beantwoord

Hagelnieuw en nog beter: onze nieuwe abonnementen (Mobiel, mrt 2018)

• 25 februari 2018
  • 118 reacties
  • 7401 keer bekeken

Toon het eerste bericht

118 reacties

Reputatie 3
@Mensa Welkom!

Dag Jurgen,
Je schrijft dat de nieuwe abonnementen o.a. verbeterd zijn, doordat je voor een opzegtermijn van een maand kunt kiezen voor 2,50 per maand, terwijl je vooorheen voor dat bedrag 1 jaar contracttermijn kreeg (ipv 2 jaar).
Mooi gezegd, maar het is niet waar. Dit kostte voorheen slechts 1 euro per maand extra, en zo is het nog steeds bij KPN. Na een jaar kreeg je vanzelf een opzegtermijn van een maand.
Dit is nu echt ongunstiger geworden: 2,50 per maand extra is veel geld. Er is maar één alternatief, namelijk je voor twee jaar binden. Maar dat is wel erg lang.
Wat had er klantvriendelijker geweest om gewoon voor 1 euro extra de 1-jaarscontracttermijn als extra optie te handhaven? Daar is niet voor gekozen, uiteraard om commerciele redenen. Dat is een goed recht van Telfort, maar presenteer het niet als verbetering voor de klant.

Dan heb ik het niet duidelijk uitgelegd. Voorheen was het niet zo dat je voor dat bedrag 1 jaar contracttermijn kreeg. Voorheen was er géén optie om te kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement, alleen een abonnement van 1 jaar en van 2 jaar. Voor een aantal klanten geeft dit extra vrijheid die welkom is en daarom presenteren we het als verbeterpunt. De feedback die je geeft, delen we natuurlijk met onze collega's bij marketing!

Ik heb de tekst nog goed nagelezen, maar de indruk wordt duidelijk gewekt dat je nu voor hetzelfde geld een kortere opzegtermijn krijgt. Het lijkt mij passen in de transparante communicatie als je de formulering aanpast.
En "meer flexibiliteit"? Het is mooi dat deze optie nu bestaat, maar je wordt als klant gedwongen om veel extra betalen óf je erg lang vastleggen, een "keuze tussen twee kwaden". Handhaaf gewoon die €1 extra voor 1 jaar vast als 3e optie, zou ik zeggen. Maar vermoedelijk is dit voor Telfort de commercieel minst aantrekkelijke variant..., moet ik het zó zien?
Badge +13
4G in het buitenland is iets waar we nog altijd aan werken. We kunnen alleen niet beloven wanneer het komt, tot we zeker weten wanneer het komt. Iets in orde maken voor vele honderden duizenden klanten heeft nou eenmaal veel voeten in de aarde en we doen liever geen beloftes die we later moeten breken. Ik snap wel dat je daar als klant niets aan hebt ... Maar we doen ons best.

Met alle respect: dit is drogreden. Natuurlijk hoeft het niet voor honderdduizenden klanten geregeld te worden. Als Telfort het voor 1 klant regelt, geldt dit gelijk voor alle klanten. Het betreft alleen het aanpassen van contracten die Telfort met buitenlandse providers heeft. En ja, dat zal het voor Telfort wel duurder maken. Het voordeel is dat wij als klanten van Telfort in het buitenland altijd kunnen internetten. Ook niet onbelangrijk, denk ik...

Aangezien veel klanten op het forum heel teleurgesteld zijn over het feit dat ze geen 4G of zelfs helemaal geen internet hebben in het buitenland, ben ik regelmatig in gesprek met de collega’s die hier verantwoordelijk voor zijn. Het heeft in het geval van Telfort wel degelijk veel voeten in de aarde.
Gelukkig hoeft niemand meer overtuigd te worden, het is alleen de vraag op welke termijn we 4G in het buitenland kunnen aanbieden.

Ik heb de tekst nog goed nagelezen, maar de indruk wordt duidelijk gewekt dat je nu voor hetzelfde geld een kortere opzegtermijn krijgt. Het lijkt mij passen in de transparante communicatie als je de formulering aanpast.
Kun je aangeven welke formulering je bedoelt en hoe het volgens jou transparanter zou kunnen?

En "meer flexibiliteit"? Het is mooi dat deze optie nu bestaat, maar je wordt als klant gedwongen om veel extra betalen óf je erg lang vastleggen, een "keuze tussen twee kwaden". Handhaaf gewoon die €1 extra voor 1 jaar vast als 3e optie, zou ik zeggen. Maar vermoedelijk is dit voor Telfort de commercieel minst aantrekkelijke variant..., moet ik het zó zien?
Deze feedback snap ik en is ook bekend bij mijn collega’s bij marketing.
Reputatie 3
Hoi Jurgen,

Snel antwoord van jou, top!

Formulering 2,50 versus 1: Terecht "leg je de bal terug". Ik kom daar op terug, daar wil ik even over nadenken.

4G in buitenland: Fijn dat iedereen bij Telfort van het belang hiervan doordrongen is en dat het op (hopelijk korte) termijn komt.
Dan tóch een vraag: stel Telfort heeft 4G in het buitenland over een paar maanden actief. Gaat die 4G dan ook gelden voor de lopende contracten, of moet iemand eerst zijn contract van twee jaar "uitzitten"? Dat is relevante informatie voor mensen die binnenkort hun contract moeten verlengen/vernieuwen.
Waarom is er geen abonnement van 1 jaar meer? 
Om de keuze eenvoudig te houden, bieden we 2 opties voor hoe lang je abonnement loopt. In plaats van dat we een 1-jarig abonnement aanbieden voor € 2,50 per maand extra, is het abonnement voor die prijs nu maandelijks opzegbaar en dus extra flexibel. Met deze opties bieden we je het meeste waar voor je geld.

@Mensa je bedoelt dit stukje ik ga hier met je mee het maandbedrag bij 12 maanden was geen €2,50p/m duurder wat je uit deze formulering zou opmaken dat verschil was inderdaad die euro.
Reputatie 3
Klopt. Een eerlijke zin zou zijn:

"Om de keuze eenvoudig te houden, bieden we 2 opties voor hoe lang je abonnement loopt. In plaats van dat we een 1-jarig abonnement aanbieden voor € 1 per maand extra, is het abonnement nu voor € 2,50 per maand extra maandelijks opzegbaar en dus extra flexibel. Met deze opties bieden we je het meeste waar voor je geld."
Bijna dezelfde zin dus (maar net even anders...).

@Jurgen: dit is dus mijn voorstel om de zin aan te passen. Optisch gezien lijkt deze zin commercieel minder aantrekkelijk, maar zij is wel transparant. En transparantie is wat klanten op prijs stellen (zodat je als klant niet tussen de regels door hoeft te lezen).
Reputatie 1
Wat ik mis in de wijzigingen is dat het gratis bellen na 10 minuten compleet is komen te vervallen. Dat lijkt mij toch ook wel handig om te vermelden.
Reputatie 3
Badge +8
@stelling, ik zag je bericht langskomen. Lekker Lang Bellen is inderdaad komen te vervallen. Daar staat gelukkig tegenover dat onbeperkt bellen nu bij ieder abonnement mogelijk is en dat dit als tijdelijke aanbieding voor € 1 kan worden gebruikt.
Reputatie 3

@Jacobus, in jouw geval blijft de prijs ongewijzigd, ook als je buiten je contract komt. Als je verlengt en naar ons nieuwere aanbod gaat, dan zal je een korting krijgen voor de duur van het contract(bijvoorbeeld een korting voor 24 maanden).

Nu kom ik toch weer in verwarring. De regel bij Telfort was altijd dat voorwaarden en prijzen niet veranderen als je buiten je contractduur (bijv. 2 jaar) komt en niet "verlengt" (= nieuw contract), met als uitzondering de marginale inflatiecorrectie elk jaar op 1 juli.

De zin van @Wieger hierboven zou je zo kunnen interpreteren dat dit voor de nieuwe contracten (na 1 april 2018 afgesloten) niet meer geldt ("een korting krijgen voor de duur van het contract, bijv. 24 maanden").
Dat Wieger de termijn noemt zou erop kunnen duiden dat na die 24 maanden de "doorgestreepte prijzen" (prijzen zonder korting) gaan gelden, maar dat staat er dan ook weer niet.

Dus wát gebeurt er met een prijs van een nieuw contract ná het aflopen van de contracttermijn zolang je niet verlengt?
@MensaTweede kopje bij vraag en antwoord daar wordt dit inderdaad zo geformuleerd dat de doorgehaalde prijzen van kracht worden na afloop contract.

"Wat betekenen de prijzen op de abonnementenpagina, waar een streep doorheen staat?
De prijzen met een streep erdoorheen zijn de prijzen zoals ze gefactureerd worden. Daarop geven we een korting gedurende het contract, waardoor je uitkomt op de prijs zonder de streep."
Badge +13
Vanaf vandaag is de actie Onbeperkt Bellen van €3,50 voor €1,- alleen nog van toepassing op de abonnementen in combinatie met data. Daarnaast zijn mobiele abonnementen nu voor € 1,50 in plaats van € 2,50 per maand extra maandelijks opzegbaar.
Hallo Jurgen,

Dus als ik het goed begrijp, ik zeg niet dat ik dat wil, blijft onbeperkt bellen €1,00.
Ik heb dus belminuten en data.

Maandelijks opzegbaar wordt dus €1,00 goedkoper?
Hallo Jurgen,

Dus als ik het goed begrijp, ik zeg niet dat ik dat wil, blijft onbeperkt bellen €1,00.
Ik heb dus belminuten en data.

Maandelijks opzegbaar wordt dus €1,00 goedkoper?

Het betekent dat als je nu een nieuw abonnement afsluit en voor alleen bellen kiest onbeperkt bellen erbij je tijdelijk € 11,00 gaat kosten.( 7,50+3,50)
Ik schrijf bewust tijdelijk omdat voor die €7,50 de prijs €12,50 grijs en door gestreept staat dus ook weer een tijdelijke actie.

Hoelang de 1 euro actie blijft voor een abo met Bellen en Data is dus nog niet bekend. Net zo goed dat het onduidelijk is of het onbeperkt na afloop van je contract periode 1 maand of 24 maanden ook nog €1,00 blijft kosten.

Inderdaad lijkt het erop dat het maandelijks kunnen opzeggen goedkoper is gemaakt.
Verlengen doe ik niet maar laat mijn abonnement doorlopen.
Dus het lijkt mij dat de voorwaarden nu hetzelfde blijven.
Dit tot ik inderdaad wel besluit dat ik ga verlengen.

Leuk die acties allemaal maar ik heb liever zekerheid....
Reputatie 8
Badge +11
Dat klopt inderdaad. Onbeperkt bellen blijft 1 euro. Voorwaarde is dat je wel een databundel in het abonnement hebt. En het maandelijks opzeggen is inderdaad een euro goedkoper, in plaats van 2,50 is betaal je daarvoor 1,50 euro extra bovenop de normale abonnementskosten.

En mandy, inderdaad zolang jij geen wijziging in jouw abonnement doorvoert zullen de voorwaarden ook zo blijven als je gewend bent.
Hartelijk bedankt voor je antwoord Bart!

Reageer