HBO stopt met uitzenden in Nederland

• 29 september 2016
  • 116 reacties
  • 14532 keer bekeken

Toon het eerste bericht

116 reacties

Reputatie 2
Heeft Film1 ook een app voor de tablet dat je kan kijken wat je wilt wanneer je wilt, want HBO Go was voor mij het meest nuttige, de 3 kanalen was je toch teveel afhankelijk van de uitzend tijden. Nu kan je daar een film 3 keer op een dag zien als je wilt maar toch
Reputatie 1
Badge
Film 1 heeft gewoon OD en Film 1 GO. Dus dit zit wel goed.
Reputatie 2
Dat wist ik niet maar nog niet zo heel lang? Als het zoals HBO word aangeboden als een combivoordeel dan inderdaad.
Want ik gok dat menig Telfort lid alleen om die reden HBO heeft.
Reputatie 1
Badge
Dat wist ik niet maar nog niet zo heel lang? Als het zoals HBO word aangeboden als een combivoordeel dan inderdaad.
Want ik gok dat menig Telfort lid alleen om die reden HBO heeft.

Dat geldt voor mij ook, vond het wel leuk HBO erbij.
Al moet ik zeggen dat ik behoorlijk wat series volg op HBO, de nieuwe serie WestWorld vind ik wel goed.
Ook nieuwe films zie je over het algemeen wat sneller op HBO.
Reputatie 3
Nou.... Film1 is nog sneller met nieuwe films, echter Film1 Go is niet beschikbaar voor Telfort klanten? Waarom is dat eigenlijk?
Reputatie 8
Badge +19
Nou.... Film1 is nog sneller met nieuwe films, echter Film1 Go is niet beschikbaar voor Telfort klanten? Waarom is dat eigenlijk?
Zoiets heeft meestal te maken met rechten en toestemming die al dan niet worden verleend door de contentaanbieder...
Het kan zomaar zijn dat Telfort best wel wil maar hiervoor de hoofdprijs moet betalen.
Reputatie 2
Ik heb even het aanbod van Film1 bekeken maar het aantal series(11) vind ik maar matig en de titels spraken mij ook niet direct aan. Het aantal en de recentheid van de films valt niet tegen. wat totaal aanbod aan content betreft denk ik dat Videoland en Netflix het winnen maar dat is dan wel weer minder recent.
Dit staat op de Telfort film1 pagina:

5 reclamevrije filmkanalen vol blockbusters
Film1 is beschikbaar op je tv, pc, laptop, tablet of smartphone
Keuze uit meer dan 400 films en series
Een groot aanbod aan familie- en kinderfilms
MegaWeekend: Elk weekend de beste blockbusters en nieuwste films

Dus dan zou je er toch van uit mogen gaan dat film1 go beschikbaar zou moeten zijn of in ieder geval via de telfort tv app.

*edit* even een kanttekening bij mijn opmerking over het series aanbod het is natuurlijk een Film zender en niet serie georiënteerd
Reputatie 3
Nee, daarmee wordt Film1 on demand bedoeld. Film1 Go is niet beschikbaar.

En inderdaad, Film1 moet het van de films hebben, series zijn bijzaak. Ze zijn wel consequent dat inderdaad zo'n beetje alle nieuwe films na verloop van tijd worden aangeboden. Bij HBO moet je maar afwachten, de ene film wordt wel aangeboden, de ander weer niet.

Ik heb Film1 en HBO op dit moment.
Reputatie 2
Nee, daarmee wordt Film1 on demand bedoeld. Film1 Go is niet beschikbaar.

Is dit dan niet hetzelfde?

Toch zelf even opgezocht ik lees dat bij Ziggo Film1 Go beschikbaar is zodat je op je tablet kan kijken.
Maar dan zou je de stelling dat het op je tablet of smartphone beschikbaar is bij Telfort als misleidend kunnen beschouwen? Hoewel als ik via mijn tablet On demand kan kijken al is het via de Telfort eigen app dan is er niks aan de hand.

Ps @Aragorn als je op financiële basis een keus moet maken en er 1 mag houden welke zou dat dan worden Film1 of HBO?
Reputatie 3
Zeker weten Film1 !

Maar ik vind sommige series op HBO ook heel interessant. Alhoewel ik dus liever films kijk dan series volg. HBO is nu ook mijn combivoordeel. Film1 zeg ik na de kerst weer op,

On Demand is eigenlijk alleen op TV zelf kijken terwijl Go op andere apparaten en buitenshuis is.HBO heeft beide actief bij Telfort, ik gebruik ze ook beide.
Reputatie 1
❓❓❓❓❓

Komt er nog enig uitsluitsel. Waarom duurt het zo lang voor wij duidelijkheid krijgen. Er gaat toch niets meer veranderen aan de huidige situatie, HBO vertrekt, dus zo onderhand had Teflort best een beslissing kunnen maken en ons iets laten weten.

Behalve dan dat er tot 31 december 'niets verandert'. Die berekening hadden velen van ons waarschijnlijk zelf ook nog wel kunnen maken.

Sindsdien blijft het verdacht stil en dat vind ik eigenlijk best een beetje matig.

Hou dit topic nu al geruime tijd in de gaten telkens weer in de hoop nu eindelijk eens iets wijzer te worden.

Maar steeds weer nee hoor.

Hier ook zo iemand die voor combivoordeel is gegaan met HBO als hoofdaanleiding, vrij kort voor het onplezierig nieuws naar buiten kwam zelfs. Erg benieuwd dus naar het vervangende.

Film 1 lijkt ook mij redelijk gelijkwaardig en zou een hoop goedmaken.

We horen graag van jullie, Telfort.

Erg blij met m'n telefoon enzo. Nu de rest nog.

Doe iets leuks en ik ben jullie trouwste klant.
Inderdaad erg jammer, vooral Game of Thrones volgen wij. Een mooie opvolger voor het combivoordeel zou in mijn beleving Ziggo Sport totaal (voorheen sport 1) zijn. Zo heeft iedereen zijn wensen natuurlijk 🙂 Maar hopelijk komt Telfort snel met duidelijkheid, al zal eea ook wel afhangen van 'moeder' KPN. Dus Telfort; inventariseren bij je vaste klanten en dan een goede keuze maken. We horen graag!
Reputatie 1
???

Ziggo sport bij Telfort.

Ziggo zijn die ratten die nu met de rechten van HBO materiaal en op dat vlak een onfrisse monopoliepositie aan de haal gaan.

Je hoort het al aan de naam, Ziggo, klinkt als een of andere sjakeninstantie en dat is het dan ook.

Verder iets van gelijke aard aub, films en series dus. Geen sport.

Denk niet dat je de meerderheid daar erg tevreden mee stelt.
Reputatie 1
Badge
Idd fox sports enz zit ik niet op te wachten.
Het duurt ook allemaal erg lang voordat er duidelijkheid is, ze weten het nu al een maand of langer.
Reputatie 2
Voor er afspraken zijn gemaakt en duidelijk is over hoe en wat duurt wel iets langer dan een maand. Het zou fijn zijn als er voor de HBO combi klanten per 1 januari een oplossing is en dat duurt nog 2 maanden dus even geduld. En de enige goede vergelijkbare vervanger zou Film1 zijn. Een film kanaal vervangen met een sport kanaal is vrij onlogisch, voor de sport liefhebbers zou het natuurlijk fijn zijn.
Reputatie 3
Ik ben benieuwd wat telfort kan aanbieden als vervanging want HBO combi was voor mij dan ook de enige reden om bij telfort te verlengen en te upgraden van mijn telefoonabonnement. Dit had ik bij andere providers voor bijna de helft van de prijs kunnen doen maar voor mijn huisgenoten heb ik voor hbo gekozen.
Badge +13
❓❓❓❓❓

Komt er nog enig uitsluitsel. Waarom duurt het zo lang voor wij duidelijkheid krijgen.

Helaas hebben we nog geen besluit liggen ...
Zodra die er is, plaatsen we hier een update!
Reputatie 3
Ik ben benieuwd wat telfort kan aanbieden als vervanging want HBO combi was voor mij dan ook de enige reden om bij telfort te verlengen en te upgraden van mijn telefoonabonnement. Dit had ik bij andere providers voor bijna de helft van de prijs kunnen doen maar voor mijn huisgenoten heb ik voor hbo gekozen.
Of... als Film1 te duur is, geef dan 10 euro korting, dus abo voor 5,50 per maand als combivoordeel. Goed compromis? Ik ben het helemaal eens met Brian.92, zo is het hier ook gegaan. Ik heb nu zelfs 3 mobiele abo's en alles-in-1 en dan is een schamele 5 euro korting niet echt een alternatief.......
Reputatie 1
Dat zou ook nog wel te behappen zijn. Al is de prijs van HBO ook zo'n 15, had ik al HBO voor ik vorige maand combivoordeel nam, en loop ik nu dus wellicht mijn voordeel van 15 per maand mis die ik dus in mijn algehele berekening had opgenomen.

Beetje lullig, heb flink gebaald toen het nieuws naarbuiten kwam, maar ook niet de schuld van Telfort maar van nare corporatie beslissingen. Hoop alleen dat we met z'n allen tot een bevredigende oplossing kunnen komen.

HBO, Ziggo. Geen bedrijven waar je als consument op kan bouwen.

Ik zal hoe dan ook een vervanger moeten nemen, kan het nu niet meer missen. Erg genoten van mijn on demand mogelijkheden met HBO en was dan ook een van hun meer tevreden klanten dit jaar, voor ze ons onlangs ineens zomaar een ruwe slap in de face kwamen geven.

Zou erg mooi zijn als Telfort ons een beetje tegemoet kan komen in dit uiterst onfortuinlijk euvel.

Een volledig kosteloos Film1 lijkt me toch het meest treffend alternatief, hopelijk is dit te verwezenlijken.

Zou bijzonder fijn zijn.
Reputatie 2

HBO, Ziggo. Geen bedrijven waar je als consument op kan bouwen.
.

Al snap ik het is dit toch wel heel kort door de bocht.
Ziggo is ook maar een onderdeeltje van Liberty Global.
Het is niet naar buiten gebracht waarom HBO Nederland stopt meest voor de hand liggend zijn tegenvallende bedrijfs resultaten. Ik kan me goed voorstellen dat dit door alle combi-afnemers komt wat natuurlijk minder omzet betekend dan volledige abonnee geld.
Als Ziggo voor zijn klanten niet met een goed alternatief komt kan het hun ook aardig wat klanten kosten.

Het blijf natuurlijk wel vervelend juist ook voor de andere telecom aanbieders waar HBO een goed lokkertje was.
Reputatie 1
Update van Tweakers over HBO en Ziggo:

'Ziggo breidt TV Royaal uit met content van HBO en verhoogt prijs'
Door Emile Witteman, dinsdag 1 november 2016 15:42, 139 reacties • Feedback
Submitter: 045Crew

Ziggo verandert naar alle waarschijnlijkheid per januari 2017 de namen van de MyPrime- en TV Royaal pakketten respectievelijk in Ziggo Movies & Series en Ziggo Movies & Series XL. De laatste wordt uitgebreid met eigen HBO-content.

Op een pagina die de provider per abuis tijdelijk online had gezet, staan details over de zenderpakketten die de provider vanaf 2017 zal hanteren. Ziggo wil de informatie niet bevestigen, maar zegt dat het later deze week met een aankondiging komt over nieuwe pakketten. De pakketten worden aangepast om te compenseren voor de beëindiging van de HBO-dienst in Nederland.

Ziggo biedt tot 31 december een HBO-pakket aan met verschillende televisiezenders en on-demand-mogelijkheden. De televisiezenders zullen verdwijnen en content die on-demand verkrijgbaar is, zal verwerkt worden in Ziggo Movies & Series XL, wat nu nog TV Royaal is. Dit pakket zal twee euro duurder worden, tot 11,95 euro per maand en bevat ook alle content die nu in MyPrime zit.

MyPrime blijft hetzelfde, op de naamsverandering naar Ziggo Movies & Series na. Het pakket blijft los verkrijgbaar voor 6,95 euro per maand en zal ook inbegrepen blijven in de televisiepakketten waarin dat al het geval was.

Gebruikers die op dit moment het HBO-pakket afnemen, krijgen de mogelijkheid aangeboden om over te stappen naar Movies & Series XL. Dit zal echter niet automatisch gebeuren als ze niet op het aanbod reageren.

HBO Nederland is ontstaan uit een samenwerking tussen HBO en Ziggo-moederbedrijf Liberty Global. De videodienst kondigde echter in september aan dat het aan het einde van het jaar stopt met haar activiteiten, wegens een 'zakelijke beslissing'. Of dit betekent dat de samenwerking tussen Liberty Global en HBO ten einde komt, is onduidelijk, vooral omdat Ziggo door kan gaan met het aanbieden van HBO-content. Op het forum Ziggo-Gebruikers.nl melden gebruikers dat ze op de website van Ziggo een melding hebben gezien dat de prijs van het Royaal-pakket stijgt naar 11,95 euro.

Bron: https://tweakers.net/nieuws/117397/ziggo-breidt-tv-royaal-uit-met-content-van-hbo-en-verhoogt-prijs.html
Reputatie 2
Het lijkt erop dat die "zakelijke beslissing" betekent dat Ziggo alles onder 1 noemer wil aanbieden. Dus die samenwerking zal wel goed zitten. De Ziggo klanten komen er dus goed af dus zijn per saldo goedkoper vooralsnog goedkoper uit.

Nu wordt het dus afwachten wat KPN en Telfort en de anderen gaan doen ter opvulling of vervanging dan niet zozeer het verdwijnen van de 3 tv kanalen maar meer voor de klanten met HBO als Combivoordeel

Gisteren is bekend geworden dat HBO van plan is om per 1 januari 2017 te stoppen in Nederland.

Wat betekent dit voor mijn HBO abonnement?
Tot 1 januari 2017 verandert er niks en kun je gewoon HBO en HBO Go blijven kijken via Interactieve TV. Zodra bekend is wat dit voor onze HBO-kijkers betekent, brengen we je hiervan op de hoogte.

Wat betekent dit voor Combivoordeel met HBO?
Tot 1 januari 2017 verandert er niks en kun je gewoon profiteren van Combivoordeel met HBO. Zodra er hierover meer bekend is, brengen we je op de hoogte.

Netflix aanbieden wellicht?

Netflix aanbieden wellicht?

Ik kan als Netflix kijker van het eerste uur wel zeggen dat Film1 of Moviemax betere vervangers zijn.
Reputatie 1
Badge
Ik ben benieuwd, we zijn bijna 2 maand verder. Tot nu toe blijft het aardig stil.
Film 1 voor €5 per maand i.p.v. €15 zou ook een mooie optie zijn. Foxsports zit ik persoonlijk niet op te wachten.

Reageer