beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

• 16 april 2018
  • 112 reacties
  • 9930 keer bekeken

Toon het eerste bericht

112 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik ben tevreden met mijn huidige Telfort abonnement. Maar als ik kies voor "Alles wat ik nodig heb", dan is dat een verhoging van € 7,50 per maand voor kaal internet + een telefoonnummer. En dat is 25% verhoging.

Het lijkt erop dat klanten door de nieuwe tarieven vooral gepusht worden om-alles-in-één te nemen.

Dan wordt Ziggo toch ineens weer heel erg aantrekkelijk, aangezien ik daar nog steeds mijn TV heb en daar nog steeds erg tevreden over ben.
Reputatie 8
Badge +16
@webcare: er staat: "geldt alléén voor nieuwe klanten"; betekend dat als je verlengt gewoon de oude prijzen gehandhaafd worden? Of ben je dan ook weer "een nieuwe klant"?

Helaas zal het er wel weer op uitdraaien dat je bij een verlenging een prijsverhoging krijgt. Of geen gebruik kunt maken van verlengingsacties omdat je dan op jaarbasis duurder uit bent.

In tegenstelling tot het modembeleid... dan krijg je bij een verlenging niet ineens de Experiabox10.
*De regionale zenders in het basispakket worden alleen uitgezonden in de eigen en aangrenzende provincies.
Dat geld hoe dan ook in ieder geval voor klanten met de witte afstandsbediening.
Het kan zijn dat je op een filter optie hebt geklikt waardoor deze niet zichtbaar waren, maar als je bij Filter op extra opties regionaal kiest zou je een hele waslijst met regionale zenders moeten zien. Tot en met de kleinste dorpsomroep.
Het aanpassen zal dan ook geen zin hebben denk ik?
Waarschijnlijk niet omdat jou abonnement van voor deze wijziging is.

Nu heb ik alles in 1 glas maar ik heb nooit bellen gebruikt en nooit een nummer gehad.
Dan heb je in mijn ogen geen alles in 1 daar hoort telefonie bij.

Maar je kan het antwoord vrij makkelijk zelf ontdekken, ga naar mijntelfort thuis en klik op wijzigen dan kan je precies zien wat je wel of niet kan aanpassen en wat het voor prijs verandering meebrengt.

In ons geval met oud glas kunnen we voor alles in 1 of alles in 1 extra en dezelfde opties zonder nummer kiezen(vreemd dan is het geen alles in 1 meer) En extra tv pakketten aan of uit zetten. We kunnen er niet voor kiezen om TV uit te zetten. Dat zou wel ongeveer 12,50 kosten mindering moeten opleveren.

Als ik het lijstje uit het start bericht goed lees kan het aan of uitzetten van telefonie €2,50 schelen maar ik weet niet of dit iets is wat je later maandelijks uit of aan kan zetten, het lijkt mij van niet.
Reputatie 2
Badge
Het is wel nieuw volgens mij dat je voor 8.99 p/mnd ipv 9.99 p/mnd Spotify af kunt nemen via Telfort trouwens. De korting is net een paar euro te weinig (4.99 / 5.99 euro had ik t wel afgenomen) wat mij betreft om het aan te gaan. Meer hierover op: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/spotify-premium.htm

Ik snap alleen niet helemaal hoe ik dit (terwijl ik ben ingelogd) kan activeren (als ik dat zou willen) via deze site: https://spotify.telfort.nl/spotify/activeer
Ik heb alleen een Thuis pakket en geen mobiel pakket, maar lees in de FAQ dat het ook voor Thuis klanten aangevraagd kan worden.
Ik vrees dat de oude propositie straks helemaal verdwijnt.
Dat zij straks min of meer gedwongen worden om over te stappen naar de nieuwe propositie.
ook niet normaal meer te noemen dat deze klanten geen updates ect meer krijgen.
Zij betalen, net als andere klanten ook abonnement geld.

En ik ben het met Franski eens.
Het zal bij verlengen straks hetzelfde gaan als bij mobiele abonnementen.
Dus met andere woorden, waarschijnlijk zeggen straks veel oude klanten Telfort vaarwel........
Of je het een systeem kan noemen dat is maar hoe je het bekijkt, maar er zijn diverse topics te vinden, waar het krijgen van 3 maanden korting bij verlengen wordt genoemd. Het gratis internet dat weet ik niet daar ben ik niet lang genoeg klant voor.

Feit blijft value for money is ver te zoeken. Zeker al na het verdwijnen van alle Regionale omroepen of je er nu naar kijkt of niet het is waarde vermindering van het product. Ook het gelijk trekken van de prijzen van DSL en Glasvezel is voor nieuwe klanten duurder zeker als er alleen DSL ligt en daar niet de volle 50 of 100Mb uit te halen valt. We zeggen altijd wel je betaald voor je verbinding er zit helaas geen hogere snelheid in maar ergens klopt het niet.
Het is mooi als er op papier sneller internet wordt geleverd maar het netwerk is nog lang niet over toereikend genoeg dat je daadwerkelijk de snelheid krijgt die je hoopt te krijgen.

De kabel had de naam dat door de toegepaste techniek de snelheid kon tegenvallen, dit lijkt nu meer voor DSL op te gaan dan voor Kabelinternet.
@Jurgen - Telfort Dit klopt, volgens mij, niet helemaal:

Ga gigasnel met gratis glasvezel
Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.

Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar. In alle gevallen moet ik meer betalen dan via mijn huidige (VDSL) abonnement ;)

Misschien even de zin aanpassen? Of... de belofte waarmaken? :P

Als je een ouder vdsl abonnement hebt van voor 2016 ongeveer dan heb je gelijk in die periode is de prijs voor DSL omhoog bijgesteld aan die van Glasvezel, dus met die kennis klopt het wel dat je voor verbinding via glasvezel niet meer betaald dan een verbinding via DSL.

Daarom dus zoals Jurgen ook schreef bij afsluiting van een nieuw contract jou huidig maandbedrag zal bij een verlenging ook omhoog gaan.
Reputatie 2
Badge

Ik snap alleen niet helemaal hoe ik dit (terwijl ik ben ingelogd) kan activeren (als ik dat zou willen) via deze site: https://spotify.telfort.nl/spotify/activeer
Ik heb alleen een Thuis pakket en geen mobiel pakket, maar lees in de FAQ dat het ook voor Thuis klanten aangevraagd kan worden.

Ik kon mijn eerdere bericht helaas niet meer wijzigen.
Ik las net op Twitter na zoeken op 'Spotify + Telfort' dat het zo kan:

Spotify Premium kun je inderdaad aanvragen met een Telfort thuis abonnement. Dit kun je via Mijn Telfort aanvragen. Je gaat hiervoor naar "Abonnement", "Abonnement wijzigen of extra opties", plaats het vinkje bij Spotify Premium en klik.
Je dient je huidige abonnement bij Spotify wel eerst zelf op te zeggen! Anders betaal je dubbel!

bron tweet Telfort medewerker: https://twitter.com/Telfort/status/991240374470565888
Normaal gesproken heb je gelijk.
Maar destijds was er geen internet en tv maar alleen alles in 1.
Dus hebben wij een abonnement afgesloten zonder bellen maar er wel voor betaald.

Het wijzigen, als het gaat omdat ik daar nog niet gekeken heb, in Mijn Telfort vind ik wel eng.
Graag wil ik eerst weten of ik dan niet weer aan een abonnement vastzit.
Ok raar maar duidelijk en nogmaals je zal er niks mee opschieten, althans voor die eerder door mij genoemde opties maakt de prijs met of zonder nummer geen verschil.
Bij dat wijzigen moet je hoe dan ook zijn als iets wil veranderen zolang je niks bevestigd zit je nergens aan vast.
Reputatie 6
Badge +7
Ook ik begrijp het niet, jullie worden duurder (en fors ook) deels begrijpelijk maar ben van mening dat daar ook iets tegenover moet staan.
Hier thuis zou ik voor 2 jaar terug al een wijkkast krijgen maar die staat er nog steeds niet en ben daarom ook vorig jaar over gegaan naar ziggo (tientje vriendje was een tientje nu 12,50) daar ik al via de kabel (FTC) keek en toen voor een tientje internet en bellen (bellen gebruik ik niet) erbij had met de snelheid van 25/2,5 en bij Telfort krijg ik niet meer dan op dit moment aangeven staat (bij netco) 19/1,5 Max en dat betekend dat ik nu bij een nieuw abbo 22,5 euro meer zou moeten betalen voor minder snelheid Ik zou als tip meegeven zorg eerst dat iedereen de snelheid kan halen (of in ieder geval in de buurt) van wat het abbo aangeeft en dan zou je een prijsstijging kunnen overwegen maar nu dus niet, dit is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Reputatie 8
Badge +10
Nu heb ik alles in 1 glas
Dus hebben wij een abonnement afgesloten zonder bellen maar er wel voor betaald.
Jij hebt dus een alles-in-1 abonnement, en je betaald daarvoor, ook voor het "vast bellen" gedeelte want dat is inbegrepen. Alleen jij hebt nooit gebruik gemaakt van het "vast bellen".
Als je nu gaat kijken dan kan je in "Mijn Telfort" dus NIET het "Vast Bellen" uitschakelen. Dat kan alléén bij een nieuw abonnement dat ná 16 april 2018 afgesloten is.

Dus, wat wil je wijzigen? Als je niet meer wil betalen voor het "Vast Bellen" gedeelte, moet je dus éérst een nieuw abonnement afsluiten, al-dan-niet via verlenging...
Waar ze uiteindelijk kosten technisch weinig mee opschiet als ik goed reken. Of je moet het extra en plus pakket niet gaan afnemen dan kom je op 42,50 voor standaard glas.
Nu is het wel duidelijk Kees-Jan en Galdor, dank jullie wel.
Reputatie 2
Badge +4
De vraag zal in deze lange discussie al gevraagd zijn
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging

Jürgen weet je hier het antwoord voor
Marcel
Op http://glasvezelaanbieders.net/ zie is KPN is op jaarbasis goedkoper dan Telfort?
Zie screen shots, glasvezel 100 Mb/s alles in 1 en internet en TV.
Als dit zo is, is dit vreemd te noemen?
Dus naast deze wijzigingen nog meer verandering, kon ook bijna niet uitblijven.
Is er al iets bekend over de jaarlijkse prijsverhoging per 1 Juli? 5 Jaar geleden begonnen met 36 euro voor Alles in 1 en zit nu al op 45 als ik niet uitkijk.
@Cindy - Telfort hoe kan het dat Telfort met glasvezel duurder is dan KPN als je een verhoogde snelheid wilt? En waarom is de max bij Telfort maar 200mb en bij KPN 500mb? Jullie gebruiken toch gewoon hetzelfde netwerk als KPN?

Zie de afbeeldingen.

Badge +13
De vraag zal in deze lange discussie al gevraagd zijn
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging

Jürgen weet je hier het antwoord voor
Marcel

In dit topic ben je aan het juiste adres voor vragen over de prijswijzigingen. Geeft het onderstaande antwoord op je vraag?

Op dit moment ontvang ik al een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Als je op dit moment een korting ontvangt op je abonnement, dan houd je deze korting uiteraard tot de afgesproken einddatum.
Toch positief puntje van de wijzigingen bij Telfort het treft bestaande klanten niet.

KPN heeft ook de prijs en de pakketten gewijzigd maar alle klanten gaan de hogere prijs betalen, wel krijgen klanten waar mogelijk hogere snelheden 50/5Mb ipv 40/4 en 100/10 ipv 80/8 en ben je tijdelijk contract vrij zodat je binnen een bepaalde periode ongestraft kan over stappen. En 200/20 voor DSL is geintroduceerd.
@GrandM1961 maak dat vergelijk nog een keer na 1 juli want dan veranderd alles bij kpn. De prijzen van de pakketten gaan met €2,50 omhoog, en de 80Mb gaat verdwijnen dit wordt 100Mb

Nu weet ik niet welke overige opties je bij beiden wel of niet hebt gekozen maar de totaal prijzen schelen toch behoorlijk. €50 tegen €75.

Of een beter vergelijk bij beiden als nieuwe klant met alleen internet.
Bij KPN kom je met 200 MB op 50,49 uit met 500Mb zelfs op 54,49 Telfort levert 200Mb voor €47,50 dus ook al is de vesneller naar 500 bij KPN hetzelfde bedrag als de versneller naar 200 bij Telfort blijft de prijs bij Telfort toch lager. Maar nogmaals per 1 juli zal dit er anders uitzien.
@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid. Gaan ze straks ook bij Telfort een 500/500 aanbieden en dan nog eens ruim €25 er meer voor vragen?

Blijf het maar vreemd vinden dit verschil, en ja in totaal is KPN wel duurder en zeker na die 3 maanden als de korting voorbij is, maar toch betaal je bij KPN maar €0,49 meer om naar 500/500 te gaan en bij Telfort hebben ze dat niet.

Trouwens zodra Tweak.nl hier zou kunnen dan was het al helemaal niet moeilijk. Die bieden een alles in 1 aan met 1000/1000 voor een vaste prijs van €55,95 per maand.
Reputatie 8
Badge +10
Dus KPN is toch (iets) duurder, over een jaar gezien?

Reageer