beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

  • 16 april 2018
  • 112 reacties
  • 9917 keer bekeken


Toon het eerste bericht

112 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Nieuwe klanten is niet "bestaande" klanten net als nu. Of zie ik iets over het hoofd?Dat zeg ik: bestaande klanten (dus álle klanten) bij Telfort hebben vorig jaar juli een prijsverhoging gehad. Net als bij KPN nu...

het plaatje dat je ziet is de prijsverhoging van vorig jaar juli bij Telfort.

nu, bij Telfort, per 16 april, zouden nieuwe klanten (of klanten die verlengen) dus nóg een prijsverhoging krijgen...
Reputatie 5
Badge +4
"Ik ben klant en mijn contract is al afgelopen. Kan ik gebruik maken van de nieuwe pakketten?
De bovenstaande pakketten zijn alleen voor nieuwe klanten. Ben je al klant en wil je iets wijzigen of toevoegen aan je Telfort Thuis pakket, ga dan naar Mijn Telfort en geef je wijzigingen hier door. Ben je ontevreden en wil je je abonnement met ons bespreken? Laat je dan direct gratis terugbellen door een van onze collega’s."

Begrijp ik hieruit dat bestaande klanten ook bij een verlenging van het contract geen gebruik kunnen maken van deze nieuwe abonnementen (niet dat ik het zou willen)?
Zou wel vreemd zijn als je iets nieuws introduceert maar het voor bestaande klanten onmogelijk blijft.
Ik zie het nu :8 inderdaad maar blijkbaar alleen voor klanten op de nieuwe propositie of zelfs alleen dsl wij hebben daar niks van gemerkt oude propositie glas. Hebben ze in die periode daarboven op de ook nog de regionale zenders aangepast dus verminderd?
Reputatie 1
Badge
@Jurgen - Telfort Dit klopt, volgens mij, niet helemaal:


Ga gigasnel met gratis glasvezel
Heb je een aansluiting voor glasvezel in je woning? Dan leveren we jouw Telfort pakket zonder extra kosten over het glasvezelnetwerk van KPN. Dit betekent een nóg snellere en stabielere verbinding.


Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar. In alle gevallen moet ik meer betalen dan via mijn huidige (VDSL) abonnement ;)

Misschien even de zin aanpassen? Of... de belofte waarmaken? 😛
Zou wel vreemd zijn als je iets nieuws introduceert maar het voor bestaande klanten onmogelijk blijft.

Niet als je minder krijgt voor meer geld. Wie zou daar vrijwillig voor kiezen?
Badge +13
Volgens mij kan ik mijn huidige abonnement echt niet overzetten naar glasvezel én daarbij bij hetzelfde abonnement houden én hetzelfde per maand betalen. In deze post staat het wel letterlijk, maar via de betreffende pagina's krijg ik dit op Telfort.nl niet voor elkaar.

Dan heb je dus geen aansluiting voor glasvezel en is het afwachten 🙂 Als er bij jou een snelheidsverhoging mogelijk is, bijvoorbeeld doordat er glasvezel komt, laten we het natuurlijk weten. En bij een nieuwe aansluiting krijg je glasvezel altijd zonder meerprijs.
Dat ben ik van ziggo wel gewend toen ik daar nog zat. Nieuwe decoders met opname mogelijkheid gratis voor nieuwe klanten maar kopen voor bestaande klanten.


Over de missie van Telfort gesproken value for money, ik las gister iets bij een provider waar het opnemen bij de prijs inbegrepen is.
Vraagje.
Er staat ergens, je kunt je abonnement aanpassen.
Nu heb ik alles in 1 glas maar ik heb nooit bellen gebruikt en nooit een nummer gehad.
Dit was/is gratis, althans als je niet gaat verlengen.
Het abonnement aanpassen naar alleen internet/TV,
zal dan waarschijnlijk ook geen korting opleveren?
Het aanpassen zal dan ook geen zin hebben denk ik?
Goh, dacht ik nu dat ik de enige was die af en toe kritiek heeft op Telfort.......ik wordt daar op afgestraft.
Reputatie 1
Badge
Dan heb je dus geen aansluiting voor glasvezel en is het afwachten 🙂 Als er bij jou een snelheidsverhoging mogelijk is, bijvoorbeeld doordat er glasvezel komt, laten we het natuurlijk weten. En bij een nieuwe aansluiting krijg je glasvezel altijd zonder meerprijs.

Hmmm... Oke, maar wat is dit dan:



Lijkt toch best veel op een melding dat er glas beschikbaar is 😉 Als ik het verhaaltje bij elkaar klik wat ik nu heb, dan betaal ik meer...
Badge +13
Lijkt toch best veel op een melding dat er glas beschikbaar is 😉 Als ik het verhaaltje bij elkaar klik wat ik nu heb, dan betaal ik meer...

Daarom staat er bovenaan het bericht: "Let op: het onderstaande aanbod is voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten." Je krijgt als nieuwe klant altijd het beste netwerk en dat heeft geen invloed op de prijs.
Reputatie 8
Badge +10
Goh, dacht ik nu dat ik de enige was die af en toe kritiek heeft op Telfort.......ik wordt daar op afgestraft.Ik neem altijd een glaasje accuzuur van tevoren... dan zijn de scherpe randjes er een beetje af 🆒:P

@webcare: er staat: "geldt alléén voor nieuwe klanten"; betekend dat als je verlengt gewoon de oude prijzen gehandhaafd worden? Of ben je dan ook weer "een nieuwe klant"?
Wat Telfort doet is nieuwe klanten voor de prijsverhogingen laten opdraaien.
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.
persoonlijk vind ik dit niet een actie aanbieden maar je klanten ongelijk behandelen.
Reputatie 8
Badge +16
Voor abonnementen voor Internet is er, tot vóór vorig jaar 1 juli, nog nóóit een inflatie correctie geweest. Die verwacht ik dit jaar ook niet.
Niets is zeker in het leven...

Uit de voorwaarden:

9.1 Onze tarieven

[knip]

Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS
Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met
welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat
gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van
indexering staat in de tarievensheet op onze website. De
indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan
3 maanden klant bent.
Reputatie 8
Badge +9
[...]
Bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, zodat ze NIET kunnen opzeggen vanwege een verhoging.

Opzeggen kan altijd... je bedoelt denk ik dat ze niet willen verlengen omdat ze dan meer gaan betalen.
Badge +13
@Jurgen - Telfort
Bij het genoemde overzicht mis ik bij het hoofdstuk Interactieve TV de kosten van € 5,00 voor het opnamepakket.

Dit overzicht komt van Telfort.nl, ik zal navraag doen bij mijn collega die hierover gaat. Dank!
Die indexering zit dan vermoedelijk in de prijs aanpassingen die worden doorgevoerd bij wijzigingen zoals deze.

Als ik zoek op tarieven sheet krijg 1 hit op het forum
En de tarieven link zelf gaat alleen over de beltarieven met een tekst en link naar MijnTelfort
Ben je op zoek naar de maandelijkse prijs van je Alles-in-1 of je Internetpakket? Dat tarief vind je in Mijn Telfort.
Reputatie 5
Badge +4
@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid.
Ik zou ook heel graag de 500 mbit zien, niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan.
Ik ben zelfs bereid er meer voor te betalen.
Helaas is dit niet mogelijk bij Telfort.
Reputatie 8
Badge +7
@knorde @Kees-Jan,

Ik heb jullie vraag uitgezet omdat ik nu zelf even twijfel. Als ik het goed begrijp wordt je dan overgezet op het nieuwe abonnement waar nieuwe klanten gebruik van maken. Ik verwacht jullie binnen twee werkdagen van antwoord te kunnen voorzien.
Reputatie 2
Badge +4
De vraag zal in deze lange discussie al gevraagd zijn
Ik heb een abo compleet en mobiel, einde van de looptijd verleng ik niet maar laat gewoon doorlopen. Ben ik dan mjn korting kwijt en zoniet gaat de maandprijs dan omhoog door de prijsverhoging
Reputatie 1
Badge
@Galdor68 vind het raar dat bij Telfort er geen 500/500 aangeboden word terwijl ze gebruik maken van hetzelfde netwerk, en dat een 200/200 pakket bij Telfort op €0,49 na net zo duur is als bij KPN voor een langzamere snelheid.
Ik zou ook heel graag de 500 mbit zien, niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan.
Ik ben zelfs bereid er meer voor te betalen.
Helaas is dit niet mogelijk bij Telfort.


Misschien wil me dat je naar tweak.nl gaat? (en daar de mazzel hebt in een 1Gb regio te wonen). Oh... Of jonaz...
@knorde @Kees-Jan,

Ik heb jullie vraag uitgezet omdat ik nu zelf even twijfel. Als ik het goed begrijp wordt je dan overgezet op het nieuwe abonnement waar nieuwe klanten gebruik van maken. Ik verwacht jullie binnen twee werkdagen van antwoord te kunnen voorzien.


En iets specifieker komende van de 'oude propositie' nu blijf ik volhouden tot het eind want ik wil de investering van mijn router er uithalen. Maar wellicht voor andere klanten nuttig om te weten.
Badge +13
En verder vind ik het persoonlijk jammer dat het oude systeem van kortingen definitief omgevallen is. Tot voor kort kon je als bestaande klant forse kortingen bedingen bij een contractverlenging. Zo kreeg je standaard 3 maanden gratis internet (=25% korting op jaarbasis) als je contact opnam met Telfort om te verlengen. En op dit forum staan zelfs de verhalen van trouwe klanten die incidenteel 6 maanden gratis kregen bij het verlengen van een duurder alles-in één abonnement.

Echter is het me nog niet helemaal duidelijk of je bij een contractverlenging (waarbij je vaak een leuke korting krijgt) verplicht over moet op de nieuwe abonnementen of dat je het oude abonnement kan verlengen (met daarbij een leuke korting zoals dat nu elk jaar gaat)?

@FranzkiEen systeem van kortingen, zoals wat je noemt, hebben we nooit gehad. We hebben wel introductiekortingen voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten. Als je je laat terugbellen, kun je de mogelijkheden met ons bespreken. Op de uitkomst van die gesprekken kunnen we niet vooruitlopen in dit topic.

@knorde Zoals gezegd in het gemarkeerde antwoord: als je in overleg met ons een nieuw jaarcontract afsluit, maak je gebruik van een van de nieuwe pakketten. Als je een nieuw jaarcontract overweegt, zou ik vooral met onze collega's in gesprek gaan om er voor te zorgen dat het nieuwe pakket zo goed mogelijk aan je wensen voldoet.
Edit, de website glasvezelaanbieders heeft nog niets aangepast.

Ik heb ook korting gekregen bij glasvezel.
Maar nu zal dat waarschijnlijk niet meer gaan.
Volgens mij zijn alle abonnementen gelijk getrokken tussen oude en nieuwe klanten.
Daar komt bij dat ik bij verlengen meer kwijt ben en minder TV zenders krijg.
Klopt het dat ik in de overzichten de regionale zenders mis?
Reputatie 8
Badge +16
@Jurgen - Telfort, een systeem van kortingen hebben jullie écht wel gehad. Tenminste... als je een lager bedrag betaalt dan de reguliere prijs of iets tijdelijk gratis krijgt, dan noem ik dat korting. Wellicht noemen jullie dat anders bij Telfort maar dat vind ik niet zo interessant.

Nieuwe klanten kregen hoge kortingen. En als verlengende klant kon je daar ook gebruik van maken. Op "MijnTelfort" heeft zelfs een terugbelknop gestaan waarmee je verlengaanbod kon krijgen. En daarmee kreeg je bijvoorbeeld 3 maanden gratis internet. En dat weet ik zeker omdat ik dat in het verleden regelmatig voor mezelf en voor familie zo geregeld heb. Een jaar geleden heb ik voor mijn ouders nog zo verlengd. Een vriendelijke Telfortmedewerker gaf als extraatje naast drie maanden gratis internet ook nog korting op het telefoniepakket.

Op dit moment zie ik dat tarieven fors omhoog gaan en kortingen omlaag gaan. Gisteren vond ik op een vergelijkingssite al een provider met een vergelijkbaar aanbod waar ik ineens zomaar 100 euro per jaar goedkoper uit was. En dan wordt het dus interessant om over overstappen na te denken. Niet dat ik persé weg wil... maar ik heb destijds wel voor Speedlinq (voorganger Telfort) gekozen vanwege de gunstige prijs. En op het moment dat Telfort steeds verder naar de bovenkant van de markt opschuift, is het wellicht tijd geworden om me te gaan heroriënteren.

Reageer