beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

  • 16 april 2018
  • 112 reacties
  • 9855 keer bekeken

Badge +13
Vanaf nu bepaal je bij Telfort Thuis zelf wat je nodig hebt. In dit topic lees je alles over onze nieuwe pakketten. Let op: het onderstaande aanbod is voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten.

Het belangrijkste op een rijtje


Alle mogelijkheden van Interactieve TV met alleen de 40 meest bekeken zenders
Veel klanten vroegen om meer keuze in de zenderpakketten. Daarom is er nu het Basis TV Pakket met de 40 meest bekeken zenders, dat je kunt uitbreiden als je dat wil.

Wil je geen vast telefoonnummer, dan betaal je ook minder
Vaste telefonie is een optie in plaats van een standaard geleverde dienst. Je hoeft dus alleen voor telefonie te kiezen als je dit gebruikt.

Kijk tv op al je schermen, thuis en onderweg
Met onze vernieuwde iTV app kun je via je tablet, computer en zelfs op je smartphone programma’s kijken. Je kunt ook programma’s opnemen en terugkijken op je al je schermen, zowel thuis als onderweg. En onderweg is nu: in de hele EU.

Ga gigasnel met gratis glasvezel
Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.


Voor het overzicht


Alle extra opties en tarieven



Basis TV Pakket
Bekijk het volledige zenderoverzicht Interactieve TV



Uitgebreid TV Pakket
Bekijk het volledige zenderoverzicht Interactieve TV

icon

Beste antwoord door Stephen 16 april 2018, 15:55


Hoe krijg ik toegang tot meerdere zenders?
Je kunt het zenderpakket uitbreiden. De resterende 15 zenders van het oude abonnement zitten in het 'Uitgebreid pakket'. Dit is een optionele extra zenderpakket voor €5 per maand. Daarnaast kun je nog steeds kiezen voor zenderpakketen zoals het Pluspakket, Kids pakket, Hindi pakket etc. Deze veranderen niet.

Ik ben al klant. Verandert er iets?
Heb je Interactieve TV, dan krijg je het nieuwe Basispakket. Je krijgt het Uitgebreid pakket er gratis bij. Op je factuur zie je een extra factuurregel met de kosten van de uitbreiding en de korting hiervoor. Je ziet dit ook terug in Mijn Telfort.

Ik ben klant en mijn jaarcontract is afgelopen. Kan ik gebruik maken van de nieuwe pakketten? Is er voor mij een apart aanbod als ik wil verlengen?
Wil je na je jaarcontract iets aanpassen of toevoegen, dan hoef je niet te verlengen. Dit regel je in Mijn Telfort. Ga je verhuizen of wil je een aanpassing die niet in Mijn Telfort staat (bijvoorbeeld extra snelheid of een overstap naar het nieuwe glasvezelpakket)? Laat je dan direct gratis terugbellen. Als je in overleg met ons een nieuw jaarcontract afsluit, maak je gebruik van een van de nieuwe pakketten.

Ik ben klant. Verandert de prijs van mijn maandabonnemen nadat mijn contract voorbij is?
Nee. In dat geval blijf je je gebruikelijke maandprijs betalen.
Bekijk reactie

112 reacties

Ja Jurgen, de website heeft het inderdaad aangepast.
Reputatie 2
Badge +2
@Jurgen - Telfort
Bij het genoemde overzicht mis ik bij het hoofdstuk Interactieve TV de kosten van € 5,00 voor het opnamepakket.
Badge +1
Telfort

En verder vind ik het persoonlijk jammer dat het oude systeem van kortingen definitief omgevallen is. Tot voor kort kon je als bestaande klant forse kortingen bedingen bij een contractverlenging. Zo kreeg je standaard 3 maanden gratis internet (=25% korting op jaarbasis) als je contact opnam met Telfort om te verlengen. En op dit forum staan zelfs de verhalen van trouwe klanten die incidenteel 6 maanden gratis kregen bij het verlengen van een duurder alles-in één abonnement.

Blijkbaar is er door alle overnames geen noodzaak meer voor providers als KPN om de producten scherp geprijsd in de markt te zetten. We zijn blijkbaar weer terug in de tijd dat KPN een monopoliepositie had.


uit wat maak je dat op dat je als bestaande kland geen korting kan afspreken bij verlening.
Heb daar de afgelopen 8x geen enkel probleem mee gehad.
het is ook alom bekent dat als je contractvrij ben en wil verlengen dat je verlengt naar het abonnement wat op dat moment in de markt staat .
Reputatie 6
Badge +12
Hoi allen, we hebben het antwoord in dit topic aangevuld hoe het zit met verlengen. Wanneer je iets wilt aanpassen of toevoegen en dat kan in mijn Telfort, dan hoef je niet te verlengen. Wanneer je het niet kunt wijzigen, dan kun je je laten terugbellen en verlengen met een nieuw jaarcontract (uiteraard in overleg of dat goed bij je past). Daarna kun je gebruik maken van een nieuw pakket.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Galdor68, wij gebruiken hetzelfde achterliggende systeem als KPN. Daardoor zullen wijzigingen in het KPN zenderpakket ook bij ons van kracht worden, zoals je ook al merkt met Love Nature.
Dank je voor deze bevestiging @Jasper - Telfort Ik verwacht uiteraard wel een topic over deze komende wijzigingen.
Reputatie 8
Badge +19
En om het vanuit consumentenoogpunt wat concreter te maken...

Telfort verhoogt prijzen Thuis-abonnementen met meerprijs voor Vast Bellen.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort kan wel beweren dat bestaande abonnees aanpassingen kunnen doen zonder te verlengen... maar in het verleden heeft Telfort wel vaker het productportfolio gelijk getrokken en bestaande abonnees gedwongen overgezet naar nieuwe abonnementsvormen en de bijbehorende tarieven. De bewering dat ze dat nu niet doen biedt geen garanties voor de toekomst.

En verder vind ik het persoonlijk jammer dat het oude systeem van kortingen definitief omgevallen is. Tot voor kort kon je als bestaande klant forse kortingen bedingen bij een contractverlenging. Zo kreeg je standaard 3 maanden gratis internet (=25% korting op jaarbasis) als je contact opnam met Telfort om te verlengen. En op dit forum staan zelfs de verhalen van trouwe klanten die incidenteel 6 maanden gratis kregen bij het verlengen van een duurder alles-in één abonnement.

Blijkbaar is er door alle overnames geen noodzaak meer voor providers als KPN om de producten scherp geprijsd in de markt te zetten. We zijn blijkbaar weer terug in de tijd dat KPN een monopoliepositie had.
@Kees-Jan dat was in antwoord over de inflatie correctie opmerking.
Ps voor de rekenaars er zijn 5 tv kanalen minder. Standaard waren er 60 nu zijn dit er 40+15 tenzij het pluspakket er nu 5 meer heeft.
Reputatie 8
Badge +17
@Kees-Jan dat was in antwoord over de inflatie correctie opmerking.Voor abonnementen voor Internet is er, tot vóór vorig jaar 1 juli, nog nóóit een inflatie correctie geweest. Die verwacht ik dit jaar ook niet. Die is niet aangekondigd (zoals vorig jaar) en dat zou wel moeten om klanten de mogelijkheid te geven om over te stappen naar een andere provider.;)

Even afgezien van de prijsverhoging van nieuwe abonnementen, dan...

Dat is gewoon een ordinaire prijsverhoging van het "Internet standaard" abonnement van €7,50 (€5 euro abbo-kosten én €2,50 VoIP, dat is 25% tov €30!!) en een uitholling van het alles-in-1 abonnement vwb aantal zenders oftewel €5 prijsverhoging voor het "uitgebreid TV pakket" plus een prijsverhoging van €2,50, dan kom ik toch aan een ~15% verhoging...
Reputatie 5
Badge +4
Hoi allen, we hebben het antwoord in dit topic aangevuld hoe het zit met verlengen. Wanneer je iets wilt aanpassen of toevoegen en dat kan in mijn Telfort, dan hoef je niet te verlengen. Wanneer je het niet kunt wijzigen, dan kun je je laten terugbellen en verlengen met een nieuw jaarcontract (uiteraard in overleg of dat goed bij je past). Daarna kun je gebruik maken van een nieuw pakket.
Bedankt voor de update!

Echter is het me nog niet helemaal duidelijk of je bij een contractverlenging (waarbij je vaak een leuke korting krijgt) verplicht over moet op de nieuwe abonnementen of dat je het oude abonnement kan verlengen (met daarbij een leuke korting zoals dat nu elk jaar gaat)?
Dat blijft hetzelfde @mandy voor huidige klanten veranderd sowieso niets zoals je kan lezen.
Reputatie 8
Badge +16
Volgens mij gaan (leuke) kortingen alleen over verlenging met een jaar tegen de nieuwe voorwaarden.

Maar zoals ik boven al schreef zijn de kortingen niet meer zo "leuk".... 3x5 euro korting is toch echt iets anders dan 3x30 euro korting op een kaal internetabonnement.
Tel daar de vervallen klantvoordeel bij die je kreeg als je ook je mobiel bij Telfort onderbracht, die dus bovenop een eventuele combivoordeel kwam, dat maakt echt dat ze Hans de ex-miljonair met de vut kunnen sturen.

Zoals ik het lees klopt het wat Franzki schrijft, dus alleen 3 maanden korting bij een verlenging (lees nieuw contract) uit de uitleg van Cindy maak ik ook op dat verlengen niet hoeft, en in feite hoefde dat ook nooit want je contract liep toch wel stilzwijgend maandelijks door.

Bij mobiel wordt het ook ten onrechte verlenging genoemd maar ook daar gelden de tarieven van dat moment, en ga je gewoon een nieuw contract aan.
Reputatie 6
Badge +7
Dan mogen ze nu wel met de nieuwe prijzen ook pairbonding gaan toepassen.
Reputatie 8
Badge +19
Dan mogen ze nu wel met de nieuwe prijzen ook pairbonding gaan toepassen.
Op zich een mooie wens ware het niet dat pair-bonding niet op elke DSL-aansluiting mogelijk is... :)
En dan krijg je weer scheve gezichten.
Reputatie 6
Badge +7
Dat is ook wel weer zo, maar de meesten zal dat wel toepasbaar zijn neem ik aan.
Reputatie 8
Badge +19
Dat is ook wel weer zo, maar de meesten zal dat wel toepasbaar zijn neem ik aan.
Het zijn vooral de *oudere* aansluitingen die twee aderparen naar het ISRA-punt getrokken en (al dan niet) aangesloten hebben zitten.
Vroeger werd dit extra aderpaar door KPN nodig beschouwd als reservepaar, maar dat is al jaren niet meer zo dus nieuwere woningen hebben dat reservepaar niet meer en is er derhalve geen pair-bonding mogelijk.
Daarnaast werkt pair-bonding niet vanzelf maar moet een KPN-monteur het extra paar nog wel aansluiten in de centrale of straatkast.
Thuis in het ISRA-punt kan je dat meestal zelf wel doen als ze wel aanwezig maar nog niet aangesloten zijn.
Pairbonding zal voorlopig wel een KPN Exclusive blijven waar mogelijk.
Reputatie 8
Badge +17
Zo...
da's een forse prijsverhoging van €30 naar €37,50 voor Internet en bellen.

Die "Telfort-Hans-de-ex-miljonair" is zeker ontslagen omdat hij de slogan "voor dezelfde lage prijs" niet meer waar kan maken?!

vorig jaar betaalde ik €26,50 voor Internet met VOIP
Nu zou dat €37,50 worden? Dat is €11 méér dan vorig jaar ...

Pff, Telfort, kom op zeg, dit is pure graaierij!
Reputatie 6
Badge +7
Dat kan maar XS4all heeft het ook?
Reputatie 3
Badge
Graaierij?
Welnee: dit is keuzevrijheid! En dat heeft Telfort hoog in het vaandel staan. En dat mag wel wat kosten, nietwaar?
Toch wel vreemd dat die keuzevrijheid niet het modem betreft, maar daar zal wel hard aan worden gewerkt. Misschien volgende week hierover een mededeling van Telfort? (Of volgende maand ...... of jaar .... of nooit?)
Toch positief puntje van de wijzigingen bij Telfort het treft bestaande klanten niet.

Die hebben we bij Telfort vorig jaar juli al gehad, weet je nog?!
Per 16 april betalen nieuwe klanten met een Internet+VoIP abonnement gewoon nóg eens €7,50 extra...


Nieuwe klanten is niet "bestaande" klanten net als nu. Of zie ik iets over het hoofd?
Badge +13
Natuurlijk is dat alleen het eerste jaar maar dat doet iedere provider.

Op http://glasvezelaanbieders.net/ zie is KPN is op jaarbasis goedkoper dan Telfort?
Uiteindelijk is Telfort op jaarbasis voordeliger daar ging het mij om dat KPN meer lok korting bied moet je doorheen kijken. Ik heb het vast wel eens eerder geschreven, wil je echt goedkoper uit zijn zou je elk jaar moeten overstappen, in de hoop dat er geen aansluitkosten zijn en andere eenmalige kosten die heffen die kortingen vaak weer op.


Goed om te weten: sommige kortingen die http://glasvezelaanbieders.net/ vermeldt voor Telfort, kloppen niet. Ik heb een seintje gegeven aan m'n collega - hij neemt contact met ze op. :)

In de tussentijd kun je het best bekijken wat een Telfort-pakket kost via Telfort.nl. In het onderstaande overzicht vind je ook veel informatie.

Reageer