Einde van een tijdperk: MMS gaat stoppen

Badge +13

Vanaf 1 juli 2017 is MMS (Multimedia Messaging Service) niet meer beschikbaar op het netwerk van KPN en dus ook niet meer beschikbaar bij Telfort. MMS heeft decennialang bestaan als aanvulling op SMS; het is een dienst bedoeld voor het versturen van databestandjes (foto’s, filmpjes, contacten en emoticons) niet groter dan 320 KB.

Met de komst van diensten als iMessage, Telegram en Whatsapp is MMS overbodig geworden. MMS is daarmee een verouderde dienst geworden. Het tarief van een MMS-bericht is €0,14 per bericht. Ten minste 30% van de klanten gebruikt MMS onbewust – bijvoorbeeld bij het versturen van een emoticon in een SMS-bericht of wanneer er via Apple iMessage een foto naar een Android gebruiker wordt gestuurd.

Voor alle klanten zal de uitfasering op 1 juli 2017 plaatsvinden. Wanneer je een MMS probeert te versturen, ontvang je 1 maand voorgaande en 3 maanden na de uitfasering een SMS waarin we je erop wijzen dat MMS vanaf 1 juli 2017 niet meer werkt.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Dat lijkt me wel goed want wie gebruikt dat nu nog, zelf heb ik er eigenlijk nooit geen gebruik van gemaakt.
Reputatie 8
Badge +17
Nooit gebruik van gemaakt. Technisch was het een uitdaging om in te stellen en áls je eindelijk eens iets kon verzenden had de ontvanger het niet goed ingesteld waardoor die weer niet van het bericht kon zien of begrijpen...
hello ik kan mij mobiel niet gebruiken in en van south shields UK. ik heb genoeg prepay er in heb all 8 jaar kunnen gebruiken en nu in eens niet.wat is het probleem
hello is er een telfort shop in south shields UK.
Reputatie 8
Badge +17
uker schreef:

hello is er een telfort shop in south shields UK.

No, there is no Telfort shop in the UK. Telfort is a Dutch provider based in the Netherlands.
Reputatie 8
Badge +17
uker schreef:

hello ik kan mij mobiel niet gebruiken in en van south shields UK. ik heb genoeg prepay er in heb all 8 jaar kunnen gebruiken en nu in eens niet.wat is het probleem

Did you switch your phone OFF and ON again?
Hallo,

De SOS functie samsung gaat via mms.
Is hier ook een alternatieve manier voor?

Is dit bv via whatsapp of mail of mail in te stellen?
Reputatie 8
Badge +17
henkstap schreef:

Hallo,

De SOS functie samsung gaat via mms.
Is hier ook een alternatieve manier voor?

Is dit bv via whatsapp of mail of mail in te stellen?

Dat zal je bij Samsung moeten vragen, vermoed ik?!
Hallo Kees-Jan,

Dank voor je reactie. Zou maar zo kunnen hoor, maar Telfort stopt met MMS per 1 juli, dat is de reden dat ik aan het telfort forum dacht.

Maar ik kan het inderdaad ook via samsung proberen.

Groeten,
Henk
Using an IPhone allows me to send iMessage, which works great. But if my peer does not own an iPhone my iPhone does use MMS to send images. What will happen in future? Will my iPhone show an error when trying to send an MMS to a non iPhone friend?
Reputatie 1
Ik heb het nu helemaal gehad met Telfort. Mms werkt niet meer. Ik ga op zoek naar een andere provider die het wel ondersteunt.

Reageer