beantwoord

iTV App vernieuwd

• 3 april 2018
  • 239 reacties
  • 31301 keer bekeken

Toon het eerste bericht

239 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Ik kan met de nieuwe iTV-online app overigens niet casten naar de TV, ik mis een cast-button.
Deze is blijkbaar alleen voor Chromecast gemaakt of zie ik iets over het hoofd..?
Reputatie 8
Badge +11
Ik had het inderdaad over deze versie, 6.2. Dat lijkt deze iets vertraagd. Dat is jammer. Het is nog meer balen dat de nieuwste versie ook nog steeds niet werkt. Het casten werkt dus wel, dat is fijn. Mocht je nog bedenken, dan geven we jouw situatie nog graag door aan de Technische Dienst. We horen het dan wel.
Het valt me op dat bij IOS tot versie 10 terug gaat wat eind 2016 begin 2017 is gelanceerd. Terwijl voor Android 4.3 al goed zou zijn wat uit 2013 stamt. Nu weet ik dat er zelfs nu nog Android apparaten op de markt zijn zelfs nieuw met hooguit versie 4.3.

Wat ik me nu afvraag hoe goed zal de app presteren op een tablet of telefoon uit 2013 ongeacht of er ios of android op staat op technisch gebied of is daar dan toch rekening mee gehouden.
Reputatie 8
Badge +10
Alleen bovenstaand? Maar de app werkt überhaupt niet eens?
Geen fixes voor diegene waarbij de app totaal onbruikbaar is geworden?

Klopt, er wordt gewerkt aan fixes van de nieuwe app, die uiterlijk einde van de maand worden toegepast. Ik kan specifiek navraag doen voor het probleem dat je meldt, dat is wel zo fijn lijkt me. Als je dat wilt, heb ik wat meer informatie van je nodig.

Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen, in ieder geval met je postcode, huisnummer en klantnummer?
Daarnaast wil ik graag zeker weten welke versie van Android en de iTV app je nu gebruikt, en welk merk en type apparaat je dit op merkt. Ik begreep dat je de foutmelding "sorry er is iets fout gegaan met afspelen" te zien krijgt in de nieuwe versie van de app? Is dit alleen op bepaalde, of op alle zenders? Werken bepaalde functies wel met de nieuwe app of echt helemaal niets?
Reputatie 6
Badge +4
Het valt me op dat bij IOS tot versie 10 terug gaat wat eind 2016 begin 2017 is gelanceerd. Terwijl voor Android 4.3 al goed zou zijn wat uit 2013 stamt. Nu weet ik dat er zelfs nu nog Android apparaten op de markt zijn zelfs nieuw met hooguit versie 4.3.

Wat ik me nu afvraag hoe goed zal de app presteren op een tablet of telefoon uit 2013 ongeacht of er ios of android op staat op technisch gebied of is daar dan toch rekening mee gehouden.

Ik heb wel het idee dat de app erg zwaar is (veel zwaarder dan de oude versie).
De app is eigenlijk te zwaar voor deze apparaten:
SAMSUNG GALAXY TAB A 7.0 (2016) WI-FI SM-T280
SAMSUNG GALAXY TAB 3 8.0 SM-T310

Ok de SAMSUNG GALAXY TAB 3 8.0 SM-T310 is al vrij verouderd maar de SAMSUNG GALAXY TAB A 7.0 (2016) WI-FI SM-T280 is nog geen jaar oud. De oude app draaide vloeiend op beide apparaten en de nieuwe app is heel erg zwaar voor de tablets ondanks dat ik de kwaliteit op laag heb gezet.

Is er een optie om (al dan niet tijdelijk) naar de oude versie te gaan, vrouwlief is door het gestotter niet blij met de update en zit de hele tijd tegen mij te zeuren dat ze geen fatsoenlijk tv meer kan kijken op de tablet. Ik hoop ook dat meerdere dit ervaren zodat er een oorzaak kan worden gevonden, al denk ik dat je met de nieuwe app gewoon veel snellere hardware nodig hebt dan eerst 🙂
Reputatie 3
Badge
Ik had het inderdaad over deze versie, 6.2. Dat lijkt deze iets vertraagd. Dat is jammer. Het is nog meer balen dat de nieuwste versie ook nog steeds niet werkt. Het casten werkt dus wel, dat is fijn. Mocht je nog bedenken, dan geven we jouw situatie nog graag door aan de Technische Dienst. We horen het dan wel.
Nee bedankt. Kijk even in de play store en hier op het forum voorbeelden genoeg.
Volgens een reactie op het KPN forum werkt het inderdaad alleen met een Chromecast daarom dat deze term ook zo in de titel van die draad specifiek genoemd word.

Dus dat is nu hier dus ook bevestigd.
Reputatie 8
Badge +10
Volgens een reactie op het KPN forum werkt het inderdaad alleen met een Chromecast daarom dat deze term daarom ook zo in de titel van die draad specifiek genoemd word.
Oke, prima.
Ik gebruik het sowiewo niet... 😉
..........en zit de hele tijd tegen mij te zeuren dat ze geen fatsoenlijk tv meer kan kijken op de tablet........

Dat stopt vanzelf....
En gaat dan over in de vraag om een nieuwe tablet. :)
Of ze haalt/besteld 'm zelf..:D
Reputatie 6
Badge +4

UPDATE

App update: 28 juni 2018

Versie: 6.1.1

Filteren van zenders
Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een
menu beschikbaar met de volgende opties:

• Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
  • Buitenshuis beschikbaar: met dit filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt afspelen
  • Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken.
Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken.
Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
  • TV Gids
  • Nu op TV
  • Mini TV Gids

Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.

Opgeloste issues
De afgelopen periode is er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd door klanten:

Android/iOS:
  • Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi).
  • Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.

Ik zie niets staan over het stilstaande beeld/bufferen/zwart beeld. En de rest wat allemaal niet werkt.

Hier ben ik ook wel even benieuwd naar, is hier al aan gewerkt of gaat daar nog aan gewerkt worden? Zelfs op een Motorola Moto G5s Plus (van mijn schoonvader) hetzelfde probleem. Heb nu overal de oude app erop staan waardoor het allemaal weer prima werkt maar het zou leuker zijn als de nieuwe app gebruikt kan worden 🙂
Reputatie 7
Badge +7
@knert en ben dover, vanochtend is de update voor iOS live gezet. Kunnen jullie die testen? Daar zijn al diverse bugfixes in gedaan! 😳
Reputatie 7
Badge +7
@fiberdordrecht, de update naar 6.0.1. op Android van 11 april heeft geen verbetering gebracht begrijp ik?
Reputatie 6
Badge +4
..........en zit de hele tijd tegen mij te zeuren dat ze geen fatsoenlijk tv meer kan kijken op de tablet........

Dat stopt vanzelf....
En gaat dan over in de vraag om een nieuwe tablet. :)
Of ze haalt/besteld 'm zelf..:D
Haha, deze is nog geen jaar oud dus dat zal ze denk ik niet snel doen omdat ze nogal iemand van de centen is :P
Of jij krijgt de tablet en zij confisqueert de tv :PDat vind ik een minder goed idee haha :P

Maar toch vind ik het wel jammer dat de app zoveel zwaarder is geworden. Het is natuurlijk mooi en ik snap dat je met de tijd mee moet maar het is niet echt gebouwd op de budget tablets. Dat is gewoon jammer omdat Telfort een budget provider is en er met mij vast en zeker meer mensen zijn die hetzelfde ervaren.

Het is ook best vreemd dat het alleen bij opnames is en niet bij live tv kijken. Maar daarnaast merk je dat de app heel veel zwaarder is dan de vorige. Voor een tablet van 2013 snap ik dan nog dat het een keer ophoudt maar voor een tablet van nog geen jaar oud vind ik het gewoon jammer, vooral omdat de oude app enorm soepel werkte op dezelfde tablets.
Reputatie 1
Vandaag vol verwachting de nieuwe app geïnstalleerd maar helaas, nog steeds alleen NPO 1 2 en 3..

Reageer