HBO stopt met uitzenden in Nederland

• 29 september 2016
  • 116 reacties
  • 14349 keer bekeken

Toon het eerste bericht

116 reacties

Reputatie 3
Dat lijkt wel een beetje op een kind zijn snoep afpakken en afwachten tot het kind gaat huilen voordat er conclusies getrokken gaan worden dat het kind het niet leuk vindt dat je zijn snoep jat terwijl je dat van te voren ook al had kunnen weten 😕

Klanten die nu HBO hebben worden omgezet naar 5 euro korting. Stel 80% van de klanten veranderd het combivoordeel niet en blijft op de 5 euro regeling. Watvoor conclusie trekt telfort hier dan uit? Dat mensen wel tevreden zijn met het 5 euro aanbod of dat de andere (en op dit moment misschien wel alle) opties aan verbetering toe zijn en geen van de opties echt interesse wekt? Als je gaat kijken naar wat klanten doen naar aanleiding van deze aanpassing kan je met dezelfde uitkomst wel 10 verschillende conclusies trekken. Persoonlijk denk ik dat het beter is om te luisteren naar de klanten die feedback geven in plaats van te kijken naar gedrag wat op heel veel manieren geïnterpreteerd kan worden. De juiste instelling lijkt mij om actie te ondernemen voordat er een klachtenregen is in plaats van af te wachten hoe groot de klachtenregen is en op basis daarvan beslissen of er actie moet worden ondernomen.

Een provider die initiatief toont om klant ontevredenheid voor te zijn is wat de meeste mensen zoeken. Ziggo heeft dit gedaan aan de hand van hun filmpakket etc. Nu snap ik ook dat telfort niet hetzelfde kan bieden als ziggo in verband met afspraken. Maar dat er niet eens al plannen zijn gemaakt of al onderhandelingen plaats vinden om een goede vervanger te vinden is wel heel kwalijk. Telfort wist dit namelijk al maanden van de voren, meer dan genoeg tijd om in ieder geval een begin te maken aan het zoeken naar een vervanger.

((ps zie dit niet als een persoonlijke aanval. Dit is gewoon mijn visie op de insteek van telfort. Ik heb misschien makkelijk praten maar deel toch graag mijn inzicht in de huidige situatie 😛 ))
@Brian.92

Waarom denk je dat HBO in Nederland is gestopt. Als meer dan de helft van de HBO gebruikers dit via een voordeel regeling deden dan werd de verwachte omzet niet gehaald en dan is het heel simpel dan zeggen aandeel houders trek de stekker er maar uit.

In het geval van Ziggo is het natuurlijk iets makkelijker om met een ander alternatief te komen omdat de eigenaar van Ziggo ook eigenaar of belangen heeft in HBO dan is een regeling makkelijker gemaakt. Wat de klant tevredenheid bij Ziggo betreft hun klanten is door de HBO situatie wel verplicht een prijs verhoging van € 2,00 per maand berekend.

Ik vind de opmerking "Maar dat er niet eens al plannen zijn gemaakt of al onderhandelingen plaats vinden om een goede vervanger te vinden is wel heel kwalijk" toch te kort door de bocht, een half jaar of hoelang het dan ook bekend is lijkt lang maar voor er beslissingen genomen kunnen worden zijn er veel vergaderingen en voorstellen nodig en dat kost gewoon tijd want alle partijen moeten wel tijd hebben.

Mijn insteek is dat de meeste klanten zullen kiezen voor de korting of kiezen voor de data en bel verdubbelaar en dan hun huidig bundelpakket verminderen (dat zou ik doen)

Als er iets is wat Nederlanders over het algemeen (nog) niet vaak doen is switchen. Waar het energie betreft waar het telefonie betreft ziektekosten verzekeringen, dus ook dit zal vast voor Telfort mee gaan vallen.
Reputatie 3
@Brian.92

Waarom denk je dat HBO in Nederland is gestopt. Als meer dan de helft van de HBO gebruikers dit via een voordeel regeling deden dan werd de verwachte omzet niet gehaald en dan is het heel simpel dan zeggen aandeel houders trek de stekker er maar uit.

In het geval van Ziggo is het natuurlijk iets makkelijker om met een ander alternatief te komen omdat de eigenaar van Ziggo ook eigenaar of belangen heeft in HBO dan is een regeling makkelijker gemaakt. Wat de klant tevredenheid bij Ziggo betreft hun klanten is door de HBO situatie wel verplicht een prijs verhoging van € 2,00 per maand berekend.

Ik vind de opmerking "Maar dat er niet eens al plannen zijn gemaakt of al onderhandelingen plaats vinden om een goede vervanger te vinden is wel heel kwalijk" toch te kort door de bocht, een half jaar of hoelang het dan ook bekend is lijkt lang maar voor er beslissingen genomen kunnen worden zijn er veel vergaderingen en voorstellen nodig en dat kost gewoon tijd want alle partijen moeten wel tijd hebben.

Mijn insteek is dat de meeste klanten zullen kiezen voor de korting of kiezen voor de data en bel verdubbelaar en dan hun huidig bundelpakket verminderen (dat zou ik doen)

Als er iets is wat Nederlanders over het algemeen (nog) niet vaak doen is switchen. Waar het energie betreft waar het telefonie betreft ziektekosten verzekeringen, dus ook dit zal vast voor Telfort mee gaan vallen.

Het is voor mij overduidelijk waarom HBO is gestopt, ik heb dit ook nooit in twijfel getrokken. Waarom je dit aan kaart is voor mij een raadsel. Dat Telfort niet dezelfde regeling kan treffen als Ziggo heb ik ook duidelijk aangekaart en heb ook aangegeven dat ik telfort niet verwijt dat ze geen HBO programma's meer kunnen tonen. Maar het feit dat er nog geen plannen zijn gemaakt om een opvolger voor HBO te vinden vindt ik schandalig. Het is al een half jaar bekend ( voor providers waarschijnlijk zelfs langer ). Dat is meer dan genoeg tijd om in ieder geval een plan op te zetten en met mogelijke opties contact op te nemen. Ik snap ook dat telfort niet direct een opvolger kan aanbieden dat heb ik ook aangegeven. Maar uit de informatie van telfort zelf blijkt dat ze stil hebben gezeten en niet bezig zijn geweest met een vervanger te zoeken en hier zelfs nog niet eens plannen voor hebben gemaakt. In plaats daarvan wachten ze liever af om te zien hoeveel klachten er binnen gaan komen. En dat gaat mij echt veels te ver.

Telfort zegt in dit forum letterlijk: Welke acties we op den duur uitvoeren, is afhankelijk van wat al deze klanten doen na deze aanpassing. In andere woorden wij willen eerst zien wat er gebeurd voordat wij een alternatief gaan zoeken. Dit is de compleet verkeerde instelling voor een bedrijf wat klanttevredenheid voorop wilt stellen. Dit is puur en alleen het financiële belang voorop stellen. Mochten de meeste mensen bij telfort blijven dan vindt Telfort het blijkbaar niet nodig om een goede vervanger te vinden. Zelfs niet nadat overduidelijk is gemaakt dat klanten niet tevreden zijn met het nieuwe aanbod. En wees nou even eerlijk 5 euro 'combivoordeel' is niet echt voordeel wanneer het telefoon abonnement 2x zo duur is als bij de concurrent.

Het klopt dat Nederlanders over het algemeen niet graag switchen van provider omdat het veel gedoe met zich mee brengt. Dit is het geluk wat telfort heeft. Dit zal dan ook voor telfort mee gaan vallen. Punt is alleen wat stel je voorop klanttevredenheid of het financiële belang. Op dit moment is overduidelijk het laatste van toepassing en dat vindt ik spijtig.
Reputatie 3
Sorry Galdor68, maar ik begrijp je reactie totaal niet! Jij hebt begrip voor deze onzinnige uitspraken van Telfort, nou, ik niet! Brian.92 zegt het helemaal zoals het is, en trekt de juiste conclusies. Telfort is duidelijk NIET van plan iets te wijzigen aan de situatie, maar zegt dat niet. Afwachten wat klanten doen, dat is echt een dooddoener, want zoals Brian ook al zegt, de klanten stappen "automatisch" over naar de korting, of een aantal op voetbal, omdat 7,50 hoger is dan 5 euro...... Nederlanders hè.... Als Telfort vervolgens concludeert dat de klanten tevreden zijn, dan hebben ze het helemaal mis, dat is namelijk niet zo. Het excuus van Telfort is al geregeld op deze manier.

Ik wil graag van Telfort weten, of mijn tweejaars contract op drie mobiele abonnementen nu vrij wordt in verband met een duidelijke prijsverhoging door het wegvallen van HBO als combivoordeel. Dit was níet de afspraak!
@ Aragorn Ik zal er wel anders tegen aan kijken omdat ik geen Combivoordeel klant ben. Die prijsverhoging die je noemt is ook maar subjectief want je werkelijke maandelijkse kosten worden er niet hoger door. Ik snap ook wel dat je dit voordeel op papier kwijt raakt maar uiteindelijk zoals ik het zie verandert er niks. Natuurlijk vind ook ik sport geen vervanger voor films maar er is een ander voordeel voor in de plaats gekomen dat de tegenwaarde anders is dan het vorige dat doet niet ter zake, als de 5 euro korting weg zou vallen dan merk je dat pas echt op je maandelijkse rekening.

@Brian.92 Dat het financiële belang zwaarder weegt blijkt al wel uit de gelijktrekking in prijs van koper ten opzichte van glasvezel wat in feite twee heel verschillende systemen zijn. Als ik nu op de radio of tv de reclame hoor denk ik niet ow daar ga ik heen die zijn voordelig.

We zullen zien wat de toekomst brengt hoeveel mensen hun combi pakket opzeggen en hun mobiel elders onderbrengen of helemaal gaan switchen wat zeker al geen voordelen oplevert.
Vind het een beetje jammer dat ze geen beter alternatief voor HBO combivoordeel konden bedenken dan fox sports eredivisie, dit is alleen leuk voor mensen die dol zijn op sport of voetbal kijken en niet echt iets waar het hele gezin wat aan heeft, in ons geval niemand binnen ons gezin gezien het feit dat zelfs mijn man een hekel heeft aan voetbal.Ik hoop dus dat ze daar nog op terugkomen.
Reputatie 1
Helemaal eens met een groot deel van de vorige comments, Fox-Sports is geen waardig alternatief voor HBO. Zou liever iets als Film1, Netflix of eventueel zelfs Videoland zien als combivoordeel (hoewel Videoland behoorlijk tegenvalt).

Maar goed, lijkt me dat die feedback inmiddels wel duidelijk is.

Nu heb ik nog een andere vraag, zit niet echt te wachten op die 5,- korting, dus wil het "opnemen pakket" wel eens proberen. Als ik deze nu aanzet in mijn combivoordeel, ben ik dan direct HBO kwijt, of loopt deze door tot het eind van de maand? Start het opnemen pakket direct, of pas per de 1ste van de nieuwe maand?
Net de laatste afleveringen gekeken van Outlander seizoen 2 en Masters of Sex 4. Ga deze en andere door HBO geleverde top series en films missen. Combivoordeel nu omgezet naar Fox Sports Eredivise, dat we al hadden voor mijn zoon. Is qua korting nu voor mij het meest voordelig, aangezien ik de enige persoon in huis ben met mobiel van Telfort. Juist ooit ook mobiel gestart bij Telfort vanwege het HBO combivoordeel. Maar als een goed serie & film alternatief uitblijft dan ga ik in ieder geval mijn mobiel bellen ergens anders parkeren.

Jammer dat Telfort geen oog heeft voor de serie & film liefhebber...Leek wel even zo toen ik het 1e antwoord van "Jurgen - Telfort" zag, maar zijn 2e respons was ronduit teleurstellend en in mijn ogen ook wat minachtend voor de trouwe Telfort klant.
Laatste update: 23 november 2016

Klopt het dat HBO stopt per 1 januari 2017?
HBO heeft aangegeven dat zij per 1 januari stopt met uitzenden in Nederland.

Wat betekent dit voor mijn HBO abonnement?
Tot 1 januari 2017 verandert er niks. Je kunt gewoon HBO blijven kijken op je Interactieve TV van Telfort en via HBO Go. Vanaf 1 januari verdwijnen de zenders uit de Gids en de HBO On Demand content uit het Videotheek menu

Kan ik HBO nu nog bestellen bij Telfort?
Ja, dit kan tot 24 november 2016. Je kunt het HBO Pakket tot 1 januari 2017 gebruiken.

Kan ik HBO GO On Demand app wel blijven gebruiken?
Nee, deze dienst is gekoppeld aan het Telfort HBO Pakket en stopt ook per 1 januari 2017.

Heeft Telfort een alternatief voor het betaalde HBO pakket?
Vanaf 9 december kun je kiezen voor het nieuwe CombiVoordeel FOX Sports Eredivisie. Uit de andere voordelen (5 euro korting per maand, gratis twee keer zoveel minuten en MB’s of het gratis Opnemen pakket) je ook gewoon blijven kiezen, zolang je beide abonnementen (thuis en mobiel) combineert.
Net de laatste afleveringen gekeken van Outlander seizoen 2 en Masters of Sex 4. Ga deze en andere door HBO geleverde top series en films missen. Combivoordeel nu omgezet naar Fox Sports Eredivise, dat we al hadden voor mijn zoon. Is qua korting nu voor mij het meest voordelig, aangezien ik de enige persoon in huis ben met mobiel van Telfort. Juist ooit ook mobiel gestart bij Telfort vanwege het HBO combivoordeel. Maar als een goed serie & film alternatief uitblijft dan ga ik in ieder geval mijn mobiel bellen ergens anders parkeren.

Jammer dat Telfort geen oog heeft voor de serie & film liefhebber...Leek wel even zo toen ik het 1e antwoord van "Jurgen - Telfort" zag, maar zijn 2e respons was ronduit teleurstellend en in mijn ogen ook wat minachtend voor de trouwe Telfort klant.

Erg jammer!!
Voor de combivoordeel klanten is het zeker jammer wat ik wel vreemd vind is dat in de online tvgidsen nog steeds de programering staat. Helaas kwam ik er vandaag pas achter dat SyFy en 13th street ook gestopt zijn al sinds juni zoiets. Nu kijk ik zelf veel Netflix maar dit vind ik persoonlijk vervelender. En is de berichtgeving hierover blijkbaar onder gesneeuwd tussen ander nieuws, want ik kan me niet herinneren hier ergens op social media over gehoord te hebben.
Reputatie 8
Badge +19
[...]
Helaas kwam ik er vandaag pas achter dat SyFy en 13th street ook gestopt zijn al sinds juni zoiets. Nu kijk ik zelf veel Netflix maar dit vind ik persoonlijk vervelender.

Mwahh... als je daar pas na 6 maanden achterkomt dan heb je ze blijkbaar niet ècht gemist... :8
Inderdaad @Enterprise #blamenetflix. Het is dat een huisgenoot naar de zenders uit het pluspakket kijkt anders zou deze heel snel verdwijnen.
Reputatie 1
Is HBO in NL en B gestopt? Hoe kan Ziggo dan wel HBO series uitzenden? Is hun aanbod HBO zoals we dat gewend waren? Hoe kan ik nu legaal naar Games of Thrones kijken?
Reputatie 8
Als ik me niet vergis is Ziggo onderdeel van het moederbedrijf wat ook HBO voert.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-verwelkomt-hbo-als-exclusieve-content/

Wil je HBO zul je dus naar Ziggo moeten overstappen.
Exact Liberty Global had samen met Home Box Office HBO-Nederland opgericht. Liberty was al eigenaar van UPC door de aankoop / overname van Ziggo is Ziggo mede daardoor eigenaar geworden van de uitzendrechten voor Nederland.
Bron

Reageer