beantwoord

Zeer slecht mobiel bereik binnen en rond de woning

  • 16 juli 2018
  • 5 reacties
  • 186 keer bekeken

Sinds we in onze nieuwe woning zijn gaan wonen is het bereik binnen en rond de woning zeer slecht. Binnen hebben we regelmatig helemaal geen bereik (Geen Service) en als we dan in de tuin gaan staan is het bereik nog steeds matig 1 a 2 streepjes. Hierdoor missen we regelmatig oproepen. Volgens de dekkingskaart zou het bereik (zeker buiten) gewoon goed moeten zijn. We hebben al de hulp-pagina bekeken en de tips ook geprobeerd, maar dat haalt niets uit.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 19 juli 2018, 09:25

Ik durf daar geen concreet antwoord op te geven. Ik heb er in het gesprek specifiek om gevraagd, maar daar is op dit moment geen duidelijkheid over. Bij het plaatsen van een nieuwe mast zijn er veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden, zoals bijvoorbeeld een vergunning van de gemeente. Daardoor hebben wij de planning daarvan ook niet in eigen hand.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo JPostma, welkom op ons forum en in je nieuwe huis! In je nieuwe huis wil je je mobiele abonnement natuurlijk ook kunnen gebruiken. Ik ben dit meteen voor je gaan bekijken en op het adres dat bij het mobiele nummer in je profiel hoort zou je zowel binnen als buiten inderdaad een goed bereik moeten hebben. Dat dat niet het geval is en dat jullie dit beide hebben is erg typisch! Welke tips had je precies al geprobeerd? Heb je het toestel al herstart en de SIM-kaarten van toestel gewisseld om te testen hoe het dan gaat? Zou je ook aan je profiel kunnen toevoegen met welk merk en model toestel je dit ervaart? Ik hoor het graag van je!
Hallo Jasper, bedankt voor je antwoord. De dingen die we al geprobeerd hebben zijn de volgende:
- 2 of 3G, dit levert geen verbetering op
- opnieuw opstarten van de telefoons
- buiten bellen, wel een verbetering. Maar kan niet al mijn gesprekken buiten gaan voeren.

Het wisselen van de simkaart lost helaas ook niks op.
Hoop dat je ons kunt helpen.
Gr Jelmer
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor het testen Jelmer, je hebt zo te zien al meerdere dingen geprobeerd. Ik heb de specialisten daardoor net gebeld en gevraagd wat zij hierover kunnen zien. Het blijkt dat er in jouw buurt meer vergelijkbare meldingen zijn en dat er gekeken wordt om een extra zendmast te plaatsen. Dit is nog in de beginfase, waardoor het niet bekend is wanneer die mast geplaatst zal worden. Totdat die mast er is, zal de situatie helaas niets veranderen.
Dank je wel voor t antwoord.
Hoe lang duurt het proces van t plaatsen van een nieuwe zendmast normaal gesproken? Is dit dan weken, maanden of zelfs jaren?
Reputatie 8
Badge +11
Ik durf daar geen concreet antwoord op te geven. Ik heb er in het gesprek specifiek om gevraagd, maar daar is op dit moment geen duidelijkheid over. Bij het plaatsen van een nieuwe mast zijn er veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden, zoals bijvoorbeeld een vergunning van de gemeente. Daardoor hebben wij de planning daarvan ook niet in eigen hand.

Reageer