iTV App: eenmalig opnieuw inloggen

Reputatie 6
Badge +8

Als je de volgende iTV update installeert, log je eenmalig opnieuw in. In dit topic lees je er meer over.

De reden dat je eenmalig opnieuw inlogt, is de nieuwe privacywetgeving die automatisch inloggen op basis van thuislocatie niet toestaat. Je hoeft niet in alle gevallen opnieuw in te loggen:
  • Als je alleen binnenshuis bent ingelogd op de Telfort iTV app, zal je eenmalig automatisch worden uitgelogd. Er wordt om de inloggegevens van je iTV account gevraagd
  • Als je al eenmalig zelf hebt ingelogd, zal je er niks van merken. We kunnen deze geldige inlog-sessie namelijk behouden. Je hebt de iTV app dan al eens buitenshuis gebruikt

Hoe kan ik inloggen in de app?
In de iTV app kun je inloggen met jouw unieke abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers (en begint met 20000000), de pincode uit 4 cijfers.

Waar kun je de inloggegevens vinden?
Moet je eenmalig handmatig inloggen maar hebt de gegeven niet bij de hand? Geen zorgen! Je kunt deze vinden door in te loggen op jouw Mijn Telfort account.
Op deze pagina wordt dit uitgelegd: Abonnementsnummer en pincode opzoeken.

Wanneer krijg ik de update?
Om de impact van deze wijziging op zowel de helpdesk als onze eigen systemen te beperken, wordt de update gefaseerd uitgerold. De uitrol wordt gedaan over de periode van ongeveer een week. We beginnen met de uitrol van Android. iOS volgt een paar dagen later. Op donderdag 18 juli worden de eerste gebruikers van Android geüpdatet. Vanaf maandag 23 juli volgt iOS.

Heb je hier vragen over? Stel ze hieronder!

20 reacties

we hebben de nieuwe versie geinstalleerd, maar inloggen werkt niet, zegt steeds dat de pincode verkeerd is.
hebben al een nieuwe pincode aangevraagd via mijn telfort, maar steeds hetzelfde! Nu alweer 24 geblokkeerd. dit schiet niet op zo, weet zeker dat het abbonementsnummer en pincode goed is.

Volgens mij gaat er bij julle wat mis !!!

graag een oplossing
Wel jammer dat je tenzij dit ook veranderd is voor gebruik in europa wel je locatie aan moet hebben.
Reputatie 8
Badge +19
Galdor68 schreef:

Wel jammer dat je tenzij dit ook veranderd is voor gebruik in europa wel je locatie aan moet hebben.

Dat lijkt me logisch, juist omdat je de app nu kan (mag) gebruiken binnen de aangesloten EU-landen moet de app wel kunnen controleren of je op dat moment ook daadwerkelijk in een EU-land bent.
Als je geolocatie uitzet werkt de app niet buiten je eigen Telfort netwerk.
De locatiebepaling moest trouwens ook al aanstaan toen je nog niet in de EU-landen kon kijken, maar wél buiten je netwerk binnen Nederland.
Ik heb iets tegen dat locatie bepaling zonder dat aan te zetten is ook wel te bepalen waar ik me bevind doormiddel van de zendmast waar ik mee verbonden ben bij mij staat dit dus standaard uit.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo @mausmen, dat is lastig inderdaad! Ik zie dat je alleen je postcode op je profiel hebt ingevoerd, zou je daar ook het huisnummer en klantnummer aan kunnen toevoegen? Dan kunnen we met je meekijken.

Ik snap wat je bedoelt @Galdor68, er is bewust voor de locatievoorzieningen gekozen. Door de mast te gebruiken voor de locatie kunnen wij zien waar je precies bent en dat hoeven we niet te weten privacytechnisch. De locatievoorziening checkt het alleen lokaal op het toestel en dit wordt niet gedeeld of opgeslagen.
Ook voor het grensgebied met Zwitserland is dit gunstig, voor het dataverbruik valt het namelijk binnen de EU, voor het in de EU iTV Online kijken niet. Als je in het grensgebied verbonden bent met een sterker Zwitsers netwerk dan een Frans/Duits/Oostenrijks/Italiaans netwerk zou je geen gebruik kunnen maken van iTV Online. Door de locatievoorziening ziet de app dat je in een EU land bent en kan je wel iTV kijken 🙂
Jasper - Telfort schreef:

Hallo @mausmen, dat is lastig inderdaad! Ik zie dat je alleen je postcode op je profiel hebt ingevoerd, zou je daar ook het huisnummer en klantnummer aan kunnen toevoegen? Dan kunnen we met je meekijken.

Ik snap wat je bedoelt @Galdor68, er is bewust voor de locatievoorzieningen gekozen. Door de mast te gebruiken voor de locatie kunnen wij zien waar je precies bent en dat hoeven we niet te weten privacytechnisch. De locatievoorziening checkt het alleen lokaal op het toestel en dit wordt niet gedeeld of opgeslagen.
Ook voor het grensgebied met Zwitserland is dit gunstig, voor het dataverbruik valt het namelijk binnen de EU, voor het in de EU iTV Online kijken niet. Als je in het grensgebied verbonden bent met een sterker Zwitsers netwerk dan een Frans/Duits/Oostenrijks/Italiaans netwerk zou je geen gebruik kunnen maken van iTV Online. Door de locatievoorziening ziet de app dat je in een EU land bent en kan je wel iTV kijken :)

Hallo Jasper, ik heb mijn abbonementsnummer toegevoegd in mijn profiel, dus nu kun je mijn gegevens zien.
Ik hoor het graag
Alle twee onze Samsung tablets zijn nu voorzien van de nieuwe software voor interactieve TV. Abonneenummer en pincode intoetsen gaat prima. Jammer dat de toets INLOGGEN - die er al niet erg actief uitziet -, inderdaad NIETS doet. App verwijderen en opnieuw installeren maakt geen verschil. De toets INLOGGEN werkt niet. Reuze handig!
Reputatie 6
Badge +6
Ik vind ook dat Galdor68 hier een punt heeft.
Persoonlijk heb ik ook locatie bepaling uit staan

Volgens mij wordt wel degelijk de locatie opgeslagen, hoe kan Telfort anders zien,
waar je de app gebruikt?
Dit ook later voor de factuur?

Maar zelf heb ik de app er niet opstaan.
Wel benieuwd of het opnieuw inloggen nu wel eens vlekkeloos gaat......
Ik snap dit hoe dan ook niet als je eenmalig inlogt of dit nu thuis is of ergens aan het strand als de app daarna automatisch door cookies of wat dan ook automatisch inlogt blijft toch hetzelfde of hoefde je voorheen geen abonnee nummer en pincode in te voeren op je huis adres?

In dit geval lijkt het privacy gedoe een beetje door te slaan.

De andere app is direct gelinkt aan de Amino dat lijkt me dan ook in strijd met die regels.
Reputatie 1
JohnBKing schreef:

Alle twee onze Samsung tablets zijn nu voorzien van de nieuwe software voor interactieve TV. Abonneenummer en pincode intoetsen gaat prima. Jammer dat de toets INLOGGEN - die er al niet erg actief uitziet -, inderdaad NIETS doet. App verwijderen en opnieuw installeren maakt geen verschil. De toets INLOGGEN werkt niet. Reuze handig!

klopt hier hetzelfde, inloggen is niet mogelijk, abonee nummer met 20000 ingevuld en in pincode, knop blijft grijs
Reputatie 1
Nielsvanharen schreef:

JohnBKing schreef:

klopt hier hetzelfde, inloggen is niet mogelijk, abonee nummer met 20000 ingevuld en in pincode, knop blijft grijs

ik ben er inmiddels achter... je mag je aboneenummer of je pincode niet pasten! Je moet hrt dus echt typen anders kom je er niet door
Reputatie 6
Badge +8
@mausmen Ik weet niet welk klantnummer je hebt toegevoegd, maar het is niet het klantnummer voor Telfort Thuis. Deze kun je op de factuur vinden. Uiteraard mag je ook gewoon jouw postcode + huisnummer toevoegen.

@JohnBKing Ik begrijp dat de knop inloggen niet werkt in de app op de tablet. Dat is niet fijn. Dat is niet wat je zou verwachten. Heb je daar wellicht een screenshot van? Kun je ondertussen via https://telfort.itvonline.nl/ tv kijken?

@Galdor68 @mandy De locatievoorziening moet aan staan wanneer je in het buitenland bent. Anders kun je niet kijken via de app. Dit vindt zich buiten de app om plaats in het besturingssysteem van de telefoon. Deze wordt ook niet onthouden en wordt nergens anders voor gebruikt. Wanneer je gebruikt maakt van WiFi, dan is dat niet nodig. Dan kan er via het IP adres bepaald worden of je je binnen Europa bevindt.
De geadviseerde link https://telfort.itvonline.nl/ tv geeft:
"Not Found The requested URL / tv was not found on this server."
werkt ook niet.
Abonneenummer en pincode zijn niet ge-COPY-PASTE, maar keer op keer op keer ingetikt, maar de toets eronder doet totaal niets. Nee, en we zitten ook niet thuis, maar in onze eigen woning.

Een plaatje van het scherm? Hierbij, heb wel het (correcte) abonneenummer eruit gehaald. Sorry voor het miserabele plaatje door notabene een ex-graficus gemaakt.

Gelukkig maak ik me niet snel druk over TV kijken. Ik zie wel of de app binnenkort ge-update wordt. Anders bel ik de helplijn wel een keer.
Reputatie 6
Badge +8
Dat is wel heel apart JohnBKing, bedankt voor het screenshot. Het heeft wel altijd gewerkt? Heb je al een andere browser geprobeerd? En helpt het als je de cookies verwijderd?
Ik heb het over de Telfort app op onze twee Samsung TABLETS. Waar Telfort al een jaar of wat prima op draaide. Tot de upgrade zichzelf installeerde. Andere browser en cookies verwijderen, eh, dat zal moeilijk worden. Ik ga het volgende week als het wat koeler is opnieuw proberen.
Reputatie 6
Badge +8
Dat is goed, ik hoor het resultaat dan graag van je! Als het over de app gaat kan je deze ook eens opnieuw installeren, mogelijk helpt dat.
Bij mij exact hetzelfde als bij JohnBKing maar dan op iPad, de app deed het wel, is automatisch geüpdatet, na invullen abonnementsnummer en pincode blijft de Inloggenknop lichtgrijs en doet niets.
Reputatie 6
Badge +8
Dat is wel apart zeg. Heb je nog andere browsers geprobeerd? Chrome of Firefox bijvoorbeeld? Dat zijn de beste browsers. Ik ben benieuwd.
Toen ik naar Safari ging werd mijn abonnementsnummer automatisch ingevuld, had ik kennelijk een keer laten onthouden. Ik ging er van uit dat dit hetzelfde was als mijn klantnummer, wat dus niet zo is. Met dit 2000000nogwat nummer kan ik op de app ook inloggen. De app werkt dus toch.
Reputatie 6
Badge +8
Het abonnementsnummer is inderdaad wat anders dan het klantnummer. In ieder geval ben ik blij om te lezen dat de app werkt. Heel veel kijkplezier en mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Reageer