Sticky Nieuws

E-mail wordt vernieuwd

  • 21 augustus 2020
  • 450 reacties
  • 15945 keer bekeken
E-mail wordt vernieuwd
Reputatie 8
Badge +11

Op maandag 24 augustus vernieuwen we je e-mail. Hier heb je onlangs een e-mail over ontvangen met meer informatie. Om het zo makkelijk en duidelijk mogelijk te maken, informeer ik je ook graag hier op ons forum.

Hieronder lees je wat je moet doen om je e-mailadres(sen) gewoon te kunnen blijven gebruiken. Deze informatie en stappen gelden voor alle e-mailadressen die je van Telfort hebt.

 

Werkt je mail niet meer? Begin dan hier.
 

Stap 1. Controleer je inloggegevens, je moet inloggen met je volledige e-mailadres als gebruikersnaam. Dit is belangrijk om te controleren, zodat je zeker weet dat jouw wachtwoord werkt. Werkt dit?

Stap 2. Controleer je e-mailinstellingen. Het is belangrijk om voortaan jouw volledige e-mailadres als gebruikersnaam in te stellen op alle apparaten waarop je je e-mailadres gebruikt.


Wat gebeurt er?

Vanaf september krijg je meer opslagruimte tot je beschikking, een verbeterde beveiliging, een verbeterd spamfilter en een overzichtelijke inbox op je smartphone en tablet. Hierover ontvang je tegen die tijd nog meer informatie per e-mail. Om dit mogelijk te maken doen we nu alvast wat voorbereidende werkzaamheden.


Je e-mailadres wordt je gebruikersnaam

Vanaf maandag wordt de gebruikersnaam je volledige e-mailadres. Dat betekent dat je vanaf 24 augustus altijd moet inloggen met je e-mailadres. Dit geldt voor zowel Webmail, als voor de instellingen op alle apparaten waarop je je e-mail bekijkt.


Lukt het niet om in te loggen?

Geen zorgen. Je kan gemakkelijk een nieuw wachtwoord instellen door in te loggen op Mijn Telfort en naar ‘E-mail instellingen’ te gaan. Zo gauw je daar een nieuw wachtwoord hebt ingesteld, kan je met dit nieuwe, zelf gekozen wachtwoord weer inloggen in je e-mail.

Je wachtwoord moet voldoen aan deze eisen:

• Minimaal 8 en maximaal 16 karakters

• Minimaal 1 cijfer, 1 hoofdletter en 1 kleine letter

• De gebruikersnaam mag niet terugkomen in het wachtwoord

• Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_)


Controleer ook je e-mailprogramma, smartphone en tablet

Gebruik je een e-mailprogramma zoals Outlook, Windows Mail, Apple Mail of iets anders? Dan moet je daar ook je inloggegevens aanpassen. Dit geldt voor elk apparaat waarop je je e-mail gebruikt, anders ontvang je daar geen e-mail meer. Op onze website leggen we stap voor stap uit hoe je de e-mailinstellingen aanpast.

Gebruik je nu je e-mail via IP en heb je hier vragen over of problemen mee? Zie dit topic voor meer informatie.


Vragen?

Op telfort.nl/e-mail hebben we al een hoop informatie voor je verzameld. Je bent natuurlijk ook van harte welkom in de KPN winkel. Of stel je vraag gerust hier onder het topic.


450 reacties

De opslagruimte is naar ik vermoed enkel geldig voor de mailbox ruimte zelf dus webmail zogezegd? De overzichtelijke inbox zal ook betrekking hebben op de webmail omgeving?

Dit geldt voor alle Telfort klanten of hoofdzakelijk de klanten met een afwijkend domein. Dus alle klanten met een niet @telfort.nl adres?

Dit is een extra wijziging los van de webmail wijziging eerder dit jaar?

 

 

Reputatie 8
Badge +11

@Galdor68 Klopt, dat geldt vanaf september voor de Webmail omgeving! Er wordt tegen die tijd nog meer informatie over verstuurd, zo gauw de verbeteringen er aan komen. Het gaat inderdaad om andere domeinen, niet om de @telfort.nl e-mailadressen. Al deze klanten hebben hier al eerder e-mail over ontvangen en ontvangen de herinnering nog in de komende dagen. En het staat inderdaad los van de wijziging van Webmail.

Hallo @Alexandra - Telfort , als je binnen dit topic klikt op telfort.nl/email kom je op een andere pagina. Oneraan die pagina kun je klikken op ‘uitleg over de functies in webmail’  dan krijg je onderstaande melding in de Edge-browser:

Deze pagina is niet bereikbaar

mps.kpnmail.nl liet te lang op reactie wachten

 

 

Op de tablet met chromebrowser idem dito.

Reputatie 1

Beste Alexandra, ik heb een e-mail adres met @concepts.nl  in de naam.

Wat moet ik doen (of laten) n.a.v. je bovenstaande bericht?

Ik zie in de aanwijzingen nergens Concepts staan vermeld.

Omdat het maandag al in gaat graag een spoedige reactie, alvast bedankt.

Groet,

B.Eykelenkamp

Ik lees ook niets over de oude xmsnet mailadressen die ik nog steeds gebruik.

Reputatie 1

wij hebben een mail ontvangen dat we voor 24 augustus onze e mail moeten veranderen. Nu hebben we Telfort glasvezel en de mail nog onder de oude provider nl “kickmail.nl “  Geen idee of en hoe we dit moeten doen, mail staat op mobiele telefoon, i pad , laptop en vaste computer.

Er is wel een stappenplan , maar wij zijn echt een leek op dit gebied. Snap het echt niet! 

Graag een snelle reactie omdat de  24ste al snel is 

Wij hebben nog een lijbrandt mail adres hoe werkt het daarmee?

Ik vind het gewoon niet duidelijk,  ………...@telfortglasvezel.nl is nu mijn emailadres!  Wat wordt nu mijn nieuwe email adres? 

Ik heb gebruikersnaam bestaande uit 2 letters en 5 cijfers wordt dat straks mijn nieuwe emailadres?

Reputatie 1

Beste mensen, zoals er staat geldt het VOOR alle mailaccount die in het verleden zijn overgenomen zoals @kickmail @concepts @lijbrandt .

Zoals ik het begrijp behoudt je wel je e-mail adres, alleen wilt u het online via de webbrowser lezen dan ga je straks naar https://webmail.kpnmail.nl en daar log je dan in met je @kickmail of een adres in.

E.v.t. nieuw wachtwoord moet u dus ook aanmaken als deze niet uit 10 karakters bestaat.

webmail inloggen via webmail.kickmail.nl zal dus gaan vervallen begrijp is en zou je

het wordt dus: imap.kpnmail.nl op pop.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl en altijd inloggen met xxxxx@domeinnaam.oude.provider.nl

 

 

Maar @Telfort u mag we een extra mailing de deur uit doen waar dit in staat dat het om de oude accounts gaat!!!! Dit is nu zo onduidelijk als wat! Hierdoor loopt jullie telefonische klantenservice over (wachttijden +15 minuten) is veels te veel.

 

Het stond nl nergens vermeld dat het om oude accounts gingen!

Reputatie 1

Stel die hele actie uit!!

Dat wordt maandag één grote chaos als niemand weet wat ie moet doen!!

Reputatie 1

Nou, het wordt er allemaal niet duidelijker op. Hoop dat er een Telfort medewerker gaat reageren op dit forum.

 

Reputatie 1

Ik heb zojuist in Outlook mijn inloggegevens gewijzigd zoals voorgeschreven en dus de oude gebruikersnaam vervangen door mijn emailadres. Dit werkte NIET.

Alles weer teruggezet naar de oude situatie en het werkt weer prima.

Ik heb zo geen vertrouwen in deze actie, wat te doen Telfort??

Hallo @Mathijs-Netwekspecialist , ik zou wel je forumnaam even aan laten passen, er staat een spelfout in. ICT: stop je rommel in de computer komt er ook weer rommel uit, je hoeft maar 1 bitje te missen:relaxed:

Het webmail-adres voor Telfort-klanten is voorlopig nog gewoon:

Webmailadres Telfort

De serveradressen zijn voorlopig ook nog steeds pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl

Ik vind het gewoon niet duidelijk,  ………...@telfortglasvezel.nl is nu mijn emailadres!  Wat wordt nu mijn nieuwe email adres? 

Ik heb gebruikersnaam bestaande uit 2 letters en 5 cijfers wordt dat straks mijn nieuwe emailadres?

Hallo @la447882 , je e-mailadres wijzigt niet, je gebruikersnaam wordt je e-mailadres.

Vanaf maandag wordt de gebruikersnaam je volledige e-mailadres

 

Ik heb zojuist in Outlook mijn inloggegevens gewijzigd zoals voorgeschreven en dus de oude gebruikersnaam vervangen door mijn emailadres. Dit werkte NIET.

Alles weer teruggezet naar de oude situatie en het werkt weer prima.

Ik heb zo geen vertrouwen in deze actie, wat te doen Telfort??

Hallo @B.E. , vanaf maandag a.s. is je inlognaam in de Telfort Webmail je huidige e-mailadres.

Voor alle zekerheid kun je in MiinTelfort/thuis je wachtwoord aanpassen aan de vereiste minimum van 10 tekens.

Ik weet niet wat voor soort Outlook je gebruikt dus ik kan niet beoordelen wat daar fout gaat.

 

Het belangrijkste is dat het wachtwoord gaat voldoen aan de genoemde eisen. En de oude inlog om in het webmail account te komen wordt het email adres van de hoofdmailbox.  Dat lijkt mij te gaan conflicteren als je meerdere boxen en aliassen gebruikt.

@B.E. je moet eerst via Mijn Telfort het wachtwoord veranderen, daarna pas in je e-mail client.

Het stond nl nergens vermeld dat het om oude accounts gingen!

Hallo @la447882 , je krijgt daar een persoonlijke mail over of die heb je al gehad.

 

Stel die hele actie uit!!

Dat wordt maandag één grote chaos als niemand weet wat ie moet doen!!

Het staat toch heel duidelijk in het begin van dit topic: vanaf maandag a.s. is je gebruikersnaam gelijk aan je volledige e-mailadres.:thinking:

 

 

Reputatie 1

Ik heb zojuist in Outlook mijn inloggegevens gewijzigd zoals voorgeschreven en dus de oude gebruikersnaam vervangen door mijn emailadres. Dit werkte NIET.

Alles weer teruggezet naar de oude situatie en het werkt weer prima.

Ik heb zo geen vertrouwen in deze actie, wat te doen Telfort??

Hallo @B.E. , vanaf maandag a.s. is je inlognaam in de Telfort Webmail je huidige e-mailadres.

Voor alle zekerheid kun je in MiinTelfort/thuis je wachtwoord aanpassen aan de vereiste minimum van 10 tekens.

Ik weet niet wat voor soort Outlook je gebruikt dus ik kan niet beoordelen wat daar fout gaat.

 

Ik heb een @concepts.nl email adres. Op Twitter bericht ontvangen dat er niets wijzigt voor @concepts  adressen:

Hi! Je kunt je concepts e-mail account nog gewoon blijven gebruiken. Je kunt inloggen op telfort.nl/webmail. Mocht je er niet uitkomen, bel dan even naar 0900 9596.

Reputatie 1

Stel die hele actie uit!!

Dat wordt maandag één grote chaos als niemand weet wat ie moet doen!!

Het staat toch heel duidelijk in het begin van dit topic: vanaf maandag a.s. is je gebruikersnaam gelijk aan je volledige e-mailadres.:thinking:

 

 

Niet voor iedereen dus!

Stel die hele actie uit!!

Dat wordt maandag één grote chaos als niemand weet wat ie moet doen!!

Het staat toch heel duidelijk in het begin van dit topic: vanaf maandag a.s. is je gebruikersnaam gelijk aan je volledige e-mailadres.:thinking:

 

 

Alles goed en wel wie kijkt elke dag op dit forum, is deze datum duidelijk in de eerste berichten gemeld en hoe duidelijk staat het daarin dat het specifiek deze klanten groep betreft?

Zelfs dit start topic is zo opgesteld dat het alle Telfort klanten lijkt te betreffen. Dat kan en moet veel duidelijker!! 

Voor degenen die de email niet snappen kan het heel vreemd zijn niet te kunnen inloggen.

En zoals gezegd welk alias wordt de gebruikersnaam

dat kan enkel die van de hoofdmailbox betreffen.

 

scrhijf dat start bericht helder en duidelijk in klokhuis jeugd journaal stijl en volledig het is nu te onduidelijk.

Hallo @Galdor68 

Dat lijkt mij te gaan conflicteren als je meerdere boxen en aliassen gebruikt

Dat denk ik niet, in Box 1 staat je ooit door Telfort toegekende hoofd-emailaccount, dat wordt dus je nieuwe gebruikersnaam.

Voor een email-account in Box2 geldt dat e-mailadres ook als je gebruikersnaam in de andere webmail.

Ieder hoofd-account heeft zijn eigen webmail-inlog.

Met de eventuele aliassen kun je ook inloggen onder het betreffende hoofd-account.

 

Ik heb zojuist in Outlook mijn inloggegevens gewijzigd zoals voorgeschreven en dus de oude gebruikersnaam vervangen door mijn emailadres. Dit werkte NIET.

Alles weer teruggezet naar de oude situatie en het werkt weer prima.

Ik heb zo geen vertrouwen in deze actie, wat te doen Telfort??

Hallo @B.E. , vanaf maandag a.s. is je inlognaam in de Telfort Webmail je huidige e-mailadres.

Voor alle zekerheid kun je in MiinTelfort/thuis je wachtwoord aanpassen aan de vereiste minimum van 10 tekens.

Ik weet niet wat voor soort Outlook je gebruikt dus ik kan niet beoordelen wat daar fout gaat.

 

Ik heb een @concepts.nl email adres. Op Twitter bericht ontvangen dat er niets wijzigt voor @concepts  adressen:

Hi! Je kunt je concepts e-mail account nog gewoon blijven gebruiken. Je kunt inloggen op telfort.nl/webmail. Mocht je er niet uitkomen, bel dan even naar 0900 9596.

Hallo @B.E. , er staat ook nergens dat er iets aan de emailaccounts wijzigt. Er staat dat vanaf a.s. maandag je gebruikersnaam gelijk is aan je volledige emailadres en die gebruikersnaam mag ook een alias zijn die er onder hangt, dat werkt ook.

 

Reageer