HBO stopt met uitzenden in Nederland

• 29 september 2016
  • 116 reacties
  • 14578 keer bekeken

Toon het eerste bericht

116 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Is er hier niet iemand die uit eigen ervaring kan vertellen hoe je toch HBO Now kan krijgen in Nederland? Echt waardeloos deze situatie, maar als het niet anders kan wordt het toch echt overstappen naar Ziggo.
Is er hier niet iemand die uit eigen ervaring kan vertellen hoe je toch HBO Now kan krijgen in Nederland? Echt waardeloos deze situatie, maar als het niet anders kan wordt het toch echt overstappen naar Ziggo.

Waarschijnlijk dezelfde methode als voor Netflix Amerika gebruikt werd of word. Via een VPN verbinding, Maar dan is het nog maar de vraag of je wel kan aanmelden zonder Amerikaans adres.

Wat betreft Ziggo hun klanten worden verplicht 2 euro meer te gaan betalen voor een bepaald Plus pakket omdat ze via dat pakket de series van HBO gaan aanbieden.
Reputatie 1
Badge
Ik las op tweakers dat amazon prime naar nederland komt.
Heb het aanbod bekeken en dat zag er goed uit. Denk dat ik anders in januari mijn korting wel pak en dan amazon prime video erbij neem.
Wordt Amazon Prime ook door KPN of Ziggo aangeboden? Of moet je een los abonnement nemen?
Reputatie 1
Badge
Wordt Amazon Prime ook door KPN of Ziggo aangeboden? Of moet je een los abonnement nemen?
Losse abbo, maar is goedkoper dan netfix en als je €5,- korting hebt dan kost het misschien €5,- meer. Vond aanbod wel goed.
Enige nadeel, werkt niet met de chromecast, je hebt een fire tv of stick nodig.
Reputatie 1
Het begint nu toch wel verregaande vorm aan te nemen.

Telfort die maar geen besluit neemt en/of maar niets laat weten.

Welke kant gaat het op eigenlijk.

HBO weg over een maandje en nog steeds geen duidelijkheid?

Gewoon het nieuwe jaar in zonder vervanger, maanden van stilte die zich nog verder uitbreiden.

?

Volgens mij had er wel een beter signaal naar de eigen klandizie kunnen bestaan.
Reputatie 1
Badge
Lijkt erop dat KPN een besluit heeft genomen, zie het volgende artikel op tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/118117/kpn-breidt-aanbod-plus-pakket-uit-per-1-januari-na-verdwijnen-hbo.html

Dus je bent verplicht het plus pakket te nemen?

Ik ga mijn contract verlengen in januari, maar kijk wel of ik nog op de oude propositie kan blijven. Zie de toegevoegde waarde van de experiabox en nieuwe ontvangers niet in. Misschien dat ik het opnemen pakket er ook wel uit gooi, samen met €5,- combivoordeel en geen opnemen spaar ik mooi €10,- uit en neem ik wel amazon prime. We kijken nu niet tot nauwelijks gewone tv.
Badge +13
Bekijk het eerste bericht in dit topic voor een korte update.
Reputatie 1
Badge +1
Nu krijgen we als vervanging van HBO dus Fox Sports. Ik vind dit geen waardige vervanger en wss ben ik niet de enige?! Ik zie dus ook geen enkele reden om nog mobiele klant te blijven bij Telfort, dit gaat Telfort wss veel mobiele klanten kosten
Reputatie 3
Als ik eerlijk ben vindt ik dit ook een vervanging van niks en er is zeker niet over na gedacht. Ik bedoel het merendeel van de mensen die kiezen voor HBO hebben geen interesse in Fox sports wat iets compleet anders is en degene die er wel interesse in hebben hebben het al.

Ik heb mijn mobiele abonnement puur voor het combivoordeel verlengt. Ik had bij andere aanbieders hetzelfde abonnement kunnen hebben voor de helft van de prijs. Ik ga er dan ook van uit dat Telfort met een passend combivoordeel alternatief komt zoals film 1 (wat al onderdeel is van zender pakketten dus kan niet moeilijk zijn).
Reputatie 1
Badge +1
Volledig mee eens! Ik moet voor 1 feb verlengen maar wacht nog, mocht film1 als combivoordeel komen, blijf ik wens Telfort klant. Als Fox sporrts de vervanger blijft(zoals vandaag in de mail van hun staat) ga ik toch naar n andere provider kijken
Reputatie 1
Ja ben nu wel een beetje klaar met telfort. Eerst verlengen van 6 maanden inkorten naar 4 maanden en nu een film zender vervangen voor een sportzender. Word tijd om toch maar eens over te gaan stappen. Jammer telfort, al jaren vaste klant maar hier slaan jullie de plank volledig mis!
Reputatie 1
Bijzonder, ik zie niks over Fox Sports staan in de eerste post.

======

Laatste update: 22 november 2016

Klopt het dat HBO stopt per 1 januari 2017?
HBO heeft aangegeven dat zij per 1 januari stopt met uitzenden in Nederland.

Wat betekent dit voor mijn HBO abonnement?
Tot 1 januari 2017 verandert er niks. Je kunt gewoon HBO blijven kijken op je Interactieve TV van Telfort en via HBO Go. Vanaf 1 januari verdwijnen de zenders uit de Gids en de HBO On Demand content uit het Videotheek menu

Kan ik HBO nu nog bestellen bij Telfort?
Ja, dit kan tot 24 november 2016. Je kunt het HBO Pakket tot 1 januari 2017 gebruiken.

Kan ik HBO GO On Demand app wel blijven gebruiken?
Nee, deze dienst is gekoppeld aan het Telfort HBO Pakket en stopt ook per 1 januari 2017.

Heeft Telfort een alternatief voor het betaalde HBO pakket?
Het Pluspakket biedt 35 zenders en maandelijks wisselend 20 films en 400 uur aan populaire tv series. Dit pakket kun je 2 maanden gratis proberen.
Reputatie 1
Badge +1
Het zal u niet ontgaan zijn dat HBO vanaf 1 januari 2017 niet meer beschikbaar is in Nederland. Vanaf die datum kunt u niet meer kijken naar de zenders HBO, HBO 2 en HBO 3. Helaas kunt u HBO GO en HBO On Demand ook niet meer gebruiken. Ook verdwijnen de opnames van HBO, omdat de rechten van deze programma’s en films bij HBO liggen.

Tot 1 januari kunt u gewoon blijven genieten van HBO. Uw HBO pakket stopt automatisch op 31 december 2016. U hoeft daar zelf niks voor te doen.

CombiVoordeel
Vanaf 9 december kunt u kiezen voor het nieuwe CombiVoordeel FOX Sports Eredivisie. Uit de andere voordelen (5 euro korting per maand, gratis twee keer zoveel minuten en MB’s of het gratis Opnemen pakket) kunt u ook gewoon blijven kiezen, zolang u beide abonnementen (thuis en mobiel) combineert.

We helpen u graag
U kunt uw keuze heel makkelijk zelf activeren via Mijn Telfort of doorgeven via de Klantenservice. Heeft u vragen naar aanleiding van deze mail? We zijn bereikbaar op 0900-9596 (50 cent per gesprek, plus uw gebruikelijke gesprekskosten) van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur. Ook op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur staan we open voor al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Onno van der Poel
Directeur Telfort
Reputatie 1
Bijzonder. Haha....
Reputatie 1
Vreemd volk daar bij Telfort.
Heb me een maand of 6 geleden laten overhalen om een goedkoop mobiel abo te nemen want dan was HBO gratis met combivoordeel.
Nu gaat HBO weg en heb ik dus niets aan mijn abo.
Opzeggen meneer ?? Nee dat gaat niet, het is voor 2 jaar afgesloten.
Oke, dan zeg ik mijn alles in een pakket wel op.
Oh, dat kan wel meneer, maar wilt u niet blijven dan ?
Eh nee !! Oke, dat is dan uw keus, jammer maar fijne avond verder.
Dus een abo van een tientje moet ik houden en een alles-in-een pakket van 56 euro maakt ze niet uit als ik dat opzeg.

Wie had dat gedacht, van klant met hbo naar geen klant en dat boeit ons niet zo
Reputatie 1
Badge
Erg jammer dit zeg !!!!
Ik ben al heel lang klant van Telfort en had mobiel puur voor de combi voordeel i.c.m. HBO.
Dit is een waarde van €15,-.
Nu krijgen we daar Fox Sports Eredivisie voor terug, hier heb ik niks aan, ten eerste kijk ik geen voetbal en als ik sport wil dan wil ik formule 1 en geen eredivisie. 2e ik nam HBO voor de films en series, dit houdt ik dat ik dit dus ergens anders moet gaan zoeken, gevolg overstappen van provider die het wel kan bieden.
Mijn abonnement is gelukkig van de week afgelopen, dus ik kan nu verlengen, ga deze week overstappen met mobiel naar T-mobile, zelfde prijs, alleen meer en snellere data.
Goed bezig bij Telfort, zullen veel mensen kwijt raken.
😠
Reputatie 1
Wat een slechte vervanger.

Film is veel meer universeel gewaardeerd dan sport, zijn maar enkelen die dit zullen appreciëren.

Hebben we hier nou zo lang op gewacht.

Vreemde beslissing.

Niet in het belang van de meerderheid van klanten en daarmee niet in het eigen belang.

Erg jammer.

Geen Netflix, geen Film1.

Voor mijn part Videoland.

Nee, Fox Sports.
Reputatie 3
Mijn reden voor mobiel bij Telfort was ook het voordeel van HBO, ik ben zwaar teleurgesteld. Eredivisie, pffffff. Waarom geen andere filmzender? Desnoods Film1 met 10 euro korting, dát zou nog een waardig alternatief zijn.

Ik ga er van uit, dat mijn mobiel contract nu opengebroken is, dus dat ik per maand kan opzeggen? Die 2 jaar wil ik niet meer aan vastzitten, ik heb simonly.
Reputatie 1
Ik probeer het nog optimistisch te benaderen.

Ik stel dat slechts enkelen dit besluit kunnen appreciëren.

Misschien toch iets te.

Iets te optimistisch.

Als je naar dit topic kijkt is het misschien zelfs wel helemaal niemand
Reputatie 1
Ik zie vandaag een update van Jurgen (van Telfort), klopt het dat we straks i.p.v. HBO ook voor het Pluspakket kunnen kiezen in Combivoordeel? Dat zou ik zelf wel als een mooi alternatief zien, naast dat het natuurlijk nog steeds jammer is dat we geen Game of Thrones kunnen kijken bij Telfort.
Reputatie 3
Kijk, uiteraard kostte het combivoordeel van HBO echt geen 15 euro per maand voor Telfort, waarschijnlijk hooguit 6 euro of zo. Vandaar dat je ook maar 5 euro korting kunt krijgen als combivoordeel. Echter, dit geldt in zekere zin ook voor Film1, al zal dit voor Telfort meer kosten. Vandaar mijn al eerder gedane voorstel: Geef 10 euro korting op FIlm1, dus 5,50 per maand. Dit is een waardig alternatief, ipv een eredivisie-abo dat ook niets extra kost voor Telfort.

Kan Telfort hier aub eens op reageren, er zijn al meerdere verzoeken hier in dit topic. Ga nu eens mee in discussie, beste Telfort. Alle contracten die afgesloten zijn met HBO als combivoordeel, zullen vanaf januari ongeldig zijn, en ontbonden kunnen worden! Het is simpel, je krijgt in principe niet meer het voordeel waarmee je voor 2 jaar een contract hebt afgesloten, het alternatief is veel minder waard, dit is contractbreuk.
Reputatie 6
Badge +7
Ook ik ben het met de meeste eens dat het een slechte vervanger is HBO is films en fox sport is sport dat is toch geen vervanger voor een film kanaal?
Jammer hoor! Ook ik heb mail ontvangen m.b.t. het combivoordeel en de resterende keuzes. Voetbal interesseert me absoluut niet. De korting is leuk, maar staat niet in verhouding met de waarde van het HBO pakket. Persoonlijk had ik genoegen genomen met een gratis pluspakket. Jammer dat dit niet mogelijk is..
Reputatie 1
Badge +1
Dit is gewoon waardeloos!!!

Reageer