beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

• 16 april 2018
  • 112 reacties
  • 9689 keer bekeken

Badge +13
Vanaf nu bepaal je bij Telfort Thuis zelf wat je nodig hebt. In dit topic lees je alles over onze nieuwe pakketten. Let op: het onderstaande aanbod is voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten.

Het belangrijkste op een rijtje

Alle mogelijkheden van Interactieve TV met alleen de 40 meest bekeken zenders
Veel klanten vroegen om meer keuze in de zenderpakketten. Daarom is er nu het Basis TV Pakket met de 40 meest bekeken zenders, dat je kunt uitbreiden als je dat wil.

Wil je geen vast telefoonnummer, dan betaal je ook minder
Vaste telefonie is een optie in plaats van een standaard geleverde dienst. Je hoeft dus alleen voor telefonie te kiezen als je dit gebruikt.

Kijk tv op al je schermen, thuis en onderweg
Met onze vernieuwde iTV app kun je via je tablet, computer en zelfs op je smartphone programma’s kijken. Je kunt ook programma’s opnemen en terugkijken op je al je schermen, zowel thuis als onderweg. En onderweg is nu: in de hele EU.

Ga gigasnel met gratis glasvezel
Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.

Voor het overzicht

Alle extra opties en tarieven

Basis TV Pakket
Bekijk het volledige zenderoverzicht Interactieve TV

Uitgebreid TV Pakket
Bekijk het volledige zenderoverzicht Interactieve TV

icon

Beste antwoord door Stephen 16 april 2018, 15:55

Hoe krijg ik toegang tot meerdere zenders?
Je kunt het zenderpakket uitbreiden. De resterende 15 zenders van het oude abonnement zitten in het 'Uitgebreid pakket'. Dit is een optionele extra zenderpakket voor €5 per maand. Daarnaast kun je nog steeds kiezen voor zenderpakketen zoals het Pluspakket, Kids pakket, Hindi pakket etc. Deze veranderen niet.

Ik ben al klant. Verandert er iets?
Heb je Interactieve TV, dan krijg je het nieuwe Basispakket. Je krijgt het Uitgebreid pakket er gratis bij. Op je factuur zie je een extra factuurregel met de kosten van de uitbreiding en de korting hiervoor. Je ziet dit ook terug in Mijn Telfort.

Ik ben klant en mijn jaarcontract is afgelopen. Kan ik gebruik maken van de nieuwe pakketten? Is er voor mij een apart aanbod als ik wil verlengen?
Wil je na je jaarcontract iets aanpassen of toevoegen, dan hoef je niet te verlengen. Dit regel je in Mijn Telfort. Ga je verhuizen of wil je een aanpassing die niet in Mijn Telfort staat (bijvoorbeeld extra snelheid of een overstap naar het nieuwe glasvezelpakket)? Laat je dan direct gratis terugbellen. Als je in overleg met ons een nieuw jaarcontract afsluit, maak je gebruik van een van de nieuwe pakketten.

Ik ben klant. Verandert de prijs van mijn maandabonnemen nadat mijn contract voorbij is?
Nee. In dat geval blijf je je gebruikelijke maandprijs betalen.
Bekijk reactie

112 reacties

Misschien heb je gelijk en loopt Telfort iets achter wat prijswijziging betreft.
Maar nooit heel lang.
Persoonlijk vrees ik toch dat de belofte niet waargemaakt gaat worden voor Telfort klanten.
Zeker niet nu de nieuwe abonnementen van KPN bekend zijn.
Telfort loopt in mijn persoonlijke ervaring altijd iets achter met publiceren ten opzichte van KPN, ik zie die stilte als positief, ik hoop dat dit ook zo zal blijken.
Je hebt gelijk, de inflatiecorrectie geldt inderdaad voor mobiel.

Wat ik vooral vreemd vindt is dat zowel KPN als XS4ALL de prijsverhoging al bekend is.
Dat van Telfort nog niet.
Normaal zijn volgens mij de prijswijzingen tegelijkertijd bekend, die onder de KPN paraplu vallen.
Nu blijft het stil rond Telfort...

Dus ik hoop straks niet een onaangename verrassing komen te staan,
dat er straks wel een conform KPN prijswijziging komt.
Dus dat het abonnement straks veel duurder gaat uitpakken.
Als dat gebeurd al het KPN toch klanten kosten.

Ik heb inderdaad vorig jaar ook de prijsverhoging gekregen van €2,50.
@mandy zoals je weet wordt inflatie correctie bijna alleen bij mobiel toegepast meestal een paar cent wat in de loop der tijd zoals je zelf weet wel kan oplopen.

Als er bij Telfort ook prijs aanpassingen komen dit jaar, zal dit vast nog worden bekend gemaakt. Een prijs verhoging met een paar Euro is iets anders dan verhogen naar de huidige KPN prijzen, dus in dat op zicht zal er hopelijk niet te veel veranderen. Anders kan dit KPN nog wel eens onverwacht veel klanten kosten. Maar zoveel keus is er ook weer niet.

Ik hoop en verwacht geen al te grote prijswijzigingen meer onder het Telfort merk.
Dit baseer ik op het feit dat klanten op de oude propositie vorig jaar ook geen prijsverhoging hebben gekregen. Terwijl de overige klanten een verhoging van € 2,50 kregen.
Het wordt echt een kaalslag betreft de TV zenders, echt niet leuk meer.
Het Pluspakket is straks ook niets meer waard....
Maar straks wel meer betalen, voor minder!
Bij KPN en XS4ALL een verhoging tussen de €1,00 t/m €3,50, voor zover ik het nu kan zien.
En Telfort zal daarbij niet achter blijven, daar lees je niets over.
De zogeheten inflatiecorrectie??

En dan wordt er nu nog steeds gesuggereerd dat er voor Telfortklanten met een huidig abonnement,
niets veranderd?
National Geographic van de lijst, WTF, die kijk ik persoonlijk het meest, die wil ik zeker niet missen, dus KPN doe je best en behoud de zender effe wil je.
Love Nature is wel leuk, maar geen goede vervanging.
@knorde dat lijkt op onderhandelings perikelen aangaande de doorgifte vergoeding tussen KPN en Disney die nu onder ander die en andere zenders die mogelijk verdwijnen in hun bezit heeft. Ook is er overleg gaande tussen KPN en Fox tv. Kortom het is niet zeker maar we zullen er wel rekening mee moeten houden.
Reputatie 5
Badge +4
KPN heeft reeds de wijzigingen voor juni 2019 gepubliceeerd waaronder een aantal zender wijzigingen Love nature is nu ook voor Telfort klanten beschikbaar.

Veel belangrijker gaan de genoemde kanalen ook voor Telfort klanten verdwijnen dus onder andere National Geographic en National Geographic Wild.

Ik zag even niet aankomen dat National Geographic gaat verdwijnen. Die zender kijken wij heel veel. Is dit een keuze van KPN of geldt dit voor alle providers in Nederland?
Reputatie 8
Badge +11
Als wij iets weten zullen we het uiteraard met jullie delen 🙂
Dank je voor deze bevestiging @Jasper - Telfort Ik verwacht uiteraard wel een topic over deze komende wijzigingen.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Galdor68, wij gebruiken hetzelfde achterliggende systeem als KPN. Daardoor zullen wijzigingen in het KPN zenderpakket ook bij ons van kracht worden, zoals je ook al merkt met Love Nature.
KPN heeft reeds de wijzigingen voor juni 2019 gepubliceeerd waaronder een aantal zender wijzigingen Love nature is nu ook voor Telfort klanten beschikbaar.

Veel belangrijker gaan de genoemde kanalen ook voor Telfort klanten verdwijnen dus onder andere National Geographic en National Geographic Wild.
@Jurgen - Telfort Dit klopt, volgens mij, niet helemaal:

Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.

Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar. In alle gevallen moet ik meer betalen dan via mijn huidige (VDSL) abonnement ;)

Misschien even de zin aanpassen? Of... de belofte waarmaken? :P

Als je een ouder vdsl abonnement hebt van voor 2016 ongeveer dan heb je gelijk in die periode is de prijs voor DSL omhoog bijgesteld aan die van Glasvezel, dus met die kennis klopt het wel dat je voor verbinding via glasvezel niet meer betaald dan een verbinding via DSL.

Daarom dus zoals Jurgen ook schreef bij afsluiting van een nieuw contract jou huidig maandbedrag zal bij een verlenging ook omhoog gaan.
Reputatie 2
Badge
Wat Telfort doet is nieuwe klanten voor de prijsverhogingen laten opdraaien.
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.
persoonlijk vind ik dit niet een actie aanbieden maar je klanten ongelijk behandelen.

Dit is helaas niet waar aangezien bestaande klanten nu ook een prijsverhoging hebben toegestuurd gekregen in de e-mail welke per 1 juli wordt ingevoerd. Ik heb echter in mijn lopende eerste jaar (contract liep tot 2 september) nu wel hierdoor de mogelijkheid om zaken in mijn pakket aan te brengen. Na een telefoontje heb ik dan ook mijn vaste telefonie eruit gehaalt in mijn alles-in-1 pakket 50/5 glas wat nu nog 42,50 p/mnd kost maar per 1 juli 45 euro. Nu ik naar 50/5 internet + tv ben overgestapt betaal ik gewoon weer 42,50 p/mnd echter dan wel met de kantekening dat ik naar 40 tv zenders (en nog steeds 90 radiozenders) terugga i.v.m. de invoering van het basis zender pakket en dat ik mijn contract wijzig. Ik zal echter de genoemde 15 zenders niet missen (o.a. ID, History, TV5Monde die France2 wordt) alleen Arte keek ik heel soms. Daarnaast heb ik opnieuw een aanbieding van 6mnd korting per 1 juli ontvangen omdat ik weer een nieuw jaarcontract aanga. Ik ben hierdoor dus best tevreden.
Badge +13
De vraag zal in deze lange discussie al gevraagd zijn
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging

Jürgen weet je hier het antwoord voor
Marcel

In dit topic ben je aan het juiste adres voor vragen over de prijswijzigingen. Geeft het onderstaande antwoord op je vraag?

Op dit moment ontvang ik al een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting uiteraard tot de afgesproken einddatum.
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging

Jürgen weet je hier het antwoord voor
Marcel
Reputatie 1
Badge
@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid.
Ik zou ook heel graag de 500 mbit zien, niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan.
Ik ben zelfs bereid er meer voor te betalen.
Helaas is dit niet mogelijk bij Telfort.

Misschien wil me dat je naar tweak.nl gaat? (en daar de mazzel hebt in een 1Gb regio te wonen). Oh... Of jonaz...
Reputatie 5
Badge +4
@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid.
Ik zou ook heel graag de 500 mbit zien, niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan.
Ik ben zelfs bereid er meer voor te betalen.
Helaas is dit niet mogelijk bij Telfort.
Badge +13
Lijkt toch best veel op een melding dat er glas beschikbaar is 😉 Als ik het verhaaltje bij elkaar klik wat ik nu heb, dan betaal ik meer...

Daarom staat er bovenaan het bericht: "Let op: het onderstaande aanbod is voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten." Je krijgt als nieuwe klant altijd het beste netwerk en dat heeft geen invloed op de prijs.
Reputatie 1
Badge
Dan heb je dus geen aansluiting voor glasvezel en is het afwachten 🙂 Als er bij jou een snelheidsverhoging mogelijk is, bijvoorbeeld doordat er glasvezel komt, laten we het natuurlijk weten. En bij een nieuwe aansluiting krijg je glasvezel altijd zonder meerprijs.

Hmmm... Oke, maar wat is dit dan:

Lijkt toch best veel op een melding dat er glas beschikbaar is 😉 Als ik het verhaaltje bij elkaar klik wat ik nu heb, dan betaal ik meer...
Badge +13
Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar.

Dan heb je dus geen aansluiting voor glasvezel en is het afwachten 🙂 Als er bij jou een snelheidsverhoging mogelijk is, bijvoorbeeld doordat er glasvezel komt, laten we het natuurlijk weten. En bij een nieuwe aansluiting krijg je glasvezel altijd zonder meerprijs.
Reputatie 1
Badge
@Jurgen - Telfort Dit klopt, volgens mij, niet helemaal:

Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar. In alle gevallen moet ik meer betalen dan via mijn huidige (VDSL) abonnement ;)

Misschien even de zin aanpassen? Of... de belofte waarmaken? 😛
Reputatie 2
Badge +4
Om alles helder te krijgen wordt het nog een gepuzzel....
Maar dit geldt niet alleen voor Telfort.
Bij andere providers is het ook aan het rommelen op tarief gebied.
Dus naast deze wijzigingen nog meer verandering, kon ook bijna niet uitblijven.

Reageer