HBO stopt met uitzenden in Nederland

  • 29 september 2016
  • 116 reacties
  • 14411 keer bekeken


Toon het eerste bericht

116 reacties

Badge +13
Ik zie vandaag een update van Jurgen (van Telfort), klopt het dat we straks i.p.v. HBO ook voor het Pluspakket kunnen kiezen in Combivoordeel? Dat zou ik zelf wel als een mooi alternatief zien, naast dat het natuurlijk nog steeds jammer is dat we geen Game of Thrones kunnen kijken bij Telfort.

Hi svdburg, dit is niet het geval. Het betaalde uitgebreide pluspakket is een alternatief voor het betaalde HBO pakket. Ik heb mijn bericht aangepast 🙂
Reputatie 1
Badge
Fox sports is het alternatief geworden. Vind dit toch wel een achteruitgang. Had gehoopt op film 1 voor een gereduceerd tarief. Maar vanuit KPN gezien is dit de goedkoopste oplossing. Neem wel €5,- korting en neem Amazon Prime video erbij.
Gaat heen miet dat schiet voetbal dit is toch geen alternative.

doe dan film 1 of zo. of videoland
Reputatie 1
Oftewel we komen er maar eens mooi bekaaid vanaf.

Blijkbaar verliest Telfort liever klanten dan dat ze de meerderheid tevreden stellen.

Je krijgt er wat van die 'zakelijke' beslissingen, als mensch van vlees & bloed.

Met eckte feelings bovendien.

Ach ja.

Opzeggen en een dvdeetje erin slingeren dan maar.
Reputatie 1
Ik heb HBO als combi, maar kijk er nauwelijks naar. Ben nml niet onder de inrdruk van wat er uitgezonden wordt. Daarnaast ben ik ook FoxNL gebruiker. Fox wordt dus mijn combi, en daar gaat netflix uiteindelijk bijkomen. Ik ben een tevreden.
Reputatie 1
Jammer dat er geen gelijkwaardige vervanger komt voor HBO. Ik heb sinds eind september in mijn nieuwe huis een Telfort glasvezel abonnement en ik ben toen met mobiele telefonie ook direct overgestapt naar Telfort om met combivoordeel gebruik te kunnen maken van HBO. Helaas werd kort daarna bekend dat HBO zou gaan stoppen, kan gebeuren natuurlijk. Het is jammer dat Telfort niet met een ander alternatief komt dan Fox Sports Eredivisie. Voor mij totaal niet interessant. Hierbij het verzoek aan Telfort om dit besluit opnieuw in overweging te nemen om combiklanten die geen voetballiefhebber zijn ook een goed alternatief voor HBO te kunnen bieden, denk bijv. aan het Pluspakket.
Reputatie 1
Ik zie vandaag een update van Jurgen (van Telfort), klopt het dat we straks i.p.v. HBO ook voor het Pluspakket kunnen kiezen in Combivoordeel? Dat zou ik zelf wel als een mooi alternatief zien, naast dat het natuurlijk nog steeds jammer is dat we geen Game of Thrones kunnen kijken bij Telfort.

Hi svdburg, dit is niet het geval. Het betaalde uitgebreide pluspakket is een alternatief voor het betaalde HBO pakket. Ik heb mijn bericht aangepast :)


Erg jammer had het pluspakket zeker als goed alternatief gezien, zelf heb ik niets aan Fox eredivisie en 5 euro korting vind ik een zeer slechte vervanging voor HBO. Jammer dat Telfort niet meer mee wil denken met zijn klanten.
Reputatie 6
Badge +7
Wel je kunt het ook als gunst zien dus dat je het gewoon als een soort korting ziet en je krijgt het dan gratis + dat je dus nog steeds verschillende opties heb om uit te kiezen.

Ben het wel met je eens dat dit niet de beste keus is, maar eigenlijk is het aan Telfort om dat te bepalen.
Reputatie 3
Naja Cobus het is niet echt een gunst wanneer hetzelfde telefoon abonnement bij andere leveranciers de helft kost. + Wanneer het contract werd afgesloten werdt verteld dat je het combivoordeel zou behouden zolang je de 2 abonnementen behoud.

Nu snap ik ook dat telfort weinig invloed heeft op de beslissing van HBO maar het is wel aan telfort om een goed alternatief te bieden en ook iets van dezelfde waarde. Telfort claimed dat HBO 15 euro per maand kost. Fox sports eredivisie is 7.50 waar is die andere 7.50 van het combivoordeel heen ??? Film 1 wordt aangeboden onder dezelfde prijs als HBO. Een duidelijke vervanger lijkt mij dus.
Reputatie 6
Badge +7
Het laatste ben ik ook volledig met je eens maar nogmaals dat is aan Telfort Zoals ik ook al eerder in dit topic heb aangeven ben ik het ook niet eens met hun keuze maar het is wel aan hun omdat te doen.

Het was ook niet als aanval/persoonlijk bedoelt hoor. Maar gewoon in het algemeen
Reputatie 3
Ja het is en blijft aan Telfort natuurlijk :)

Heb het ook niet als een aanval gezien. Vindt het persoonlijk alleen niet echt een 'gunst' 😛!
Reputatie 1
Is maar net waar ze het gezegde klant is king hooghouden te ja of te nee.

Bij Telfort is dit duidelijk niet echt het geval op dit moment.

Hadden ook wel kunnen weten dat dit de meerderheid tegen zou vallen, maar blijkbaar is er in die maanden van stilte toch ergens het idee ontstaan dat dit in het beste belang van het bedrijf zou zijn.

HBO was een uitermate attractief lokmiddel, Fox Sports is dat beduidend minder en heeft op dit moment zelfs eerder een afstotende werking.

Waar deze keuze precies op gebaseerd zou zijn zal mij dan ook benieuwen.
Reputatie 1
Wie overigens wel eens met de klantenservice van Telfort heeft gebeld weet dat ze graag willen dat je na het gesprek nog even een beoordeling geeft omdat ze zogezegd veel waarde hechten aan de mening van jou de consument.

Als dat zo is dan hoop ik dat ze ook eens een kijkje in een topic als deze nemen om zo de publieke opinie te peilen.

Als het ze dan echt zoveel kan schelen.

Lijkt mij persoonlijk een stuk zinvoller dan zo'n beknopte vleeskeuring achteraf.
Reputatie 6
Badge +7
https://forum.telfort.nl/telfort-voordeel-336/vervangende-opties-na-vervallen-hbo-62531/index1.html#post529299
Reputatie 1
Badge
Ik vind het erg jammer dat Telfort zelf niet eens reageert.
Mijn mobiele abonnement is sinds deze week afgelopen.
Hadden ze een goed alternatief gehad voor HBO had ik mijn Telfort abonnement verlengt.
Maar nu ze met dit voorstel zijn gekomen ben ik sinds vandaag overgestapt naar T-mobile.

Dus Telfort goed bezig, dit is alvast klant 1 die nu daadwerkelijk is overgestapt.
Badge +13
Kan Telfort hier aub eens op reageren, er zijn al meerdere verzoeken hier in dit topic. Ga nu eens mee in discussie, beste Telfort. Alle contracten die afgesloten zijn met HBO als combivoordeel, zullen vanaf januari ongeldig zijn, en ontbonden kunnen worden! Het is simpel, je krijgt in principe niet meer het voordeel waarmee je voor 2 jaar een contract hebt afgesloten, het alternatief is veel minder waard, dit is contractbreuk.

Hi, Aragorn en alle andere die gereageerd hebben op het nieuws rond CombiVoordeel. Ik geef jullie graag een antwoord op de kritische vragen.

Klantvoordeel aanbieden, zoals CombiVoordeel, is een hele klus. Om een zenderpakket gratis aan te kunnen bieden in het kader van klantvoordeel, moet je met de betrokken partijen goede contractuele afspraken maken. Als alle partijen contractueel akkoord geven en de afspraken er staan, ga je voorbereiden wat er juridisch, qua techniek en qua communicatie voor nodig is om een zender als HBO gratis aan te bieden, als CombiVoordeel. In een paar maanden tijd een andere aanbieder van films en series strikken én de bovenstaande voorbereidingen treffen, dat ging simpelweg niet lukken. De contractuele afspraken met alle zenders lopen nu eenmaal al. Ook de alternatieve oplossingen die jullie in dit topic aandragen, waaronder een gedeeltelijke vergoeding van een pakket, brengen haken en ogen met zich mee en kosten even veel of zelfs meer voorbereidingstijd.

Gelukkig lukte het ons wel om een Fox Sports Eredivisie-aanbod voor te bereiden in zo’n korte tijd, aangezien we kortgeleden nog intensief met Fox Sports hebben onderhandeld. Hierdoor kunnen we een deel van onze klanten blij maken met Fox Sports Eredivisie als nieuwe CombiVoordeel-optie. Wij beseffen maar al te goed dat dit, uitzonderingen daargelaten, niet dezelfde groep klanten is en dat we met dit CombiVoordeel-aanbod een aantal klanten teleurstellen. Wat we van de feedback leren, is dat juist bij de Telfort-klant extra voordeel even nauw aan het hart ligt als de prijs en kwaliteit van onze producten en diensten zelf.

Telfort steekt z’n kop niet in het zand: wij horen en begrijpen jullie. De signalen uit dit topic zijn ook gezien door het management van Telfort. Elk klantcontact - of het nou hier op het forum is, op social media of bij de klantenservice - vormt, bij elkaar opgeteld, een signaal richting onze marketingafdeling en directie. Een of twee topics gaan het verschil niet maken, maar alles bij elkaar opgeteld wel.

Als dat opgetelde klantsignaal helder is, is het aan ons de missie om er voor te zorgen dat de CombiVoordeel-opties weer voor even veel klanten aantrekkelijk worden als voorheen. Misschien raken we in de tussentijd klanten kwijt en dat doet pijn. Maar we hopen dat een groot deel klanten (waarvan een deel zich misschien niet laat horen op het forum), toch bij ons blijft.

Kies vooral het pakket dat je zelf het meest aantrekkelijk vindt en gebruik de 5,- korting op je volledige Telfort-pakket. Die korting krijg je automatisch als je nu HBO hebt en geen andere keuze maakt.
Heldere uiteenzetting Jurgen Het lijkt mij op dit moment dat het kiezen voor de verdubbel optie het meest voordelig is zeker omdat dit elke telefoon gebruiker in een huishouden ten goede komt. De korting is uiteindelijk alleen gunstig voor degene die de rekening betaalt. En de overige opties zijn natuurlijk ook niet voor elke gezinslid even prettig.
Dat gezegd hebbende vind ik het wel prijzenswaardig dat er met nog 1 maand te gaan wel een alternatief is gevonden zij het niet voor iedereen de meeste gewilde, het blijft altijd lastig om het iedereen naar het zin te maken.
Reputatie 1
Ik vind Film1 ook de beste vervanger van HBO!!!!!!!!

Vind eredivisie live geen goede vervanger van HBO en had ook eerlijk gezien verwacht dat telfort Film1 als alternatief met combivoordeel zou aanbieden. Overweeg nu als contract is afgelopen wat anders te gaan zoeken als er geen beter gelijkwaardig alternatief komt!
k vind het jammer dat hbo verdwijnt uit Nederland.Als vervanger van HBO zijn er diverse zoals netflix,film 1 enz.
Ik ben geen fan van sport.en de mb ed heb ik voldoende.Nu krijg ik opnemen gratis erbij.Maar je hebt ook oa
Kijk TV en die voegd ook iets toe.Wat je als vaste klant krijg als vervanging vind ik bijzonder matig.Hoop op een beter alternatief
Reputatie 3
Kan Telfort hier aub eens op reageren, er zijn al meerdere verzoeken hier in dit topic. Ga nu eens mee in discussie, beste Telfort. Alle contracten die afgesloten zijn met HBO als combivoordeel, zullen vanaf januari ongeldig zijn, en ontbonden kunnen worden! Het is simpel, je krijgt in principe niet meer het voordeel waarmee je voor 2 jaar een contract hebt afgesloten, het alternatief is veel minder waard, dit is contractbreuk.

Hi, Aragorn en alle andere die gereageerd hebben op het nieuws rond CombiVoordeel. Ik geef jullie graag een antwoord op de kritische vragen.

Klantvoordeel aanbieden, zoals CombiVoordeel, is een hele klus. Om een zenderpakket gratis aan te kunnen bieden in het kader van klantvoordeel, moet je met de betrokken partijen goede contractuele afspraken maken. Als alle partijen contractueel akkoord geven en de afspraken er staan, ga je voorbereiden wat er juridisch, qua techniek en qua communicatie voor nodig is om een zender als HBO gratis aan te bieden, als CombiVoordeel. In een paar maanden tijd een andere aanbieder van films en series strikken én de bovenstaande voorbereidingen treffen, dat ging simpelweg niet lukken. De contractuele afspraken met alle zenders lopen nu eenmaal al. Ook de alternatieve oplossingen die jullie in dit topic aandragen, waaronder een gedeeltelijke vergoeding van een pakket, brengen haken en ogen met zich mee en kosten even veel of zelfs meer voorbereidingstijd.

Gelukkig lukte het ons wel om een Fox Sports Eredivisie-aanbod voor te bereiden in zo’n korte tijd, aangezien we kortgeleden nog intensief met Fox Sports hebben onderhandeld. Hierdoor kunnen we een deel van onze klanten blij maken met Fox Sports Eredivisie als nieuwe CombiVoordeel-optie. Wij beseffen maar al te goed dat dit, uitzonderingen daargelaten, niet dezelfde groep klanten is en dat we met dit CombiVoordeel-aanbod een aantal klanten teleurstellen. Wat we van de feedback leren, is dat juist bij de Telfort-klant extra voordeel even nauw aan het hart ligt als de prijs en kwaliteit van onze producten en diensten zelf.

Telfort steekt z’n kop niet in het zand: wij horen en begrijpen jullie. De signalen uit dit topic zijn ook gezien door het management van Telfort. Elk klantcontact - of het nou hier op het forum is, op social media of bij de klantenservice - vormt, bij elkaar opgeteld, een signaal richting onze marketingafdeling en directie. Een of twee topics gaan het verschil niet maken, maar alles bij elkaar opgeteld wel.

Als dat opgetelde klantsignaal helder is, is het aan ons de missie om er voor te zorgen dat de CombiVoordeel-opties weer voor even veel klanten aantrekkelijk worden als voorheen. Misschien raken we in de tussentijd klanten kwijt en dat doet pijn. Maar we hopen dat een groot deel klanten (waarvan een deel zich misschien niet laat horen op het forum), toch bij ons blijft.

Kies vooral het pakket dat je zelf het meest aantrekkelijk vindt en gebruik de 5,- korting op je volledige Telfort-pakket. Die korting krijg je automatisch als je nu HBO hebt en geen andere keuze maakt.


Bedankt voor je reactie Jurgen, ik was eigenlijk kwaad omdat er totaal geen duidelijke reactie kwam. Maar kan ik concluderen uit je antwoord, dat jullie niet achterover gaan leunen, en alsnog je best gaat doen voor meerdere/betere opties? Als dat zo is, zal ik zeker nog even afwachten. Maar doe er iets mee! Zoals gezegd, HBO was voor mij de reden om mobiele abo's bij mijn vaste abo te nemen. En ik ben echt niet de enige zoals je leest in alle reacties. Ik hoop van harte dat jullie nu met het alternatief Eredivisie deze kwestie niet als afgedaan beschouwen. Ook valt iets te zeggen voor "meer mobiele abo's bij je vaste pakket, meer korting....". We wachten het af.
Reputatie 3
Kan Telfort hier aub eens op reageren, er zijn al meerdere verzoeken hier in dit topic. Ga nu eens mee in discussie, beste Telfort. Alle contracten die afgesloten zijn met HBO als combivoordeel, zullen vanaf januari ongeldig zijn, en ontbonden kunnen worden! Het is simpel, je krijgt in principe niet meer het voordeel waarmee je voor 2 jaar een contract hebt afgesloten, het alternatief is veel minder waard, dit is contractbreuk.

Hi, Aragorn en alle andere die gereageerd hebben op het nieuws rond CombiVoordeel. Ik geef jullie graag een antwoord op de kritische vragen.

Klantvoordeel aanbieden, zoals CombiVoordeel, is een hele klus. Om een zenderpakket gratis aan te kunnen bieden in het kader van klantvoordeel, moet je met de betrokken partijen goede contractuele afspraken maken. Als alle partijen contractueel akkoord geven en de afspraken er staan, ga je voorbereiden wat er juridisch, qua techniek en qua communicatie voor nodig is om een zender als HBO gratis aan te bieden, als CombiVoordeel. In een paar maanden tijd een andere aanbieder van films en series strikken én de bovenstaande voorbereidingen treffen, dat ging simpelweg niet lukken. De contractuele afspraken met alle zenders lopen nu eenmaal al. Ook de alternatieve oplossingen die jullie in dit topic aandragen, waaronder een gedeeltelijke vergoeding van een pakket, brengen haken en ogen met zich mee en kosten even veel of zelfs meer voorbereidingstijd.

Gelukkig lukte het ons wel om een Fox Sports Eredivisie-aanbod voor te bereiden in zo’n korte tijd, aangezien we kortgeleden nog intensief met Fox Sports hebben onderhandeld. Hierdoor kunnen we een deel van onze klanten blij maken met Fox Sports Eredivisie als nieuwe CombiVoordeel-optie. Wij beseffen maar al te goed dat dit, uitzonderingen daargelaten, niet dezelfde groep klanten is en dat we met dit CombiVoordeel-aanbod een aantal klanten teleurstellen. Wat we van de feedback leren, is dat juist bij de Telfort-klant extra voordeel even nauw aan het hart ligt als de prijs en kwaliteit van onze producten en diensten zelf.

Telfort steekt z’n kop niet in het zand: wij horen en begrijpen jullie. De signalen uit dit topic zijn ook gezien door het management van Telfort. Elk klantcontact - of het nou hier op het forum is, op social media of bij de klantenservice - vormt, bij elkaar opgeteld, een signaal richting onze marketingafdeling en directie. Een of twee topics gaan het verschil niet maken, maar alles bij elkaar opgeteld wel.

Als dat opgetelde klantsignaal helder is, is het aan ons de missie om er voor te zorgen dat de CombiVoordeel-opties weer voor even veel klanten aantrekkelijk worden als voorheen. Misschien raken we in de tussentijd klanten kwijt en dat doet pijn. Maar we hopen dat een groot deel klanten (waarvan een deel zich misschien niet laat horen op het forum), toch bij ons blijft.

Kies vooral het pakket dat je zelf het meest aantrekkelijk vindt en gebruik de 5,- korting op je volledige Telfort-pakket. Die korting krijg je automatisch als je nu HBO hebt en geen andere keuze maakt.


Hallo Jurgen,

Bedankt voor je reactie en toelichting. Uit de reactie maak ik op dat Telfort dus op zoek gaat naar opties voor het combivoordeel naast fox sports om ook de andere klanten tevreden te kunnen stellen.

Graag refereer ik even naar deze post recent gemaakt door een andere telfort moderator : https://forum.telfort.nl/telfort-voordeel-336/vervangende-opties-na-vervallen-hbo-62531?postid=529299 . jouw reactie en die van Michael spreken elkaar nogal tegen. De een spreekt van een tijdelijke oplossing en dat andere opties gaan komen. De ander spreekt over een 'weloverwogen keuze' en we moeten het er maar mee doen. Want als we de film-optie niet zouden vervangen voor voetbal zouden de voetbal fans niet happy zijn.... Welke van deze 2 reacties is nou echt het bericht dat telfort mee wilt geven?

Ps. Ik heb al fox sports eredivisie en ga het combi abonnement dan ook overzetten naar fox sports eredivisie omdat die 7.50 korting op de rekening geeft ten opzichte van 5 euro. (natuurlijk nog lang niet hetzelfde als de geschetste kosten van hbo (15.50 euro)) maar het is iets. Ik ben dus wel een redelijke voetbal fan maar vindt het absoluut geen vervanging voor HBO/een film zender. Ik snap de reactie van Michael dan ook totaal niet. Het punt is hier vooral dat iedereen die nu hbo heeft dus interesse heeft in films en series. Je biedt dus een groep waarvan je weet dat deze interesse hebben in films en series een voetbalzender aan. Dit valt natuurlijk niet om te draaien naar "voetbal liefhebbers hadden liever fox sports gezien" wanneer de abonnements keuze in eerste instantie al is gemaakt op een zender met films en series. Ik snap best dat andere opties op dit moment niet beschikbaar waren maar de toelichting van Michael vindt ik daar wel erg haaks op staan. )
Badge +13
Maar kan ik concluderen uit je antwoord, dat jullie niet achterover gaan leunen, en alsnog je best gaat doen voor meerdere/betere opties?
Uit de reactie maak ik op dat Telfort dus op zoek gaat naar opties voor het combivoordeel naast fox sports om ook de andere klanten tevreden te kunnen stellen.
Het is niet uitgesloten dat het CombiVoordeel-aanbod op den duur wordt gewijzigd. Maar ik doe geen valse beloften: hier zijn geen concrete plannen voor.
Reputatie 3
Maar kan ik concluderen uit je antwoord, dat jullie niet achterover gaan leunen, en alsnog je best gaat doen voor meerdere/betere opties?
Uit de reactie maak ik op dat Telfort dus op zoek gaat naar opties voor het combivoordeel naast fox sports om ook de andere klanten tevreden te kunnen stellen.
Het is niet uitgesloten dat het CombiVoordeel-aanbod op den duur wordt gewijzigd. Maar ik doe geen valse beloften: hier zijn geen concrete plannen voor.

Als dat opgetelde klantsignaal helder is, is het aan ons de missie om er voor te zorgen dat de CombiVoordeel-opties weer voor even veel klanten aantrekkelijk worden als voorheen. Misschien raken we in de tussentijd klanten kwijt en dat doet pijn. Maar we hopen dat een groot deel klanten (waarvan een deel zich misschien niet laat horen op het forum), toch bij ons blijft.

Geen concrete plannen. Dus de bovenstaande quote was een kwestie van klanten blij maken met een dode mus. Kan ik dan concluderen dat het klant signaal nog steeds niet helder is voor telfort? Dat lijkt mij toch wel erg frappant.
Badge +13
Geen concrete plannen. Dus de bovenstaande quote was een kwestie van klanten blij maken met een dode mus. Kan ik dan concluderen dat het klant signaal nog steeds niet helder is voor telfort? Dat lijkt mij toch wel erg frappant.
Wat ik eerder probeerde duidelijk te maken, is dat er duizenden klanten zijn die gebruik maken van Combivoordeel. Welke acties we op den duur uitvoeren, is afhankelijk van wat al deze klanten doen na deze aanpassing. De uitingen op het forum staan op de radar, maar gaan niet hét verschil maken.
Reputatie 1
Mooi is dat. Ik heb in september een nieuw abonnement (Internet/TV + mobiel) afgesloten, mede door het HBO combivoordeel. Mijn abonnement is begin november ingegaan en ik kan dus (voor zover ik weet) pas switchen over een jaar. Ik KAN dus op dit moment niets doen, maar Telfort is mij over een jaar hoogstwaarschijnlijk wel kwijt als klant, voor zowel Internet/TV als mobiel. Die effecten zijn dus voor een deel pas zichtbaar na langere tijd. Mijns inziens is een afwachtende houding niet de juiste. Het is duidelijk dat een flink deel van de klanten behoefte heeft aan een alternatief dat lijkt op HBO. Het zou Telfort sieren als ze hier echt werk van maken.
De reactie van Jurgen van vorige week vrijdag (25-11 10:08u) gaf mij enige hoop, maar wat ik nu begrijp is dat er helemaal geen plannen zijn om naast Fox Sports Eredivisie nog een alternatief te bieden.
Jammer, gemiste kans.

Reageer