beantwoord

Zeer slecht GSM signaal in Leiden

• 19 september 2016
  • 4 reacties
  • 394 keer bekeken

Sinds een aantal weken in het signaal dat mijn vriendin en ik in Leiden hebben (https://www.google.nl/maps/place/Colenbranderstraat,+2313+PX+Leiden/@52.1515365,4.5093703,143m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c5c681385caeb9:0xc99e645e6512453d!8m2!3d52.1515413!4d4.5095041) heel slecht. Ik bel met Telfort, mijn vriendin met Simyo en dus beiden met het KNP netwerk. We horen vertragingen, klikken alsof er losse contactjes in de telefoon zitten, geruis en sissen. Er valt nauwelijks een gesprek te voeren.

Alle mogelijke storingsbronnen zijn onderzocht: de (nieuwe) CV ketel, de DECT telefoon, draadloze verlichting etc etc oa door uitschakelen van de gehele elektra in huis. Dat heeft geen enkel effect.
Van buiten de stad met je eigen telefoon bellen naar de DECT telefoon in huis geeft geen probleem.
Vanmorgen belde een familielid via T-Mobile en het T-Mobile netwerk naar mijn vriendin in Hoofddorp, dat gaf een prima heldere verbinding waarmee duidelijk is dat het slechte signaal alleen door het KPN netwerk veroorzaakt kan worden.

Via de Open Signal Map app (android) zien we dat we bellen via een KPN zendmast die zo'n 500 meter zuid van ons huis staat nabij de Lammenbrug.

Wat is jullie over dit soort verstoringen bekend? En indien zo, welke actie(s) ondernemen jullie?
icon

Beste antwoord door Baska 26 september 2016, 11:02

Bedankt voor jouw gegevens Baska! Ik heb je vragen intern uitgezet. Op jouw postcode is er volgende de dekkingskaart voldoende dekking. Ik hoop jou binnen twee werkdagen van terugkoppeling te voorzien. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Dank voor de razendsnelle (re)actie Telfort. Er is vaak veel gemopper op de telecomproviders en in veel gevallen ook wel terecht, maar in dit geval heeft Telfort het probleem héél snel en met succes opgepakt. Een dag na mijn bericht kreeg ik al via privémail een reactie met nog wat nadere vragen, twee dagen daarna een belletje met (tijdelijke) oplossing even via 2G te bellen en buitenshuis weer op 4G te zetten. Dat werkte idd prima.
Na het weekend, nog geen week na mijn klacht, kreeg ik weer een belletje en aan het signaal (ik had de telefoon nog op 4G staan) was al te horen dat het probleem was verholpen door nieuwe software in de zendmast te installeren.

Cahpeau Telfort! Heel goed opgelost.

Bas
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Baska, welkom op het forum! Ik betreur het dat jullie slecht signaal ervaren. Graag ontvang ik je naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht zodat ik het een en ander kan uitzoeken. Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Baska! Ik heb je vragen intern uitgezet. Op jouw postcode is er volgende de dekkingskaart voldoende dekking. Ik hoop jou binnen twee werkdagen van terugkoppeling te voorzien. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Dank voor de razendsnelle (re)actie Telfort. Er is vaak veel gemopper op de telecomproviders en in veel gevallen ook wel terecht, maar in dit geval heeft Telfort het probleem héél snel en met succes opgepakt. Een dag na mijn bericht kreeg ik al via privémail een reactie met nog wat nadere vragen, twee dagen daarna een belletje met (tijdelijke) oplossing even via 2G te bellen en buitenshuis weer op 4G te zetten. Dat werkte idd prima.
Na het weekend, nog geen week na mijn klacht, kreeg ik weer een belletje en aan het signaal (ik had de telefoon nog op 4G staan) was al te horen dat het probleem was verholpen door nieuwe software in de zendmast te installeren.

Cahpeau Telfort! Heel goed opgelost.

Bas
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de terugkoppeling Bas. Fijn dat het is opgelost en dat je tevreden bent met de aanpak.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂