beantwoord

Ziggo belt mij via nummer van mijn zoon

• 8 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 311 keer bekeken

Vandaag om 11:37 uur word ik op mijn mobiele telefoon gebeld. In het scherm staat het nummer van mijn zoon. Als ik opneem blijkt dat ik gebeld wordt door Ziggo met een aanbieding. Zij wilde niet ingaan op mijn vraag hoe het kon dat zij belde via het nummer van mijn zoon.

In de geschiedenis van mijn telefoon staat dat ik gebeld ben door mijn zoon.

Rara, hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 augustus 2019, 16:14

@snel0026, dat is wel vaag, dat kan ik mij goed voorstellen. Het zou inderdaad door een doorschakeling kunnen komen. Ook zou je zoon bijvoorbeeld een wisselgesprek kunnen hebben gehad die hij doorzette. Wat ook nog kan is dat je misschien het nummer van Ziggo onder naam van je zoon hebt opgeslagen in het telefoonboek van jouw toestel. Heb je dat ook bekeken? En heb je ook al bij je zoon nagevraagd?
Bekijk reactie

9 reacties

Heeft het toestel/nummer van je zoon een doorschakeling naar dit(jouw) nummer?
Dan kan het wel kloppen dat je het nummer van je zoon ziet.
Reputatie 8
Badge +11
@snel0026, dat is wel vaag, dat kan ik mij goed voorstellen. Het zou inderdaad door een doorschakeling kunnen komen. Ook zou je zoon bijvoorbeeld een wisselgesprek kunnen hebben gehad die hij doorzette. Wat ook nog kan is dat je misschien het nummer van Ziggo onder naam van je zoon hebt opgeslagen in het telefoonboek van jouw toestel. Heb je dat ook bekeken? En heb je ook al bij je zoon nagevraagd?
Mijn zoon heeft geen doorschakeling naar mijn nummer.Evenmin heb ik Ziggo waar dan ook in mijn telefoon staan.
Ik heb zowel Ziggo als Telfort (mijn provider) gevraagd of dit op de een of andere manier kan.
Die antwoorden wacht ik even af.
Reputatie 8
Badge +10
Dat zou kunnen betekenen dat Ziggo 'caller ID spoofing' gebruikt voor marketingdoeleinden, en dat is nogal in strijd met de wet...
Daarmee 'vervalsen' ze het telefoonnummer en krijgt deze in de display een andere beller of telefoonnummer te zien.
Dat brengt mij op de vraag is de zoon wel of geen Ziggo klant?
Dan is wat Enterprise noemt extra kwalijk.

Ps @snel0026 Bart antwoord namens Telfort zoals je naast zijn naam kan zien.
Reputatie 8
Badge +17
Heeft het toestel/nummer van je zoon een doorschakeling naar dit(jouw) nummer?
Dan kan het wel kloppen dat je het nummer van je zoon ziet.

Volgens mij zie je het originele nummer bij een doorschakeling...

Wat ook nog kan is dat je misschien het nummer van Ziggo onder naam van je zoon hebt opgeslagen in het telefoonboek van jouw toestel.
Dat is de enige manier om een naam bij een nummer te krijgen...

Dat zou kunnen betekenen dat Ziggo 'caller ID spoofing' gebruikt voor marketingdoeleinden, en dat is nogal in strijd met de wet...
Daarmee 'vervalsen' ze het telefoonnummer en krijgt deze in de display een andere beller of telefoonnummer te zien.

Die heb ik nog niet gezien, maar deze manier zou zéér kwalijk en ongeoorloofd (onwettelijk) zijn!
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb verder ook zo geen verklaring. Het moet een van bovenstaande zijn. Maar aangezien het om een inkomende oproep gaat kan ik er weinig mee ben ik bang. Tenzij het vaker gebeurd, dan valt het onder telefonische overlast en kunnen we dat onderzoeken.
Ik zal het in de gaten houden en als het weer een keer gebeurt, dan meld ik me wel weer.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Groeten, Wim
Reputatie 8
Badge +11
Ik hoop het niet @snel0026, maar als het weer gebeurd, dan lijkt het mij een goed plan om het weer te melden. 🙂

Reageer