beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

  • 16 april 2018
  • 112 reacties
  • 9783 keer bekeken


Toon het eerste bericht

112 reacties

@mandy Dat is alleen het eerste jaar. Een vol jaar de volle prijs ligt 6 keer 10,00 hoger namelijk €647,88 bij Telfort kom je op €50,00 *12 maanden = €600,00 uit. Die vergelijkings sites laten bijna nooit de volle jaar prijs zijn.

Bij de tweede screenshot dus plus bellen gaat het om € 659,88 bij KPN tegen €630,00 bij Telfort.

Voor dat prijs verschil krijg je bij KPN 23 tv kanalen extra en hoogst waarschijnlijk nog wat andere extra's
Natuurlijk is dat alleen het eerste jaar maar dat doet iedere provider.

Maar als ik deze dan de eerste screenshot bekijk KPN €587,88 en Telfort €592,50
en de tweede KPN €599,88 en Telfort €615 is dan geen groot verschil.
Maar Telfort is een 'budget' en dat verwacht je toch niet?

En ja, bij KPN heb je meer TV ect.
KPN heeft reeds de wijzigingen voor juni 2019 gepubliceeerd waaronder een aantal zender wijzigingen Love nature is nu ook voor Telfort klanten beschikbaar.

Veel belangrijker gaan de genoemde kanalen ook voor Telfort klanten verdwijnen dus onder andere National Geographic en National Geographic Wild.
Nee, ik heb niet gekeken bij mijn TV gids maar in de overzichten op de website.
Misschien heb ik wat gemist, zoals RTV ect.
T-mobile kan zelfs nu al op ons adres 750Mb leveren waar KPN stopt bij 500 gewoon via hetzelfde glasvezelnet KPN kan ook tot 1Gb leveren als ze dit willen. Dat fourstack standaard 524Mb aangeeft zegt niet veel. Maar wat moet je met 1Gb heb je dit echt nodig? Particulier lijkt me 100/100 genoeg ben je met een groot gezin zou je aan 200 kunnen denken. Met backup in de cloud wil je mischien een snellere verbinding maar dan moeten die diensten en de weg daarnaar toe dit ook ondersteunen.
In onze situatie 2 personen is 50/50 genoeg ik zou niet naar 50/5 terugwillen daar heb ik geen glasvezel voor genomen maar dit zou voor ons vermoedelijk ook genoeg zijn. Moet je als bedrijf grote bestanden door sturen ligt het uiteraard anders.

Je kan zoals een commercial zegt denken gewoon omdat het kan, maar je went snel ergens aan heb je uiteindelijk 1Gb wil je mischien wel 10Gb/10Gb gewoon omdat het kan en psychologisch 1 Gb dan langzaam is of lijkt.

Het is gewoon een bedrijfskeuze om het nu nog niet te leveren. Net als we nu spotify via Telfort kunnen aanzetten kan het maar zo zijn dat 500Mb er ook ooit komt en de prijzen dat zal vast gunstig genoeg worden om onder KPN te blijven.
Reputatie 8
Badge +11
Als wij iets weten zullen we het uiteraard met jullie delen 🙂
Natuurlijk is dat alleen het eerste jaar maar dat doet iedere provider.

Op http://glasvezelaanbieders.net/ zie is KPN is op jaarbasis goedkoper dan Telfort?
Uiteindelijk is Telfort op jaarbasis voordeliger daar ging het mij om dat KPN meer lok korting bied moet je doorheen kijken. Ik heb het vast wel eens eerder geschreven, wil je echt goedkoper uit zijn zou je elk jaar moeten overstappen, in de hoop dat er geen aansluitkosten zijn en andere eenmalige kosten die heffen die kortingen vaak weer op.
Reputatie 5
Badge +4
KPN heeft reeds de wijzigingen voor juni 2019 gepubliceeerd waaronder een aantal zender wijzigingen Love nature is nu ook voor Telfort klanten beschikbaar.

Veel belangrijker gaan de genoemde kanalen ook voor Telfort klanten verdwijnen dus onder andere National Geographic en National Geographic Wild.

Ik zag even niet aankomen dat National Geographic gaat verdwijnen. Die zender kijken wij heel veel. Is dit een keuze van KPN of geldt dit voor alle providers in Nederland?
@knorde dat lijkt op onderhandelings perikelen aangaande de doorgifte vergoeding tussen KPN en Disney die nu onder ander die en andere zenders die mogelijk verdwijnen in hun bezit heeft. Ook is er overleg gaande tussen KPN en Fox tv. Kortom het is niet zeker maar we zullen er wel rekening mee moeten houden.
National Geographic van de lijst, WTF, die kijk ik persoonlijk het meest, die wil ik zeker niet missen, dus KPN doe je best en behoud de zender effe wil je.
Love Nature is wel leuk, maar geen goede vervanging.
Badge
Is er al iets bekend over de jaarlijkse prijsverhoging per 1 Juli? 5 Jaar geleden begonnen met 36 euro voor Alles in 1 en zit nu al op 45 als ik niet uitkijk.

Ben ik ook benieuwd na...
Het wordt echt een kaalslag betreft de TV zenders, echt niet leuk meer.
Het Pluspakket is straks ook niets meer waard....
Maar straks wel meer betalen, voor minder!
Bij KPN en XS4ALL een verhoging tussen de €1,00 t/m €3,50, voor zover ik het nu kan zien.
En Telfort zal daarbij niet achter blijven, daar lees je niets over.
De zogeheten inflatiecorrectie??

En dan wordt er nu nog steeds gesuggereerd dat er voor Telfortklanten met een huidig abonnement,
niets veranderd?
@mandy zoals je weet wordt inflatie correctie bijna alleen bij mobiel toegepast meestal een paar cent wat in de loop der tijd zoals je zelf weet wel kan oplopen.

Als er bij Telfort ook prijs aanpassingen komen dit jaar, zal dit vast nog worden bekend gemaakt. Een prijs verhoging met een paar Euro is iets anders dan verhogen naar de huidige KPN prijzen, dus in dat op zicht zal er hopelijk niet te veel veranderen. Anders kan dit KPN nog wel eens onverwacht veel klanten kosten. Maar zoveel keus is er ook weer niet.

Ik hoop en verwacht geen al te grote prijswijzigingen meer onder het Telfort merk.
Dit baseer ik op het feit dat klanten op de oude propositie vorig jaar ook geen prijsverhoging hebben gekregen. Terwijl de overige klanten een verhoging van € 2,50 kregen.
Reputatie 8
Badge +17
Toch positief puntje van de wijzigingen bij Telfort het treft bestaande klanten niet.

Die hebben we bij Telfort vorig jaar juli al gehad, weet je nog?!
Per 16 april betalen nieuwe klanten met een Internet+VoIP abonnement gewoon nóg eens €7,50 extra...
Reputatie 8
Badge +17
Is er al iets bekend over de jaarlijkse prijsverhoging per 1 Juli? 5 Jaar geleden begonnen met 36 euro voor Alles in 1 en zit nu al op 45 als ik niet uitkijk.Ben ik ook benieuwd na...

Alleen voor nieuwe klanten óf als je verlengt. Bestaande klanten (die niet verlengen) houden gewoon hun huidige abonnementsprijs...
Je hebt gelijk, de inflatiecorrectie geldt inderdaad voor mobiel.

Wat ik vooral vreemd vindt is dat zowel KPN als XS4ALL de prijsverhoging al bekend is.
Dat van Telfort nog niet.
Normaal zijn volgens mij de prijswijzingen tegelijkertijd bekend, die onder de KPN paraplu vallen.
Nu blijft het stil rond Telfort...

Dus ik hoop straks niet een onaangename verrassing komen te staan,
dat er straks wel een conform KPN prijswijziging komt.
Dus dat het abonnement straks veel duurder gaat uitpakken.
Als dat gebeurd al het KPN toch klanten kosten.

Ik heb inderdaad vorig jaar ook de prijsverhoging gekregen van €2,50.
Reputatie 8
Badge +16
@rvdl : Ik heb het over het systeem van forse kortingen.

De oude korting (3 maanden gratis) komt neer op 25% korting op jaarbasis. In het nieuwe overzicht met de verhoogde tarieven zijn de kortingen stukken lager waardoor je per saldo duurder uit bent op jaarbasis zodra je als bestaande klant verlengt.
Telfort loopt in mijn persoonlijke ervaring altijd iets achter met publiceren ten opzichte van KPN, ik zie die stilte als positief, ik hoop dat dit ook zo zal blijken.
Misschien heb je gelijk en loopt Telfort iets achter wat prijswijziging betreft.
Maar nooit heel lang.
Persoonlijk vrees ik toch dat de belofte niet waargemaakt gaat worden voor Telfort klanten.
Zeker niet nu de nieuwe abonnementen van KPN bekend zijn.
Waar het bij mij nu vooral omging is dat Telfort een budget provider is en KPN niet.
Dat je nu in de vergelijking duurder uit bent bij Telfort.

Ja, KPN biedt lokkorting maar Telfort ook.
Telfort past nu ook abonnementen en voorwaarden aan.

Zwart/wit gezien zal je inderdaad ieder jaar moeten overstappen.
Is er al iets bekend over de jaarlijkse prijsverhoging per 1 Juli? 5 Jaar geleden begonnen met 36 euro voor Alles in 1 en zit nu al op 45 als ik niet uitkijk.Ben ik ook benieuwd na...

Alleen voor nieuwe klanten óf als je verlengt. Bestaande klanten (die niet verlengen) houden gewoon hun huidige abonnementsprijs...


Aangezien KPN en zojuist ook XS4ALL prijsverhogingen hebben aangekondigd kan ik me niet voorstellen dat Telfort achterblijft.

Ik hoop uiteraard dat je gelijk heb, dont get me wrong 😃 Bedankt voor je reactie! 🙂
Reputatie 8
Badge +16


Hoe krijg ik toegang tot meerdere zenders?
Je kunt het zenderpakket uitbreiden. De resterende 15 zenders van het oude abonnement zitten in het 'Uitgebreid pakket'. Dit is een optionele extra zenderpakket voor €5 per maand. Daarnaast kun je nog steeds kiezen voor zenderpakketen zoals het Pluspakket, Kids pakket, Hindi pakket etc. Deze veranderen niet.

Ik ben al klant. Verandert er iets?
Heb je Interactieve TV, dan krijg je het nieuwe Basispakket. Je krijgt het Uitgebreid pakket er gratis bij. Op je factuur zie je een extra factuurregel met de kosten van de uitbreiding en de korting hiervoor. Je ziet dit ook terug in Mijn Telfort.

Ik ben klant en mijn jaarcontract is afgelopen. Kan ik gebruik maken van de nieuwe pakketten? Is er voor mij een apart aanbod als ik wil verlengen?
Wil je na je jaarcontract iets aanpassen of toevoegen, dan hoef je niet te verlengen. Dit regel je in Mijn Telfort. Ga je verhuizen of wil je een aanpassing die niet in Mijn Telfort staat (bijvoorbeeld extra snelheid of een overstap naar het nieuwe glasvezelpakket)? Laat je dan direct gratis terugbellen. Als je in overleg met ons een nieuw jaarcontract afsluit, maak je gebruik van een van de nieuwe pakketten.

Ik ben klant. Verandert de prijs van mijn maandabonnemen nadat mijn contract voorbij is?
Nee. In dat geval blijf je je gebruikelijke maandprijs betalen.
Om alles helder te krijgen wordt het nog een gepuzzel....
Maar dit geldt niet alleen voor Telfort.
Bij andere providers is het ook aan het rommelen op tarief gebied.
Waar het bij mij nu vooral omging is dat Telfort een budget provider is en KPN niet.
Dat je nu in de vergelijking duurder uit bent bij Telfort.

Dat hadden we met zijn allen al vastgesteld dat Telfort niet meer de budget provider is die het was.
Nogmaals je bent alleen het eerste jaar goedkoper uit in die vergelijking je moet toch echt op de langere termijn kijken.
Dat aanpassen van voorwaarden en abonnementen gebeurd regelmatig door alle providers.
Geldt inflatiecorrectie dan alleen voor mobiel?

Reageer