beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)


Toon het eerste bericht

98 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Galdor68 schreef:

@Kees-Jan dat was in antwoord over de inflatie correctie opmerking.

Voor abonnementen voor Internet is er, tot vóór vorig jaar 1 juli, nog nóóit een inflatie correctie geweest. Die verwacht ik dit jaar ook niet. Die is niet aangekondigd (zoals vorig jaar) en dat zou wel moeten om klanten de mogelijkheid te geven om over te stappen naar een andere provider.;)

Even afgezien van de prijsverhoging van nieuwe abonnementen, dan...

Dat is gewoon een ordinaire prijsverhoging van het "Internet standaard" abonnement van €7,50 (€5 euro abbo-kosten én €2,50 VoIP, dat is 25% tov €30!!) en een uitholling van het alles-in-1 abonnement vwb aantal zenders oftewel €5 prijsverhoging voor het "uitgebreid TV pakket" plus een prijsverhoging van €2,50, dan kom ik toch aan een ~15% verhoging...
Reputatie 8
Badge +16
Kees-Jan schreef:

Voor abonnementen voor Internet is er, tot vóór vorig jaar 1 juli, nog nóóit een inflatie correctie geweest. Die verwacht ik dit jaar ook niet.


Niets is zeker in het leven...

Uit de voorwaarden:

9.1 Onze tarieven

[knip]

Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS
Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met
welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat
gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van
indexering staat in de tarievensheet op onze website. De
indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan
3 maanden klant bent.
Die indexering zit dan vermoedelijk in de prijs aanpassingen die worden doorgevoerd bij wijzigingen zoals deze.

Als ik zoek op tarieven sheet krijg 1 hit op het forum
En de tarieven link zelf gaat alleen over de beltarieven met een tekst en link naar MijnTelfort
Ben je op zoek naar de maandelijkse prijs van je Alles-in-1 of je Internetpakket? Dat tarief vind je in Mijn Telfort.
@Cindy - Telfort hoe kan het dat Telfort met glasvezel duurder is dan KPN als je een verhoogde snelheid wilt? En waarom is de max bij Telfort maar 200mb en bij KPN 500mb? Jullie gebruiken toch gewoon hetzelfde netwerk als KPN?

Zie de afbeeldingen.

@GrandM1961 maak dat vergelijk nog een keer na 1 juli want dan veranderd alles bij kpn. De prijzen van de pakketten gaan met €2,50 omhoog, en de 80Mb gaat verdwijnen dit wordt 100Mb

Nu weet ik niet welke overige opties je bij beiden wel of niet hebt gekozen maar de totaal prijzen schelen toch behoorlijk. €50 tegen €75.

Of een beter vergelijk bij beiden als nieuwe klant met alleen internet.
Bij KPN kom je met 200 MB op 50,49 uit met 500Mb zelfs op 54,49 Telfort levert 200Mb voor €47,50 dus ook al is de vesneller naar 500 bij KPN hetzelfde bedrag als de versneller naar 200 bij Telfort blijft de prijs bij Telfort toch lager. Maar nogmaals per 1 juli zal dit er anders uitzien.
@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid. Gaan ze straks ook bij Telfort een 500/500 aanbieden en dan nog eens ruim €25 er meer voor vragen?

Blijf het maar vreemd vinden dit verschil, en ja in totaal is KPN wel duurder en zeker na die 3 maanden als de korting voorbij is, maar toch betaal je bij KPN maar €0,49 meer om naar 500/500 te gaan en bij Telfort hebben ze dat niet.

Trouwens zodra Tweak.nl hier zou kunnen dan was het al helemaal niet moeilijk. Die bieden een alles in 1 aan met 1000/1000 voor een vaste prijs van €55,95 per maand.
Reputatie 8
Badge +17
Dus KPN is toch (iets) duurder, over een jaar gezien?
T-mobile kan zelfs nu al op ons adres 750Mb leveren waar KPN stopt bij 500 gewoon via hetzelfde glasvezelnet KPN kan ook tot 1Gb leveren als ze dit willen. Dat fourstack standaard 524Mb aangeeft zegt niet veel. Maar wat moet je met 1Gb heb je dit echt nodig? Particulier lijkt me 100/100 genoeg ben je met een groot gezin zou je aan 200 kunnen denken. Met backup in de cloud wil je mischien een snellere verbinding maar dan moeten die diensten en de weg daarnaar toe dit ook ondersteunen.
In onze situatie 2 personen is 50/50 genoeg ik zou niet naar 50/5 terugwillen daar heb ik geen glasvezel voor genomen maar dit zou voor ons vermoedelijk ook genoeg zijn. Moet je als bedrijf grote bestanden door sturen ligt het uiteraard anders.

Je kan zoals een commercial zegt denken gewoon omdat het kan, maar je went snel ergens aan heb je uiteindelijk 1Gb wil je mischien wel 10Gb/10Gb gewoon omdat het kan en psychologisch 1 Gb dan langzaam is of lijkt.

Het is gewoon een bedrijfskeuze om het nu nog niet te leveren. Net als we nu spotify via Telfort kunnen aanzetten kan het maar zo zijn dat 500Mb er ook ooit komt en de prijzen dat zal vast gunstig genoeg worden om onder KPN te blijven.
Wat Telfort doet is nieuwe klanten voor de prijsverhogingen laten opdraaien.
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.
persoonlijk vind ik dit niet een actie aanbieden maar je klanten ongelijk behandelen.
Reputatie 8
Badge +19
manuel_386 schreef:

[...]
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.


Opzeggen kan altijd... je bedoelt denk ik dat ze niet willen verlengen omdat ze dan meer gaan betalen.
Dus naast deze wijzigingen nog meer verandering, kon ook bijna niet uitblijven.
Reputatie 5
Badge +6
Om alles helder te krijgen wordt het nog een gepuzzel....
Maar dit geldt niet alleen voor Telfort.
Bij andere providers is het ook aan het rommelen op tarief gebied.
Reputatie 1
Badge +2
De vraag zal in deze lange discussie al gevraagd zijn
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging
Reputatie 1
Badge
@Jurgen - Telfort Dit klopt, volgens mij, niet helemaal:


Ga gigasnel met gratis glasvezel
Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.



Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar. In alle gevallen moet ik meer betalen dan via mijn huidige (VDSL) abonnement 😉

Misschien even de zin aanpassen? Of... de belofte waarmaken? 😛
Badge +13
ericc schreef:

Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar.



Dan heb je dus geen aansluiting voor glasvezel en is het afwachten 🙂 Als er bij jou een snelheidsverhoging mogelijk is, bijvoorbeeld doordat er glasvezel komt, laten we het natuurlijk weten. En bij een nieuwe aansluiting krijg je glasvezel altijd zonder meerprijs.
Reputatie 1
Badge
Jurgen - Telfort schreef:

Dan heb je dus geen aansluiting voor glasvezel en is het afwachten 🙂 Als er bij jou een snelheidsverhoging mogelijk is, bijvoorbeeld doordat er glasvezel komt, laten we het natuurlijk weten. En bij een nieuwe aansluiting krijg je glasvezel altijd zonder meerprijs.



Hmmm... Oke, maar wat is dit dan:



Lijkt toch best veel op een melding dat er glas beschikbaar is 😉 Als ik het verhaaltje bij elkaar klik wat ik nu heb, dan betaal ik meer...
Badge +13
ericc schreef:

Lijkt toch best veel op een melding dat er glas beschikbaar is 😉 Als ik het verhaaltje bij elkaar klik wat ik nu heb, dan betaal ik meer...



Daarom staat er bovenaan het bericht: "Let op: het onderstaande aanbod is voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten." Je krijgt als nieuwe klant altijd het beste netwerk en dat heeft geen invloed op de prijs.
Reputatie 5
Badge +4
GrandM1961 schreef:

@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid.


Ik zou ook heel graag de 500 mbit zien, niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan.
Ik ben zelfs bereid er meer voor te betalen.
Helaas is dit niet mogelijk bij Telfort.
Reputatie 1
Badge
knorde schreef:

GrandM1961 schreef:

@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid.


Ik zou ook heel graag de 500 mbit zien, niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan.
Ik ben zelfs bereid er meer voor te betalen.
Helaas is dit niet mogelijk bij Telfort.



Misschien wil me dat je naar tweak.nl gaat? (en daar de mazzel hebt in een 1Gb regio te wonen). Oh... Of jonaz...
Reputatie 1
Badge +2
jacobus schreef:

De vraag zal in deze lange discussie al gevraagd zijn
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging


Jürgen weet je hier het antwoord voor
Marcel
Badge +13
jacobus schreef:

jacobus schreef:

De vraag zal in deze lange discussie al gevraagd zijn
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging


Jürgen weet je hier het antwoord voor
Marcel



In dit topic ben je aan het juiste adres voor vragen over de prijswijzigingen. Geeft het onderstaande antwoord op je vraag?

Stephen - Telfort schreef:

Op dit moment ontvang ik al een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting uiteraard tot de afgesproken einddatum.

Reputatie 2
Badge
manuel_386 schreef:

Wat Telfort doet is nieuwe klanten voor de prijsverhogingen laten opdraaien.
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.
persoonlijk vind ik dit niet een actie aanbieden maar je klanten ongelijk behandelen.



Dit is helaas niet waar aangezien bestaande klanten nu ook een prijsverhoging hebben toegestuurd gekregen in de e-mail welke per 1 juli wordt ingevoerd. Ik heb echter in mijn lopende eerste jaar (contract liep tot 2 september) nu wel hierdoor de mogelijkheid om zaken in mijn pakket aan te brengen. Na een telefoontje heb ik dan ook mijn vaste telefonie eruit gehaalt in mijn alles-in-1 pakket 50/5 glas wat nu nog 42,50 p/mnd kost maar per 1 juli 45 euro. Nu ik naar 50/5 internet + tv ben overgestapt betaal ik gewoon weer 42,50 p/mnd echter dan wel met de kantekening dat ik naar 40 tv zenders (en nog steeds 90 radiozenders) terugga i.v.m. de invoering van het basis zender pakket en dat ik mijn contract wijzig. Ik zal echter de genoemde 15 zenders niet missen (o.a. ID, History, TV5Monde die France2 wordt) alleen Arte keek ik heel soms. Daarnaast heb ik opnieuw een aanbieding van 6mnd korting per 1 juli ontvangen omdat ik weer een nieuw jaarcontract aanga. Ik ben hierdoor dus best tevreden.
ericc schreef:

@Jurgen - Telfort Dit klopt, volgens mij, niet helemaal:


Ga gigasnel met gratis glasvezel
Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.



Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar. In alle gevallen moet ik meer betalen dan via mijn huidige (VDSL) abonnement 😉

Misschien even de zin aanpassen? Of... de belofte waarmaken? :P



Als je een ouder vdsl abonnement hebt van voor 2016 ongeveer dan heb je gelijk in die periode is de prijs voor DSL omhoog bijgesteld aan die van Glasvezel, dus met die kennis klopt het wel dat je voor verbinding via glasvezel niet meer betaald dan een verbinding via DSL.

Daarom dus zoals Jurgen ook schreef bij afsluiting van een nieuw contract jou huidig maandbedrag zal bij een verlenging ook omhoog gaan.

Reageer