beantwoord

CombiVoordeel wordt Vernieuwd

• 13 mei 2018
  • 146 reacties
  • 13259 keer bekeken

Toon het eerste bericht

146 reacties

Dan heb ik nog aantal vragen.

Mijn huisgenoten hebben mail gekregen betreft het combivoordeel, ik niet.
Nu las ik wel dat je acties van Telfort moet accepteren in het privédomein in Mijn Telfort.
Die heb ik uit staan maar ik krijg wel facturen binnen, is dit iets anders?

Momenteel heb ik alles in 1 glas inclusief het pluspakket.
Die staat in mijn contract.
Als ik 1 juni in het combivoordeel 2x data en het pluspakket aanzet, kan dat?
En wordt er dan ook €10,00 op mijn factuur in mindering gebracht?
Het gaat hier alleen over data. Hoe zit het met de belminuten?
In de mail staat 2x data en verderop staat dat er standaard 400 minuten extra verkregen worden.
Dit i.p.v. dubbele belminuten.

Het dubbele combivoordeel per 1 juni kan dus 2x data en bv. €5,00 korting of pluspakket of Fox.

Zie screenshot.
Badge +13
Momenteel heb ik alles in 1 glas inclusief het pluspakket.
Die staat in mijn contract.
Als ik 1 juni in het combivoordeel 2x data en het pluspakket aanzet, kan dat?
En wordt er dan ook €10,00 op mijn factuur in mindering gebracht?

De drie opties vind je in de startpost van dit topic.

- 5,- korting op je Thuis factuur en 2x zoveel data op je mobiel
- Gratis Pluspakket en 2x zoveel data op je mobiel
- Gratis FOX Sports Eredivisie en 2x zoveel data op je mobiel

De optie die je noemt bestaat niet. Je hoeft zelf niks te wijzigen in Mijn Telfort, we voegen automatisch extra CombiVoordeel toe als je al CombiVoordeel hebt.

Maar ik zie in je laatste post dat je het al in de smiezen hebt 😉
Ik begrijp je niet helemaal Jurgen.

Mijn huisgenoot betaalt nu €10,00 voor het Pluspakket.
Dit staat op zijn factuur.
Hij gebruikt nu dus dubbele data en minuten.
Als hij straks met naast combivoordeel dus dubbele data en het pluspakket neemt,
dan hoef hij toch die €10,00 niet meer te betalen?
Reputatie 8
Badge +17
Heeft je huisgenoot het pluspakket nu als combivoordeel aanstaan dit kun je zien in mijn Telfort thuis
Nee jimny, hij heeft dus mobiel en Telfort Thuis, glas alles in 1.
Omdat er nu maar één combivoordeel mogelijk is, gebruikt hij nu alleen 2x data en minuten,
voor zijn mobiel.
Badge +13
Nee jimny, hij heeft dus mobiel en Telfort Thuis, glas alles in 1.
Omdat er nu maar één combivoordeel mogelijk is, gebruikt hij nu alleen 2x data en minuten,
voor zijn mobiel.

Dan krijgt je huisgenoot straks inderdaad Gratis Pluspakket en 2x zoveel data op je mobiel. Als het goed is, staat dat ook duidelijk omschreven in de mail.
Hartelijk bedankt Jurgen!

De huisgenoot heeft de mail ontvangen dus die heb ik niet gelezen.

De andere husgenoot heeft deze gekregen:

Goed nieuws! U krijgt extra CombiVoordeel!
Nu ook 5,- korting op uw Telfort Thuis abonnement

Beste,
U begrijpt dat we blij zijn met al onze klanten. Maar als CombiVoordeel klant heeft u toch gewoon een streepje voor. En om u nog eens extra te laten zien hoe blij we met u zijn, krijgt u vanaf 1 juni elke maand een 2e CombiVoordeel!
Nu ook 5,- korting
Vanaf 1 juni krijgt u niet alleen voordeel op uw Telfort Mobiel abonnement. U krijgt dan ook 5,- korting op uw Telfort Thuis factuur.
2x zoveel data
U krijgt nu elke maand 2x zoveel data en belminuten. Vanaf 1 juni krijgt u nog steeds 2x zoveel data maar geen verdubbeling van uw belminuten meer. In plaats daarvan krijgt u elke maand 400 extra belminuten, zolang uw abonnement loopt. U krijgt dus meer belminuten dan dat u nu van ons krijgt.
U kunt 5 mobiele nummers aanmelden
Heeft u nog andere mobiele nummers op uw adres? Dan kunt u maximaal 5 nummers aanmelden voor 2x zoveel data. Dat doet u gemakkelijk door gratis “COMBIVOORDEEL AAN” te sms’en naar 1266. Dit sms bericht stuurt u vanaf het nummer dat u aan wilt melden voor CombiVoordeel.

Geniet van uw nieuwe CombiVoordeel!

Met vriendelijke groet,

Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie?

Bent u blij met uw extra voordeel?

Met vriendelijke groet,

Geertje
Directeur Telfort

Maar deze huisgenoot heeft zelf alleen mobiel.

De opties:

- 5,- korting op je Thuis factuur en 2x zoveel data op je mobiel
- Gratis Pluspakket en 2x zoveel data op je mobiel
- Gratis FOX Sports Eredivisie en 2x zoveel data op je mobiel

Staan er niet in.

Zelf heb ik geen mail ontvangen.
Vandaar de verwarring aan mijn kant.
Badge +13
Alleen klanten die Thuis en Mobiel van Telfort hebben, zouden de mail moeten ontvangen. CombiVoordeel geldt nog altijd alleen voor klanten die de twee combineren.

Ik heb geen bericht ontvangen. Hoe kan dat?
Je hebt alleen bericht ontvangen als je op dit moment gebruik maakt van CombiVoordeel en als je 'Aanbiedingen e-mail' aan hebt staan in Mijn Telfort. Controleer goed of het bericht niet in de categorie 'Reclame' of in het spamfilter is beland. In Mijn Telfort kun je zien welk e-mailadres bij ons bekend is.

Voor als je de mail niet hebt ontvangen, hierbij de boodschap uit het mailbericht in een notendop: als extra CombiVoordeel krijg je de MB Verdubbelaar, tenzij je de Verdubbelaar al hebt. Dan wordt het het Pluspakket. Vanaf juli kun je je CombiVoordeel aanpassen naar de drie mogelijke keuzes. Er gelden een aantal voorwaarden, die lees je in de startpost.
Alleen klanten die Thuis en Mobiel van Telfort hebben, zouden de mail moeten ontvangen. CombiVoordeel geldt nog altijd alleen voor klanten die twee combineren

Het gaat hier ook om klanten op hetzelfde adres dus dan val je vermoedelijk automatisch binnen de voorwaarden. Wel vreemd dat Mandy dan weer niks heeft ontvangen tenzij dit een privacy instelling is.
Nee, het is geen privacy instelling.
De mail is ook niet bij spam terecht gekomen.
Maar ik denk dat ik het nu begrijp.
Mijn ene huisgenoot is contractant glas alles in 1, dus Telfort Thuis en heeft ook mobiel.
Mijn andere huisgenoot en ik liften mee met het combivoordeel,
de verdubbelaar met onze mobiele nummers
Die andere huisgenoot had waarschijnlijk ook de mail niet moeten ontvangen.
Als dit niet zo is, begrijp ik er dus niets meer van.

Maar ik heb net de Chat maar eens geraadpleegd omdat dit net even iets soepeler ging.

Het wordt dus zo.

Mijn huisgenoot met Telfort Thuis en mobiel heeft straks recht op 2x combivoordeel.
Dus de verdubbelaar en het Pluspakket waar wij nu nog voor betalen.
Het Pluspakket kost nu dus €10,00 en komt dus straks,
als het extra combivoordeel Pluspakket aanzetten te vervallen.

Mijn andere huisgenoot en ik behouden dus de verdubbelaar.
Nu 2x MB's en bel minuten en straks komen de dubbele belminuten te vervallen.
Daarvoor in de plaats wordt er standaard 400 belminuten extra gegeven.
De dubbele MB's blijven wel hetzelfde.

In mijn eigen geval, ik heb nu 300 belminuten plus de verdubbelaar is 600 minuten.
Dit worden dus straks 700 belminuten.
Reputatie 2
Badge +1
En intussen gaat de prijs van het internet abonnement weer eens met 9.5% de hoogte in.... Wel jammer dat dit er niet even bijstaat....
Tijd om uit te kijken naar een andere aanbieder.
Het wordt inderdaad wat duurder...…..maar je kunt nu wel 2x combivoordeel uitkiezen.
Reputatie 8
Badge +17
En intussen gaat de prijs van het internet abonnement weer eens met 9.5% de hoogte in.... Wel jammer dat dit er niet even bijstaat....
Tijd om uit te kijken naar een andere aanbieder.

Alle providers verhogen momenteel hun prijzen, dat was afgelopen week uitgebreid in de media te zien en lezen
Ik denk eigenlijk dat je op dit moment nog niet echt tussen providers kunt vergelijken?
Waarschijnlijk omdat de 'oude' tarieven nog vermeld staan bij vergelijkingssites?
Wel is inderdaad duidelijk dat praktisch alle tarieven bij providers omhoog gaan.
Reputatie 2
Badge +1
Of alle providers hun prijzen verhogen is niet relevant... het blijft een foute boel.
Feit blijft dat het onterecht is, om ruim 9.5% prijsverhoging te berekenen zonder dat daar iets tegenover staat...
Wat Mandy zegt, dat er vaak nog oude prijzen op websites staan is inderdaad mogelijk... dat is wel belangrijk om te weten uiteraard... want nu zie ik bv dat T-Mobile gewoon voordeliger is voor mij... en mij maakt het echt niet uit wie ik als provider heb.

Een alternatief is mobiel internet via een router met daarin een usb-router.
Zo werk ik in Zweden altijd, via een prepaid sim-kaartje met data er op, betaald per maand.... en het werkt uitstekend. Nu lijkt het dat ze dat in NL niet graag willen?? ik lees in veel voorwaarden dat de sim met de data in een device wat geschikt is voor "spraakverbindingen" moet zitten... de vraag is hoe de controle is uiteraard... want dan wordt het weer interessant, je kan dan je mobiele internet gewoon meenemen, als je reist. Mijn Zweedse sim werkt op die manier alleen in Zweden zelf, terwijl dat vroeger ook in DK ging... jammer jammer, uiteraard de schuld van die idiote EU regels ivm Roaming... maar goed, dat is weer wat anders.

Ik weet dat er zogenaamde 4G thuis simkaarten bestaan, maar die mag je blijkbaar alleen "thuis" gebruiken... en dat zien ze door de cel waarin de sim ingelogd is uiteraard... maar het zou wel een optie zijn, omdat het ook nog eens niet duurder is dan internet van telfort wat ik nu heb... en het is volgens mij minder storingsgevoelig. Maar het allerliefste zou ik gewoon een onbeperkte databundel nemen die ik dan gewoon overal kan inzetten om te internetten met de laptop....

Na de vrije dagen is het waarschijnlijk verstandig om eens contact op te nemen met T-Mobile om naar hun vaste internet te informeren... is het inderdaad al de nieuwe prijs, dan ben ik de langste tijd klant geweest van Tefort... ik ben het zat om ieder jaar ruim 9% meer te gaan betalen.
Op de website van T Mobile:

https://www.t-mobile.nl/thuis

Nog niets bekend over een prijsverhoging maar dat zal nog wel komen.

Waarschijnlijk alleen voor mobiel:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/inflatiecorrectie
@Sverigewat er tegenover staat zijn alle noodzakelijke aanpassingen van bijvoorbeeld het xdsl netwerk om HD vanaf 1 mogelijk te maken. Het totale systeem moet hiervoor verbeterd worden ook de systemen waar alles samenkomt mobiel xdsl en glasvezel.

Ook in Nederland zijn er data only oplossingen maar meestal via prepaid of zakelijk.

Komt 5g van de grond zal zowel stedelijk als daarbuiten meer hybride opties komen.
Reputatie 2
Badge +1
Op de website van T Mobile:
https://www.t-mobile.nl/thuis
Nog niets bekend over een prijsverhoging maar dat zal nog wel komen.
Waarschijnlijk alleen voor mobiel:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/inflatiecorrectie

Ja, daar zou ik mee kunnen leven... 1.1% prijsverhoging als gevolg van de inflatie....
Telfort verhoogt de prijs met ruim 9.5%, net als ze verleden jaar ook al deden... dat is niet in orde.
Op de website van telfort staat voor het gelijkwaardige abonnement 35 euro... bij T mobile 28... als je nu abonneert, heb je die prijs wel voor de minimale looptijd van je abonnement...

@galdor68 dat ze investeringen doen om HD tv (dat is het denk ik) mogelijk te maken, is allemaal goed en wel... maar dat moeten dan de mensen met een tv abonnement betalen als ze dat graag willen. Nu worden de normale internet only klanten wel erg bedrogen, vind je dat ook niet?

Data only zie ik inderdaad wel.. en prepaid is geen enkel probleem... maar de "kleine lettertjes" zeggen dat je dit niet echt zou mogen. De data alleen voor de computer gebruiken... al zie ik niet in waarom niet... en dan nogmaals... wordt het gecontroleerd?? indien er een gedoogbeleid is, is er niets aan de hand, maar als je een abo afsluit voor 1 jaar, en na 1 of 2 maanden gooien ze je er uit, moet je wel blijven betalen voor iets wat je niet kan/mag gebruiken.
De explicite oplossingen als 4G thuis kunnen wel probleemloos... en die zijn waarschijnlijk ook een goede oplossing voor mij.
Maar misschien weet jij wel geschikte oplossingen?...
Data only zie ik inderdaad wel.. en prepaid is geen enkel probleem... maar de "kleine lettertjes" zeggen dat je dit niet echt zou mogen. De data alleen voor de computer gebruiken... al zie ik niet in waarom niet... en dan nogmaals... wordt het gecontroleerd?? indien er een gedoogbeleid is, is er niets aan de hand, maar als je een abo afsluit voor 1 jaar, en na 1 of 2 maanden gooien ze je er uit, moet je wel blijven betalen voor iets wat je niet kan/mag gebruiken.
De explicite oplossingen als 4G thuis kunnen wel probleemloos... en die zijn waarschijnlijk ook een goede oplossing voor mij.
Maar misschien weet jij wel geschikte oplossingen?...

Het gaat erom dat een sim voor spraak en data een 06 nummer heeft die zijn er uiteraard ook maar in beperkte mate. Dus die spraak sim voor alleen data gebruiken is niet wenselijk dat is wat je vermoedelijk met de kleine letters bedoelt. Alleen voor de computer klopt niet helemaal je kan en mag deze ook in geschikte tablets gebruiken.

Het gaat met de verbeteringen ook om snelheidsverbeteringen dat je daadwerkelijk de maximale snelheid van je abo kan behalen dat is ook van belang voor internet only klanten.
Hoewel we hier afwijken van het onderwerp.
Reputatie 2
Badge +1

Het gaat erom dat een sim voor spraak en data een 06 nummer heeft die zijn er uiteraard ook maar in beperkte mate. Dus die spraak sim voor alleen data gebruiken is niet wenselijk dat is wat je vermoedelijk met de kleine letters bedoelt. Alleen voor de computer klopt niet helemaal je kan en mag deze ook in geschikte tablets gebruiken.

Ik bedoel dit soort restructies die (in dit geval) Tele2 heeft voor de unlimited bundel die ze voor 25 euro per maand aanbieden...

De Unlimited-bundel is niet bedoeld voor gebruik in data only apparaten, zoals een router of dongle.

En misschien moet ik me daarover geen zorgen maken... en ziet niemand het... maar ja, als er specifiek een punt van gemaakt wordt, voelt het gewoon niet lekker...
Dat soort restricties heb ik in Zweden nooit gezien in al die jaren dat ik daar internet via het mobiele netwerk daar.
Niet bedoeld is wat anders dan niet mogen en zoals geschreven heeft met dat voice deel te maken. Elk land en elke provider heeft zo zijn kleine lettertjes.
KPN heeft een 20Gb mobiel internet sim https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-jaar die is hier speciaal voor bedoeld hier kan je niet mee bellen alleen smsjes sturen.

Deze laatste berichten horen eigenlijk onder mobiel internet thuis.
Off topic......

Wat betreft de simkaart voor o.a. tablet bij Tele2:

https://tweakers.net/nieuws/132657/tele2-gaat-klanten-afsluiten-als-zij-simkaart-met-06-nummer-in-router-gebruiken.html

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/telefoonnummers-gebruiken/06--en-097-nummers-voor-spraak-en-data
Reputatie 2
Badge +1
Tele2 neemt dus actie tegen datagebruik...
Jammer dat je met een buitenlandse sim slechts een deel als data in een ander land mag gebruiken... anders was ik al lang over op een buitenlandse sim, ook voor de data.
Misschien wordt het hier ook nog wel iets binnen een paar jaar... ze lopen hier altijd een paar jaar achter de feiten aan op mobiel data gebied.

Maar terug naar de kern... de 9.5% prijsverhoging blijft een doorn in het oog...
Als ik het volgende week wat minder druk heb, buig ik me er over om een beslissing te nemen.

Reageer