beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

Toon het eerste bericht

87 Reacties

Kees-Jan
Reputatie 7
Badge +16
Galdor68 schreef:

@Kees-Jan dat was in antwoord over de inflatie correctie opmerking.

Voor abonnementen voor Internet is er, tot vóór vorig jaar 1 juli, nog nóóit een inflatie correctie geweest. Die verwacht ik dit jaar ook niet. Die is niet aangekondigd (zoals vorig jaar) en dat zou wel moeten om klanten de mogelijkheid te geven om over te stappen naar een andere provider.;)

Even afgezien van de prijsverhoging van nieuwe abonnementen, dan...

Dat is gewoon een ordinaire prijsverhoging van het "Internet standaard" abonnement van €7,50 (€5 euro abbo-kosten én €2,50 VoIP, dat is 25% tov €30!!) en een uitholling van het alles-in-1 abonnement vwb aantal zenders oftewel €5 prijsverhoging voor het "uitgebreid TV pakket" plus een prijsverhoging van €2,50, dan kom ik toch aan een ~15% verhoging...
Franzki
Reputatie 8
Badge +16
Kees-Jan schreef:

Voor abonnementen voor Internet is er, tot vóór vorig jaar 1 juli, nog nóóit een inflatie correctie geweest. Die verwacht ik dit jaar ook niet.

Niets is zeker in het leven...

Uit de voorwaarden:

9.1 Onze tarieven

[knip]

Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS
Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met
welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat
gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van
indexering staat in de tarievensheet op onze website. De
indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan
3 maanden klant bent.
Galdor68
Die indexering zit dan vermoedelijk in de prijs aanpassingen die worden doorgevoerd bij wijzigingen zoals deze.

Als ik zoek op tarieven sheet krijg 1 hit op het forum
En de tarieven link zelf gaat alleen over de beltarieven met een tekst en link naar MijnTelfort
Ben je op zoek naar de maandelijkse prijs van je Alles-in-1 of je Internetpakket? Dat tarief vind je in Mijn Telfort.
GrandM1961
@Cindy - Telfort hoe kan het dat Telfort met glasvezel duurder is dan KPN als je een verhoogde snelheid wilt? En waarom is de max bij Telfort maar 200mb en bij KPN 500mb? Jullie gebruiken toch gewoon hetzelfde netwerk als KPN?

Zie de afbeeldingen.

Galdor68
@GrandM1961 maak dat vergelijk nog een keer na 1 juli want dan veranderd alles bij kpn. De prijzen van de pakketten gaan met €2,50 omhoog, en de 80Mb gaat verdwijnen dit wordt 100Mb

Nu weet ik niet welke overige opties je bij beiden wel of niet hebt gekozen maar de totaal prijzen schelen toch behoorlijk. €50 tegen €75.

Of een beter vergelijk bij beiden als nieuwe klant met alleen internet.
Bij KPN kom je met 200 MB op 50,49 uit met 500Mb zelfs op 54,49 Telfort levert 200Mb voor €47,50 dus ook al is de vesneller naar 500 bij KPN hetzelfde bedrag als de versneller naar 200 bij Telfort blijft de prijs bij Telfort toch lager. Maar nogmaals per 1 juli zal dit er anders uitzien.
GrandM1961
@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid. Gaan ze straks ook bij Telfort een 500/500 aanbieden en dan nog eens ruim €25 er meer voor vragen?

Blijf het maar vreemd vinden dit verschil, en ja in totaal is KPN wel duurder en zeker na die 3 maanden als de korting voorbij is, maar toch betaal je bij KPN maar €0,49 meer om naar 500/500 te gaan en bij Telfort hebben ze dat niet.

Trouwens zodra Tweak.nl hier zou kunnen dan was het al helemaal niet moeilijk. Die bieden een alles in 1 aan met 1000/1000 voor een vaste prijs van €55,95 per maand.
Kees-Jan
Reputatie 7
Badge +16
Dus KPN is toch (iets) duurder, over een jaar gezien?
Galdor68
T-mobile kan zelfs nu al op ons adres 750Mb leveren waar KPN stopt bij 500 gewoon via hetzelfde glasvezelnet KPN kan ook tot 1Gb leveren als ze dit willen. Dat fourstack standaard 524Mb aangeeft zegt niet veel. Maar wat moet je met 1Gb heb je dit echt nodig? Particulier lijkt me 100/100 genoeg ben je met een groot gezin zou je aan 200 kunnen denken. Met backup in de cloud wil je mischien een snellere verbinding maar dan moeten die diensten en de weg daarnaar toe dit ook ondersteunen.
In onze situatie 2 personen is 50/50 genoeg ik zou niet naar 50/5 terugwillen daar heb ik geen glasvezel voor genomen maar dit zou voor ons vermoedelijk ook genoeg zijn. Moet je als bedrijf grote bestanden door sturen ligt het uiteraard anders.

Je kan zoals een commercial zegt denken gewoon omdat het kan, maar je went snel ergens aan heb je uiteindelijk 1Gb wil je mischien wel 10Gb/10Gb gewoon omdat het kan en psychologisch 1 Gb dan langzaam is of lijkt.

Het is gewoon een bedrijfskeuze om het nu nog niet te leveren. Net als we nu spotify via Telfort kunnen aanzetten kan het maar zo zijn dat 500Mb er ook ooit komt en de prijzen dat zal vast gunstig genoeg worden om onder KPN te blijven.
manuel_386
Wat Telfort doet is nieuwe klanten voor de prijsverhogingen laten opdraaien.
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.
persoonlijk vind ik dit niet een actie aanbieden maar je klanten ongelijk behandelen.
Enterprise
Reputatie 8
Badge +18
manuel_386 schreef:

[...]
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.

Opzeggen kan altijd... je bedoelt denk ik dat ze niet willen verlengen omdat ze dan meer gaan betalen.
Galdor68
Dus naast deze wijzigingen nog meer verandering, kon ook bijna niet uitblijven.
mandy
Reputatie 4
Badge +4
Om alles helder te krijgen wordt het nog een gepuzzel....
Maar dit geldt niet alleen voor Telfort.
Bij andere providers is het ook aan het rommelen op tarief gebied.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)