beantwoord

Alles wat je nodig hebt: onze nieuwe pakketten (Thuis, apr 2018)

• 16 april 2018
  • 112 reacties
  • 9854 keer bekeken

Toon het eerste bericht

112 reacties

Badge +13
En verder vind ik het persoonlijk jammer dat het oude systeem van kortingen definitief omgevallen is. Tot voor kort kon je als bestaande klant forse kortingen bedingen bij een contractverlenging. Zo kreeg je standaard 3 maanden gratis internet (=25% korting op jaarbasis) als je contact opnam met Telfort om te verlengen. En op dit forum staan zelfs de verhalen van trouwe klanten die incidenteel 6 maanden gratis kregen bij het verlengen van een duurder alles-in één abonnement.

Echter is het me nog niet helemaal duidelijk of je bij een contractverlenging (waarbij je vaak een leuke korting krijgt) verplicht over moet op de nieuwe abonnementen of dat je het oude abonnement kan verlengen (met daarbij een leuke korting zoals dat nu elk jaar gaat)?

@FranzkiEen systeem van kortingen, zoals wat je noemt, hebben we nooit gehad. We hebben wel introductiekortingen voor klanten die een nieuw jaarcontract afsluiten. Als je je laat terugbellen, kun je de mogelijkheden met ons bespreken. Op de uitkomst van die gesprekken kunnen we niet vooruitlopen in dit topic.

@knorde Zoals gezegd in het gemarkeerde antwoord: als je in overleg met ons een nieuw jaarcontract afsluit, maak je gebruik van een van de nieuwe pakketten. Als je een nieuw jaarcontract overweegt, zou ik vooral met onze collega's in gesprek gaan om er voor te zorgen dat het nieuwe pakket zo goed mogelijk aan je wensen voldoet.
Reputatie 8
Badge +16
@Jurgen - Telfort, een systeem van kortingen hebben jullie écht wel gehad. Tenminste... als je een lager bedrag betaalt dan de reguliere prijs of iets tijdelijk gratis krijgt, dan noem ik dat korting. Wellicht noemen jullie dat anders bij Telfort maar dat vind ik niet zo interessant.

Nieuwe klanten kregen hoge kortingen. En als verlengende klant kon je daar ook gebruik van maken. Op "MijnTelfort" heeft zelfs een terugbelknop gestaan waarmee je verlengaanbod kon krijgen. En daarmee kreeg je bijvoorbeeld 3 maanden gratis internet. En dat weet ik zeker omdat ik dat in het verleden regelmatig voor mezelf en voor familie zo geregeld heb. Een jaar geleden heb ik voor mijn ouders nog zo verlengd. Een vriendelijke Telfortmedewerker gaf als extraatje naast drie maanden gratis internet ook nog korting op het telefoniepakket.

Op dit moment zie ik dat tarieven fors omhoog gaan en kortingen omlaag gaan. Gisteren vond ik op een vergelijkingssite al een provider met een vergelijkbaar aanbod waar ik ineens zomaar 100 euro per jaar goedkoper uit was. En dan wordt het dus interessant om over overstappen na te denken. Niet dat ik persé weg wil... maar ik heb destijds wel voor Speedlinq (voorganger Telfort) gekozen vanwege de gunstige prijs. En op het moment dat Telfort steeds verder naar de bovenkant van de markt opschuift, is het wellicht tijd geworden om me te gaan heroriënteren.
Of je het een systeem kan noemen dat is maar hoe je het bekijkt, maar er zijn diverse topics te vinden, waar het krijgen van 3 maanden korting bij verlengen wordt genoemd. Het gratis internet dat weet ik niet daar ben ik niet lang genoeg klant voor.

Feit blijft value for money is ver te zoeken. Zeker al na het verdwijnen van alle Regionale omroepen of je er nu naar kijkt of niet het is waarde vermindering van het product. Ook het gelijk trekken van de prijzen van DSL en Glasvezel is voor nieuwe klanten duurder zeker als er alleen DSL ligt en daar niet de volle 50 of 100Mb uit te halen valt. We zeggen altijd wel je betaald voor je verbinding er zit helaas geen hogere snelheid in maar ergens klopt het niet.
Het is mooi als er op papier sneller internet wordt geleverd maar het netwerk is nog lang niet over toereikend genoeg dat je daadwerkelijk de snelheid krijgt die je hoopt te krijgen.

De kabel had de naam dat door de toegepaste techniek de snelheid kon tegenvallen, dit lijkt nu meer voor DSL op te gaan dan voor Kabelinternet.
Reputatie 6
Badge +7
Ook ik begrijp het niet, jullie worden duurder (en fors ook) deels begrijpelijk maar ben van mening dat daar ook iets tegenover moet staan.
Hier thuis zou ik voor 2 jaar terug al een wijkkast krijgen maar die staat er nog steeds niet en ben daarom ook vorig jaar over gegaan naar ziggo (tientje vriendje was een tientje nu 12,50) daar ik al via de kabel (FTC) keek en toen voor een tientje internet en bellen (bellen gebruik ik niet) erbij had met de snelheid van 25/2,5 en bij Telfort krijg ik niet meer dan op dit moment aangeven staat (bij netco) 19/1,5 Max en dat betekend dat ik nu bij een nieuw abbo 22,5 euro meer zou moeten betalen voor minder snelheid Ik zou als tip meegeven zorg eerst dat iedereen de snelheid kan halen (of in ieder geval in de buurt) van wat het abbo aangeeft en dan zou je een prijsstijging kunnen overwegen maar nu dus niet, dit is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Op http://glasvezelaanbieders.net/ zie is KPN is op jaarbasis goedkoper dan Telfort?
Zie screen shots, glasvezel 100 Mb/s alles in 1 en internet en TV.
Als dit zo is, is dit vreemd te noemen?
@mandy Dat is alleen het eerste jaar. Een vol jaar de volle prijs ligt 6 keer 10,00 hoger namelijk €647,88 bij Telfort kom je op €50,00 *12 maanden = €600,00 uit. Die vergelijkings sites laten bijna nooit de volle jaar prijs zijn.

Bij de tweede screenshot dus plus bellen gaat het om € 659,88 bij KPN tegen €630,00 bij Telfort.

Voor dat prijs verschil krijg je bij KPN 23 tv kanalen extra en hoogst waarschijnlijk nog wat andere extra's
Natuurlijk is dat alleen het eerste jaar maar dat doet iedere provider.

Maar als ik deze dan de eerste screenshot bekijk KPN €587,88 en Telfort €592,50
en de tweede KPN €599,88 en Telfort €615 is dan geen groot verschil.
Maar Telfort is een 'budget' en dat verwacht je toch niet?

En ja, bij KPN heb je meer TV ect.

Op http://glasvezelaanbieders.net/ zie is KPN is op jaarbasis goedkoper dan Telfort?
Uiteindelijk is Telfort op jaarbasis voordeliger daar ging het mij om dat KPN meer lok korting bied moet je doorheen kijken. Ik heb het vast wel eens eerder geschreven, wil je echt goedkoper uit zijn zou je elk jaar moeten overstappen, in de hoop dat er geen aansluitkosten zijn en andere eenmalige kosten die heffen die kortingen vaak weer op.
Waar het bij mij nu vooral omging is dat Telfort een budget provider is en KPN niet.
Dat je nu in de vergelijking duurder uit bent bij Telfort.

Ja, KPN biedt lokkorting maar Telfort ook.
Telfort past nu ook abonnementen en voorwaarden aan.

Zwart/wit gezien zal je inderdaad ieder jaar moeten overstappen.
Waar het bij mij nu vooral omging is dat Telfort een budget provider is en KPN niet.
Dat je nu in de vergelijking duurder uit bent bij Telfort.

Dat hadden we met zijn allen al vastgesteld dat Telfort niet meer de budget provider is die het was.
Nogmaals je bent alleen het eerste jaar goedkoper uit in die vergelijking je moet toch echt op de langere termijn kijken.
Dat aanpassen van voorwaarden en abonnementen gebeurd regelmatig door alle providers.
Laat Telfort zich dan ook niet meer profileren als budget provider.

Natuurlijk ben je het eerste jaar goedkoper uit dan op langere termijn.
Dat is bij iedere provider.

En ja, niet alleen Telfort past voorwaarden aan, daar heb je helemaal gelijk in.
Reputatie 6
Badge +7
Dan mogen ze nu wel met de nieuwe prijzen ook pairbonding gaan toepassen.
Reputatie 8
Badge +19
Dan mogen ze nu wel met de nieuwe prijzen ook pairbonding gaan toepassen.
Op zich een mooie wens ware het niet dat pair-bonding niet op elke DSL-aansluiting mogelijk is... :)
En dan krijg je weer scheve gezichten.
Reputatie 6
Badge +7
Dat is ook wel weer zo, maar de meesten zal dat wel toepasbaar zijn neem ik aan.
Reputatie 8
Badge +19
Dat is ook wel weer zo, maar de meesten zal dat wel toepasbaar zijn neem ik aan.
Het zijn vooral de *oudere* aansluitingen die twee aderparen naar het ISRA-punt getrokken en (al dan niet) aangesloten hebben zitten.
Vroeger werd dit extra aderpaar door KPN nodig beschouwd als reservepaar, maar dat is al jaren niet meer zo dus nieuwere woningen hebben dat reservepaar niet meer en is er derhalve geen pair-bonding mogelijk.
Daarnaast werkt pair-bonding niet vanzelf maar moet een KPN-monteur het extra paar nog wel aansluiten in de centrale of straatkast.
Thuis in het ISRA-punt kan je dat meestal zelf wel doen als ze wel aanwezig maar nog niet aangesloten zijn.
Pairbonding zal voorlopig wel een KPN Exclusive blijven waar mogelijk.
Reputatie 6
Badge +7
Dat kan maar XS4all heeft het ook?
Badge +13

Uiteindelijk is Telfort op jaarbasis voordeliger daar ging het mij om dat KPN meer lok korting bied moet je doorheen kijken. Ik heb het vast wel eens eerder geschreven, wil je echt goedkoper uit zijn zou je elk jaar moeten overstappen, in de hoop dat er geen aansluitkosten zijn en andere eenmalige kosten die heffen die kortingen vaak weer op.

Goed om te weten: sommige kortingen die http://glasvezelaanbieders.net/ vermeldt voor Telfort, kloppen niet. Ik heb een seintje gegeven aan m'n collega - hij neemt contact met ze op. :)

In de tussentijd kun je het best bekijken wat een Telfort-pakket kost via Telfort.nl. In het onderstaande overzicht vind je ook veel informatie.

Reputatie 2
Badge +2
@Jurgen - Telfort
Bij het genoemde overzicht mis ik bij het hoofdstuk Interactieve TV de kosten van € 5,00 voor het opnamepakket.
Badge +13
@Jurgen - Telfort
Bij het genoemde overzicht mis ik bij het hoofdstuk Interactieve TV de kosten van € 5,00 voor het opnamepakket.

Dit overzicht komt van Telfort.nl, ik zal navraag doen bij mijn collega die hierover gaat. Dank!
Badge +1
Telfort

En verder vind ik het persoonlijk jammer dat het oude systeem van kortingen definitief omgevallen is. Tot voor kort kon je als bestaande klant forse kortingen bedingen bij een contractverlenging. Zo kreeg je standaard 3 maanden gratis internet (=25% korting op jaarbasis) als je contact opnam met Telfort om te verlengen. En op dit forum staan zelfs de verhalen van trouwe klanten die incidenteel 6 maanden gratis kregen bij het verlengen van een duurder alles-in één abonnement.

Blijkbaar is er door alle overnames geen noodzaak meer voor providers als KPN om de producten scherp geprijsd in de markt te zetten. We zijn blijkbaar weer terug in de tijd dat KPN een monopoliepositie had.

uit wat maak je dat op dat je als bestaande kland geen korting kan afspreken bij verlening.
Heb daar de afgelopen 8x geen enkel probleem mee gehad.
het is ook alom bekent dat als je contractvrij ben en wil verlengen dat je verlengt naar het abonnement wat op dat moment in de markt staat .
Reputatie 8
Badge +16
@rvdl : Ik heb het over het systeem van forse kortingen.

De oude korting (3 maanden gratis) komt neer op 25% korting op jaarbasis. In het nieuwe overzicht met de verhoogde tarieven zijn de kortingen stukken lager waardoor je per saldo duurder uit bent op jaarbasis zodra je als bestaande klant verlengt.
Ps voor de rekenaars er zijn 5 tv kanalen minder. Standaard waren er 60 nu zijn dit er 40+15 tenzij het pluspakket er nu 5 meer heeft.
Edit, de website glasvezelaanbieders heeft nog niets aangepast.

Ik heb ook korting gekregen bij glasvezel.
Maar nu zal dat waarschijnlijk niet meer gaan.
Volgens mij zijn alle abonnementen gelijk getrokken tussen oude en nieuwe klanten.
Daar komt bij dat ik bij verlengen meer kwijt ben en minder TV zenders krijg.
Klopt het dat ik in de overzichten de regionale zenders mis?
*De regionale zenders in het basispakket worden alleen uitgezonden in de eigen en aangrenzende provincies.
Dat geld hoe dan ook in ieder geval voor klanten met de witte afstandsbediening.
Het kan zijn dat je op een filter optie hebt geklikt waardoor deze niet zichtbaar waren, maar als je bij Filter op extra opties regionaal kiest zou je een hele waslijst met regionale zenders moeten zien. Tot en met de kleinste dorpsomroep.

Reageer