beantwoord

iTV App vernieuwd

• 3 april 2018
  • 236 reacties
  • 30835 keer bekeken

Toon het eerste bericht

236 reacties

Ondersteunt de iTV app Chromecast? 
In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast. 

Even benadrukken je hebt specifiek een Chromecast nodig wellicht dat een tv waar dit ingebouwd zit ook werkt maar met een standaard smart tv zal het dus blijkbaar niet werken.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb hier de tijdelijke oplossing voor mensen waarbij het niet werkt, de vorige versie van de app:
https://apkpure.com/telfort-interactieve-tv/com.telfort.mobile.android/download/74-APK?from=details%2Fversion

LET OP: Indien de nieuwste versie gewoon goed werkt is het aan te raden de nieuwste versie gewoon te behouden. Dit is puur een noodoplossing totdat de nieuwste app wel goed werkt bij de mensen waar het nu niet goed werkt (inclusief mijzelf). Het is aan te raden automatische updates uit te zetten voor deze app omdat hij anders na verloop van tijd automatisch weer update naar de nieuwste versie (App openen in de Playstore (het scherm waar uninstall / open staat), rechts bovenaan de drie puntjes, 'enable auto update' uitvinken).

Houdt er wel rekening mee dat downloaden op eigen risico is en dat ik niet aansprakelijk ben in welke vorm dan ook.
Wat een super langzame app is dit geworden. Gebruik hem iedere dag maar zooo langzaam en totaal onoverzichtelijk
Reputatie 2
Badge +3
Ondersteunt de iTV app Chromecast? 
In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast. 

Even benadrukken je hebt specifiek een Chromecast nodig wellicht dat een tv waar dit ingebouwd zit ook werkt maar met een standaard smart tv zal het dus blijkbaar niet werken.
Zijn er tv's met chromecast er in? Zou wel tof zijn. :8
Reputatie 8
Als er TV's zijn waar Chromecast mogelijk onderdeel uitmaakt van "Smart TV" opties (Android TV), betaal je daar voor die "Smart" opties in een TV relatief aanzienlijk meer voor, dan een losse Chromecast kost.
Reputatie 8
Badge +10
Ik cast vanaf mijn tablet en phone naar de smart-TV met één van de vele casting-apps uit de Play-Store, daar heb je helemaal geen Chromecast voor nodig...
Reputatie 8
Dat klopt, je hoeft niet "En" een Smart TV - "En" een Chromecast te hebben.
Maar met de aanschaf van een TV met "Smart TV" opties heb je daar toch ook voor moeten betalen?
Reputatie 8
Badge +10
Ik kan met de nieuwe iTV-online app overigens niet casten naar de TV, ik mis een cast-button.
Deze is blijkbaar alleen voor Chromecast gemaakt of zie ik iets over het hoofd..?
Volgens een reactie op het KPN forum werkt het inderdaad alleen met een Chromecast daarom dat deze term ook zo in de titel van die draad specifiek genoemd word.

Dus dat is nu hier dus ook bevestigd.
Reputatie 8
Badge +10
Volgens een reactie op het KPN forum werkt het inderdaad alleen met een Chromecast daarom dat deze term daarom ook zo in de titel van die draad specifiek genoemd word.
Oke, prima.
Ik gebruik het sowiewo niet... 😉
Ik heb een probleem dat als ik tv kijk mijn time-out van mijn telefoon na 2 minuten in werking gaat als ik het scherm niet aanraak.
Dit is vervelend. Na de ingestelde tijd moet ik mijn telefoon ontgrendelen of binnen de ingestelde tijd mijn telefoon aan raken.
Android.
Dat lijkt me inderdaad vervelend, klinkt als een software issue dat de app die time out niet onderdrukt. Maar wie weet heeft een andere gebruiker een goede tip het kan maar zo in de instellingen van de app zitten.
Reputatie 1
De nieuwe app werkt niet op iOS 10 en dus slecht geprogrammeerd.

-> Maak de app geschikt voor iOS9 en hoger. Al die onzin over grafische beperkingen ten spijt, de oude app werkte prima op deze iOS versies. Had die layout-technisch aangepast. Dan was je klaar.

Het probleem is dat klanten die in het bezit zijn van iOS 9 of 10 en waarbij de app ineens niet meer werkt nu niets meer kunnen. Ze betalen wel geld maar krijgen geen dienst er voor terug. Dus zorg er voor dat de oude app gewoon weer gebruikt kan worden en houd de testomgeving van de nieuwe app online totdat je geen klachten meer hebt. Want zoals jullie het nu oplossen is natuurlijk amateurwerk.

Gebruikersapparaat:
iPad 4, 64GB met ruim voldoende specs inzake grafische ondersteuning en iOS10.1.1

Dus, doe slim en zet de oude app weer online.
Beste Telfort, hoe vordert de oplossing voor het zwarte scherm probleem bij mensen met een Ipad/iOS10.3.3? Het is inmiddels toch al een flink aantal dagen geleden dat het probleem met de app bekend werd. Is er al zicht op een oplossing?

Helaas heb ik ook nog geen enkele reactie van een Telfort medewerker gezien (behalve dan dat het probleem bekend is). Het enige wat ik tot nu toe aan informatie gekregen heb is via een andere forumgebruiker die verwees naar het forum van KPN. Dit lijkt me toch niet iets waarvoor je als bedrijf naar het forum van een ander (zuster)bedrijf verwijst.

Graag een reactie a.u.b.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi ben dover en knert, er zijn nog geen ontwikkelingen te melden over het vraagstuk met iOs 10.3.3. Zodra we meer weten, zullen wij het antwoord uitbreiden en meer informatie daarin delen.
Reputatie 1
Dit probleem speelt al maanden en is ook al maanden bekend bij de 'ontwikkelaars'. Er wordt domweg niets mee gedaan want ze weten zelf niet eens waar het probleem zit afgezien van slecht programmeerwerk. Ik begrijp dat Wieger ook slechts een pion is maar het feit is en blijft dat we het moeten doen met deze zooi wat gewoon hartstikke buggy is.

Dus nogmaals: downgraden die handel zodat klanten weer tv kunnen kijken. Of plaats deze app naast de oude. Maar doe in ieder geval iets intelligents.
@knert maanden? Dus ook voor deze update of heb je aan de test meegedaan, want dat is dus het vreemde blijkbaar is de testfase niet breed genoeg wat betreft modellen uitgevoerd, deze problemen hadden in mijn ogen niet mogen voorkomen dat had in de testfase al opgelost moeten zijn.
Reputatie 1
Correct. Vanaf dag 1 al meegedaan als tester. Eerste melding al gemaakt in januari. Daarna nog een keer. Dus dat hele testgebeuren was een grote wassen neus klaarblijkelijk, mede gelet op de stortvloed aan negatieve recensies van eenzelfde aard sinds de update. Niet best.

Blijft over: ik en een hoop anderen kunnen géén tv meer kijken sinds de update. Je begrijpt dat dit geen dagen meer moet gaan duren. Oftewel, gooi die oude app weer online en zet deze nieuwe weer in de test en repair de flaws.
Inderdaad, ik ben bijna blij dat de glasvezel app (oude propositie) geen updates krijgt. Wel jammer dat we deze niet buitenshuis kunnen gebruiken, maar liever iets dat werkt dan helemaal niks.
Reputatie 1
Je kon met de oude app ook gewoon wereldwijd tv kijken. Gratis VPN app downloaden, NL kiezen en met 1 druk op de knop kon je itvonline wereldwijd bekijken.

Maar Telfort: Ons gezin wil weer gebruik maken van de diensten waarvoor we betalen. Vanavond gereed?
Je kon met de oude app ook gewoon wereldwijd tv kijken. Gratis VPN app downloaden, NL kiezen en met 1 druk op de knop kon je itvonline wereldwijd bekijken.

Maar Telfort: Ons gezin wil weer gebruik maken van de diensten waarvoor we betalen. Vanavond gereed?

Laat ik dan zeggen zonder hulpmiddelen, plus itv online is iets anders dan de glasvezel app die ik bedoel. Wil je meer dan 4 maanden in het buitenland kunnen kijken heb je ook nu een VPN nodig. Want deze nieuwe regelgeving of geoblock opheffing is echt maar voor kortdurend verblijf in het buitenland.
Reputatie 8
Badge +10

Met VPN kan dat uiteraard maar dat zit niet in de standaardmogelijkheden van de app zélf...

De app is overigens een gratis aanvullende dienst, je betaalt hier niets extra voor in je abonnementskosten.
Wat uiteraard niet wegneemt dat Telfort hierin een inspanningsverplichting heeft om een goedwerkende app aan te bieden.
Reputatie 1
Dat is correct. Echter, de oude app werkte ten minste bij iedereen en had weinig flaws. Aan de nieuwe heb ik, en een hoop anderen, niets dus als ik dan kon kiezen dan had ik graag weer de oude met vpn.

Uiteraard zitten er in je maandelijkse kosten ook de kosten voor de ontwikkeling van zo'n app. Alleen is het niet gespecificeerd op je rekening want dan krijg je natuurlijk weer een hoop klagers die geen app gebruiken en dus korting willen. En Telfort is uiteraard geen filantropische instelling die uit eigen zak zoiets bouwt. (Nou ja KPN dan).

Telfort was in januari al op de hoogte dat de app niet werkte op iOS 10.1.1. Nu 3 maanden verder en meerdere meldingen van mij en andere testers hebben ze er dus niets mee gedaan. Gevolg: eindeloze rijen gedupeerden. 1 Oplossing: de oude app weer online en de nieuwe weer in de test gooien. Maja, gezichtsverlies he 😉
1 Oplossing: de oude app weer online en de nieuwe weer in de test gooien. Maja, gezichtsverlies he ;)
Of de tijdens de test problemen gevende modellen die update niet laten doen. Dat gezichts verlies door deze update is er al zou ik geneigd zijn te zeggen. Maak dan een keuze neem niet alle modellen mee in de uitrol of wacht langer.
Ik heb inmiddels begrepen dat je voor een antwoord op dit probleem blijkbaar op het forum van KPN moet zijn (de logica ontgaat me waarom Telfort zijn eigen klanten over dit probleem geen indormatie geeft). Daar wordt nu gesuggereerd dat de oplissing voor het probleem op iOS aparaten wellicht met de volgende update van mei (!!!!!) meegenomen wordt.

Als dit het geval is ben ik erg benieuwd hoe Telfort zich gaat verontschuldigen voor het feit dat ik, ondanks dat ik mijn abonnement netjes betaal, ik een aantal weken geen tv heb kunnen kijken.

Telfort moderator; klopt deze informatie?

Reageer