beantwoord

Hagelnieuw en nog beter: onze nieuwe abonnementen (Mobiel, mrt 2018)

• 25 februari 2018
  • 118 reacties
  • 7503 keer bekeken

Badge +13
Wil je alles weten over onze nieuwe abonnementen? Heb je vragen of wil je feedback delen? Dan is dit topic er voor jou.

Het belangrijkste op een rijtje

MB's en minuten neem je 2 maanden mee
Heb je MB's en minuten over aan het einde van de maand? Die neem je gewoon nog 2 maanden mee.

Spotify voor urenlang muziekplezier
Met Spotfy Premium luister je naar ruim 35 miljoen nummers in kraakheldere kwaliteit. En dat voor maar € 8,99 per maand.

Maandelijks opzegbare abonnementen
Binnenkort op reis of geen zin in een langdurige relatie? Kies dan voor een maandelijks opzegbaar abonnement.

In februari zijn onze systemen vernieuwd, wat een aantal veranderingen met zich meebracht. Bijvoorbeeld dat je de factuur per mail ontvangt en dat je nadat je MB's op zijn kunt blijven internetten. Deze veranderingen staan los van onze nieuwe abonnementen. Lees meer.
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 3 april 2018, 14:26

Waarom is er geen abonnement van 1 jaar meer?
Om de keuze eenvoudig te houden, bieden we 2 opties voor hoe lang je abonnement loopt. In plaats van dat we een 1-jarig abonnement aanbieden voor € 1 per maand extra, is het abonnement nu voor € 1,50 per maand extra maandelijks opzegbaar en dus extra flexibel.

Wat betekenen de prijzen op de abonnementenpagina, waar een streep doorheen staat?
De prijzen met een streep erdoorheen zijn de prijzen zoals ze gefactureerd worden. Daarop geven we een korting gedurende het contract, waardoor je uitkomt op de prijs zonder de streep.

Is 4G bij de nieuwe abonnementen nu ook beschikbaar in het buitenland?
4G is inmiddels voor alle klanten beschikbaar in verschillende landen in Europa! Voor een overzicht, bekijk je deze pagina.

Als ik mijn abonnement verleng ... kan ik dan nog Klantvoordeel krijgen?
Klantvoordeel komt te vervallen. Dat heeft twee redenen: 1) Klantvoordeel blijkt vaak een bron van verwarring. 2) We willen alle klanten even veel voordeel geven. Geen zorgen: we blijven manieren vinden om te laten blijken hoeveel we onze vaste klanten waarderen.

... verandert Lekker Lang Bellen?
Lekker Lang Bellen komt te vervallen. Daar staat tegenover dat onbeperkt bellen nu bij ieder abonnement mogelijk is en extra scherp geprijsd is (€ 1). En sms'en is altijd onbeperkt.

... verandert Meenemen?
MB’s en minuten neem je, net als voorheen, twee maanden op rij mee. Kies je voor onbeperkt bellen, dan hoef je geen belminuten meer mee te nemen. En sms’jes heb je onbeperkt bij ieder abonnement.

... verandert de Verdubbelaar (CombiVoordeel)?
Bij de nieuwe abonnementen verdubbelt de Verdubbelaar alleen de MB’s. Daar staat tegenover dat onbeperkt bellen nu bij ieder abonnement mogelijk is en extra scherp geprijsd is (€ 1). En sms'en is altijd onbeperkt.

Verandert er iets aan de voorwaarden en mijn voordeel zo lang ik níet verleng?
Zo lang je contract loopt, verandert er niets aan de voorwaarden en aan het voordeel dat je van ons krijgt.

De nieuwe abonnementen sluiten niet aan bij mijn wensen, bijvoorbeeld: “Ik wil graag alleen data zonder kosten van belminuten” en “Waarom is er niet een optie vanaf 500MB?”
Door specifieke hoeveelheden MB’s en belminuten aan elkaar te koppelen, kunnen we per pakket de meeste waarde bieden. Het is moeilijk om daarbij iedereen tevreden te stellen, maar we doen ons best!

Komen de eerdere mogelijkheden - zoals het 1-jarig abonnement en de oude voordeelvormen - later terug?
Voor de komende tijd blijven de abonnementen zoals ze zijn, maar we staan altijd open voor feedback.
Bekijk reactie

118 reacties

Dit is frappant... Ik ben al jaren klant van Telfort en ik ben niet via mail noch via sms op de hoogte gesteld van de nieuwe Telfort regeling qua klantvoordeel en bel/ internet bundel.

Hier heb ik zelf achteraan moeten bellen en de eerste keer 20 minuten in de wacht gestaan en toen ineens de verbinding verbrak terwijl ik op dezelfde plek belde en mijn verbinding goed was. Daarna belde ik nog een keer en toen kreeg ik eindelijk, na 14 minuten iemand van de klantenservice aan de telefoon die mij doodleuk vertelde dat het klantvoordeel eraf was, geen MB’s of belminuten meer mee zou nemen maar wel te allen tijden internet zou hebben. Maar dus wel dezelfde kosten per maand moet betalen... Erg jammer dat dit mij nooit verteld is via mail of SMS.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Reputatie 1
Badge +1
Ik lees net dat per 26 maart Telfort nieuwe abonnementen heeft. Zijn deze abonnementen nu incl. 4G in het buitenland?
Reputatie 8
Badge +19
Ik lees net dat per 26 maart Telfort nieuwe abonnementen heeft. Zijn deze abonnementen nu incl. 4G in het buitenland?
Dan had dat er wel bij vermeld geweest,denk je niet..? 😀
Er zijn nieuwe sim only abonnementen.

https://www.telfort.nl/sim-only/

Deze is wat belminuten betreft standaard 150 belminuten maar kan uitgebreid worden naar onbeperkt.
Dit voor €1,00 per maand extra.
Ook is het mogelijk om maandelijks op te zeggen met een meerprijs van €2,50 per maand.

Wat ik wel mis is de optie 500MB internet, nu gaat het van 0 tot 1GB en hoger.
Dit vind ik persoonlijk minder.
Reputatie 1
Badge +1

Telfort vind 4g roaming niet belangrijk blijkbaar (anders hadden ze dit allang geregeld). Maw: een terechte vraag toch? 😉

Telfort vind 4g roaming niet belangrijk blijkbaar (anders hadden ze dit allang geregeld). Maw: een terechte vraag toch? ;-)

Ik vind het zeker een terechte vraag. Voor mij is dit zeker een reden om tegen de einddatum van mijn contract op zoek te gaan naar een andere provider, ondanks dat ik al jaren tevreden klant van Telfort ben. Op vakantie vind ik internet(snelheid) minder belangrijk dan in Nederland maar het is wel erg frustrerend als mijn reisgenoten 4G dekking én snelheid hebben en ik met een beetje geluk uberhaupt nét 3G dekking kan vinden tijdens het roamen. Eigenlijk hoopte ik hier een reactie te zien van Telfort dat ze er in ieder geval mee bezig zijn...
Reputatie 8
Badge +19
Natuurlijk is het een terechte vraag, deze is hier dan ook al vaak gesteld.
Wat ik ermee wil zeggen is dat als Telfort nú ook gelijk met de nieuwe abonnementen 4G in het buitenland had geïntroduceerd, ze dat écht wel kenbaar hadden gemaakt.
En dat is dus duidelijk niét het geval.
De prijzen zijn deels nieuw wat ik vreemd vind zijn de doorgehaalde prijzen daar zou ik graag opheldering over willen krijgen (zie bijlage) dan zou mijn huidige bundel € 20,00 waard zijn dat zijn bijna KPN prijzen.
En inderdaad ook anders je kiest nu dus een passende databundel en krijgt standaard de 150 minuten alleen verhoogbaar naar onbeperkt?

Die hogere instap Mb bundel er al sinds vorig jaar juli

Ik scroll even door en zie ineens spotify premium erbij staan en alleen 2 jaars contracten of voor die € 2,50 maandelijks opzegbaar.

Ook raar is dat omzetten naar abonnement met toestel, dat bestaat toch niet meer het is nu toch in feite zo dat je een telefoon op afbetaling koopt(24 maanden) en daar een bundel bij kiest dus in feite gewoon sim only.

Nog een andere opmerking hoe zit het met de tarieven?
Op de site van ACM las ik dat elke provider minimaal 1 vorm zonder starttarief en afrekenen per seconde moet hebben bij Telfort is dat dus op het mobiele platform daar betalen we geen starttarief maar verminderd onze bundel per seconde?
Als we een hogere prijs willen betalen voor bellen en internetten in het buitenland zal het vast geen probleem zijn, Telfort zal hier toch gunstige prijs afspraken voor moeten maken. Met 4G in het buitenland ben je vermoedelijk wel sneller door je bundel dus of je dat nu echt wil?
Dit is frappant... Ik ben al jaren klant van Telfort en ik ben niet via mail noch via sms op de hoogte gesteld van de nieuwe Telfort regeling qua klantvoordeel en bel/ internet bundel.

Hier heb ik zelf achteraan moeten bellen en de eerste keer 20 minuten in de wacht gestaan en toen ineens de verbinding verbrak terwijl ik op dezelfde plek belde en mijn verbinding goed was. Daarna belde ik nog een keer en toen kreeg ik eindelijk, na 14 minuten iemand van de klantenservice aan de telefoon die mij doodleuk vertelde dat het klantvoordeel eraf was, geen MB’s of belminuten meer mee zou nemen maar wel te allen tijden internet zou hebben. Maar dus wel dezelfde kosten per maand moet betalen... Erg jammer dat dit mij nooit verteld is via mail of SMS.

Met vriendelijke groet,

Mandy

Wat Mandy hier voor schrijft viel mij ook op dat er dus geen extra klantvoordeel meer bestaat in de vorm van extra data of bel minuten, hiermee zijn de voordelen om ook een mobiel abonnement bij Telfort onder te brengen minder intressant geworden.

En inderdaad op de website staat het nog wel vermeld het tegoed meenemen maar niet meer duidelijk vindbaar hoelang nog maar 1 maand of blijft dit 3 maanden
Reputatie 1
Badge +1
Hoezo ben je met 4G sneller door je bundel heen? Een website bijvoorbeeld is even groot met 4g of 3g?
Reputatie 1
Badge
Er zijn nieuwe sim only abonnementen.

https://www.telfort.nl/sim-only/

Deze is wat belminuten betreft standaard 150 belminuten maar kan uitgebreid worden naar onbeperkt.
Dit voor €1,00 per maand extra.
Ook is het mogelijk om maandelijks op te zeggen met een meerprijs van €2,50 per maand.

Wat ik wel mis is de optie 500MB internet, nu gaat het van 0 tot 1GB en hoger.
Dit vind ik persoonlijk minder.

niet echt interessant..... vrij duur nog

Hallo @Galdor68

Je hebt hier zeker goede punten.
De belminuten gaan te snel naar onbeperkt en daar blijft het niet bij.
De prijs voor dat extra is nu €1,00 maar op de website staat al €3,50.
Al is het nu nog doorgestreept.

Wat mij ook opvalt is dat het combivoordeel ook veranderd is.
Het is nu alleen dubbele data en geen belminuten.
Wat gebeurd er nu met abonnenten die nu het oude combivoordeel hebben?
Dus 2x belminuten en data?
Wordt dit ook zomaar veranderd?

In mijn geval zal ik dan per direct overstappen indien de extra belminuten wegvallen.

Wat betreft Spotify Premium is dat ook onduidelijk ja.
Er staat een tarief bij en dan?

Die vraag over het ACM wil ik ook wel beantwoord zien.

@Fiberdordrecht

Ik weet niet of die uitgebreide reclame hier mag staan.
Maar als je bij deze een abonnement afsluit kan je dit niet afkopen o.i.d.
Groot minpunt..
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Galdor68,

Misschien lees ik het anders of zie ik een andere pagina, maar volgens mij is er aan het meenemen niets veranderd:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mobiel/abonnementen.htm
Reputatie 8
Badge +15
Hoezo ben je met 4G sneller door je bundel heen? Een website bijvoorbeeld is even groot met 4g of 3g?Doordat je met 4G hogere snelheden haalt ga je bewust en onbewust meer doen met je toestel.
- Je bekijkt snel meer pagina's.
- Je bent makkelijker geneigt om bijlages uit e-mails te downloaden.
- Apps met internet content starten sneller op waardoor je zo'n app meer gaat gebruiken.
Er zijn redenen genieg te bedenken. 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Dat zijn inderdaad de geluiden die ik om me heen hoor. Eigenlijk kun je zeggen dat het nét even te makkelijk gaat.
Nog een opmerking betreft het verlengaanbod, met deze nieuwe abonnementen,
dit is exact hetzelfde als op de website.
Reputatie 8
Badge +15
ACM: Telfort = dochteronderneming KPN. KPN is in deze context de provider. KPN dient in deze aan de voorwaarden van ACN te voldoen. Of KPN dit in hun eigen abonnementen verwerkt of die van Simyo of van Telfort maakt niet uit.
@GJC ik las dat ergens anders op de Sim only pagina daar staat het alleen vermeld
Voor bestaande klanten veranderd er neem ik aan niks. @mandy jij noemt de combivoordeel wat mij op viel is het klantvoordeel wat lijkt te zijn verdwenen.
Reputatie 8
Badge +15
Het is heel lastig voor providers om de acties van Simpel te evenaren. Die zijn erg scherp. Maar de kosten moeten ergens terug gehaald worden. Bellen doe je naar een betaald nummer. Simkaart nodig? Kost je 15 euries.

Vind het wel fijn dat Telfort eindelijk weer eens abonnementen met de lagere belbundel heeft en meer MB's. En voor een eurie upgraden naar ombeperkt is ook heel aantrekkelijk.
Verder zijn de bundels 3 maanden houdbaar. Dat zie je ook nergens meer.
Dus KPN en dochters blijven in gebreke Kofiiemok?
En er zijn bij Simpel wel meer dingen in de voorwaarden verstopt.

Dit is mijn verlengaanbod, zie screenshot.
Inderdaad, het klantvoordeel wordt niet meer benoemd maar ook de extra belminuten zijn verdwenen.
Reputatie 8
Badge +11
Ah, nog niet consequent op alle informatiepunten gelijkgetrokken dus.
Misschien handiger om er eerst voor te zorgen dat 4G in het buitenland aan gaat.Jullie beloven al jaren dat het spoedig gaat gebeuren.Maar niets is minder waar. Even prioreiten stellen dus.

Dit vraag ik mij ook af. Iedereen om mij heen heeft in het buitenland gewoon 4G behalve ik, ik heb alleen 4G in Nederland.
Gaat Telfort dit ook een keer regelen net zoals veel andere providers?

Daar is natuurlijk een reden voor, Telfort zal daar een afspraak/contract met de buitenlandse providers voor moeten hebben, waardoor de abonnementskosten omhoog moeten, of dat dit een extra betaalde service wordt.

Laat ik het hier niet mee eens zijn,waarom in het buitenland geen 4G. Zo goedkoop is Telfort niet als je het vergelijkt met andere providers. Als andere providers, met een stukken goedkoper abonnement, dat kunnen waarom kan Telfort dat niet.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mymark, over 4G in het buitenland zijn nog geen ontwikkelingen. De wens is bekend, ik kan je alleen niet vertellen wanneer deze optie beschikbaar wordt. Ik had je graag hier graag beter nieuws gegeven, jammer genoeg heb ik dat nog niet.

Reageer