf de hoofdpagina kon. Nu moet je minimaal 4 - 5 stappen bij langs. Onnodig.
- wat is de meerwaarde van casten? Ik kan op tv hetzelfde als op de app. Wie helpt mij met antwoord hierop?

Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Het gaat om een oud xmsnet abonnement (de zwarte AB) ik las later dat de itv app dan alleen op de tablet werkt klopt dat?
Reputatie 3
Badge
Hllo Telfort.

Waarom reageert er nooit iemand op een review in de play store. Wordt daar wel naar gekeken? Ik had in maart mijn onvrede al geuit maar daar hoor je niets op.
De ITV app krijgt een 2.9 . Super slecht.
Ook voor mij geldt "sorry er is iets fout gegaan met afspelen. Dit op Android 7.1, 8, 9 sinds de nieuwe ITV app. Tel maar na hoe lang het dus niet bruikbaar is.

Wanneer gaan jullie eens wat minder die KPN "lak aan de klant" mentaliteit aannemen en iets doen met wat de klant in dit geval aangeeft. Alles wordt er maar door gedrukt.

2 vragen dus: wanneer doet de app het weer
Waarom wordt er niets gedaan met reviews in de Playstore

Graag niet een afwimpel antwoord maar liever een inhoudelijke respons.

Voordat iemand gaat zeggen "de app is een extraatje blabla en je betaalt er niet voor. Mijn kosten voor het abonnement zijn omhoog gegaan dit jaar dus de ontwikkeling kosten zullen daar vast van wordt betaald ten dele.
Reputatie 1
Waarom werkt de Telfort iTV app (voor Android telefoons) niet voor glasvezel abonnees (zwarte afstandsbediening)? Ik betaal voldoende abonnementsgeld maar voel me een soort paria! Je zou verwachten dat met een moderne techniek als glasvezel alle extra's mogelijk zouden moeten zijn. Niet dus!!! Dit valt me zwaar tegen...
Reputatie 8
Badge +10

Als dit het geval is ben ik erg benieuwd hoe Telfort zich gaat verontschuldigen voor het feit dat ik, ondanks dat ik mijn abonnement netjes betaal, ik een aantal weken geen tv heb kunnen kijken.

Telfort zal zich ongetwijfeld willen verontschuldigen dat je een poosje geen TV kan kijken via deze gratis aanvullende dienst op je iPad.
Maar dit valt zoals gezegd niet onder de betaalde TV-dienst, je hebt een TV-ontvanger waarmee je wel TV kan kijken en daar betaal je je abonnementskosten voor.

NB. ik heb vanmiddag een update naar versie 6.0.1 gekregen van de app, wellicht werkt het nu beter..?
Reputatie 8
- wat is de meerwaarde van casten? Ik kan op tv hetzelfde als op de app.
Normaal voor bekijken programma's op een TV gebruik je een TV-ontvanger.
Om extra TV-ontvangers aan te sluiten kost je dat € 5,- p/mnd extra.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/extra-tvontvanger-bestellen-voor-interactieve-tv.htm
Een TV-ontvanger kun je uitsluitend alleen thuis gebruiken, waar je internet-abonnement actief is.

Bij glasvezel gaat het gebruik van extra TV-ontvangers niet van de normale internet bandbreedte af.

Hoewel er voor het gebruik van de app ook een maximum is in aantal, betaal je daar geen extra kosten voor. Elke app stream wordt afgetrokken van de beschikbare internet bandbreedte. Ook bij glasvezel.

De app is mobiel. Kun je ook op andere plekken gebruiken dan thuis om TV-programma's te bekijken. Zelfs in het buitenland. En aldaar naar een TV casten. Handig voor op je vakantie-adres.

Reageer