beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

• 16 april 2018
  • 112 reacties
  • 9770 keer bekeken

Toon het eerste bericht

112 reacties

Aangezien KPN en zojuist ook XS4ALL prijsverhogingen hebben aangekondigd kan ik me niet voorstellen dat Telfort achterblijft.

Ik hoop uiteraard dat je gelijk heb, dont get me wrong 😃 Bedankt voor je reactie! :)

Je kan zeggen dat die verhoging al is toegepast, maar dan zoals Kees-Jan al schreef door de pakketwijzigingen en de telefoon er uit te halen voor nieuwe en verlengende klanten.

Blijkbaar @mandy voor mijn vast internet heb ik dat nog niet gezien.
Reputatie 3
Badge
@FranzkiZijn de kortingen vervallen? Dan zie ik inderdaad geen reden meer om een nieuw contract aan te gaan en al helemaal niet meer op de nieuwe voorwaarden. Ik ben al vanaf 2005 een tevreden Tiscali/Telfort -mede door die kortingen- klant, maar nu gaat shoppen en hoppen een serieuze optie worden.
Bedankt voor de informatie!
Badge +13
Edit, de website glasvezelaanbieders heeft nog niets aangepast.
Als het goed is, inmiddels wel 🙂
Nog minder zenders voor dezelfde prijs? Ik blijf op de oude propositie zolang het kan. Ik vraag me wel af of klanten komend van de oude propositie wel als nieuwe klant worden behandeld in dit geval?

Nog niet helemaal de thema pakketten die ik voorstelde maar het moet ergens mee beginnen.

€35,00 voor alleen internet lijkt me aan de hoge kant. Door die relatief hogere prijs wordt verhoudingsgewijs het tv deel iets goedkoper, € 7,50 voor 40 zenders klinkt acceptabel met voor wie het wil dat extra pakket kom je op de €12,50 die je anders ook kwijt zou zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Er zijn wel kortingen maar die zijn steeds beperkter... veel klanten halen hun voordeel juist uit slim verlengen en het gebruik van kortingsacties.

Een abonnement met alleen internet kost nu 12 x 35 euro - 3 x 5 euro korting = 405 euro.
Voorheen kostte dit abonnement 12 x 30 euro - 3 x 30 euro korting = 270 euro.

Dan gaat het dus om een effectieve kostenverhoging van 135 euro, dit is een kostenverhoging van 50% op jaarbasis(!) voor de klanten die voorheen slim verlengden.

De officiële prijsverhoging is weliswaar maar €5,- maar door het vervallen van de kortingsmogelijkheden ga je er als klant veel sterker op achteruit.

[EDlT]
Ik heb niet alle historische gegevens paraat, maar met het Vastbellen dat weer los wordt gekoppeld van het internetabonnement zouden de kosten zelfs met meer dan 50% stijgen, uit mijn hoofd kom ik dan zelfs op een kostenstijging van 60%.

Maar wellicht doe ik een verkeerde aanname en dan hoor ik het graag...
Reputatie 8
Badge +17
Je kan zeggen dat die verhoging al is toegepast, maar dan zoals Kees-Jan al schreef door de pakketwijzigingen en de telefoon er uit te halen voor nieuwe en verlengende klanten.

Blijkbaar @mandy voor mijn vast internet heb ik dat nog niet gezien.
Heb je al verlengd dan? Zo nee: dan klopt het toch dat jij geen prijsverhoging gezien hebt? 🆒:8
En hoe zit het als je interactieve tv hebt met het pluspakket?
Hier betaal ik €10,00 voor.
Daar zie ik niets over terug komen.
Reputatie 2
Badge
Wat Telfort doet is nieuwe klanten voor de prijsverhogingen laten opdraaien.
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.
persoonlijk vind ik dit niet een actie aanbieden maar je klanten ongelijk behandelen.

Dit is helaas niet waar aangezien bestaande klanten nu ook een prijsverhoging hebben toegestuurd gekregen in de e-mail welke per 1 juli wordt ingevoerd. Ik heb echter in mijn lopende eerste jaar (contract liep tot 2 september) nu wel hierdoor de mogelijkheid om zaken in mijn pakket aan te brengen. Na een telefoontje heb ik dan ook mijn vaste telefonie eruit gehaalt in mijn alles-in-1 pakket 50/5 glas wat nu nog 42,50 p/mnd kost maar per 1 juli 45 euro. Nu ik naar 50/5 internet + tv ben overgestapt betaal ik gewoon weer 42,50 p/mnd echter dan wel met de kantekening dat ik naar 40 tv zenders (en nog steeds 90 radiozenders) terugga i.v.m. de invoering van het basis zender pakket en dat ik mijn contract wijzig. Ik zal echter de genoemde 15 zenders niet missen (o.a. ID, History, TV5Monde die France2 wordt) alleen Arte keek ik heel soms. Daarnaast heb ik opnieuw een aanbieding van 6mnd korting per 1 juli ontvangen omdat ik weer een nieuw jaarcontract aanga. Ik ben hierdoor dus best tevreden.
En wederom heeft Franski hier een punt.

Er staat, voor huidige klanten veranderd er niets
Maar ook je kunt je abonnement aanpassen....een beetje dubbel.

Ik heb glas alles in 1 dus met vast bellen.
Dit omdat toen niet mogelijk was zonder vast bellen.
Ik heb daar echter nooit gebruik van gemaakt en heb zelfs geen nummer.
Als ik het vast bellen laat vallen uit mijn abonnement, is er dan ook sprake van korting?
Laat Telfort zich dan ook niet meer profileren als budget provider.

Natuurlijk ben je het eerste jaar goedkoper uit dan op langere termijn.
Dat is bij iedere provider.

En ja, niet alleen Telfort past voorwaarden aan, daar heb je helemaal gelijk in.

Reageer