Sticky beantwoord

iTV App vernieuwd (2018)

Jurgen - Telfort
Badge +11

Vandaag, dinsdag 3 april 2018, is de nieuwe iTV app gelanceerd. De nieuwe iTV app heeft een compleet nieuw uiterlijk en ook nog een aantal nieuwe functionaliteiten. In dit topic zetten we de nieuwe functionaliteiten op een rij en beantwoorden wij vragen over de nieuwe iTV app.

Het belangrijkste op een rijtje

Nieuwe navigatie
Met de nieuwe navigatie onder in de app heb je toegang tot alle opties. Hier zie je:
  • Startpagina: programma's die nu en straks op tv zijn
  • Zoeken: vind direct het programma dat je zoekt
  • Kijken: kijk live tv of bekijk de tv-gids
  • Mijn profiel: opnames bekijken en instellingen wijzigen

TV Gids en minigids
Bekijk per zender de programmering. Ook handig:
  • Druk bovenin op het gidssymbooltje en je ziet wat er op dit moment op andere kanalen is
  • Druk op een kanaal op je scherm om de hele programmering voor dat kanaal te zien
  • Schuif met 1 vinger over de tijdlijn om te zien wat er op een ander tijdstip op tv komt
  • Programma's 7 dagen terugkijken vanuit de gids

Zoeken
Via de zoekfunctie kun je zoeken op een specifiek kanaal of op een programma, film of serie. Een paar tips:
  • Resultaten worden per categorie getoond (tv-zenders, films, series)
  • Je kunt ook zoeken op een deel van de naam van een programma, film of serie
  • Je kunt je zoekgeschiedenis verwijderen door op de knop 'Recente zoekgeschiedenis verwijderen' te drukken

Kijk op groot scherm
Als je thuis een Chromecast hebt, kijk je eenvoudig programma's, films en series op een groot scherm. Bijvoorbeeld op je tv.
  • Druk rechtsbovenin op het Chromecast-symbool en kijk je favoriete programma, film of serie op een groot scherm
  • Tip: Zorg voor een goede internetverbinding, zodat het beeld niet gaat haperen
icon

Beste antwoord door Stephen - Telfort 3 april 2018, 17:14

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken. Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 4.3 gebruiken.

Ondersteunt de iTV app Chromecast?
In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

Wordt Airplay ondersteund?
Airplay wordt op dit moment niet ondersteund.

TV Kijken

Tijdens het TV kijken zie ik alleen zwart beeld en geluid. Wat moet ik doen?
Dit betekent waarschijnlijk dat je internetverbinding niet meewerkt of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.

Tijdens het TV kijken loopt het beeld vast
Dit betekent waarschijnlijk dat je internetverbinding niet meewerkt of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.

Kan ik Live TV pauzeren?
Nee. Live tv pauzeer je alleen op een tv-ontvanger.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Begin Gemist heb je alleen op je tv en niet in de app. Je kunt wel tot 7 dagen geleden terugkijken, maar alleen als het programma is afgelopen.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Dat kan twee redenen hebben:
- 1) De zender is alleen te bekijken via je tv-ontvanger. Je vindt de zenders dan wel in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. In dat geval lees je: “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.
- 2) De zender is alleen thuis te bekijken. In dat geval heeft Telfort de rechten niet om de zender onderweg te tonen. In dat geval lees je: “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.
In beide gevallen zie je in de app een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja, dat kan. Ondertiteling zet je aan in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar? Ja.
De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en herken je aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Inloggen en Verbinding

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.

Tip! Wanneer je de Interactieve TV (web-)app op je thuisnetwerk gebruikt, word je automatisch ingelogd. Voor gebruik buiten je thuisnetwerk moet je nog wel je pincode invoeren.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Je vindt je abonnementsnummer in de bijlage van de bevestigingsbrief of -mail waarin onder andere de opleverdatum van je abonnement is vermeld.
Heb je de brief of mail met het abonnementsnummer niet meer? Zoek je abonnementsnummer dan op in Mijn Telfort:
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Kies voor het tabblad 'Thuis'
3. Klik op 'Instellingen'.
4. Klik op 'TV-pincodes'.
5. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.

Je pincode staat in de bijlage van de bevestigingsmail of -brief. Heb je de pincode al een keer gewijzigd, of heb je de bevestiging niet meer? Dan kan je een nieuwe pincode aanmaken in Mijn Telfort.
2. Klik op 'instellingen'.
3. Klik op ' pincode' herstellen.

Let op!
Als je de pincode wijzigt in Mijn Telfort, dan geldt de nieuwe pincode voor het (opnieuw) activeren van de tv-ontvanger, je betaalpincode en je kinderslotpincode.

Ik zie een foutmelding bij het inloggen
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

- 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
- 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

Zie je geen foutmelding, of een andere foutmelding dan hierboven vermeld? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Pincode en betaalcode, hoe zit dit precies?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin je abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Naast de pincode heb je ook een betaalcode. De betaalcode is gelijk aan de pincode uit de brief, tenzij je deze zelf hebt aangepast op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Pincode instellingen.
De pincode gebruik je als je wilt inloggen met je abonnementsnummer. De betaalcode gebruik je om programma’s met Kinderslot te ontgrendelen.

Hoe werkt het Kinderslot?
De Interactieve TV app neemt de Kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is Kinderslot ook actief op de Interactieve TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met Kinderslot te klikken en de betaalcode in te voeren. Je schakelt hiermee Kinderslot uit voor de gehele sessie. Dit betekent dat Kinderslot is uitgeschakeld totdat je de app volledig afsluit.
Je kunt Kinderslot ook tijdelijk uitschakelen in het Instellingen menu. Dit doe je in Mijn profielInstellingenKinderslot in de navigatiebalk onderin. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je betaalcode in.
Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Kinderslot.

Maakt het uit of ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk of niet?
Dit hangt af van wat je wilt bekijken. Niet alle zenders kunnen buitenshuis bekeken worden. Dit is afhankelijk van de rechten die zijn vrijgegeven door de zender. Deze rechten zijn van toepassing op live TV kijken, opnames bekijken en 7 dagen terugkijken.

Met hoeveel mensen kan de Interactieve TV app tegelijkertijd gebruikt worden?
Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd TV kijken, en dat is buitenhuis maar met 2.

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Kan ik video's die ik via mijn tv-ontvanger heb besteld ook kijken op de Interactieve TV app?
Ja, je kunt video's en gemiste programma's zowel op de tv-ontvanger als via de app bekijken.
Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger

TV Gids

Wat kan ik vinden in de TV Gids?
De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.
Het kan zijn dat voor toekomstige programma’s de programma-informatie nog niet beschikbaar is. Wij zijn afhankelijk van de programma aanbieders wanneer deze informatie beschikbaar komt.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is ook nog niet mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

7 Dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het kan voorkomen dat een programma eerder begint dan de starttijd. Daarom wordt het opnemen van het programma altijd 5 minuten eerder gestart. Hierdoor kan het gebeuren dat je eerst naar een ander programma kijkt of naar de reclames.

Opnames

Hoe kan ik opnemen in de app?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen in de app. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen.

Als je een opname inplant op je tv-ontvanger van een HD kanaal, kun je deze niet bekijken in de app.

Van welke zenders kan ik opnames bekijken?
Je kunt van ongeveer 60 kanalen opnames in de app bekijken. Dit zijn de kanalen die het meest bekeken worden in de app. Opnames zijn alleen beschikbaar voor kanalen in normale (SD) kwaliteit. Dit betekent dat als je een opname maakt van een HD kanaal op je tv ontvanger, je deze niet terug kunt kijken in de app.
Wanneer je onderweg bent, kun je niet van alle zenders de opnames bekijken. Kijk voor meer informatie over de beschikbaarheid van zenders bij het kopje “TV Kijken”.

Interactieve TV onderweg

Is de Interactieve TV app ook in het buitenland te gebruiken?
Ja, de app is in alle landen van de EU te gebruiken. Vandaar dat we toestemming vragen om je locatie met de iTV app te delen. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

In de Interactieve TV app krijg ik de melding dat kijken over 3G/4G is uitgeschakeld. Wat betekent dit en wat moet ik nu doen?
De Interactieve TV app controleert of je tv gaat kijken via Wi-Fi of via het mobiele 3G/4G netwerk. Als kijken over 3G/4G is uitgeschakeld, zie je een melding in de app. Via deze melding kun je eenvoudig kijken over 3G/4G inschakelen door op ‘Instellingen’ te klikken. Je kunt ook naar deze pagina navigeren door naar de Profiel-pagina te gaan en daar te kiezen voor Instellingen.

Bekijk reactie

74 Reacties

Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV app te kunnen gebruiken?
Gebruik je een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken. Gebruik je een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 4.3 gebruiken.

Ondersteunt de iTV app Chromecast?
In de nieuwe iTV app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de iTV app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kun je verbinding maken met de Chromecast.

Wordt Airplay ondersteund?
Airplay wordt op dit moment niet ondersteund.

TV Kijken

Tijdens het TV kijken zie ik alleen zwart beeld en geluid. Wat moet ik doen?

Tijdens het TV kijken loopt het beeld vast

Kan ik Live TV pauzeren?
Nee. Live tv pauzeer je alleen op een tv-ontvanger.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?
Begin Gemist heb je alleen op je tv en niet in de app. Je kunt wel tot 7 dagen geleden terugkijken, maar alleen als het programma is afgelopen.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Interactieve TV app?
Dat kan twee redenen hebben:
- 1) De zender is alleen te bekijken via je tv-ontvanger. Je vindt de zenders dan wel in de app zodat je de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. In dat geval lees je: “Deze zender kun je alleen bekijken op de tv-ontvanger”.
- 2) De zender is alleen thuis te bekijken. In dat geval heeft Telfort de rechten niet om de zender onderweg te tonen. In dat geval lees je: “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.
In beide gevallen zie je in de app een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?
Ja, dat kan. Ondertiteling zet je aan in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kun je de ondertiteling inschakelen. Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar? Ja.
De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en herken je aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Inloggen en Verbinding

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.

Tip! Wanneer je de Interactieve TV (web-)app op je thuisnetwerk gebruikt, word je automatisch ingelogd. Voor gebruik buiten je thuisnetwerk moet je nog wel je pincode invoeren.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?
Je vindt je abonnementsnummer in de bijlage van de bevestigingsbrief of -mail waarin onder andere de opleverdatum van je abonnement is vermeld.
Heb je de brief of mail met het abonnementsnummer niet meer? Zoek je abonnementsnummer dan op in Mijn Telfort:
2. Kies voor het tabblad 'Thuis'
3. Klik op 'Instellingen'.
4. Klik op 'TV-pincodes'.
5. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.

Je pincode staat in de bijlage van de bevestigingsmail of -brief. Heb je de pincode al een keer gewijzigd, of heb je de bevestiging niet meer? Dan kan je een nieuwe pincode aanmaken in Mijn Telfort.
2. Klik op 'instellingen'.
3. Klik op ' pincode' herstellen.

Let op!
Als je de pincode wijzigt in Mijn Telfort, dan geldt de nieuwe pincode voor het (opnieuw) activeren van de tv-ontvanger, je betaalpincode en je kinderslotpincode.

Ik zie een foutmelding bij het inloggen
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je zou de volgende foutcodes kunnen zien:

- 403-3161: Je hebt meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
- 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

Zie je geen foutmelding, of een andere foutmelding dan hierboven vermeld? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Pincode en betaalcode, hoe zit dit precies?
Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen waarin je abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.
Naast de pincode heb je ook een betaalcode. De betaalcode is gelijk aan de pincode uit de brief, tenzij je deze zelf hebt aangepast op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Pincode instellingen.
De pincode gebruik je als je wilt inloggen met je abonnementsnummer. De betaalcode gebruik je om programma’s met Kinderslot te ontgrendelen.

Hoe werkt het Kinderslot?
De Interactieve TV app neemt de Kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heb je het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is Kinderslot ook actief op de Interactieve TV app. Je kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met Kinderslot te klikken en de betaalcode in te voeren. Je schakelt hiermee Kinderslot uit voor de gehele sessie. Dit betekent dat Kinderslot is uitgeschakeld totdat je de app volledig afsluit.
Je kunt Kinderslot ook tijdelijk uitschakelen in het Instellingen menu. Dit doe je in Mijn profielInstellingenKinderslot in de navigatiebalk onderin. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer je betaalcode in.
Als je de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doe je dat op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Kinderslot.

Maakt het uit of ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk of niet?
Dit hangt af van wat je wilt bekijken. Niet alle zenders kunnen buitenshuis bekeken worden. Dit is afhankelijk van de rechten die zijn vrijgegeven door de zender. Deze rechten zijn van toepassing op live TV kijken, opnames bekijken en 7 dagen terugkijken.

Met hoeveel mensen kan de Interactieve TV app tegelijkertijd gebruikt worden?
Als je verbonden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd TV kijken, en dat is buitenhuis maar met 2.

Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?
On Demand wil zeggen dat je de video kunt bekijken wanneer je maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?
Op de startpagina van de Interactieve TV app en website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Daarnaast kun je een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als je het Pluspakket hebt, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Kan ik video's die ik via mijn tv-ontvanger heb besteld ook kijken op de Interactieve TV app?
Ja, je kunt video's en gemiste programma's zowel op de tv-ontvanger als via de app bekijken.
Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

Kan ik ook video’s huren via de app?
Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger

TV Gids

Wat kan ik vinden in de TV Gids?
De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.
Het kan zijn dat voor toekomstige programma’s de programma-informatie nog niet beschikbaar is. Wij zijn afhankelijk van de programma aanbieders wanneer deze informatie beschikbaar komt.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de Interactieve TV app zien?
Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app. Het is ook nog niet mogelijk om favoriete kanalen in te stellen in de Interactieve TV app.

7 Dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?
Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?
Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

Waarom begint het programma niet meteen?
Het kan voorkomen dat een programma eerder begint dan de starttijd. Daarom wordt het opnemen van het programma altijd 5 minuten eerder gestart. Hierdoor kan het gebeuren dat je eerst naar een ander programma kijkt of naar de reclames.

Opnames

Hoe kan ik opnemen in de app?
Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen in de app. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen.

Als je een opname inplant op je tv-ontvanger van een HD kanaal, kun je deze niet bekijken in de app.

Van welke zenders kan ik opnames bekijken?
Je kunt van ongeveer 60 kanalen opnames in de app bekijken. Dit zijn de kanalen die het meest bekeken worden in de app. Opnames zijn alleen beschikbaar voor kanalen in normale (SD) kwaliteit. Dit betekent dat als je een opname maakt van een HD kanaal op je tv ontvanger, je deze niet terug kunt kijken in de app.
Wanneer je onderweg bent, kun je niet van alle zenders de opnames bekijken. Kijk voor meer informatie over de beschikbaarheid van zenders bij het kopje “TV Kijken”.

Interactieve TV onderweg

Is de Interactieve TV app ook in het buitenland te gebruiken?
Ja, de app is in alle landen van de EU te gebruiken. Vandaar dat we toestemming vragen om je locatie met de iTV app te delen. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van je apparaat plaats. Je locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

In de Interactieve TV app krijg ik de melding dat kijken over 3G/4G is uitgeschakeld. Wat betekent dit en wat moet ik nu doen?
De Interactieve TV app controleert of je tv gaat kijken via Wi-Fi of via het mobiele 3G/4G netwerk. Als kijken over 3G/4G is uitgeschakeld, zie je een melding in de app. Via deze melding kun je eenvoudig kijken over 3G/4G inschakelen door op ‘Instellingen’ te klikken. Je kunt ook naar deze pagina navigeren door naar de Profiel-pagina te gaan en daar te kiezen voor Instellingen.
sanne.pesant
De app ziet er mooi uit maar ik kan nergens meer series vinden van het pluspakket? In de oude app kon ik die zo vinden was het veel duidelijker en nu zie ik alleen films en kinderfilms uit het pluspakket.... staat dit ergens aangegeven?
knorde
Reputatie 4
Badge +4
De app ziet er inderdaad zeer mooi uit. Echter stottert hij best wel erg bij ons op beide tablets en beide telefoons. We hadden eerst bij 1 tablet geupdate en toen we daar merkte dat hij stotterde gingen we op de andere tablet testen. Daar deed hij het perfect, echter bleek daar nog de oude itv app op te staan. Na updaten naar de nieuwe versie ook alleen maar gestotter.

We hebben de volgende hardware:
SAMSUNG GALAXY TAB A 7.0 (2016) WI-FI SM-T280
SAMSUNG GALAXY TAB 3 8.0 SM-T310
Huawei P9 Lite (2x)

We hebben 1 tablet gereset om mogelijke andere problemen uit te sluiten, helaas zelfde probleem. Zijn er nog minimale eisen aan de nieuwe nieuwe app, en is er een mogelijkheid om de oude app (al dan niet tijdelijk) weer terug te krijgen?

Ik heb het glasvezel 200/200 abonnement en ik heb voor de zekerheid ook speedtesten gedraaid op dat moment. Gewoon volle bak. Aan het internet ligt het dus niet :)

EDIT

Ik heb zojuist weer getest en alles draait nu wel perfect, ik weet niet of er wat veranderd is in tegenstelling tot gisterenavond maar ik zal vanavond nogmaals testen en ik laat de bevindingen weten.
knorde
Reputatie 4
Badge +4
Nog even een aanvulling op bovenstaande reactie van mij:

Bij het testen is gebleken dat het ligt aan opnames bekijken. Live tv werkt prima maar opnames stotteren (uitvoerig meerdere malen getest op meerdere apparaten). Willen andere mensen dit ook eens testen, ik ben benieuwd of het alleen bij mij is of niet?
Timmy_01
Reputatie 1
Zowel live àls terugkijken krijg ik zonder haperen op mijn mobiel.

Goed om te weten:
- Ik heb hier een zeer goede 4G ontvangst.
- Ik heb de beeldkwaliteit op laag gezet.
4soulshine
Reputatie 1
Ipad 4 effen grijs/zwart scherm.

Helaas heb ik minder goede ervaringen met versie 6.0 Tot eergisteren liep versie 5.6.2 feilloos.
betreft ipad 4 model: MD513FD/A iOS 10.3.3

De beta via testflight werkte ook al niet trouwens. Dat heb ik op mijn iphone 5 ook als feedback terug gestuurd. Via de iphone, omdat ik op de ipad niet verder kom dan een zwart scherm.

Gister backup gemaakt van de ipad en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit gaf het zelfde resultaat. Ik tik de app aan, het scherm wordt grijs/zwart (iets lichter dan wanneer de ipad uit is) boven in het scherm blijven wel de batterij, de tijd en de wifi waaier zichtbaar. er gebeurd verder niets. na enige tijd wordt de ipad gelockt en gaat het scherm op zwart. In de instellingen van de ipad waar de crash rapporten komen te staan is ook niets zichtbaar. de app crasht blijkbaar niet. Het lijkt eerder dat deze überhaupt niet opstart.

Help!

terug naar 5.6.2 niet mogelijk. Ik kon onder aankopen alleen de 5.6.2 versie voor iphone downloaden. Deze draai ik nu op de ipad 2x de grootte, maar het is behelpen. :(

update: Helaas werkt de 5.6.2 iphone versie ook niet meer. Ik krijg de melding: er is een nieuwe app beschikbaar etc...
mandy
Reputatie 4
Badge +4
Vraagje......als je de oude versie hebt, krijg je dan een melding van een update?
Of moet je de app opnieuw installeren?
Galdor68
Het valt me op dat bij IOS tot versie 10 terug gaat wat eind 2016 begin 2017 is gelanceerd. Terwijl voor Android 4.3 al goed zou zijn wat uit 2013 stamt. Nu weet ik dat er zelfs nu nog Android apparaten op de markt zijn zelfs nieuw met hooguit versie 4.3.

Wat ik me nu afvraag hoe goed zal de app presteren op een tablet of telefoon uit 2013 ongeacht of er ios of android op staat op technisch gebied of is daar dan toch rekening mee gehouden.
knorde
Reputatie 4
Badge +4
Galdor68 schreef:

Het valt me op dat bij IOS tot versie 10 terug gaat wat eind 2016 begin 2017 is gelanceerd. Terwijl voor Android 4.3 al goed zou zijn wat uit 2013 stamt. Nu weet ik dat er zelfs nu nog Android apparaten op de markt zijn zelfs nieuw met hooguit versie 4.3.

Wat ik me nu afvraag hoe goed zal de app presteren op een tablet of telefoon uit 2013 ongeacht of er ios of android op staat op technisch gebied of is daar dan toch rekening mee gehouden.

Ik heb wel het idee dat de app erg zwaar is (veel zwaarder dan de oude versie).
De app is eigenlijk te zwaar voor deze apparaten:
SAMSUNG GALAXY TAB A 7.0 (2016) WI-FI SM-T280
SAMSUNG GALAXY TAB 3 8.0 SM-T310

Ok de SAMSUNG GALAXY TAB 3 8.0 SM-T310 is al vrij verouderd maar de SAMSUNG GALAXY TAB A 7.0 (2016) WI-FI SM-T280 is nog geen jaar oud. De oude app draaide vloeiend op beide apparaten en de nieuwe app is heel erg zwaar voor de tablets ondanks dat ik de kwaliteit op laag heb gezet.

Is er een optie om (al dan niet tijdelijk) naar de oude versie te gaan, vrouwlief is door het gestotter niet blij met de update en zit de hele tijd tegen mij te zeuren dat ze geen fatsoenlijk tv meer kan kijken op de tablet. Ik hoop ook dat meerdere dit ervaren zodat er een oorzaak kan worden gevonden, al denk ik dat je met de nieuwe app gewoon veel snellere hardware nodig hebt dan eerst :)
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
..........en zit de hele tijd tegen mij te zeuren dat ze geen fatsoenlijk tv meer kan kijken op de tablet........

Dat stopt vanzelf....
En gaat dan over in de vraag om een nieuwe tablet. :)
Of ze haalt/besteld 'm zelf..:D
GJC
Reputatie 7
Badge +10
Of jij krijgt de tablet en zij confisqueert de tv :P
knorde
Reputatie 4
Badge +4
nelly jacoba schreef:

..........en zit de hele tijd tegen mij te zeuren dat ze geen fatsoenlijk tv meer kan kijken op de tablet........

Dat stopt vanzelf....
En gaat dan over in de vraag om een nieuwe tablet. :)
Of ze haalt/besteld 'm zelf..:D

Haha, deze is nog geen jaar oud dus dat zal ze denk ik niet snel doen omdat ze nogal iemand van de centen is :P
GJC schreef:

Of jij krijgt de tablet en zij confisqueert de tv :P

Dat vind ik een minder goed idee haha :P

Maar toch vind ik het wel jammer dat de app zoveel zwaarder is geworden. Het is natuurlijk mooi en ik snap dat je met de tijd mee moet maar het is niet echt gebouwd op de budget tablets. Dat is gewoon jammer omdat Telfort een budget provider is en er met mij vast en zeker meer mensen zijn die hetzelfde ervaren.

Het is ook best vreemd dat het alleen bij opnames is en niet bij live tv kijken. Maar daarnaast merk je dat de app heel veel zwaarder is dan de vorige. Voor een tablet van 2013 snap ik dan nog dat het een keer ophoudt maar voor een tablet van nog geen jaar oud vind ik het gewoon jammer, vooral omdat de oude app enorm soepel werkte op dezelfde tablets.
Galdor68
Knorde, met wat zoek werk is de vorige versie nog wel te vinden.

Ik had dit met een andere onlangs uitgebrachte app. Eis was Android 7 dat draait op mijn tablet toch kon ik deze niet installeren die staat op niet geschikt. Terwijl de bèta versie het prima deed. Een slecht draaiende app op mindere hardware schiet ook niet op.
HermanJ
Badge +1
Wie had dat gedacht..? Van interactieve tv op je tablet, naar inactieve tv....

M.a.w. de app werkt dus niet op mijn samsung tab, terwijl de vorige versie prima draaide...jammer !
knorde
Reputatie 4
Badge +4
Galdor68 schreef:

Wat een gouden tip zeg!
Apk van versie 5.6.2 gevonden en het werkt weer perfect op alle apparaten hier :D
Vrouw ook weer blij, heel erg bedankt :)
Kees-Jan
Reputatie 7
Badge +16
knorde schreef:

Galdor68 schreef:

Wat een gouden tip zeg!
Apk van versie 5.6.2 gevonden en het werkt weer perfect op alle apparaten hier :D

totdat die weer ge-update wordt ;)
knorde
Reputatie 4
Badge +4
Kees-Jan schreef:

knorde schreef:

Galdor68 schreef:

Wat een gouden tip zeg!

totdat die weer ge-update wordt ;)

Ik was inderdaad net aan het kijken of je ook apps kan uitsluiten voor automatische updates.
Volgens mij is dat niet mogelijk zover ik nu kan zien haha.
knorde
Reputatie 4
Badge +4
Met dank aan tweakers.net de oplossing gevonden:
App openen in de Playstore (het scherm waar uninstall / open staat), rechts bovenaan de drie puntjes, 'enable auto update' uitvinken.

Overigens wil ik benadrukken dat ik graag de nieuwe versie gebruik, en bij wie dat goed werkt raad ik ook aan die te gebruiken. Dit is voor nu een fijne oplossing voor ons!
Galdor68
@knordeDat zou en in je telefoon instelbaar moeten zijn en in de Google playstore zelf.

Je had het zelf al gevonden
LouisV
Waarom werkt de Telfort iTV app (voor Android telefoons) niet voor glasvezel abonnees (zwarte afstandsbediening)? Ik betaal voldoende abonnementsgeld maar voel me een soort paria! Je zou verwachten dat met een moderne techniek als glasvezel alle extra's mogelijk zouden moeten zijn. Niet dus!!! Dit valt me zwaar tegen...
Galdor68
@LouisV wij hebben de glasvezel app. Die je als afstandsbediening kan gebruiken. Echter is deze alleen bruikbaar op tablets en niet buitenshuis. Ik heb het op een telefoon uitgeprobeerd maar dat werkt echt niet.
Holly
4soulshine schreef:

Ipad 4 effen grijs/zwart scherm.

Helaas heb ik minder goede ervaringen met versie 6.0 Tot eergisteren liep versie 5.6.2 feilloos.
betreft ipad 4 model: MD513FD/A iOS 10.3.3

De beta via testflight werkte ook al niet trouwens. Dat heb ik op mijn iphone 5 ook als feedback terug gestuurd. Via de iphone, omdat ik op de ipad niet verder kom dan een zwart scherm.

Gister backup gemaakt van de ipad en terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit gaf het zelfde resultaat. Ik tik de app aan, het scherm wordt grijs/zwart (iets lichter dan wanneer de ipad uit is) boven in het scherm blijven wel de batterij, de tijd en de wifi waaier zichtbaar. er gebeurd verder niets. na enige tijd wordt de ipad gelockt en gaat het scherm op zwart. In de instellingen van de ipad waar de crash rapporten komen te staan is ook niets zichtbaar. de app crasht blijkbaar niet. Het lijkt eerder dat deze überhaupt niet opstart.

Help!

Heel herkenbaar. Niet meer te gebruiken op mijn ipad. Zwart beeld
terug naar 5.6.2 niet mogelijk. Ik kon onder aankopen alleen de 5.6.2 versie voor iphone downloaden. Deze draai ik nu op de ipad 2x de grootte, maar het is behelpen. :(

update: Helaas werkt de 5.6.2 iphone versie ook niet meer. Ik krijg de melding: er is een nieuwe app beschikbaar etc...

Wieger - Telfort
Reputatie 7
Badge +13
Hoi HermanJ en knorde, omdat het een nieuwe app betreft wordt er nog gewerkt aan verdere optimalisatie van de applicatie. Het is spijtig dat je niet volledig kan genieten van de applicatie. Als tussenoplossing kan je nu inderdaad hetzelfde overwegen als knorde. Ik weet dat het niet ideaal is, maar dan kan je nog wel van de TV genieten.
ben dover
Is er inmiddels een oplossing voor het zwarte scherm probleem dat Ipad gebruikers ondervinden? Ik heb hetzelfde probleem en kan dus geen tv meer kijken. Terug naar een oudere versie is me niet gelukt.
Maggieme
Daar heb ik ook last van, een zwart scherm op me iPad die iOS 10.3.3 heeft. Wat irritant is dit zeg en als ik de app opnieuw wil downloaden krijg ik steeds een melding dat het niet kan en dan kan ik kiezen opnieuw of annuleren en ik kan op opnieuw blijven drukken maar er gebeurt niks.
TELFORT IK BAAL HIERVAN.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P