Sticky Nieuws

Amazon Prime vanaf nu in je tv-menu

• 3 december 2019
  • 25 reacties
  • 1783 keer bekeken
Amazon Prime vanaf nu in je tv-menu
Reputatie 8
Badge +11

Na Netflix en YouTube, kijk je vanaf deze maand ook Amazon Prime via je tv-menu. Dat is leuk, want Amazon Prime heeft een prima aanbod. Denk aan Originals zoals Modern Love, The Boys en The Grand Tour.

Vanaf wanneer kan ik Amazon Prime kijken via mijn tv?

Jouw tv-ontvanger (Arcadyan 2260 of Arris 2952) krijgt deze maand (december 2019) een update met de Amazon Prime app. Vanaf deze update, kijk je Amazon Prime via je tv. Niet iedereen krijgt ‘m tegelijk, dus heb even geduld.

Hoe werkt het?

Wanneer je de app hebt en lid bent van Amazon Prime, kom je op 3 manieren bij het aanbod:

• Via kanaal 203
  • Via de 'Apps op TV’ in het menu
  • Via On Demand

Heb je nog vragen?

Bekijk onze pagina over Amazon Prime Video of stel je vraag hieronder!

25 reacties

Nu Disney+ nog 😉 en Videoland als OTT, voor de Prime gebruikers vast een goede aanvulling.

Reputatie 8
Badge +11

Het is zeker een mooie aanvulling. 🙂 Wie weet wat de toekomst gaat brengen voor de andere twee. 

Het grootste nadeel van prime zijn de betaalopties enkel credit card het aanbod is niet verkeerd.

Het grootste nadeel van prime zijn de betaalopties enkel credit card het aanbod is niet verkeerd.

Ik moet mezelf verbeteren ideal en gewone afschrijving is wel mogelijk via de amazon.de website.

Reputatie 1
Badge

Ik moet mezelf verbeteren ideal en gewone afschrijving is wel mogelijk via de amazon.de website.

Kom videoland nog ? Bedoel dan met eigen inloggen gevens invoeren net als netflix 

@Fiberdordrecht die vraag kan je beter op het KPN forum stellen, als mede klant zie ik dat niet snel gebeuren, dit houd namelijk een andere samenwerkings verband in tussen RTL/Videoland en KPN/Telfort.

Reputatie 8
Badge +11

Kom videoland nog ? Bedoel dan met eigen inloggen gevens invoeren net als netflix 

Daar is op dit moment niets over bekend, mocht dat (of Disney+) in de toekomst wel mogelijk worden delen we dat natuurlijk met jullie. Op dit moment zijn Netflix, YouTube en Amazon Prime beschikbaar als OTT kanalen :slight_smile:

Prime is niet op kanaal 203. ik heb de 2952. wanneer wordt deze op de STB geinstalleerd?

Prime is niet op kanaal 203. ik heb de 2952. wanneer wordt deze op de STB geinstalleerd?

Dat gebeurd in batches hier ook nog niet.

Reputatie 8
Badge +11

Kun je prime wel bereiken via apps op tv? Of via On demand? Anders wil ik je aanraden de ontvanger even te voorzien van een reset

Reputatie 8
Badge +11

Update: deze week zal de app beschikbaar komen voor de klanten met een Arcadyan HMB2260 en/of Arris VIP2952.  Dit gaat door middel van een software update in de periode 10 t/m 13 december

Let er op dat Prime zowel nieuwe software op de ontvanger vereist als een configuratie aanpassing aan onze kant. Dus als je nu merkt dat Prime er wel is maar het toch niet helemaal goed doet, wacht even de hele uitrolperiode af.

Iedereen krijgt, ergens ná de uitrol, ook via e-mail bericht dat Prime beschikbaar is.

Prime is dan te vinden via het Menu (On Demand - Prime Video), kanaal 203 of Apps op TV. Om er gebruik van te kunnen maken heb je wel een Amazon Prime account nodig. Deze kun je aanmaken via www.primevideo.com of www.amazon.de/amazonprime

Vervolgens kun je de App openen op de ontvanger. Na het accepteren van de voorwaarden krijg je dan het koppelscherm te zien. Ga naar de website die daar genoemd wordt en log in met je Amazon Prime account. Vul op de webpagina de koppelcode in die op de tv wordt getoond. Hierna is de ontvanger gekoppeld en kun je gaan kijken.

In gebruik is de Prime App vergelijkbaar aan andere video-apps zoals Netflix of YouTube. Wat nuttige tips:

• Als je tijdens het afspelen van een video informatie wilt over het programma of de acteurs of iets dergelijks, druk op de pijltoets naar beneden (zie bovenste afbeelding hieronder).  
  • Op de Instellingenpagina die je benadert bovenin het hoofdscherm kun je de taal instellen van de menu's, dit wordt ook de standaardtaal voor ondertiteling.  
  • Taalinstellingen voor het afspelen kun je, per serie of film, nog aanpassen op de detailpagina nadat je een hebt gekozen (zie eerste afbeelding hieronder).  
  • De instellingen voor ouderlijk toezicht gelden alleen voor Prime en staan los van de onze die je in het Instellingenmenu van de ontvanger instelt. 

Wat ondertiteling betreft niet alles is Nederlands ondertitelt datzelfde geld voor Disney+ dat hangt samen met de oorspronkelijke markt van de de films en series en de populariteit.

Reputatie 2
Badge

Nu Disney+ nog 😉 en Videoland als OTT, voor de Prime gebruikers vast een goede aanvulling.

Vergeet ook NPO Start (Plus) niet die mis ik ook tussen het aanbod. Ik ben nu als NPO Start Plus gebruiker aangewezen op de Chromecast.  

Of topic

@hkdegroot leg eens uit wat daar voor jou het nut van is. Ik zelf zie net als NLziet daar het nut niet van omdat via de tv ontvanger te kunnen benaderen. Een opname bundel lijkt mij dan goedkoper.

Reputatie 2
Badge

Of topic

@hkdegroot leg eens uit wat daar voor jou het nut van is. Ik zelf zie net als NLziet daar het nut niet van omdat via de tv ontvanger te kunnen benaderen. Een opname bundel lijkt mij dan goedkoper.

Ik heb zelf weinig zin om series/films te moeten zoeken in de tv gids en ‘opnemen’. Vroeger deed ik dit ook met een analoge kabel recorder i.s.m. UPC, maar sinds ik Netfix, NPO Start e.d. gebruik veel meer fan van streaming services/apps waarbij je veel meer een aanbod toegespitst krijgt op basis van favorieten series/films die ik heb gekozen in mijn profiel en alles wat mij mogelijk kan interesseren. Al hou ik al het nieuwe aanbod ook in de gaten via sites (o.a. scriptgirl.nl) en apps zoals Upflix VIP (Netflix) en JustWatch (NPO en Netflix). 

Momenteel heb ik Netflix, NPO Start Plus a 2.95 p/mnd (ivm reclamevrij, HD en vooruit kijken in sommige gevallen) als abonnementen naast mijn Telfort internet + tv pakket (inclusief gratis Plus pakket ivm combivoordeel) en vind het gemak van een zender op Telfort erg fijn t.o.v. Chromecast. Mijn vrouw en kinderen wil graag nog de ouderwetse tv zenders zien en scheelt ook weer een hoop handmatig selecteren. 

Is het opneem pakket bij KPN/Telfort nog steeds 5 euro extra p/mnd tenzij je het neemt in combi-voordeel uiteraard? Ik snap wel dat dit dan geldt voor veel meer zenders dan de NPO, zoals BBC en de Vlaamse publieken wat wel erg fijn is. Wat is de opslag limiet overigens? Bij streaming speelt dit uiteraard geen rol namelijk. Het is spijtig dat BBC iPlayer (en BritBox BBC +ITV) en VRT Nu niet officieel in Nederland te gebruiken zijn. 

@hkdegroot met een recente slimme tv heb je direct toegang tot NPO Start, daarom heeft dit in de tv ontvanger weinig meerwaarde in mijn ogen, heb je geen slimme tv is het vanuit een aanwezige tv ontvanger makkelijker dan via een chromecast dat zeker. 

De kosten voor het opnemen zijn bij Telfort nog steeds € 4,99 niet meer te kiezen als Combivoordeel. Bij KPN met het Hussel aanbod is het ook een losse optie van € 4,99 bij afname van 2 tv ontvangers is het inbegrepen.

De opslag ruimte kan ik zo snel niet terugvinden.

Reputatie 1

Ik kan nergens vinden,waar en wat het opzegtermijn is,van  Amazon Prime Video ?

Groet,

Hein

Ik kan nergens vinden,waar en wat het opzegtermijn is?

Groet,

Hein

Je bedoelt van Amazon Prime? Dat zal een maand zijn dat is bijna standaard.

Reputatie 1

Ik kan nergens vinden,waar en wat het opzegtermijn is?

Groet,

Hein

Je bedoelt van Amazon Prime? Dat zal een maand zijn dat is bijna standaard.

Klinkt wel leuk,maar waarom kan ik het nergens vinden? '’Dat zal wel'’ ...kan wel eens in de kosten lopen,als je het niet met zekerheid per maand opzeggen. Galdor?

Ik heb de exacte termijn nog niet gevonden, wel hoe je kan opzeggen. Je betaald per maand of naar keuze voor een jaar daarom lijkt mij die maand  opzegtermijn niet meer dan logisch. Er lijken met het opzeggen wel complicaties te zijn namelijk als je via amazon.com hebt aangemeld voor prime kan je niet via amazon.de afmelden, wel kan je afmelden voor prime zonder je af temelden voor gewoon amazon.

https://primevideoaanbod.nl/faq/amazon-prime-video-opzeggen/

Als je niet op de juiste manier opzegt kan het blijkbaar inderdaad in de kosten lopen. Per maand €5,99.

Aanvulling uit de Prime video voorwaarden te vinden in de app via Instellingen,   Info &Juridisch

d. Annulering van Abonnementen/Lidmaatschappen

U kunt een abonnement op een video of een lidmaatschapsdienst op elk gewenst moment annuleren door naar Uw Account te gaan en uw lidmaatschapsinstellingen aan te passen, door contact op te nemen met de klantenservice van Amazon of door een annuleringsformulier te gebruiken dat we beschikbaar stellen op uw Video Marketplace (zoals hier vermeld) of, als u via een derde partij het betreffende Amazon-abonnement of de lidmaatschapsdienst afneemt, via uw account bij die derde partij. Als u annuleert binnen 3 werkdagen na aanmelding voor of omzetting van een gratis proefperiode in een betaald lidmaatschap (of, voor klanten in de Europese Unie, binnen 14 dagen na ontvangst van de bevestiging van uw abonnement of lidmaatschapsdienst), zullen wij uw volledige lidmaatschapskosten restitueren; behalve dat we kosten in rekening kunnen brengen (of deze op uw restitutie inhouden) voor de waarde van de Dienst die via uw account wordt gebruikt gedurende die periode

Reputatie 1

Jammer,dat Telfort zo'n onduidelijk abo aanbied aan z'n klanten…..Ik ben wat anders gewent van Telfort!

Dan is Netflix wel duurder,maar wel duidelijker.

Groet,Hein

Jammer,dat Telfort zo'n onduidelijk abo aanbied aan z'n klanten…..Ik ben wat anders gewent van Telfort!

Dan is Netflix wel duurder,maar wel duidelijker.

Groet,Hein

Telfort biedt geen Netflix of Primevideo abonnement aan. Het enige wat gedaan wordt is de mogelijkheid geven om de content te zien via hun TV ontvangers. Als een O.T.T ( over the top) dienst. Je moet zelf een abonnement bij Primevideo afsluiten of al hebben.

Telfort staat er helemaal buiten. Bij KPN kan je op dit moment ervoor kiezen het Netflix abonnement via hun factuur te voldoen, en ook op die methode zijn ze enkel incasseerder. Je hebt een directe overeenkomst met Netflix.

Videoland daarentegen neem je af als extra pakket daarbij ben je geen klant van RTL/Videoland maar gewoon een Telfort klant.

Reputatie 8
Badge +9

Vergeet ook NPO Start (Plus) niet die mis ik ook tussen het aanbod. Ik ben nu als NPO Start Plus gebruiker aangewezen op de Chromecast.  

Dag @hkdegroot, begrijpelijk dat je die wens hebt. Er zijn meerdere klanten die de NPO Start Plus app ook graag aan het tv-menu toegevoegd willen zien. Die wens is bekend bij de personen die hierover gaan, maar ik durf je niet te zeggen of de app op termijn beschikbaar wordt via je tv-ontvanger. Over de beschikbaarheid via het ‘On Demand-menu’ zijn afspraken gemaakt met Netflix, Videoland en nu ook met Amazon Prime. Deze zijn er niet met NPO voor wat betreft NPO Start en dat is de reden dat dit nu niet beschikbaar is op deze wijze. 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @ku602070. Ik merk dat er nog wat onduidelijkheden zijn wat Amazon Prime betreft. Zoals @Galdor68 aangeeft bieden wij geen Amazon Prime abonnement aan. We bieden enkel de mogelijkheid om de content van je Amazon Prime abonnement te bekijken via je tv-ontvanger. Als je vragen hebt over het abonnement zelf, kun je die het beste stellen aan Amazon Prime. Is het met de uitleg van @Galdor68 duidelijker geworden? :slight_smile:

Gebruik amazon prime al jaartje rechtstreeks via tv.
Vond de toevoeging van KPN/Telfort leuk maar na enkele keren werkt ie niet meer.

Blijft hangen op start logo…. ook na reset etc. Goede kabels, noem maar op.

Zie dit ook elders bij mensen die ik technisch ondersteun.

Met reset bedoel je software her installeren?

Naar aanleiding van dit bericht twee dingen zonder herstarten nu toch de app in het lijstje.

En belangrijker bij het opstarten deze melding Ik heb nog niet herstart ik kijk via de tv zelf.

Reageer