beantwoord

Hagelnieuw en nog beter: onze nieuwe abonnementen (Mobiel, mrt 2018)

Toon het eerste bericht

115 reacties

Reputatie 2
Badge +1
4G heb je niet overal in het buitenland, net als 3G. In Nederland is er een goede dekking, maar in het buitenland zijn er nog hele gebieden waar je blij mag zijn als er dekking is voor telefoon. Recent nog meegemaakt in Duitsland, wel telefoon maar geen/nauwelijks internet. Is ook afhankelijk van de provider waarmee Telfort een contract heeft.
Die extra belminuten was naast extra data één van de klantvoordelen.

In gebreke is een zwaar woord maar het is niet duidelijk bij welke vorm er per seconde wordt afgerekend.
Dit mag bij vast,mobiel of pfepaid.
Maar zou wel bij 1 van die drie mogelijk moeten zijn ik kan het nergens in de tarieven of via het factuur terugvinden, bij mobiel worden de gesprekken wel tot op de seconde weergegeven.
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/contract-voorwaarden/per-seconde-betalen
Reputatie 8
Badge +19
Franskia49 schreef:

4G heb je niet overal in het buitenland, net als 3G.

Los daarvan... Telfort heeft sowiewo geen enkele 4G-dekking in het buitenland omdat er geen afspraken/overeenkomsten zijn met de providers aldaar...
Mymark schreef:

Hoezo ben je met 4G sneller door je bundel heen? Een website bijvoorbeeld is even groot met 4g of 3g?

Als ik de dekkingskaart er even bij pak vanwege de getallen. Ik kan het mis hebben maar 20 tot 50Mb per seconde of 5,5 tot 8 lijkt me duidelijk dat je dan sneller je data verbruikt. Die website is wel even groot maar sneller binnen de rest heeft koffiemok al uitgelegd.

Reputatie 6
Badge +6
@Galdor68

Bij mij stonden de belminuten als combivoordeel, niet als klantvoordeel, zie screenshot.
(Ik wil heel graag weten van Telfort of onderstaand combivoordeel gehandhaafd blijft!)

Dit is wat ik gevonden heb over het afrekenen sim only abonnement, zie screenshot.
Is dit wat je zocht?
Dat is inderdaad wat ik zocht. Zolang ik binnen mijn bundel blijf maakt het me niet zoveel uit maar conform de voorschriften zou het naar boven afronden niet horen.

Je combivoordeel is de verdubbeling, je klantvoordeel met dat screenshot als uitgangspunt is 200Mb van de 1200Mb en 25 minuten van de 175. Het €12,50 abonnement was en is standaard 1000Mb en 150 belminuten

Als je dat andere screenshot neemt zie je 2 keer 1GB en nu valt het me inderdaad op belminuten is geen combivoordeel meer, geen verdubbeling. Wel raar je kan nog met de tekst zien waar staat : 'Extra Mb's en minuten omdat je al klant bent' je vind die getallen nergens terug in dat eerste screenshot, dus welke extra Mb's en minuten?

Persoonlijk vind ik die per maand kunnen overstappen geen €2,50 extra waard en eerlijk gezegd onzinnig ik ga echt niet elke maand op zoek naar een andere provider.
Reputatie 6
Badge +6
Wat je ziet was mijn verlengaanbod.
Mijn abonnement bestaat niet eens meer....

Zo zie je maar weer dat er neer veranderd is dan op het eerste oog zeg maar.
Vandaar dat ik wil weten of het combivoordeel wat ik had nog geldig is.
Die belminuten heb ik nodig en ik ben niet van plan om een ander abonnement te nemen.

Maandelijks opzegbaar lijkt mij wel iets.
Er kan zich altijd iets voordoen en dan is 1 of 2 jaar lang.......
Zolang je niets doet, blijft het waarschijnlijk gewoon doorlopen.
Reputatie 1
bubske4 schreef:

Mymark schreef:

Enterprise schreef:

Mymark schreef:

Ik lees net dat per 26 maart Telfort nieuwe abonnementen heeft. Zijn deze abonnementen nu incl. 4G in het buitenland?

Dan had dat er wel bij vermeld geweest,denk je niet..? 😀

Telfort vind 4g roaming niet belangrijk blijkbaar (anders hadden ze dit allang geregeld). Maw: een terechte vraag toch? ;-)

Ik vind het zeker een terechte vraag. Voor mij is dit zeker een reden om tegen de einddatum van mijn contract op zoek te gaan naar een andere provider, ondanks dat ik al jaren tevreden klant van Telfort ben. Op vakantie vind ik internet(snelheid) minder belangrijk dan in Nederland maar het is wel erg frustrerend als mijn reisgenoten 4G dekking én snelheid hebben en ik met een beetje geluk uberhaupt nét 3G dekking kan vinden tijdens het roamen. Eigenlijk hoopte ik hier een reactie te zien van Telfort dat ze er in ieder geval mee bezig zijn...

Waarom in het buitenland geen 4G. Zo goedkoop is Telfort niet in vergelijking met andere providers. Als andere providers, met een stukken goedkoper abonnement, dat kunnen waarom Telfort niet?

Moderators zeggen hier ze weten het niet! lees op dit forum dat de klanten behoorlijk ontevreden zijn,met recht.

Op de verleng site alles afgezocht,maar duidelijkheid krijg je daar niet. Zolang bij Telfort een abonnement, dat dit een reden “kan” zijn dat ik mijn abonnement opzeg.

Geef klanten waar ze voor betalen, dat doen andere providers ook. Zelf heb ik nog maanden tijd om te veranderen. Waarom klanten laten gaan als ze verder tevreden zijn? Geef eindelijk eens duidelijkheid aan,waarom Telfort geen 4 G in het buitenland kan bieden en andere dat wel kunnen!
Het combivoordeel wat je nu hebt blijft geldig, dus dubbele data en dubbele belminuten, daar veranderd pas iets aan tot je eventueel verlengd. Het heeft wel de naam verlengen maar in weze sluit je en nieuw contract af.
@timoHeel simpel omdat zoals Enterprise dit ook al een paar reacties eerder schreef Telfort hier geen contracten voor heeft afgesloten met buitenlandse providers.

Voor een Vodafone ligt dat veel makkelijker omdat dit een globale onderneming is met in 42 landen eigen netwerken datzelfde gaat op voor Tmobile en Tele2 beide ook weer onderdeel van grotere spelers op europees gebied.

Telfort is wel dochter van KPN maar zal toch echt zelf de rekening moeten betalen voor de gebruik van de buitenlandse netwerken door hun klanten.
Reputatie 1
@Galdor68,
Allereerst bedankt voor je uitleg.
Maar er zijn ook andere providers die 4G in het buitenland aanbieden hieronder een paar, maar er zijn er veel meer.

Mij gaat het erom dat ik mijn iPhone met mijn iPadPro via de persoonlijke hotspot in het buitenland kan gebruiken. Wil niet van openbaar WiFi gebruik maken en daarom over gaan op meer GB. Hoop dan ook dat Telfort een oplossing vind.

KPN: Robin Mobile, Simyo, Telfort, Youfone
Vodafone: Hollandsnieuwe, Ziggo

Als klanten maar weten hoelang het kan duren,dan wacht ik nog. Als je voor verlengen staat, wordt het moeilijker, dan moet ik een keuze maken. Weet niet of je dat begrijpt, verander liever niet als dat niet nodig is.

Nogmaals bedankt voor je uitleg

Groet timo
GJC schreef:

.....Misschien lees ik het anders of zie ik een andere pagina, maar volgens mij is er aan het meenemen niets veranderd....

Ik heb recent i.v.m. aanstaande verlenging de tarieven en opties nog vergeleken. Volgens mij pakken de recente aanpassingen ongunstiger uit....
1. Het resterend tegoed blijft niet 3 maand maar nog maar 2 maand geldig,
2. Bij verlengen ontvang je (als bestaande klant) géén extra data en belminuten meer.
@timo
Wieger - Telfort schreef:

De wens is bekend, ik kan je alleen niet vertellen wanneer deze optie beschikbaar wordt. Ik had je graag hier graag beter nieuws gegeven, jammer genoeg heb ik dat nog niet.

Dan zal je mischien toch een keuze moeten maken als er ook maar iets bekend was had deze reactie er anders uitgezien.

Ik begrijp je prima al zit ik zelf weinig in het buitenland en doe ik in het algemeen niet veel wat data nodig heeft dus zelfs in Nederland maakt het voor mij weinig verschil of dit via 4 of 3g gaat of nog minder.

Uiteindelijk krijg je waar je voor betaald en dat is een mobiele verbinding overal via 4G zou mooi zijn maar dat lukt zelfs in Nederland niet eens.
GJC schreef:

Hoi @Galdor68,

Misschien lees ik het anders of zie ik een andere pagina, maar volgens mij is er aan het meenemen niets veranderd...

Ik keek er de eerste keer overheen:$ ik las alleen het stukje van meenemen naar de volgende maand.
Maar het lijkt inderdaad korter houdbaar.
Reputatie 8
Badge +11
Als ik jouw screenshot zie staan er twee verschillende dingen. Lekker duidelijk.
Dan krijg je ook nog de vraag hoe je het leest. Als je het twee maanden meeneemt kun je lezen: de maand dat je ze krijgt en, indien niet opgemaakt, nog twee maanden. Dat is bij elkaar 3.

Al met al komen we er nog niet uit wat er nou exact staat. Telfort moet hier en daar maar eens een tekst aanpassen en een duidelijke uitspraak doen.
Reputatie 6
Badge +6
Dat vraag ik mijzelf dus af omdat het combivoordeel er later bijgevoegd is.
Telfort heeft het combivoordeel veranderd dus ik wil dit wel zeker weten.
Reputatie 2
Badge +1
De 3 maanden zijn inmiddels al veranderd in 2 maanden.
Reputatie 6
Badge +6
Hallo Franskia49,

Je bedoelt dat je je MB's en minuten nu maar 2 maanden mee kan nemen?
Ja, dat zie ik nu ook, dit was 3 maanden.

Het begint zo aardig op een puzzel te lijken met al die veranderingen....
Het staat een beetje lastig leesbaar, vermoedelijk is dit gelijk gebleven dus de huidige maand +2 = 3 maanden totaal.
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb op de website gekeken en daar zie ik dit staan, zie screenshot.
Dit zal dan wel zijn voor nieuwe klanten maar goed.....
Word hoog tijd voor wat opheldering van één van de moderatoren.
Reputatie 6
Badge +6
Ik had het niet beter kunnen formuleren!!
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb net mijn rekening gekregen en daar staat duidelijk op dat er maar 2 maanden meegaan i.p.v. 3 maanden. Verder vind ik de rekening onduidelijk. Je moet zelf je verbruik optellen om te kunnen controleren en er stonden mb's en minuten op die ik niet kon thuisbrengen
Reputatie 6
Badge +6
Dus als ik het goed begrijp worden er abonnementsvoorwaarden zonder kennisgeving veranderd?

Wat betreft de factuur, die vond ik ook onduidelijk.

Maar dit lijkt mij niet de goede richting op gaan.
Reputatie 5
Badge +7
Het wordt er idd niet duidelijker op.
En je gaat zo langzamerhand ook verder kijken denk ik, ik zelf heb nog een lopend abbo maar voor de rest van de fam ga ik toch nu wel verder kijken.
Het was altijd leuk de prijs kwaliteit was gewoon in orde maar ze prijzen zichzelf wel uit de markt op deze manier. minder voor meer of minder voor hetzelfde geld.
erg jammer.

Reageer